Online marketing hoteleknek - 25 zseniális marketingtaktika szállodáknak a rendezvények bevonzásához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

25 zseniális marketingtaktika szállodáknak a rendezvényszervezők bevonzásához – 1. rész


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mivel a digitális marketing egy végtelenül képlékeny, folyamatosan változó világ, fontos, hogy a különböző cégek – köztük természetesen szállodák is – lépést tudjanak tartani a marketinget domináló trendekkel és szokásokkal, és új üzleti partnerekre tehessenek szert nem csak vendégek, hanem rendezvényszervezők formájában is.

 

A tartalmakkal, közösségi médiával, chatbotokkal, és egyéb elemekkel segített online marketing minden eddiginél fontosabb lesz az elkövetkezendő évek során, és aki lemarad, annak nagyon nehéz lesz visszaküzdenie magát a relevancia rivaldafényébe. Kétrészes cikkünkben olyan tippeket, trükköket gyűjtöttünk össze, amelyeket minden szállodamarketingesnek ismernie kell 2019-ben. Ne is szaporítsuk a szót, lássuk is, hogy miről van szó!
 

Tartalommarketing szállodáknak

1. Indíts podcastet rendezvényszervezők számára

A podcastek (online közvetített hangadások/felvételek) rendkívül népszerűek, és egyre többen hallgatják őket világszerte. Ennek a tartalomformátumnak szállodád digitális marketingjében is helyet találhatsz – például készíthetsz egy-egy adást az összes rendezvényről, amelyet megtartasz létesítményedben. Esetleg interjúkat készíthetsz szervezőkkel, tippeket kínálhatsz, beszámolhatsz rendezvényszervezési tippekről, elmesélheted, hogy honnan jött egy-egy rendezvény ötlete, és így tovább.

 

A podcasten persze nem csak rendezvénytémában lehet megszólalni, ha szállodád nem kínál rendezvényhelyszínt – interjúvold meg az alkalmazottakat, meséld el szállodád történetét, számolj be hírekről, és így tovább.

2. Írj egy keresőoptimalizált útmutatót a környékhez

Amikor a szervezők szállodák után kutatnak, akkor nem csak azt veszik figyelembe, hogy az adott létesítmény mit kínál, hanem azt is, hogy milyen adottságai vannak a szálloda közvetlen környezetének, vagy az adott településnek. A te feladatod kiemelni ezeknek a szervezőknek, hogy milyen értékeket kínál szállodád környezete a résztvevőknek.

 

Készíts tartalmakat webhelyedre az éttermekről, bárokról, és lehetőleg szabadtéri helyekről is, amelyek közel esnek hozzád. Külön előny, ha turistalátványosságokhoz, nyüzsgő üzleti negyedekhez, illetve közlekedési csomópontokhoz is közel helyezkedik el szállodád. A tartalmak természetesen a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek.

 

3. Mutasd meg szakértelmedet egy online tanfolyam formájában

Szállodádat senki sem ismeri jobban nálad, és erre a tudásra a rendezvényszervezők is vevők. Mutasd meg nekik, hogy mit tudsz egy online tanfolyam keretei között, amelyben értékes szállodaipari tudást is átadsz nekik.

 

Fontos, hogy a kurzus első sorban egy olyasvalamire összpontosítson, amelyben szállodád kimagaslik a konkurenciából, és amiről te, vagy egy társad szakszerűen beszélhet. Ezt a tudást a YouTube-on érdemes megosztani, ahol minél többen elérhetik.

 

4. Készíts „kérdezz felelek” adást egy szakértővel

Ha egy videós kurzus túl nagy falatnak tűnik (mert valljuk be, nem kevés munka van benne), akkor tarts egy kérdezz felelek beszélgetést (interjút) egy ipari szakértővel. Az interjút követően a kérdéseket és válaszokat összefoglalhatod egy blogbejegyzésben, a közösségi médián, vagy akár egy exkluzív hírlevél formájában, amelyet csak feliratkozóid kapnak meg.

 

Az ilyen tartalmak azért segíthetnek sokat, mert ezeken a szakértőkön keresztül saját közönségük is megismerheti szállodádat, hiszen biztos lehetsz benne, hogy az interjú hírét ezekkel az emberekkel is megosztják majd. Ha igazán hasznot szeretnél húzni ebből, és aktivizálnád a közönségedet, akkor kérd meg őket, hogy írjanak minél több kérdést még az interjú előtt, amiket hozzászólások formájában oszthatnak meg szállodáddal.

 

5. Készíts sablonokat a szervezők számára

A kinyomtatható, letölthető sablonok és egyéb tartalmak a tartalommarketing fontos részét képezik egy olyan szálloda számára, amely szeretne minél több rendezvényszervezőnek kedveskedni, és ezzel jó pontot szerezni náluk. Az ilyen tartalmak megkönnyítik a lehetséges ügyfelek dolgát, és még leadeket is lehet szerezni velük.

 

Egy szálloda többféle ilyen sablont készíthet erre a célra. Például hasznos lehet egy információs táblázat, amelyet a szervezők kitölthetnek, mielőtt személyesen is felkeresnék a szállodát. Egy másik jó ötlet egy költségkalkulátort elhelyezni a webhelyen, vagy esetleg egy listát mindazokról az eszközökről és lehetőségekről, amiket szállodád kínál (színpad, hangosítás, ülőhelyek száma, stb.)

 

6. Készíts hasznos videókat, amikben megoldást kínálsz az ügyfelek lehetséges problémáira

Lehetőség szerint készíts minél több rövid, szórakoztató, de hasznos tartalmú videót, amelyekben megválaszolod azokat a kérdéseket, amelyekkel a rendezvényszervezők leggyakrabban fordulnak szállodádhoz. Ezeket szintén érdemes a YouTube-ra feltölteni, és készíteni hozzájuk egy lejátszási listát, illetve mindegyiket beágyazni webhelyed egy külön ezek összeszedésére létrehozott loldlába. A videókat a közösségi profilokra is ajánlott feltölteni, lehetőleg közvetlenül, nem a YouTube-ról linkelve, ha erre van lehetőség.

 

A videós tartalmak rendkívül népszerűek, ráadásul azt jelzik a lehetséges ügyfeleknek, hogy komolyan foglalkozol a rendezvényekkel. A legfontosabb persze, hogy ezzel kényelmet kínálsz a szervezőknek, bizonyítva, hogy nagyra értékeled idejüket.

 

Webhelymarketing tippek szállodáknak

7. Foglalkozz a hangalapú kereséssel

A hangalapú keresés trendje nem újdonság, azonban minden egyes nap egyre többen kísérleteznek ezzel a modern keresési formával, különösen ha rövid választ szeretnének kapni egy kérdésükre. Ahogy ezek a hangalapú rendszerek hazánkban is elterjednek majd idővel, egyre fontosabb lesz, hogy a szállodák webhelyei választ kínáljanak az olyan kérdésekre, mint „Oké Google, hány szoba van XY szállodában?”

 

Ehhez olyan szöveges tartalmakat kell alkotnod webhelyedre, amelyek értelmezhetők a hangos asszisztensek számára, és röviden, tömören megválaszolják a leggyakrabban feltett kérdéseket (egy GY.I.K. oldal kiváló erre). Derítsd ki, hogy milyen kulcsszavakat használ közönséged, amikor szállodákat keres rendezvényszervezési célokból, és próbáld meg kitalálni, hogy hogyan fogalmaznák meg ezeket kulcsszavak helyett konkrét, kimondott kérdések formájában.

 

Fontos továbbá, hogy optimalizáld képeid alt címkéit is, hiszen ezeket a keresőmotorok csak így értelmezhetik, egy okos otthoni asszisztens pedig képtelen képeket megjeleníteni, így sokat segíthet a keresésben, ha el tudja olvasni, hogy miről szól egy kép.

8. Készíts 3D körutazást szállodádról webhelyeden hagyományos, vagy 360°-s képek, illetve videók segítségével.

Egy virtuális körutazás emlékezetes nyomot képes hagyni webhelyed látogatóiban, és elképesztően sokat elmond szállodádról, amit ezek után meg sem kell, hogy kérdezzenek. Ez nem csak a hétköznapi vendégek, hanem a szervezők számára is rendkívül hasznos lehet, hiszen az utóbbiak „végiglépkedhetnek” konferenciatermeiden, és elképzelhetik, hogy pontosan hogy is zajlana a rendezvény szállodádban.

 

9. Ossz meg véleményeket és értékeléseket szállodád webhelyén

Manapság szinte mindenki elolvas néhány véleményt bármiről, amire pénzt készül adni, legyen az egy termék, egy szolgáltatás, vagy éppen egy szállodai szoba/konferenciaterem. Ha az emberek így is úgy is érdeklődnek ezek iránt, akkor miért ne adhatnád meg ezt nekik webhelyeden?

 

Kérd meg korábbi szervező ügyfeleidet, hogy foglalják össze, miért volt jó szállodáddal együttműködni, és emelj ki néhány pozitív értékelést a TripAdvisorról, a Facebookról, illetve szállodád Google Cégem adatlapjáról is.

 

A turizmusmarketing az egyik specialitásunk, az elmúlt években számos szálloda marketing kommunikációjért feleltünk, és felelünk ma is. Neked is segíthetünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

10. Készíts alkalmazást

A technológiailag naprakészebb felhasználók bizonyára értékelik majd, ha néhány gombnyomásra egy helyen tekinthetik meg mindazt, amit szállodád kínál, és láthatják az újdonságokat, illetve legfontosabb híreket is. Fontos, hogy ez az alkalmazás modern és funkcionális legyen, és hasznos legyen mind a vendégek, mind pedig a szervezők számára is. Nem árt egy chatbottal is felszerelni, különben hamar ráunhatnak az emberek!

 

Közösségi média marketing szállodáknak

11. Közvetíts élőben a Facebookon és az Instagramon

A Facebook Live és az Instagram Történetek funkciói a szállodamarketingesek elengedhetetlen eszközeivé váltak az évek során, ugyanis kiderült róluk, hogy nagyszerű lehetőségeket kínálnak a közönséggel való kapcsolattartásra – a közönségbe jelen esetben mind a hétköznapi vendégek, mind pedig a lehetséges rendezvényszervezők beletartoznak.

 

A videós tartalmak népszerűségéről már volt szó, azonban az élő közvetítések egy lépéssel tovább viszik ezt a koncepciót, és valós idejű kommunikációt biztosítanak szállodád és közönséged között.

 

De mit érdemes élőben sugározni? Érdemes végigvezetni a nézőket a szálloda legfontosabb részein, és megmutatni, hogy mit is kínál a hely az ide látogatóknak. Egy másik lehetőség felkérni a szálloda főszakácsát, hogy osszon meg néhány tippet egy fogás elkészítésével kapcsolatban, vagy konkrétan mutassa meg, hogy hogyan készül egy gyorsabb finomság. Ezen kívül élő kérdezz-feleleket is tarthatsz, illetve beszámolhatsz fontosabb hírekről, újdonságokról is.

 

Az „élőzéseket” akkor érdemes közvetíteni, amikor a legtöbb felhasználó aktív az adott platformon. Mind a Facebook, mind az Instagram kínál olyan statisztikákat, amelyek alapján eldöntheted, hogy mely napokon, és azokon belül mikor látnák a legtöbben a közvetítéseket, habár ezeket előre is beharangozhatod, hogy még többen legyenek online amikor élőbe kapcsolsz.

 

12. Indíts nyereményjátékot szervezőknek

A versenyek és nyereményjátékok nagyon népszerűek a közösségi médián, és az új vendégek bevonzásával kapcsolatos tippek között biztosan találkoztál már velük. Azonban gondoltad volna, hogy ezekkel a rendezvényszervezők érdeklődését is felkeltheted?

 

Nos rendben, de milyen díjakat, nyereményeket kínálhatsz fel egy rendezvényszervezőnek? Egy lehetőség például egy ingyenes teremhasználat, esetleg egy X%-os kedvezmény, ingyenes szobák a résztvevőknek, egy ajándék vacsora a rendezvény során, és így tovább.

 

A közösségi médián rendezett nyereményjátékok olyan egyszerűek vagy összetettek lehetnek, amilyenre csak szeretnéd őket, de figyelj rá, hogy mindent szabályszerűen csinálj (nézz utána az aktuális sorsolásokkal és egyéb nyereményjátékokkal kapcsolatos törvényeknek).

 

13. Alkalmazottaid, mint márkád hírnökei

Néha nem a marketingesek állnak elő a legjobb marketingötletekkel, ezért érdemes minél több munkatársat bevonni az ötletelésbe, még akkor is, ha teljesen más dolgokkal foglalkoznak.

 

Egy másik lehetőség kiválasztani valakit, aki jól bánik a szavakkal, és hajlandó személyes közösségi fiókját is rááldozni arra, hogy felvegye a kapcsolatot emberekkel, kommunikáljon a lehetséges ügyfelekkel, és egy teljesen más szemszögből mutassa be létesítményedet.

 

A cikk folytatásával hamarosan jelentkezünk!
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!