A TikTok leteper mindet? Tényleg elengedhetetlen a TikTok marketing? TikTok marketing vagy más online marketing eszköz a jobb?

tiktok marketing vagy seo a jobb

A TikTok leteper mindent? Tényleg elengedhetetlen a TikTok marketing?

noemivida Szerző:
noemivida
Számtalan üzleti oldalon láttam már leírva, hogy ez az utolsó utáni pillanat a TikTok marketing használatának elkezdésére. Illetve, hogy a TikTokot minden vállalkozásnak használnia kell, mert számos potenciál rejlik benne. De ez vajon tényleg igaz?
tiktok marketing vagy seo a jobb

A TikTok tényleg leteper mindent?

A TikTok az egyik legújabb közösségi média platform – mondhatni új őrület. A fél sajtó azzal van tele, hogy mindenki a TikTokot pörgetni, a legtöbbet be is szippantja, és ebből sokan arra is következtetnek, hogy a TikTok hamarosan mindent úgymond „leteper”. A valóságban azonban szerintem ez nem olyan gyorsan történik meg, mint ahogyan ezt sokan elképzelik. Hogy miért gondolom ezt? A Statista legfrissebb adatai szerint jelenleg 3,03 milliárd aktív Facebook felhasználó van, ugyanez a száma a Youtube esetében 2,491; az Instagram esetében 2, a TikTok esetében pedig 1,218 azaz majdnem harmada a közösségi média óriás Facebook-énál. Bár a Tiktok népszerűsége valóban egyre inkább nő, még mindig kijelenthető, hogy leginkább a fiatalok platformja. 
 

Mennyire használják a magyarok a TikTokot?

Mivel főképp KKV-knak szoktunk marketing tippeket adni, és feltehetőleg ők olvassák a cikkeinket is, akik jellemzően a magyar piacon tevékenykedbnek, ezért magyar adatoknak is utánanéztem. A ResearchCenter „Magyar közösségi média körkép”-éből is hasonló adatok derülnek ki, amik konkrétan hazánkra vonatkoznak. Magyarországon is a facebook, valamint a Youtube vezeti toronymagasan a  népszerűségi versenyt: A Facebookot a lakosság 94%-a ismeri és 85%-a használja heti szinten, a Youtube ismertsége 90%-os, heti szinten a lakosság 67%-a használja. És mi a helyzet a Tiktokkal? A lakosság 26%-a ismeri, 6%-a használja napi szinten. A kutatásból az is beigazolódik, hogy ez valóban a fiatalok platformja, hiszen a 18-24 éves korcsoport 43%-a használja a rövid videókkal telepakolt appot, illetve a 25-34 éves korcsoportnak is a 33%-a. Őszintén megmondom, hogy bár az említett korcsoportba tartozom, én magam csak szakmai céllal használom a felületet, és a legtöbb velem egykörű ismerősömnek sincs letöltve – persze ez nem egy reprezentatív kutatás. Bezzeg a Google, az minden nap használom, és nem csak én! 

(Zárójelben megjegyzem, hogy a Googlet 89,3 milliárd felhasználó használja havonta, minden másodpercben 40 000 keresést bonyolítanak le a friss statisztikák szerint). Tehát nem a TikTok tarol le mindent, hanem sokkal inkább az a felület, ahol még a TikTokra is rákeresnek szüleink, nagyszüleink, miután kiselőadást tartanak unokáik róla, és sikerül megjegyezniük ezt az egyébként nagyon egyszerű nevet)

 

Tényleg elengedhetetlen a TikTok marketing?

A TikTok egy a sok közösségi média platform közül mégis vitathatatlanul különleges. Legalább annyira, mint minden más platform. Aki egy kicsit is foglalkozott már közösségi média marketinggel, az biztosan tudja, hogy minden közösségi média felületnek más-más a célközönsége. És ami még ennél is fontosabb, hogy más-más célra használják azokat az emberek. Például a Facebookot kapcsolattartásra, informálódásra, például friss híreket olvasni, iskolai, munkahelyi csoportokban részt venni, a TikTokot pedig sokkal inkább szórakozásra. Attól is függ, hogy kell-e neked a TikTokot feltétlenül használni, hogy mivel tevékenykedsz, és hogy kik a buyer personáid. Például ha van egy fogászatod, ami implantációs szolgáltatásokra szakosodott semmi értelme a TikTokon hirdetned, oda tartalmakat gyártanod, hiszen nagy eséllyel a fiatalokat nem igen érdekli ez a téma. Viszont ha valami új hiper-szuper pillanatok alatt működő fogfehérítőd van, ami a fiatalok érdeklődését is felkeltheti, akkor érdemes a TikTokon is megjelenned, persze csak a többi felület, saját weboldal mellet, mert az értékesítési tölcsérből kiindulva a TikTok videó csak a figyelmet kelti fel. Hogyan találhatod meg a te ügyfeleidnek legmegfelelőbb csatornákat, tartalom típusokat? Olvass többet a buyer personákról!  
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok