Facebook hirdetés - 16 tipp a sikeres, költséghatékony Facebook hirdetésért

Facebook hirdetés készítése

16 Tipp, amikkel sikerre viheted Facebook hirdetéseidet

czsofi Szerző:
czsofi

A Facebook komoly krízisidőszakon megy éppen át. Ahogy az organikus elérések száma egyre csökken, úgy egyre több oldaltulajdonos kényszerül fizetett hirdetésekkel életben tartani jelenlétét a platformon. 2019-ben minden eddiginél fontosabb tisztában lenni a hálózat nyújtotta hirdetési lehetőségekkel, hogy a legtöbbet hozhasd ki tevékenységeidből, és márkád ne merüljön a feledés gödrébe. Szerencsére a Facebook nagyon fejlett hirdetési rendszerrel rendelkezik, amit minden oldaltulajdonosnak (és közösségi marketingesnek) ismernie kell. A következőkben ehhez sorolunk fel néhány hasznos tippet!
 

Facebook hirdetés készítése

1. Használj többoldalas galériát

A Facebook egyik népszerű hirdetési formátuma a galériahirdetés, amely látványosan fellendítheti az átkattintási arányodat (ezzel csökkentve hirdetési költségeidet). Ezek a hirdetések több képet vagy videót csoportosítanak egymás mellé.

 

A galériák első sorban interaktívak és figyelemfelkeltők. Az emberek szívesebben foglalkoznak valamivel, amit oldalra is görgethetnek, és amiben több érdekességet is felfedezhetnek. A galériahirdetések természetes kíváncsiságuknál fogva ragadják meg a felhasználókat.

 

Ez a formátum ideális egy termék több jellemzőjének bemutatására, vagy akár egymáshoz kapcsolódó termékeket is felsorolhatsz velük, ami növeli az esélyét annak, hogy valaki talál majd valamit közöttük, amire szüksége lehet (ha az elsődleges terméket nem is akarja megvásárolni). Nem kell új kerékpár, de jól jönne egy új csengő, vagy lámpa? Galéria hirdetések!


2. Készíts videóhirdetéseket

A Facebook algoritmusa előnyben részesíti a videókat, hiszen a felhasználók is sokkal jobban érdeklődnek az ilyen jellegű tartalmak iránt. Ha videós hirdetést használsz, akkor sokkal valószínűbb, hogy az eljut majd a célközönséghez, és az ebből származó aktivitással azok ismerőseihez is.

 

A videós hirdetések hasznosak is, hiszen úgy mutathatod be velük termékeket (például használat közben), és olyan érzelmeket kommunikálhatsz velük, amelyeket más formátumokban nagyon nehéz, vagy lehetetlen lenne.

 

3. Használd az ajánlathirdetéseket

Ki ne szeretné az akciókat? Ahogy az emberek szívesebben mennek boltba, amikor tudják, hogy egy termék leárazva kapható, úgy szívesebben is kattintanak egy hirdetésre, ha akciósan kínálsz valamit.

 

Ha egy termékedet leárazva forgalmazod, akkor kifejezetten ezeknek a termékeknek is létrehozhatsz egy hirdetést, ami külön kiemeli, hogy most olcsóbban, vagy valamilyen különleges ajánlat keretei között kaphatók.

 

E hirdetések legnagyobb előnye, hogy a felhasználók közvetlenül a Facebookon is beválthatják őket. Az egyszerűbb folyamat csökkenti a nehézségek miatt visszaforduló felhasználók számát, és nagyobb konverziós arányt eredményez. A hirdetésre kattintva a felhasználó egy speciális kódot kap, amelyet webhelyeden felhasználva élhet az ajánlattal. A hirdetésben továbbá megjelenik az is, hogy hányan éltek eddig a lehetőséggel, ami erős közösségi bizonyítéknak számít.

 

4. Emeld ki népszerű bejegyzéseidet

Sosem lehet előre tudni, hogy egy hirdetés hogy fog teljesíteni, arról azonban részletes statisztikáid vannak, hogy eddigi organikus bejegyzéseid mennyi aktivitást váltottak ki, jól konvertáltak-e, és hogy pozitív volt-e rájuk a visszajelzés.

 

Keress egy korábbi bejegyzést, amit már sokan megosztottak, amire sokan reagáltak és sok hozzászólás érkezett rá, és emeld ki azt! A kiemelt bejegyzések speciális hirdetésekké válnak, és még több felhasználót képesek elérni.

 

5. Ne próbálj meg mindig eladni valamit

Nem minden hirdetés kell, hogy az értékesítésről szóljon, hiszen ezek nem csak unalmasak és átlátszóak, de az emberek nagy része már-már immunissá is vált rájuk, és automatikusan figyelmen kívül is hagyja őket.

 

Próbálj meg például egy eseményt népszerűsíteni. Az események, rendezvények remek eszközei a márkatudatosság fellendítésének – tarthatsz például termékbemutatókat, divatbemutatókat, oktatásokat, vagy szponzorként is beállhatsz egy nemes ügy mögé. Ezeket mind-mind meghirdetheted a Facebookon, és valódi értékeket kínálhatsz velük a felhasználóknak.

 

6. Erősítsd meg márkaidentitásodat

Egy másik alternatíva az értékesítés célú hirdetésekre a márkaidentitás megerősítése. Ennek a kulcsa a vizualitás és az inspiráció. Hirdetéseidnek magukkal ragadóknak kell lenniük, hogy az emberek megálljanak a hírfolyamuk görgetése közben és egy másodpercnél tovább nézzék a reklámhoz tartozó képedet. Hass az emberek érzéseire azzal, hogy vizuálisan mutatod be, milyen értékek mellett is áll ki márkád, vagy hogy milyen élményeket kínálsz azoknak, akik téged választanak.

 

7. Használj egyéni felhívást

A felhívás gombok már évek óta a Facebook oldalak alapvető funkciói közé tartoznak, sokan azonban nem használják ki őket teljes mértékben. A felhívás gomb beállításakor (amelyet egyszerűen megtehetsz, ha adminisztrátorként Facebook oldaladra navigálsz, és megkeresed az opciót a borítókép alatt) több lehetőséged is van attól függően, hogy milyen jellegű Facebook oldalt kezelsz. Ez a gomb drasztikusan fellendítheti konverzióid számát, persze csak ha a megfelelőt választod ki céljaidhoz.

 

Most nézzünk meg néhány tippet a célzással kapcsolatban!

 

8. Célozd meg webhelyed látogatóit

A Facebook remek platform arra, hogy új lehetséges ügyfeleket vonzz márkádhoz, de sokkal egyszerűbb olyan embereket konverzióra ösztönözni, akik korábban már ellátogattak webhelyedre (bizonyítva ezzel, hogy érdeklődnek márkád iránt), de még nem váltak ügyfeleiddé. 

 

Ezeket az embereket nem kell külön felkeresned, egyszerűen csak emlékeztetned kell őket, hogy talán érdemes lenne visszalátogatniuk webhelyedre, és szétnézni kínálatodban. Ehhez egy úgynevezett Facebook-képpontra (Facebook Pixel) lesz szükséged, amely webhelyeden elhelyezve képes nyomonkövetni, hogy mely felhasználók látogattak már el oda, és ez alapján néhány kattintással megcélozhatod őket hirdetéseiddel.

 

9. Célozd meg hírleveled feliratkozóit

Ez a módszer szintén a fenti elvet alkalmazza – ha valaki feliratkozik hírleveledre, akkor kétségtelen, hogy érdeklődik tartalmaid iránt. Egy Facebook hirdetés létrehozásakor akár saját email listádat is feltöltheted, hogy a Facebook csak ezeknek a felhasználóknak jelenítse meg hirdetéseidet.


10. Célozd meg azokat, akik éppen egy vásárlási folyamatban vannak

A Facebookon viselkedésük alapján is megcélozhatod a felhasználókat. Például ha valaki olcsó ülőgarnitúrák után kutatott, akkor a Facebook képes ezt az információt kinyerni az adott felhasználó böngészőjében tárolt úgynevezett „sütikből”. Ez alapján megcélozhatod hirdetéseiddel azokat a felhasználókat, akik korábban olcsó ülőgarnitúrákra kerestek rá.

 

Bizonyára te is találkoztál már ezzel a jelenséggel – kerestél valamit az interneten, és pár percre rá a Facebookon csak azzal kapcsolatos hirdetések jöttek szembe veled. Ez a viselkedésalapú célzás akció közben.

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

11. Célozz jövedelem alapján

Ha termékeid valamivel drágábbak az átlagnál, akkor nem éri meg őket olyan felhasználóknak reklámozni, akik nem engedhetik meg őket maguknak. Szerencsére a Facebook lehetővé teszi, hogy jövedelem alapján állíts össze célközönséged hirdetéseidnek, akik jó eséllyel érdeklődnének is drága kínálatod iránt.

 

Például megcélozhatsz olyan felhasználókat, akik rendszeresen vásárolnak nagy értékben az interneten, ez által valószínűleg van is miből költekezniük. A jövedelemalapú célzási opciókkal tovább szűkítheted az egyébként is precíz célzásodat.

 

12. Célozz meg szülőket gyermekeik életkora alapján (vagy akár várandós anyukákat is)

Ha babatermékekkel, gyermekruházattal, vagy szülőknek szánt termékekkel foglalkozol, akkor ez az opció rengeteget segíthet. A Facebook több, néhány éves (vagy hónapos) szakaszokra bontja a gyermekek életkorát, így például külön célozhatók azok a szülők, akik 1-2 éves gyerekeket nevelnek, vagy azok, akik gyermekei 8-12 évesek. Ezen kívül külön várandós anyukákat is meg lehet célozni, ami megint csak egy külön kategória. Ezek az opciók a várandósságtól egészen 18 évig terjednek.

 

Mi is rendszeresen alkalmazzuk ezt vidéki, bababarát hotel ügyfelünknél. Ennek köszönhetően tudjuk valóban megszólítani a célközönséget, és költséghatékony hirdetéseket indítani.

 

13. Célozz meg olyan párokat, akik távkapcsolatban vannak egymással

A távkapcsolat nem egyszerű dolog, és az ilyen párok minden lehetőséget megragadnak, hogy ajándékokat küldjenek egymásnak, ha személyesen nem tudnak találkozni. A Facebook összetett analitikai rendszere képes megsaccolni, hogy vajon mely felhasználók lehetnek távkapcsolatban egymással (még ha a két fél lakhelye nem is feltétlenül érhető el).

 

Megcélozhatsz akár olyan felhasználókat is, akiknek egy fontos évfordulója közeleg, és valószínűleg ajándékot keresnek az alkalomra, vagy akár egy nemrégiben eljegyzett pár ismerőseit is elérheted néhány ajándékötlettel.

 

Most nézzük meg, hogy mikre érdemes odafigyelni a hirdetések képeinek kiválasztásakor, hiszen javarészt ettől is függ a teljesítményük!

 

14. Használj fehér hátteret

A hirdetésszakértők számtalan tesztjéből kiderült, hogy a fehér hátterek több átkattintást termelnek, mint a más hátterű hirdetések. Ennek első sorban az az oka, hogy figyelemfelkeltő hatásuk van, és a különböző, eltérő színű elemek sokkal jobban kiemelkednek róla, mint más hátterekből. Ha jobban megnézed, számos modern webhely designja ezen az elven alapszik.

 

15. Használd a harmadolás szabályát

A harmadolás szabálya egy népszerű kompozíciós technika, amely segít egyensúlyt teremteni a képekben azzal, hogy a legfontosabb elemeket a kép harmadaiból húzott vízszintes és függőleges vonalakra, vagy azok metszőpontjaira helyezzük. Általában a fő témát, és/vagy a kép különböző természetes vonalait (például a horizontot) szokás így elhelyezni a képen. Természetesen indokolt esetben a szabályokat is meg lehet szegni, de csak akkor, ha tudod, hogy mit csinálsz.

 

16. A terméket mindig a jobb kézben ábrázold

Minden bizonnyal pszichológiai oka van, de a statisztikák szerint azok a termékek mennek jobban, amelyeket a reklámokban a jobb kezükben tartanak a modellek. A jobb oldal szerepe az üzletekben is megjelenik, ahol a gyakrabban vásárolt termékek rend szerint a vásárló jobb oldalára kerülnek, amint az a bejárattól a pénztárig navigál.

 

Úgy érzed, a hirdetések nem elegendőek ahhoz, hogy megerősítsd online marketing jelenléted? Jól látod! Segítünk, kialakítjuk – és igény esetén megvalósítjuk – komplex online marketing stratégiádat. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok