LinkedIn marketing - 10 hatékony LinkedIn marketing tipp

LinkedIn marketing - Fizetett és organikus kampányok a LinkedIn-en

10 garantáltan hatékony marketingtipp a LinkedInre

czsofi Szerző:
czsofi

A LinkedIn személyes márkád, vagy céged népszerűsítésére is kiváló platform, de vajon hogyan zajlik rajta a hatékony marketing? Hogyan szerezhetsz érdeklődőket, népszerűsítheted márkádat, vagy gyarapíthatod cégedet a világ legnagyobb, szakembereknek készült hálózatán? A következő tippek ebben segítenek!
 

LinkedIn marketing - Fizetett és organikus kampányok a LinkedIn-en

1. Töltsd ki megfelelően LinkedIn profilodat

Egyszerű, de annál fontosabb lépés. Senki sem fog komolyan venni (főleg egy olyan üzletorientált platformon, mint a LinkedIn), ha nincs rendesen kitöltve személyes profilod. Munkatársaidéval együttesen profiljaitok alkotják azokat az alappilléreket, amelyekre márkátok jelenléte megépülhet majd a LinkedInen.

 

Az első benyomások az interneten is éppen olyan fontosak, mint személyesen, ezért törekedj arra, hogy akik rákeresnek márkádra valami olyanra bukkanjanak profilodon, amivel megkülönböztetheted magad a konkurenciától, és ne feledkezz meg egy előnyös, bizalomkeltő profilkép feltöltéséről sem! Igyekezz olyannyira kitölteni a profilodat, amennyire csak lehetséges, és ne felejtsd el frissíteni, ha bármilyen céges vagy személyes változás történik.

 

2. Készíts egy igényes oldalt céged számára

A LinkedInen cégednek is készíthetsz saját profilt (egész pontosan egy céges oldalt – Company Page), ami a jelenlét másik fontos alappillére. Egy céges profil akkor megfelelő, ha elegendő információt kínál az érdeklődőknek cégedről és az ott dolgozó emberekről. A következőkben több tipp is érinti majd a céges profil ideális kitöltését.

 

3. Tűzz ki egy célt, és határozd meg közönségedet

Ha nem újdonság számodra a marketing, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy minden kezdeményezést érdemes legalább egy cél kitűzésével indítani. Cél lehet például márkád népszerűsítése, érdeklődők begyűjtése, és sok más is. Ha ez megvan, akkor könnyebb dolgod lesz definiálni azt a közönséget, amit szeretnél megcélozni marketing üzeneteiddel. Ha például egy közösségi ütemező eszközt szeretnél értékesíteni, akkor első sorban közösségi média managereket lesz érdemes megcéloznod tartalmaiddal és reklámjaiddal.

 

Szeretnél még több felhasználót elérni a legnagyobb üzleti platformon? Úgy érzed, nem sikerült elég gyümölcsöző kapcsolatra szert tenned, vagy nem hozza a várt eredményeket B2B marketinged? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

4. Optimalizáld céges oldaladat keresésekre

Hiába az igényesen kitöltött céges oldal, ha nem találnak rá az emberek, akkor önmagában nem ér majd sokat. Némi keresőoptimalizálással láthatóbbá, fellelhetőbbé teheted azt a lehetséges kapcsolatok számára.

Íme néhány tipp a LinkedIn SEO-hoz:

  • Használj kulcsszavakat: Érdemes olyan kulcsszavakat elhelyezni céges oldalad szövegeiben, amelyek kapcsolódnak céged tevékenységéhez és jellegéhez. Valahányszor a felhasználók ezekre a kifejezésekre keresnek rá, a te céges oldalad is jó eséllyel megjelenik majd közöttük.
  • Hivatkozz céges oldaladra: Helyezz el céges LinkedIn oldaladra mutató hivatkozásokat minden fontosabb platformon, amiken jelen vagy. Linkelj webhelyedről, blogodról, YouTube videóid leírásaiból és így tovább. Segíthet az is, ha a LinkedInen jelenlévő kollégáid hozzáadják munkahelyeikhez cégedet, amivel egy automatikus hivatkozás jön létre profiljuk és céged oldala között.
  • Ossz meg releváns tartalmakat: Rendszeresen ossz meg releváns tartalmakat céges oldaladon, amelyek hasznosak lehetnek ideális ügyfeleid/kapcsolataid (tehát célközönséged) számára. Amikor egy céges oldalon osztasz meg tartalmakat, akkor azok a Google indexébe is bekerülhetnek.

 

5. Szerezz követőket céges oldaladnak

Amikor valaki követni kezdi céges oldaladat, akkor annak bejegyzései a hírfolyamukban is megjelenik majd. Minél több követője van oldaladnak, annál több felhasználót érhetsz el rajtuk keresztül.

 

Mindenképpen érdemes minden LinkedInen jelenlévő munkatársadat megkérni arra, hogy kövessék a cég oldalát (és hogy néha segítsenek az ott publikált tartalmak terjesztésében). Hívd meg ügyfeleidet és üzleti partnereidet is, hogy kövessenek a platformon. Küldj emaileket, és tüntesd fel céged LinkedIn profilját blogbejegyzéseidben is. Adj hozzá egy LinkedIn „követés” gombot webhelyedhez és blogodhoz, hogy látogatóid egy kattintással követőiddé válhassanak.


6. Publikálj hatásos tartalmakat céges oldaladon

Akárcsak bármilyen más, tartalom megosztására ideális közösségi médián, a LinkedInen is érdemes olyan tartalmakat publikálni, amiket közönséged érdekesnek, értékesnek találhat. Az olyan mutatók, mint a kattintások, a hozzászólások, és a megosztások mind segíthetnek eldönteni, hogy mely tartalmaid hatásosak, és melyek kevésbé. Próbálj első sorban (az esetek 80%-ában) hasznos, értékes tartalmakat megosztani, a maradék 20% pedig lehet önreklám.

 

De mik számítanak értékes tartalmaknak? Nos, ez célközönségedtől függően változhat, de ha van valami, amit mindenki nagyra értékel, az az, ha tanácsaiddal segítesz gyorsabbá, hatékonyabbá tenni egy gyakori, fáradalmas feladatokat. Mindenki szeret az idővel spórolni.

 

Nem árt néha mások tartalmait is megosztani, egyrészt mert ezzel további értéket kínálsz követőidnek, másrészt pedig mert lesznek olyanok, akik szívesen viszonozzák majd ezt a te tartalmaid megosztásával. A gondolatvezetői tartalmak szintén nagyon népszerűek a LinkedInen, és habár ezek általában időigényesebbek, ha rendszeresen kínálod őket, akkor garantáltan segítenek majd több érdeklődő követőket szerezni céges oldaladnak.

 

7. Használj változatos médiatípusokat

Vizuális lények vagyunk, és az agyunk könnyebben, gyorsabban képes feldolgozni a képeket, mint bármilyen szöveget – nem csoda, hogy a képekkel, vagy más vizuális médiával kiegészített bejegyzések sokkal jobban teljesítenek a LinkedInen (és általában minden platformon), mint a kizárólag csak szöveges tartalmak.

 

8. Szponzoráld legjobb tartalmaidat

Remélhetőleg sok olyan posztod lesz, ami kimagaslóan teljesít, és sok aktivitást vált ki követőidből. Érdemes ezeket a bejegyzéseket „szponzorálni”, ami lényegében kiemelt láthatóságot biztosít nekik egy bizonyos összegért serébe. A szponzorált tartalmak a LinkedInen választható számos hirdetéstípus egyike – ha szeretnél mindegyikkel mélyebben is megismerkedni, akkor ezt az útmutatót tudjuk ajánlani.


9. Használj fizetett hirdetéseket

A szponzorált tartalmakon kívül rengeteg egyéb fizetett hirdetési módszer is rendelkezésedre áll, amelyek között biztosan találsz majd olyanokat, amik segíthetnek elérni üzleti céljaidat a platformon. Az előbb említett útmutató pontosan ezt a témát fejtegeti részletesen.

 

10. Ismerkedj meg a LinkedIn analitikai eszközével

Mint minden valamire való marketing-kompatibilis platform, úgy a LinkedIn is lehetővé teszi organikus tartalmaid és fizetett kampányaid teljesítményének nyomonkövetését. Érdemes megismerkedni ezekkel az eszközökkel is, hiszen nélkülük olyan, mintha a sötétben tapogatóznál.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok