notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 közösségi média marketing trend 2019-ben, amit érdemes használnod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 trend a közösségi médiában, amikre oda kell figyelned 2019-ben


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A közösségi média marketing sokat változott az elmúlt években. Manapság már nem elég csak néha posztolni valamilyen tartalmat, és ölbe tett kézzel várni a reakciókat, hiszen az online közönség folyamatos interakciókra és kommunikációra vágyik.

Egyre fontosabbá válnak a személyre szabott élmények minden csatornán, így nem kérdéses, hogy 2019-ben azok a márkák lesznek a legsikeresebbek, amelyek a közösségi médián is képesek (és hajlandók) ilyen élményeket kínálni közönségüknek.

Persze nehéz úgy boldogulni, ha az ember nem tudja, mire kell felkészülnie – szerencsére mi most összegyűjtöttük azt az 5 közösségi trendet, amelyekre mindenkinek érdemes odafigyelnie az elkövetkezendő esztendőben!

1. Az átmeneti tartalmak lesznek az előre elkészített tartalmak trónfosztói


A „pillanat tartalmai” már az elmúlt évek során is egyre népszerűbbé váltak, azonban 2019-ben egyre inkább kiszorítják majd az gondosan előre elkészített alternatívákat. Az ilyen rövidtávú tartalmak legjobb példái a történetek, amelyek a legtöbb platformokon a közönségek nagy kedvenceinek számítanak. Egyes szakértők szerint ez a rövidéletű történetformátum lesz az, ami átveszi az előre legyártott, hosszabb tartalmak szerepét a közösségi médián, és idővel ilyenekkel lesznek tele a hírfolyamok is. Persze ez csupán elmélet, de tagadhatatlan, hogy az emberek preferenciái változóban vannak.

 

A rövidéletű tartalmak többek között azért is olyan népszerűek, mert a felhasználók – különös tekintettel a fiatalabb korosztályokra – egyre kevesebb ideig képesek egy dologra koncentrálni, és ezért azonnali friss tartalmakra vágynak, amelyek pillanatok alatt „fogyaszthatók”. E mellé társul a fiatalabb generációk igénye az őszinte, közvetlen kommunikációra a márkák és az ügyfelek között, ami egy sokkal személyesebb élményt kínál. A pillanatnyi tartalmak erre szintén ideálisak.

 

De hogyan valósítható meg ez a közvetlen, személyesebb kommunikáció? Nos, próbálj meg például a márkád logója mögött álló emberekre, személyiségekre fókuszálni tartalmaiddal, és ne féld megmutatni céged emberi oldalát. Mutass be egy munkafolyamatot egy történetben; készíts egy rövid videót a „kulisszák mögötti” eseményekről; vagy ossz meg néhány képet munkatársaidról egy nem hétköznapi (vagy éppen egy teljesen hétköznapi) tevékenység közben. Adj arcokat és neveket a közönségednek, akikkel együtt érezhetnek.

 

 

2. Személyre szabott ügyfélélmények a mesterséges intelligencia közreműködésével


A bevezetőben már említettük a személyre szabott élményeket. Ezt egy nagyobb cég esetén – az ügyfelek száma miatt – sokáig lehetetlen lett volna megvalósítani, azonban az egyre fejlődő mesterséges intelligenciának köszönhetően a tegnap talánjai a ma tényeivé váltak. Nem egy platform fordít rengeteg pénzt, időt, és munkaerőt új és meglévő technológiák fejlesztésére. A Google és a Facebook a terület nagy úttörői közé tartoznak, azonban egyre több márka is csatlakozik a chatbotok, a hirdetésoptimalizálás, és egyéb MI-segített technológiák mozgalmához.

 

A mesterséges intelligenciával bővített kommunikáció már az elmúlt néhány évben is komoly fejlődést és terjeszkedést tapasztalt, és egyes szakértők szerint 2020-ra minden ügyfélszolgálati interakció 80%-át a chatbotok kezelik majd. Ennek a trendnek szintén fontos mozgatórugói a fiatalabb generációk, akik egyre fogékonyabbak az új technológiákra, és akik nagy része azt állítja magáról, hogy szívesen kipróbálná a chatbotokat, vagy már használja is azokat.

 

2019-ben tehát egyre több márka kezdi majd el használni ezeket a technológiákat az ügyfélszolgálat lebonyolítására – a Facebook Messenger és a WhatsApp a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően már most ígéretes platformoknak tűnnek ehhez.

 

 

3. A közösségi médiás hirdetések kora


A közösségi médián egyre több hirdetést láthattunk az elmúlt években, aminek jó oka van: a márkák egyre többet költenek arra, hogy fizetett reklámokkal erősítsék meg közösségi jelenlétüket. A Facebook oldalak durván 25%-a használ fizetett hirdetéseket stratégiája részeként, ami kétségtelen, hogy csak növekedni fog 2019-ben.

 

Persze a hirdetési felületek száma véges, és az egyre gyarapodó verseny egyre feljebb tornázza majd az árakat is, ami egy sokkal kreatívabb, átgondoltabb hirdetésstratégiát követel majd meg a marketingcsapatoktól. A hirdetések mögött jó tartalmaknak kell állniuk, hogy igazán sikeresek legyenek, ezért érdemes például valamilyen módon kiemelni a legjobban teljesítő organikus tartalmakat, hogy a hirdetés jó alapra épülhessen.

 

Természetesen a személyre szabottság elvének a hirdetésekben is meg kell jelenniük, amit a legfejlettebb hirdetési platformokat kínáló közösségi hálózatok (pl. a Facebook) lehetővé is tesznek. A legjobban teljesítő hirdetések azok, amelyek a márkatudatosságra koncentrálnak. Még ha egy terméket is próbálsz eladni, egy kis kreativitással úgy prezentálhatod az elhelyezett reklámokat, hogy azok ne üssenek el túlságosan a hírfolyamok organikus tartalmaitól.

 

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy mi kell egy igazán jó Facebook hirdetéshez, akkor olvasd el átfogó útmutató-sorozatunkat:
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/mi-kell-a-jo-facebook-hirdeteshez.html 
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/elerheto-hirdetesformatumok-a-facebookon.html 
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/facebook-hirdetes-elhelyezkedesek.html 

 

 

4. A közösségi televíziózás, és a függőleges videók világa


2018 egyik legjellegzetesebb közösségi médiás újítása az Instagram saját „online videómegosztója”, az IGTV volt. E mellett megjelent a Facebook TV is, habár ez kisebb hullámokat keltett, mint az Instagram kínálata. Az IGTV kifejezetten egy telefonos platform, ami függőleges videók megosztására szolgál. Habár még némi időre lesz szükség, hogy az IGTV bizonyítsa létjogosultságát, biztosak lehetünk benne, hogy 2019-ben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak majd az efféle „közösségi televíziók”, és a függőleges videóformátum. Az Instagram maga is folyamatosan bővül – a platform 2018 nyara óta több mint egymilliárd felhasználóval büszkélkedik. A függőleges videók trendje pedig nem újdonság – az okostelefonok elterjedésével egyre több ilyen videó került fel az internetre is.

 


5. Összcsatornás marketing


Habár az összcsatornás marketing túlmutat a közösségi média világának határain, mindenképpen említést érdemel, hiszen a különböző közösségi platformok is egy átfogó digitálismarketing-stratégia fontos részét képezik. Az összcsatornás marketing lényege, hogy az ügyfelek egy egységes élményben részesüljenek, bármely csatornát, vagy csatornákat is használják a márkákkal történő kommunikálásra. Fontos szempont továbbá, hogy a csatornák közötti esetleges váltások minél rugalmasabbak, zökkenőmentesebbek legyenek.

 

Habár a digitális marketing egyszerűbbé tette az ügyfelek útjának nyomon követését az első kapcsolattartási ponttól a konverzióig, az egyre több lehetséges csatorna és eszköz komoly statisztikai kihívást jelent a marketingesek számára. Mindezek ellenére abban biztosak lehetünk, hogy senki sem használ az interneten csupán egyetlen egy platformot az információgyűjtéshez és a vásárláshoz. Sokan például, elolvasnak néhány online cikket egy termékről, aztán megnéznek róla néhány videót, megvizsgálják a termék értékeléseit, majd eldöntik, hogy megvásárolják-e azt, vagy sem.

 

A digitális marketing számos csatornából áll (közösségi, email, organikus, fizetett, stb.), és ezek közül mindnek szinkronban kell működniük annak érdekében, hogy az érdeklődő ügyfelekből vásárlókat faraghassanak. Nem minden csatorna konvertál ugyan olyan jól, de mindegyik fontos szerepet játszik a konverziók elősegítésében.
 

 

A marketing számos csatornából épül fel, és ezek együttes ereje hozza meg a kívánt eredményeket. Amennyiben segítségre van szüksége vállalkozásának beindításához, vagy fellendítéséhez, akkor kérje cégre szabott online marketing audit és stratégia kialakítás szolgáltatásunkat! 

Ajánlatkérés





Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!