Online marketing ügynökség kiválasztásának lépései


Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?

Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

Online marketing ügynökség

 
Hogyan választhatjuk ki tehát a mi igényeinknek megfelelő marketing ügynökséget?

 

Az alábbi szempontok segítenek eldönteni

 
Vizsgáljuk meg a marketing ügynökségek weboldalát


Mielőtt személyesen egyeztetnénk egy adott marketing ügynökséggel, jó ötlet egy pillantást vetni a cég weboldalára. Itt leggyakrabban megtaláljuk, hogy az ügynökség miket emel ki főbb erősségekként. Ezek segíthetnek eldönteni, hogy érdemes-e tovább érdeklődni utánuk. Akár brandingre, designra, SEO-ra, vagy egyéb szolgáltatásokra keresünk ügynökséget, a kiemelt szolgáltatásokat rögtön megtaláljuk weboldalukon.


 
Beszélgessünk el jelenlegi marketing ügynökségünkkel


Egy marketing ügynökség nem szeretne csalódást okozni meglévő ügyfeleinek. Éppen ezért sok ügynökség minden kérdésre és kérésre rávágja az igent, függetlenül attól, hogy mennyire életképes az adott ötlet. Ilyenkor az ügynökség nem megtéveszteni akar bennünket, hanem el akarja kerülni a csalódást.
 
Ahelyett, hogy egy igen/nem választ várnánk, részletesen beszélgessünk el az ügynökséggel az elvárásokról és a kivitelezésről. Emeljük ki, hogy csak akkor egyezzenek bele a feladat elvégzésébe, ha biztosak benne, hogy maximális teljesítményt képesek nyújtani, akár az eddigi szolgáltatások minőségénél magasabb szinten is. Említsük meg nekik, hogy a visszautasítás nem feltétlenül rossz dolog, az őszinteségnek pedig értéke van.
 
Ezzel nekünk, mint ügyfélnek, és nekik, mint szolgáltatónak is számos kellemetlenséget spórolhatunk meg hosszú távon.
 


Adjunk mások véleményére


Az interneten számos weboldal lehetővé teszi hogy egy-egy cégről többet tudjunk meg a korábbi és jelenlegi ügyfelek (vagy vásárlók) értékelései alapján. Érdemes tehát utána nézni, akár a Google, akár más szolgáltatások segítségével, hogy egy adott ügynökség hol áll a hasonló cégek „ranglistáján”.
 
Sok esetben az emberek az ügynökség Facebook oldalát is megvizsgálják, azonban a Facebook egyik hátránya, hogy egy adott oldal kedvére törölheti azokat a hozzászólásokat, amelyek rossz színben tűntetik fel. Ezzel szemben a Twitteren egy cégnek nincs beleszólása az ügyfelek tweetjeibe (bejegyzéseibe).
 
Azonban fontos, hogy körültekintők legyünk, amikor megvizsgáljuk egy ügynökség profilját, mondjuk a Twitteren, hiszen a konkurens cégek szándékosan írhatnak hamis lejárató, leminősítő értékeléseket.
 
Ez remek lehetőség arra is, hogy megfigyeljük, miként kezeli a csalódott, negatív hozzászólásokat az adott ügynökség. Ez sokat elmond arról, hogy milyen együttműködésre számíthatunk tőlük ügyfélként.


 
Vizsgáljuk meg az ügynökségek referenciáit


Mielőtt bármit is aláírnánk, vegyük fel a kapcsolatot néhány korábbi vagy jelenlegi ügyféllel. Az adott ügynökség weboldalán található értékelések nem feltétlenül pontosak, de akár kitaláltak is lehetnek. A leghitelesebb képet akkor állíthatjuk fel egy ügynökségről, ha több referenciát is megvizsgálunk.
 
Ha sikerül telefonon elérnünk egy korábbi ügyfelet, akkor ne csak annyit kérdezzünk meg, hogy az ügynökség „jó”-e. Érdeklődjünk az együttműködésük során fellépett nehézségekről, kihívásokról, akadályokról, és tudjuk meg, hogy az ügynökség hogyan és milyen hatékonyan kezelte ezeket. Ne felületes, hanem átfogó információt szeretnénk kapni – kérdezzük meg, hogy az ügynökség hogyan teljesít azokon a területeken (SEO, design, közösségi média) amikre nekünk szükségünk van.


 
Végezetül


Ha marketing ügynökséggel szeretnénk elvégeztetni cégünk, márkánk, termékeink vagy szoláltatásaink népszerűsítését, akkor fontos, hogy ne hozzunk elhamarkodott döntéseket. Ha megfigyeljük az ügynökség weboldalát, online értékeléseit, közösségi oldalát és elbeszélgetünk néhány korábbi és meglévő ügyfelükkel, akkor sokkal kisebb eséllyel választunk magunknak olyan céget, akik nem megfelelőek számunkra.

Forrás: Forbes.com


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


Mi az a Long tail SEO és hogyan használjuk


A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több, mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük.

Kedvezményt adni vagy nem adni?


Nagyon régi kérdés, hogy vajon jó stratégia a kedvezményes értékesítést választani. Ez egy játék, aminek vannak győztesei és vesztesei is. Vajon rontja-e egy márka imázsát az, ha olcsóbban lehet hozzájutni a termékeihez egy olyan világban ahol egyre többen fizetnek egyre többet pusztán a márkanévért? Vajon vásárlókat vesztünk azzal, ha folyamatosan teljes áron kívánjuk értékesíteni a termékeinket? Vajon növeli a márkánk preztizs értékét az, ha folyamatosan magasan tartjuk az árát?

Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re


Íme néhány egyszerű SEO trükk, amivel nem csak a rangsorban elfoglalt helyeden tudsz javítani, hanem növelheted forgalmadat, közösségi követőid számát és az eladásokat is. 

Belefáradtál a tartalommarketingbe? Nincs ihleted? Adunk néhány tippet, hogy könnyebben menjen!


Úgy érzed nincs már mit posztolnod, nincs miről írnod? Belefáradtál az egyforma képekbe és cikkekbe? Kiégtél és nincs kedved az egészhez? Nos, ez mindenkivel előrfordulhat. Naponta 2 millió blogbejegyzés születik világszerte, 2,4 millió megosztott tartalom a Facebookon ÓRÁNKÉNT… persze hogy néha úgy érezzük, elfogyott, nincs már mit mondani. Folyamatosan értékes tartalmat gyártani nehéz. Adunk néhány tippet, hogy mégis könnyebb legyen.   

Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?


A cégekeknek és a Facebook oldalért felelős munkatársaknak képesnek kell lenniük a rajongók helyzetébe képzelni magukat. Abban a pillanatban, amikor a célközönségedként fogsz tudni gondolkozni, rájössz, mire vágynak, mire van szükségük, mi fog nekik tetszeni. Ezeket ismerve ki lehet alakítani egy hatékony Facebook kommunikációs stratégiát. 

16 brilliáns logó, amelyek magukért beszélnek


Milyen a jó logó? Sokan teszik fel ezt a kérdést amikor cégük arculatát kezdik kialakítani. A logó nagyon fontos, sőt meghatározója lehet a céges arculatnak. Legyen kreatív, figyelemfelkeltő, ugyanakkor nem túl bonyolult ahhoz, hogy könnyen megjegyezhető legyen. 


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13