10 ok, amiért egyetlen cég sem hanyagolhatja el a közösségi médiát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 ok, amiért egyetlen cég sem hanyagolhatja el a közösségi médiát


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Cégvezetőként biztosan sokat találkoztál már ezzel a kérdéssel: „Megéri a közösségi médiával foglalkozni?” 2019-ben furcsa ez a bizonytalanság, pedig vannak, akik tényleg nem látnak nyomós indokokat arra, hogy pénzt, időt, és emberi erőforrásokat fektessenek a közösségi médiába.

A rövid válasz az, hogy igen, teljes mértékben megéri (persze nem mindegy, hogy melyikbe), de ez így önmagában nem túl meggyőző. Ezért szedtünk össze néhány nyomós érvet, amelyek a közösségi média mellett szólnak.

 

1. A közösségi média, mint hírnévkezelő eszköz

Sok közösségi platform kínál lehetőséget a felhasználóknak, hogy véleményt alkossanak és osszanak meg egy márkával, intézménnyel, vagy bármi egyébbel kapcsolatban.

 

Ezek a platformok rengeteg pozitív lehetőséget hordoznak magukban, hiszen a pozitív vélemények és értékelések bizonyítékként szolgálhatnak arról, hogy márkád megbízható, és minőségi termékeket és/vagy termékeket kínál.

 

Ugyanakkor a negatív véleményeknek is teret ad, amikkel – ha megfelelően reagálsz rájuk – megmutathatod, hogy márkád igenis odafigyel ügyfelei véleményeire, és igyekszik ezek alapján folyamatosan fejlődni.

 

Ha szeretnéd Te is profi kezekben tudni közösségi média felületeid, és élvezni gyümölcsét, kattints IDE és kérd ajánlatunkat! 

 

2. A közösségi média, mint PR felület

A közösségi média kiváló felületet kínál a céges hírek és bejelentések terjesztésére. Erre valójában szinte minden hálózat ideális, csak éppen arra kell odafigyelni, hogy a kommunikáció formája illeszkedjen az adott platformhoz.

 

Azzal, hogy pozitív híreket közölsz követőiddel, partnereiddel, és lehetséges ügyfeleiddel, még több népszerűségre tehetsz szert. A pozitív dolgokra szívesebben reagálnak az emberek, és osztják meg azokat, ami nagyobb nyilvánosságot biztosít majd számodra, és akár olyanokhoz is eljuthatsz, akik korábban nem ismerték márkádat.

 

3. A közösségi média, és a keresőoptimalizálás kapcsolata

A közösségi média és a SEO közötti összefüggéssel kapcsolatban számos tévhit kering az interneten.

 

Abba most nem mennénk bele, hogy mi igaz, és mi nem, vagy hogy mely közösségi médiás tényezők befolyásolják a rangsorolást a különböző keresőmotorokban, de a digitális marketingben általánosan elfogadott vélemény, hogy aki a SEO-val foglalkozik, annak a közösségi médián is érdemes jelen lennie.

 

Fontos lépés például összekötni webhelyedet közösségi profiljaiddal, például egy webhelybe beágyazott közösségi hírfolyam, és a webhelyen elhelyezett közösségi hivatkozások formájában.

 

Nem mellesleg, a SEO céljából létrehozott tartalmakat mindenképpen érdemes megosztani az erre alkalmas közösségi platformokon, ezzel is növelve a látogatottságot, és a visszahivatkozások esélyét.
 

4. Helyi keresés

Sok közösségi platform fontos szerepet játszik a helyi keresésben. Ebbe beletartozik a céges profilok létrehozása a főbb platformokon, az alapadatok (név, cím, telefonszám) feltüntetése ezeken, és az adatok naprakészen tartása.

 

Azzal, hogy a megfelelő közösségi platformokra összpontosítasz (amelyek fontos szerepet játszanak a helyi keresésben a te iparodon belül), egy olyan stratégiát alakíthatsz ki, ami a pontos adatokon, folyamatos tartalmakon, és aktivitáson alapszik.

 

5. A közösségi média szerepe a konverziókban

A Google Analytics felületét vizsgálgatva az ember gyakran azt láthatja, hogy a közösségi média csupán minimális konverziót hozott a cégnek – sokan ezért kezdik el erősen fontolgatni, hogy vajon tényleg megéri-e foglalkozni vele.

 

A helyzet az, hogy sokan egyszerűen nem azokat az adatokat nézik, amik ténylegesen tükrözik egy marketingcsatorna fontosságát a konverziós folyamatban. Ez azt jelenti, hogy meglehet, hogy a közösségi média nem hoz jelentős mennyiségű közvetlen konverziót, de ha egy kicsit mélyebben is beleássa magát az ember az adatokba, akkor láthatja, hogy talán százszor annyi konverzió teljesülését segítik elő a különböző platformok, létfontosságú elemét képezve ezzel az ügyfél utazásának.
 

6. Rugalmas marketing

A tartalommarketingben gyakran hosszútávú, és ezzel arányos költségű projektekre kerül a hangsúly, ezt a stratégiát egy ennél rugalmasabb marketingformával is érdemes lehet kiegészíteni.

 

Ahelyett, hogy többhónapos, költséges projekteket indítanál, kísérletezz rövidtávú, olcsóbb befektetésekkel, amelyek kisebb tartalmakat eredményeznek. Ezekkel aztán „tesztelheted” közönséged reakcióit a különböző témákra, formátumokra, stb., és ezeket az eredményeket felhasználhatod arra, hogy informáltabb döntéseket hozz komolyabb tartalomprojektjeidben.

 

De hogy jön ez a közösségi médiához? Nos, a közösségi hálózatok kiváló platformot kínálnak ezekhez a kísérletekhez, hiszen a tartalmak irányt mutatott aktivitásból könnyedén megállapítható, hogy népszerűek-e, vagy sem.

 

7. Ügyfélszerzés a közösségi médián

A közösségi média egy sajátos elérési rendszer alapján működik. Míg a SEO során abban bízunk, hogy az érdeklődők ránk találnak majd, addig a közösségi média lehetőséget kínál arra, hogy tartalmaid organikusan jussanak el az esetleges érdeklődőkhöz a felhasználók aktivitásán (reakciók, hozzászólások, megosztások) keresztül.

 

Ezen felül a legtöbb platform lehetővé teszi a jól teljesítő tartalmak célzott „kiemelését” hirdetési rendszerén keresztül, biztosítva ezzel, hogy az még több olyan felhasználóhoz jusson el, akik „vevők” lennének ezekre a tartalmakra.

 

8. Gondolatvezetés a közösségi médián

Ha hosszútávú célod az, hogy gondolatvezetői pozícióba emelkedj az interneten, akkor a közösségi média ehhez is nagyszerű platformokat kínál.

 

A gondolatvezetés gyakran egy személyes, vagy céges blogon keresztül történik. Habár bizonyos összetettebb tartalmak nem ideáliak arra, hogy közvetlenül a közösségi legyenek publikálva, nem érdemes csak a saját blogra összpontosítani minden szakértelmedet.

 

Azzal, hogy a közösségi médián is rendszeresen osztasz meg (közvetlenül) gondolatvezetői tartalmakat, azok kevésbé érződnek majd „önreklámnak”, mintha rendszeresen csak saját blogodat posztolgatnád a követőknek.

 

9. A közösségi média bepillantást nyújt az ipar helyzetébe

A közösségi média rengeteg aktív tevékenységre alkalmas (ahogy azokat eddig soroltuk), de ha az ember néha csak annyit tesz, hogy nyitott szemmel böngészik, akkor rengeteget tanulhat az ipar helyzetéről, aktuális trendekről, és sok másról is.

 

Követheted például versenytársaidat, hogy lásd mit csinálnak (és mit nem), vagy használhatsz különböző figyelőeszközöket, amik értesítenek, valahányszor egy nyilvános beszélgetésben valaki megemlíti márkádat.

 

Ezzel a tudással felfegyverkezve jobb tartalmakat készíthetsz, és hatékonyabb stratégiákat alakíthatsz ki a közösségi médiára.

 

10. Toborzás a közösségi médián

Habár sokaknak a LinkedIn jut eszébe, ha közösségi toborzásról van szó, számos más platform is segíthet új, ideális munkatársakat bevonzani. Ez többek között annak köszönhető, hogy a közösségi média a képektől kezdve az élő videókon át rengeteg eszközt kínál a vállalati kultúra bemutatására.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy a közösségi média egy első sorban toborzásra szánt csatorna lenne – ezt inkább egy másodlagos, de igazán hasznos funkcióként érdemes kezelni, és felfedezni.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!