Üzleti terv készítése lépésről lépésre

üzleti terv

Hogyan készítsük el a legjobb üzleti tervet? – 7 lépés a biztos siker érdekében

Novák Anna Szerző:
Novák Anna
Az üzleti terv az alapja a sikeres vállalkozásnak, legyen az egy frissen startoló cég vagy egy évek óta működő. Egy jó stratégia segít elérni a valós célokat és irányt mutat a fejlődéshez. Ez nem csak a befektetőket és ügyfeleket győzi meg, hanem a csapatodnak is biztosít egy átfogó irányt. De a jó stratégia nem mindig könnyű kivitelezni. Cikkünkben megosztjuk veled, hogy mik a legfontosabb dolgok, amiket érdemes tudnod, amikor az üzleti tervedet készíted.
üzleti terv

1. Kezdjük az üzleti tervet a bevezető résszel: vezetői összefoglaló

A vezetői összefoglaló az üzleti terv bevezető része, ahol röviden áttekinted vállalkozásodat. Ide tartozik a küldetésnyilatkozat, az alapkoncepció, valamint a termékeid és szolgáltatásaid. A célja, hogy felkeltse a potenciális befektetők érdeklődését, és ösztönözze őket, hogy mélyebben megismerjék az üzleti javaslatot.
A kiváló vezetői összefoglaló elkészítéséhez néhány alapvető tipp:

1.    Tartsd egyszerűen és világosan: az olvasóknak rövid bekezdések alapján kell megérteniük vállalkozásod lényegét.
2.    Emeld ki a pénzügyi és növekedési lehetőségeket: már az elején mutasd be, miért érdemes befektetni a vállalkozásodba.

2.Az üzleti terv második lépése a megfelelő cégleírás

A cégleírásnak mindent át kell fednie a vállalkozásoddal kapcsolatban. Mondd el, mi a fő profilod, miért indítottad el a vállalkozásod, és milyen alapvető célokat tűztél ki. Itt érdemes kifejezned lelkesedésed és jövőképed, valamint kiemelni, mi teszi egyedivé versenytársaid között.
Néhány kulcs tipp a cégleírás írásához:

1.    Ismerd fel a helyed az iparban: magyarázd el, mi a vállalkozásod célja, és hogyan illeszkedik az aktuális iparági környezetbe.
2.    Fogalmazd meg egyedi értékajánlatod: világosan tárjad fel az olvasóknak, miért kiemelkedő az te vállalkozásod, és hol rejlik a siker lehetősége.

3.Jöhet a piackutatás!

Ebben a szakaszban az a cél, hogy átfogóan elemezzük az iparágat, célközönséget és a versenykörnyezetet. Készíts egy rövid összefoglalót a piackutatásról, és becsüld meg, mennyire keresik a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

Beszélj a kínálatodat megkülönböztető előnyökről és jellemzőkről a versenytársakhoz képest. Gondold át a marketingstratégiádat is. Hogyan tervezed értékesíteni a termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Milyen demográfiai csoportokat célzol meg, és hogyan fogod elérni őket?
Határozd meg a célközönségedet, és mutasd be, milyen igényekkel és preferenciákkal rendelkeznek. Magyarázd el, hogyan készülsz fel arra, hogy kielégítsd ezeket az igényeket, és miért más a vállalkozásod másokhoz képest. Mindemellett kapcsold össze termékeidet vagy szolgáltatásaidat a célpiac igényeivel és preferenciáival.

4.Összehasonlító elemzés az üzleti terv sorén

Vizsgáljuk meg, mi teszi a vállalkozásod kiemelkedővé, és mely működési aspektusok járulnak hozzá az előzetesen tervezett sikerekhez. Azonosítsd a versenytársaidat, kitérve a legnagyobb versenytársakra, akik hasonló termékeket kínálnak. Érdemes-e figyelembe venni közvetett versenytársakat is?

Legyél őszinte és realista az értékelésedben. Ismerd fel a vállalkozásod aktuális helyzetét, kiemelve erősségeidet, miközben elismered a fejlesztendő területeket.

5.Szervezeti felépítés: mi az üzleti struktúrád? 

Nyújts betekintést a vállalkozás jogi felépítésébe, és mutasd be a vezetői csapatot, akik részt vesznek az üzleti terv megvalósításában. Részletezd az üzleti struktúrát és a működési tervet.
Vázold fel mindenki szerepét, és magyarázd el, ki felelős az üzlet különböző aspektusaiért. Mutasd be, hogy hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen.

6.Pénzügyi előrejelzések nélkül nincs üzleti terv

Az optimális üzleti terv készítése során kiemelt figyelmet kell fordítani a számokra. Ebben a fázisban részletesen és reálisan kell bemutatnod a vállalkozásod pénzügyi kilátásait, beleértve az eredménykimutatásokat, mérlegeket és pénzforgalmi előrejelzéseket.

Győződj meg arról, hogy pénzügyi előrejelzéseid egyértelműen tükrözzék vállalkozásod jövőbeli jövedelmezőségét és pénzügyi helyzetét.

Legyél óvatos a becsléseknél. Mindig tartsd realitások között az előrejelzéseidet, különösen egy startup üzleti tervezésekor.

Hozz létre együttműködést egy könyvelővel. Ha egy pénzügyi szakértő segítségét veszed igénybe a pénzügyi előrejelzések elkészítéséhez, biztosíthatod, hogy a számok a lehető legpontosabbak legyenek.

7.Függelék, az üzleti terv záró része

Végül, a függelék részét használd arra, hogy szükség esetén alátámasztó dokumentumokat vagy egyéb kiegészítő információkat mutass be az olvasóknak. Ide tartozhatnak például önéletrajzok, a vállalkozás korábbi pénzügyi kimutatásai vagy a vállalkozás birtokában lévő szellemi tulajdon részletei.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok