Külső link, Külső link definíciója, Külső link fajtái, Külső linkműködése, Külső link szerepe a SEO-ban, mire használható a küls

Külső link

Külső link

külső link

A külső link definíciója

A külső link egy olyan hivatkozás, ami egy másik domainre mutat arról a webhelyről, amin elhelyezték. Egy külső linkre kattintva a felhasználó egy másik webhelyre navigál át.
A keresőoptimalizálásban gyakran nevezik külső linkeknek azokat a hivatkozásokat, amelyeket valaki egy másik domainen helyezett le, és a te webhelyedre mutatnak. Ezeket általában visszahivatkozásokként is szokás emlegetni, és a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, tehát nélkülözhetetlenek az erős keresőoptimalizáláshoz.

A „kimenő” hivatkozások szintén külső linkeknek számítanak, hiszen ezek azok a hivatkozások, amelyek a te domainedről mutatnak egy másik webhelyre.

 

Belső és külső linkek

A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek egy webhely oldalait kötik össze egymással. Elsődleges céljuk megkönnyíteni a felhasználók navigációját a kapcsolódó tartalmak között.
A belső linkek SEO szempontjából is fontosak:
•    Továbbítják a linkértéket a webhely oldalai között
•    Lehetővé teszik a keresőmotorok robotjai számára, hogy rátaláljanak a webhely oldalaira

 

Egy belső hivatkozás linkértéke más, mint egy külső linkké. A Google általában értékesebbnek tekinti a külső linkeket.
Ez nem meglepő, elvégre egy webhely korlátlan mennyiségű belső hivatkozást állíthat be saját oldalai között, és ezzel túl egyszerű lenne „becsapni” a Google algoritmusát. Ezzel szemben egy független, tekintélyes webhelytől sokkal nehezebb linkeket szerezni, így ezek többet is érnek a Google szemében.

Külső linkek – follow vagy nofollow?

A „nofollow” címkét 2005-ben vezette be a Google a hozzászólásokban elhelyezett spam jellegű linkek ellen. A nofollow címke azt jelzi a keresőmotorok számára, hogy egy webhely nem szeretné továbbítani a linkértékét a hivatkozott oldalnak, tehát ne vegyék figyelembe azt a rangsoroláskor.

„Azokban az esetekben használd ezt az attribútumot, amikor linkelni akarsz egy oldalra, de nem szeretnél arra utalni, hogy ez valamilyen elismerés lenne, azaz nem szeretnéd továbbítani a linkértéket az oldalnak.” – Google 

 

A nofollow hivatkozásokat a rel=”nofollow” attribútum jelöli a HTML forráskódban.

A Google 2019-ben kibővítette ezt a funkciót, és létrehozta a rel=”UGC” és rel=”sponsored” attribútumokat is, amelyek a felhasználók által készített, illetve a fizetett megjelenéseket jelölik.

A frissítéssel megváltozott a nofollow addigi szerepe is, ugyanis a Google elméletileg már afféle javaslatként tekint az attribútumra, nem pedig konkrét direktívaként. Ez arra enged következtetni, hogy egyes nofollow külső linkek mégis hordozhatnak némi SEO értéket.

Fontos észben tartani, hogy még a nofollow hivatkozásoknak is értékesek lehetnek, hiszen ugyan úgy segíthetnek felhasználókat irányítani webhelyedre, mint a follow linkek.

 

Az értékes külső linkek legfontosabb szempontjai

A külső linkek a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak. Minél több külső hivatkozást sikerül szerezned releváns, tekintélyes webhelyekről, annál jobb pozíciókat érhetnek el tartalmaid a keresőmotorok találatai között.
Viszont nem minden külső link értéke azonos, ezért jó ha tudod, hogy mikre kell odafigyelned a legértékesebb külső hivatkozások megszerzése érdekében.

 

Relevancia

A külső linkek elhelyezésekor ügyelned kell rá, hogy a hivatkozó webhely témája kapcsolódjon a linkelt domain témájához. Gondolkodj el rajta, hogy a két tartalom között természetes-e kapcsolatot felállítani egy ilyen hivatkozással.

Egy háziállatokról szóló webhelyről nem igazán érdemes hivatkozni egy ügyvédi iroda webhelyére. Ezzel szemben egy állatorvos webhelye számára sokkal többet érhet egy ilyen külső link.

 

Tekintély

Mivel a hivatkozások afféle bizalmi szavazatok a webhelyek között, minél nagyobb tekintélye van egy domainnek a keresőmotorok szemében, annál többet érnek majd a rajta elhelyezett külső linkek. Érdemes persze észben tartani, hogy a Google PageRank mutatója oldalakra vonatkozik, nem egész webhelyekre, ezért meglehet, hogy egy webhelynek csupán néhány oldala erősebb tekintély szempontjából.

 

Természetellenes (toxikus) linkek

A Google 2012-es „Penguin” frissítése előtt számos SEO szakember igyekezett minél egyszerűbben minél több hivatkozást szerezni ügyfelei számára. Ezek általában spam jellegű, értéktelen linkek voltak, amelyeket linkvásárlással, privát bloghálózatokkal és egyéb módszerekkel gyűjtöttek össze. A Penguin frissítést követően a Google szigorúan kezdte büntetni az ilyen linkeket, és ha egy webhely nem hozta rendbe korábban „telespamelt” linkprofilját, akkor hamar eltűnt a keresőtalálatok közül.

 

A hivatkozó domainek száma

A relevancia, a tekintély és a minőség tehát a legfontosabb szempontok, de az sem mindegy, hogy ezek a linkek hány domainről mutatnak a webhelyedre. Ha 10 hivatkozást szerzel 10 tekintélyes webhelytől, akkor az sokkal többet ér majd, mintha mind a 10 külső link ugyan arról a domainről mutatna webhelyedre.

 

A horgonyszöveg tartalma

A Google szerint a horgonyszöveg beszédes kell legyen, és egyértelműen kell utaljon rá, hogy miről szól a linkelt tartalom. Ez nem csak a Google dolgát könnyíti meg, hanem a felhasználókét is. A webhelyedre mutató külső linkek (visszahivatkozások) horgonyszövegét természetesen kell megfogalmazni, és fontos, hogy a linkelt oldal elsődleges kulcsszava is megjelenjen bennük.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok