PR megjelenések az online marketing: tartalom külső portálokon, amely PR értéket képvisel, eladásra ösztönöz és a keresőoptimalizálást is segíti

A PR megjelenések szerepe az online marketingben

A marketing hosszú-hosszú ideje van jelen a világban, és ennek megfelelően hatalmas változáson is ment keresztül. A korai évek ATL kommunikációs eszközei, a direkt marketing elemek és POS eszközök sok éven keresztül uralták a piacot, ám az internet megjelenésével és elterjedésével egyre kevesebb teret nyernek magunknak. Helyüket átvették a BTL kommunikációs eszközök, a különböző kevésbé direkt marketing törekvések – mint amilyen a PR megjelenés is.


2018-ban az online marketingben pedig egyenesen elengedhetetlenné vált a jó PR tevékenység, amely alatt első sorban a folyamatos megjelenést értjük külső oldalakon, portálokon. Ezek a PR cikkek a tartalommarketing egyik speciális területét fedik le, több oldalról is támogatva az online marketing törekvéseket.

 

Miben tudunk segíteni Cégednek a PR megjelenések körében?

A PR megjelenések, bár kétség kívül az egyik leghatékonyabb eszköznek számítanak ma az online marketingben (közvetlenül és közvetve is – ezt később bővebben is kifejtjük) – az egyik legnehezebben generálható tartalmak. A különböző online újságok, hírportálok ugyanis hamar ráébredtek arra a hatalomra ami a kezükben van, és nem adják olcsón az ilyen típusú megjelenéseket.

 

Tudjuk, mert mi is csináljuk. Cégünk több, mint 15 vezető online újságot üzemeltet, amelyeken keresztül havi szinten több százezer embert szólítunk meg – és amelyeken közvetítői áron lehet  megjeleníteni fizetett PR cikkeket, megjelenéseket. Ezek a portál olvasottságától függően akár 200-300 000 Ft/cikk/hét áron is elkelnek!

 

Mivel azonban pontosan ismerjük ezen megjelenések hatékonyságát, szerződött havi díjas, vagy projekt alapú ügyfeleink számára ezeket a megjelenéseket töredékáron biztosítjuk – így a rendszeres megjelenésekkel segíthetjük az online marketing hatékonyságát.

 

Talán ez az egyetlen olyan eszközünk, amelyet külön is értékesítünk, így a médiaközvetítői díjon Te is akár azonnal hozzá juthatsz a PR megjelenésekhez. Ha azonban nem szeretnél ilyen magas árat kifizetni egy PR cikkre, de szeretnéd Céged fellendíteni az online marketing erejével, erre is van lehetőséged. Mivel a komplex online marketing stratégia kezelés erejében hiszünk – és nem is vállalunk mást – így gyakorlatilag egy marketing osztályt kapsz tőlünk, akár egy PR cikk áráért. Fontos azonban tudnod, hogy a munkakezdésben sem szeretünk vaktában lövöldözni: minden esetben egy előzetes felméréssel kezdjük a közös munkát, amely során auditáljuk Céged és kialakítjuk saját online marketing stratégiád!

 

Ha szeretnél tehát igen kedvezményes áron PR megjelenéseket szerezni és egy online marketing cég támogatását élvezni, kérd ajánlatunkat!

 

 

A PR megjelenések célja

Mi a célja annak, ha PR megjelenésben, cikkben említjük céged termékét vagy szolgáltatását? Nos, a tartalommarketing egyik eszközeként a PR cikk is a hatékony kommunikáció egyik eszköze, amelynek segítségével célközönséged úgy szólíthatod meg, velük úgy kommunikálhatsz, hogy közvetlen vásárlásra nem ösztönzöd őket. A végső cél természetesen itt is az eladásösztönzés, ám nem közvetlen módon: célközönséged figyelmét úgy keltheted fel egy jól megválasztott témával, hogy közben értéket is közvetítesz felé, információt nyújtasz.

Erről bővebben itt olvashatsz: tartalommarketing.

 

A PR megjelenések, PR cikkek hatékonysága

De térjünk is vissza a PR megjelenésekre, és azok hatékonyságának titkára – első sorban felhasználói szempontból (a későbbiek során elemezzük milyen hozzáadott értékkel is bír még egy PR cikk ezeken felül).

 

Ahogy azt már a bevezetőben pedzegettük, a marketing és a reklámozás tevékenysége éles fordulatot vett az évek során… Míg a korai években a termékjelenítés maga volt az egyik leghatékonyabb eszköz, addig ez ma már nem igaz: az emberek, a Te célközönséged is egyre inkább elfordul ugyanis a reklámoktól. Ezt nevezzük a marketingben reklámkerülő magatartásnak… A legtöbben ma már, ha látnak egy hirdetést az „vakfoltba” kerül, és gyakorlatilag tudomást sem szereznek róla – pláne egy olyan felületen, mint az internet, ahová tájékozódni, esetleg szórakozni és kikapcsolódni járunk!

 

A PR megjelenések és a reklámtagadó magatartás leküzdése…

A PR megjelenések egyik legerősebb tulajdonsága pedig éppen ez: célközönséged úgy szólítja meg, hogy ők maguk érdeklődnek tematikád iránt. Terméked vagy szolgáltatásod pedig mintegy példaként, megoldásként szerepel csupán a cikkben – így úgy ismertetheted meg azt célközönségeddel, hogy nem érzik tolakodónak!


A PR megjelenések hatalma: a független, objektív vélemény látszata

A másik hatalmas előnye a PR megjelenésnek szintén ebből fakad: ha ugyanis Te állítod termékedről vagy szolgáltatásodról azt tartalmaidban, hogy nagyszerűek – azt hajlamosak vagyunk el sem hinni. Miért is mondanál mást? Ha viszont egy külsős portál – az adott téma független szakértője mondja azt a PR megjelenésben, hogy konkurenciáid között Te vagy a legerősebb, az mindenképp pozitív irányba fordítja az olvasó figyelmét!


Ez persze a legtöbb esetben látszat, hiszen a PR megjelenés is fizetett hirdetésnek minősül, ám ez nem egyértelmű és a legtöbb felhasználó számára nem zavaró jelenség.

 

A PR megjelenések, cikkek jellegzetességei, felépítése


Milyen tehát egy jó PR cikk a fentiek alapján?

A jó PR megjelenés figyelemfelkeltő témájával és címével tömegeket mozgat meg: olvasók százaihoz, ezreihez juthat el terméked vagy szolgáltatásod egy-egy ilyen tartalmon keresztül.

 

És ha már a tartalomnál tartunk: fontos meghatároznunk, hogy milyen tartalmat érdemes generálnod PR cikknek. Az első és legfontosabb szempont a PR megjelenések esetében az az, hogy mindenképp  olyan tartalmat készíts amely célközönséged szólítja meg, számukra érdekes, releváns! Ezzel tudod szűkíteni ugyanis a célzást: nem kell feltétlen, hogy egy PR megjelenés mindenkihez eljusson. Ha a B2B szektorban tevékenykedsz (szándékosan ezt a témát hoztam – hiszen ez az egyik legnehezebben kommunikálható szektor), teszem azt konferenciahelyszínt adsz bérbe, nem érdemes a fociról írnod – ezt gondolom nem is kell mondanom. Célközönséged az esemény szervezője, akinek viszont kiváló tippeket adhatsz egy sikeres konferencia lebonyolításához – benne elrejtve saját szolgáltatásod is!

 

Az első lépés tehát a megfelelő tartalom meghatározása a PR megjelenéshez. Ha ez meg van, szükséged lesz egy figyelemfelkeltő címre és lead-re! Senki nem kattint olyan cikkekre, amelyek unalmasan kezdődnek – és a PR cikkek, megjelenések első sorban a közösségi médiában terjednek erősen.

 

Ha van egy megnyerő címed, egy érdekes témád és abban jól tudod elhelyezni terméked vagy szolgáltatásod (úgy, hogy bár észrevehető legyen és kiemelkedjen a szövegből – ne tűnjön erőltetettnek), már nyert ügyed van. Tudnod kell azonban, hogy a PR megjelenések, PR cikkek is - hasonlóan a többi online marketing szövegezéshez – mást követelnek meg, mint az offline szövegek – így mindenképp érdemes online tartalommarketing szakemberhez fordulnod ezek elkészítésével is.

 

A PR megjelenések, külső oldalon elhelyezett cikkek kapcsolata a többi online marketing eszközzel

Ha már ismerkedtél kicsit cégünkkel, most biztos nem mondok újat: ahogy minden online marketing eszköz, úgy a PR cikk is csak akkor működhet hatékonyan, ha komplexitásban kezeljük. A marketing stratégia részeként első sorban a PR megjelenés a brand, a termék vagy a szolgáltatás szélesebb körű ismertségének növelését segíti, így a legtöbb esetben nem a közvetlen konverzióhoz, sokkal inkább a márkaismertséghez vezet. Nem feledkezhetünk meg azonban arról sem, hogy rendkívül hatékonyan növeli az egyik legjobb konverziós aránnyal működő eszközt: a keresőoptimalizálást.

 

Online marketing eszközök felépítése: a PR megjelenések, PR cikkek helye

 

PR megjelenések és a keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás több részből tevődik össze, és egy igen komplex rendszert képez önmagában is. Ebben a cikkünkben nem célunk a SEO-t is bővebben elemezni (ha szeretnél róla többet tudni, kattints ide: keresőoptimalizálás), célunk azonban rávilágítani, hogy a PR megjelenések miben segíthetik egy weboldal keresési találatok között betöltött helyének javítását.

 

A PR megjelenések az OffSite SEO legjobb eszközei, az ilyen típusú említéseket, linkeket ugyanis a Google rendkívül erősnek értékeli. A kereső algoritmusa ma már jóval fejlettebb mint volt a korai években, és a sima, egyszerűbb „linkgyűjtés” – amely során első sorban katalógusokba, linképítő oldalakba küldtünk be linkeket – már kevésbé, vagy egyáltalán nem működőképes. Ennek helyét vette át a releváns tartalmakba helyezett link, azonban ez sem olyan egyszerű: minél több, a Google szemében értékes oldalról kell ilyet szereznünk a keresőoptimalizálás elősegítése érdekében! Erre pedig mi lehet a legjobb módszer, ha nem a PR cikkek megjelentetése?

 

A PR cikkek, PR megjelenések tehát napjainkban több okból sem elhanyagolhatóak. Egy szakértő, online újságokkal rendelkező cég nélkül azonban ez a munkafolyamat hosszúra nyúlhat, vagy igen drága lehet: a portálok is ismerik ugyanis ennek hatékonyságát és így azt is, hogy mennyit kérhetnek egy-egy PR megjelenésért!  





Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából

Webdesing trendek 2019

2019 legfontosabb webdesign trendjei

2018-11-19 Cikkek Máté Beatrix

Egy cég online jelenlétének központja az a webhely, amelynek célja ügyfelekké konvertálni az oda érkező látogatókat. Azonban ez csak egy olyan webhellyel lehetséges, amely alkalmazkodik a legfrissebb webdesign-trendekhez, és nem úgy néz ki, mintha 2003-ban készítették volna. Tapasztaljuk, hogy sok cégtulajdonos, cégvezető, de még marketing vezető sincs, fogalmazzunk így “képben” arról, hogy az online platformokon mi az, amit a fogyasztók szívesen látnak, mi győzi meg őket, mi készteti konverzióra vagy éppen elköteleződésre a márkák és szolgáltatások iránt. Az alábbiakban igyekeztünk a TheeDesign cikke alapján a legfontosabb trendeket összegyűjteni, amelyeket hacsak felszínesen is ismeve, naprakészek lehetünk a...

Tovább

Tartalommarketing tippek

6+1 tipp a sikeres tartalommarketingért

2018-11-19 Cikkek Czifra Zsófia - online marketing tanácsadó

Egy marketinggel bármilyen formában foglalkozó cég (legyen szó marketingügynökségről, vagy egy olyan vállalatról, amelyik saját maga végzi a marketingjét) automatikusan médiacéggé is változik, amint a tartalommarketing mezejére lép – például azzal, hogy blogot indít. Minden bizonnyal te is ilyen cipőkben jársz, és szeretnéd a legtöbbet kihozni a tartalommarketing által nyújtott lehetőségekből. Nos, akár egy kezdő blogger vagy, akár egy nemzetközi cégóriás marketingfelelőse, a következő tippek pontosan ebben segítenek majd!

Tudni akarom

Online marketing

3 érv az online marketing ellen - amelyet most lerombolunk

2018-11-15 Cikkek Máté Beatrix

Ügyfeleink többsége maga ismerte fel, hogy nyitnia kell az online marketing felé. Sok ügyvezető, tulajdonos vagy marketing vezető a mai napig nem, vagy csak részben ismeri azokat az eszközöket, amelyeket munkánk során a marketing stratégiájuk részeként eredményesen használunk, ám az elért eredményekből egyértelműen nyomon tudják követni sikerünket. Ők azok akik időben felismerték, hogy a marketing ezen fajtája temérdek lehetőséget kínál. Sajnos vannak, akik ennek ellenére nemet mondanak rá. A lehetséges ügyfeleknek ezernyi okuk lehet arra, amiért nem választanak online marketing tanácsadót vagy ügynökséget. Cikkünkben ezekből az okokból szemezgettünk.

Tovább


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!