B2B tartalommarketing trendek 2019 - 10 lépés a sikeres tartalommarketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legfontosabb B2B tartalommarketing-trendek 2019-re


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ha egy valami fix a digitális marketing világában, az – ironikus módon – a változás. Azok a technikák és trükkök, amiket egy évvel ezelőtt mindenki használt mára már elavultakká válhattak (persze vannak örök kivételek). Nincs ez másképpen a tartalommarketingben sem, ahol minden évben megvan az esély rá, hogy egy új csodatrend jelenik meg, feje tetejére állítva ezzel a tartalomkészítők (és –fogyasztók) világát. Ha szeretnél felkészülni azokra az irányzatokra, amelyek várhatóan a legfontosabbak lesznek idén, akkor vess egy pillantást 2019 legfontosabb B2B tartalommarketing-trendjeire!

 

A statisztikák a Content Marketing Institute (CMI) 2019-es B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends Reportjából származnak 
 

1. Légy kifinomultabb

A jelentés szerint csupán a válaszadók 11%-a minősült a „Kifinomult” kategóriába tartalommarketingje „érettségének” szempontjából. Ez az arány még a legsikeresebbek esetén is csak 33% volt. Más szavakkal: a legjobb tartalommarketingesek 2/3-a nem számít kifinomultnak.

 

Ahhoz, hogy egy marketinges az „érett” szintről a „kifinomult” minősítésre lépjen fel, az egész vállalatra ki kell, hogy terjessze tartalommarketingjét. Ez azt jelenti, hogy a többi osztály (HR, értékesítés, stb.) is együttes erővel kell, hogy dolgozzon a sikerek érdekében. Mindezek mellett fontos az is, hogy minden megfelelően mérve legyen (erről bővebben lejjebb).

 

2. Legyen egy jó marketingstratégiád

Habár ez sokak számára egyértelműen hangzik, a jelentés szerint a válaszadók 61%-ának nincs stratégiája, vagy legalább is nem írták le azt. Egy dokumentált tartalommarketing-stratégia elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.

 

Külön érdekesség, hogy azok közül, akik rendelkeznek dokumentált stratégiával, csupán 52%-uk állította, hogy a stratégiájuknak köszönhetően könnyebben tudják azonosítani, hogy mely mutatókra lenne érdemes koncentrálniuk.

 

Az tehát nem kérdés, hogy szükség van egy jól dokumentált tartalommarketing-stratégiára. Ha már rendelkezel ilyennel, akkor is erősen ajánlott egy alapos revízió 2019 előtt, hogy megtaláld a megfelelő mutatókat. Ezek a mutatók lehetővé teszik a kísérletezést és fejlődést; a konverziók megfelelő mérését; a különböző tevékenységek és az azokból származó bevételek párosítását, és sok egyebet is.

 

3. Próbáld ki a fizetett hirdetéseket

A válaszadók 66%-a használt már fizetett hirdetéseket tartalmai népszerűsítésére, ami azt jelenti, hogy egyharmaduk még mindig csak organikus módon próbálja elérni közönségét. Ezek a marketingesek hosszútávon lemaradnak majd a mezőnytől azok mögött, akik célzottan (közösségi média, keresőmotorok) igyekeznek eljuttatni tartalmaikat az olyan közönségek elé, amelyek igazán érdeklődnének azok iránt.

 

4. Építs ki egy közösséget

Kevesebb, mint a B2B marketingesek egynegyede (23%) foglalkozik azzal, hogy közösséget építsen ki márkája köré, vagy hogy bármilyen módon részvételre ösztönözze közönségét. Pedig a digitális marketing világában ez nem csak egyszerűbb, de nélkülözhetetlen is, hiszen manapság több csatornán keresztül érhetjük el közönségünket, mint valaha.

 

A fórumok, a közösségi média, és egyéb felületek mind arra várnak, hogy megteljenek a márkák és ügyfeleik (ez B2B és B2C cégekre is vonatkozik) beszélgetéseivel. Minden marketinges érdeke, hogy felépítsen egy olyan közösséget, amelynek középpontjában saját márkája áll.

 

5. Informálódj az ügyfelektől

A digitális marketing korában elengedhetetlen a nagymennyiségű adatok begyűjtése és kielemzése – hiszen enélkül lehetetlen eldönteni, hogy marketing erőfeszítéseink működnek-e, vagy sem. Azonban kevesen (a megkérdezettek 42%-a) tartja fontosnak, hogy ezeket az adatokat közvetlenül az ügyfelektől szerezze meg.

 

Pedig azok a valódi ügyféladatok, amelyek nem egy analitikai eszköz jelentéseiben jelennek meg felbecsülhetetlen értékeket képviselnek. Fontos, hogy az ilyesfajta személyes adatgyűjtésben mind az értékesítési, mind pedig az ügyfélszolgálati osztály aktívan részt vegyen – kérdezd meg őket, hogy mik a tapasztalataik, és jelölj ki néhány embert arra is, hogy aktívan érdeklődjenek az ügyfelek adatai iránt.


6. Készítsd tartalmaidat az ügyfél konverziós útjának mintájára

A válaszadók csupán fele (52%) vallotta, hogy tartalmait az ügyfél útjának különböző szakaszaihoz alakítják ki. Ez azt jelenti, hogy átlagosan a marketingesek (másik) fele rosszul csinálja a dolgokat, ugyanis nem foglalkozik ezzel.

 

Fontos, hogy az ügyfél utjának minden szakaszához készíts tartalmakat a bevonzástól kezdve az aktivizáláson át egészen a konverzióig.

 

7. Fókuszálj az influencer marketingre

Egy másik érdekes statisztika szerint (szintén a jelentésből) a megkérdezettek 64%-a állította, hogy fontos számukra, hogy kapcsolatokat építsenek ki az influencerekkel, azonban csak 24%-uk létesít partnerkapcsolatot másokkal tartalommarketing céljából.

 

Az influencerek rendkívül hatékonyak lehetnek, ha kínálatod, vagy tartalmaid népszerűsítéséről van szó, de sokkal szívesebben segítenek, ha saját tartalmaikkal végezhetik ezt a népszerűsítést. Támogasd partnereidet abban, hogy saját nyelvükön szólíthassák meg közönségüket (a közönségedet), és lényegesen jobb eredményeket tapasztalhatsz majd.

 

8. Legyen saját közönséged

A közösségi média egyik nagy negatívuma, hogy az ottani közönséged valójában nem a te közönséged. Valójában ezeken a platformokon csak „bérelheted” az emberek figyelmét, méghozzá egyre húzósabb árak mellett.

 

Ezért olyan fontos, hogy közönségedet saját portádra csalogasd, legyen szó egy blogról, vagy a hozzá tartozó email marketingről. Ami azt illeti, csupán a válaszadók 43%-a mondta, hogy igyekszik feliratkozó-bázist kiépíteni tartalommarketingjével.

 

9. Figyelj oda az attribúcióra

A statisztikák szerint a marketingesek sokkal sikeresebbek a konverziós tölcsér felsőbb szintjén, mint az alsóbbakban. 81%-uk állította, hogy tartalommarketingjével jó eredményeket ért el a tudatosság terjesztése terén. A tölcsér alján azonban már más a helyzet – a marketingesek csupán 45%-a állította, hogy a tartalmak segítettek az értékesítésekben.

 

Az nem kérdés, hogy a tartalommarketing segíthet-e fellendíteni az értékesítéseket, viszont nem szabad megfeledkezni azokról a tölcsérszintekről sem, amelyek a legfelső és a legalsó között helyezkednek el – megfelelő tartalmak nélkül nem jutnak majd el az ügyfelek a felfedezéstől a konverzióig. Ehhez persze minden szint önálló mérésére is szükség lesz – erről szól az utolsó pont.

 

10. Ne feledkezz meg a befektetések megtérülésének méréséről

Összességében a válaszadók 49%-a állította, hogy valamilyen módon mérik tartalommarketingjük ROI-ját. Ami érdekesebb, hogy míg a legsikeresebb marketingesek 72%-a képes mérni ezt a megtérülést, addig ugyan ez csak a legkevésbé sikeresebbek 22%-áról mondható el.

 

Több okból is fontos, hogy erőfeszítéseid megtérülését képes legyél nyomon követni. Egyrészt egyszerűbbé teszi a költségvetés elosztását, és az új programok beindítását, másrészt pedig segít, hogy egy bevételi szemszögből tekints a marketingre, ne pedig a költségek oldaláról.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!