A Facebook hirdetések elhelyezéseiről kezdőknek

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 3. rész: a hirdetés elhelyezésekről


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A Facebookon többféle hirdetéssel találkozhattál már, amelyek a felület különböző részein, különböző méretekkel jelenhetnek meg, ráadásul ott vannak még a telefonos hirdetések is... Segítünk eligazodni a Facebook hirdetések elhelyezéseit illetően!

A Facebook hirdetésfelületén a hirdetés célzását, a hirdetés formátumát mindenképp meg kell határoznunk, ezek nélkül a lépések nélkül nem tudunk hirdetést indítani… Van azonban még egy fontos tényező, amely kisebb szerepet kap: ez pedig az, hogy hova tudjuk elhelyeztetni a rendszerrel hirdetéseinket! Ebből is több választás van, ráadásul ezen a kezelőfelületen van lehetőségünk a Messenger-be és az Instagram-ra is elhelyezni hirdetéseinket – így még bonyolultabb a képlet.

 

Cikkünkben most csak a Facebook üzenőfali hirdetésekkel foglalkozunk.

 

1. A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések

Ezek a Facebook legalapvetőbb, „hagyományos” hirdetései, amelyeket a platform először vezetett be a hirdetések megjelenésekor. Az ilyen elhelyezést tartalmazó hirdetések a hírfolyamtól jobbra elhelyezkedő oszlopban jelennek meg, gyakran más hirdetések között.

 

A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések  hátránya, hogy kevésbé látványosak, mint a hírfolyamban elhelyezett hirdetések, azok ugyanis könnyebben a felhasználók szemei elé kerülhetnek, és bár a hirdetés feliratot megkapják ők is, mégis kissé “beleolvadnak” környezetükbe, ezzel a reklámokat tudatosan kerülő emberek is megtalálhatóak velük.

 

Van azonban előnye is ezeknek a “perifériára szorult” hirdetéseknek: a jobb oldali hirdetések gyakran olcsóbbak lehetnek. Egy jobb oldali hirdetés akkor lehet csak sikeres, ha releváns, figyelemfelkeltő, és tartalmaz egy egyértelmű felhívást is!

 

2. Asztali hírfolyam-hirdetések

Ezek a hirdetések közvetlenül a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, ha egy asztali számítógépről vagy laptopról böngészik azt.

 

Ahogy fentebb utaltunk rá, ezeket könnyebb a felhasználók szeme elé helyezni, de drágábbak is lehetnek, mint a jobb oldalon megjelenő hirdetések. Szintén figyelemfelkeltőnek, vizuálisnak, és aktivitásra ösztönzőnek kell lenniük, hogy sikeresek legyenek, ráadásul követniük kell az organikus bejegyzésekre vonatkozó szabályokat is.

 

3. Mobilos hírfolyam-hirdetések

Lényegében az asztali hírfolyam-hirdetések mobilos verziójáról van szó, ami napjainkban már szinte nagyobb jelentőséggel bír, mint bármi más. A tendencia azt mutatja ugyanis, hogy ma már többen böngészik a Facebook oldalt mobiljukról, mint asztali gépről!

 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!