Ezekre ügyelj minimálisan, ha hatékony Facebook hirdetéseket szeretnél létrehozni

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 1. rész: Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez minimálisan?


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A Facebook hirdetési rendszere bár még mindig az egyik legfontosabb marketing eszköz – de ezzel együtt egyre nehezebbé is ávlik az érvényesülés. Ha még csak most kezdesz ismerkedni a hirdetésekkel, ezekre a feltételekre mindenképp ügyelj mielőtt elindítanád első kampányod!

A Facebook azon kevés helyek egyike az interneten, ahol tényleg mindenféle ember megfordult korosztálytól, nemtől, társadalmi státusztól és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. A platform népszerűségéről senkit nem kell meggyőznünk – 2018 második negyedévében több mint 2,2 milliárd aktív havi felhasználót szolgált ki (statista.com). Az ember azt hinné, hogy a Facebook egy csodálatos felület azon márkák számára, amelyek online láthatóságuk fellendítése érdekében szeretnék elérni e népes bázis nagy részét. Sajnos azonban ezt könnyebb megálmodni, mint kivitelezni…

 

A Facebookon egy jó ideje már nem elég csak jó bejegyzéseket megosztani – a platform üzemeltetői egyre drasztikusabban csökkentik a Facebook oldalak organikus (ingyenes) eléréseit, arra kényszerítve ezzel a márkákat, hogy fizetett hirdetésekkel maradjanak láthatóak célközönségük szemei előtt.

 

Nem elég azonban csak összedobni egy hirdetést és pénzt kiadni rá – ha nem elég meggyőző, nem ösztönzi eléggé a célközönséget, akkor a többség egész egyszerűen csak túlgörget rajta, amikor szembetalálkozik vele hírfolyamában. A hirdetéskészítés művészet, a Facebook pedig rengeteg szerszámot és anyagot biztosít hozzá, hogy valami igazán lenyűgözőt alkoss.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy a Facebookon is versenyben maradhass, akkor célzott, minőségi hirdetésekre lesz szükséged. Cikkünk ezek elkészítésében igyekszik segíteni. A következőkben megnézünk néhány alapvető tudnivalót a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban (bevált módszerek, hirdetéstípusok, stb.), majd részletesen megvizsgálunk néhány példát is sikeres, hatékony hirdetésekre.

 


Mi kell egy jó Facebook hirdetéshez?

A jó Facebook hirdetés vizuálisan kiemelkedik a többi közül!

A vizuális tartalmakat a Facebook algoritmusa, és a felhasználók is jobban szeretik. A képekkel kiegészített tartalmak könnyebben megragadják az emberek figyelmét, és általában jóval több megosztást is kapnak. Ez persze a hirdetések tartalmaira is igaz – mindegy, hogy miről szól a hirdetés, a képnek kapcsolódnia kell ahhoz, és fel kell keltenie az emberek érdeklődését. A hirdetéskezelőben számos hirdetéstípust tudsz létrehozni, amiket érdemes is variálnod, akár A/B teszteléssel megfigyelned, hogy a Te célközönséged számára melyik a legjobb!

 

Végül is minden a célzáson múlik…

A célzás az online hirdetések (ideértve a Facebookot is) egyik leghasznosabb jellegzetessége. Mivel a hirdetésre pénzt adsz ki, így kritikus fontosságú, hogy csak olyan felhasználók számára jeleníttesd meg, akik érdeklődnének is iránta, különben csak kidobott pénz az egész.

 

Fontos szempont a relevancia, a Facebook pedig minden hirdetésedhez hozzárendel egy relevancia pontszámot a kép és a szöveg alapján, illetve hogy mennyire releváns a céloldal a megcélzott felhasználóknak. Minél nagyobb a relevancia pontszám, annál kedvezőbben bánik a Facebook a hirdetésekkel.

 

Tartalmazzon egy meggyőző értékajánlatot!

Az értékajánlat azt fogalmazza meg az olvasónak, hogy miért is érné meg rákattintania az adott hirdetésre. Miben különbözik terméked a többi hasonló terméktől? Az olvasó mely problémájára kínálhat megoldást? Miért lenne érdemes ellátogatnia webhelyedre az olvasónak?

Persze csak olyan értékajánlatot kínálj, amit aztán be is tudsz tartani, és amit az emberek hihetőnek vélnek majd.

 

Legyen benne egy egyértelmű cselekvésre való felhívás

Ha van egy mutatós és izgalmas hirdetésed, akkor még mindig meg kell mondanod az olvasónak, hogy mit kell tennie, ha többet szeretne megtudni a kínált dologról, vagy ha esetleg meg szeretné vásárolni azt, fel szeretne iratkozni, stb. Szükséged lesz egy egyértelmű felhívásra. „Vásároljon most”, „Tekintse meg akciós ajánlatunkat” és így tovább. A lényeg, hogy – hasonlóképpen az előbb tárgyalt szempontokhoz – a felhívás is arra ösztönözze az embereket, hogy kattintsanak a hirdetésre.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!