Keresési kampány tudnivaló, Keresési kampány mennyibe kerül? Hogyan lehet felállítani egy keresési kampányt? Keresési kampány fa

Keresési kampány

Keresési kampány

keresési kampány

A keresési kampány definíciója

A keresési kampány a Google Ads egyik kampánytípusa, amelynek segítségével a Google Keresési Hálózatán jelenítheted meg hirdetéseidet.
Egy keresési kampány hirdetései (keresési hirdetések) a keresőtalálatok között jelennek meg, amikor valaki egy általad megcélzott, releváns kulcskifejezésre keres rá.
A keresési kampányok a PPC alapvető elemei. Segítségükkel szinte azonnal forgalmat terelhetsz webhelyedre, miközben arra vársz, hogy oldalaid organikusan is jól rangsoroljanak.

 

A keresési kampányok hirdetései

A keresési kampányok hirdetései kulcsszóalapú digitális hirdetések, amelyek a Google Keresési Hálózatán jelenhetnek meg a különböző keresési találatok alatt, felett, mellett vagy között. A hálózat részei:
•    Google Kereső
•    Google Play
•    Google Térkép
•    Vásárlás fül a keresőtalálati oldalon
•    A Google keresőpartnereinek több ezer webhelyén

Hirdetőként többféle fizetett keresési opció közül választhatsz – ilyenek például a szöveges hirdetések, a reszponzív keresési hirdetések, a híváskezdeményező hirdetések és a dinamikus keresési hirdetések. A Keresési Hálózat továbbá a Shopping-hirdetéseket is támogatja, amely különösen az e-kereskedők számára lehetnek hasznosak.

Mennyibe kerülnek a Google keresési kampányai?

A Google egy PPC (pay-per-click) hirdetési platform. Ez azt jelenti, hogy a keresési kampányok, pontosabban az azokban létrehozott keresési hirdetések után csak akkor kell fizetned, ha a felhasználók rá is kattintanak ezekre.
Mivel a Google egy ajánlattételi rendszert használ a keresési hirdetések árazására, amelyben a hirdetők kulcsszavakra tehetnek ajánlatot, lehetetlen megállapítani egy-egy kulcsszó fix kattintási árát (CPC). Ezeket az árakat legfeljebb megbecsülni lehet, amihez a Google Ads Kulcsszótervezőjét használhatod.
A kattintásokért fizetett árat (CPC) több tényező is befolyásolja, például, hogy mekkora verseny jellemző egy-egy kulcsszóra, és hogy milyen minőségi pontszámot sikerült elérned hirdetéseiddel.

 

Tippek egy eredményes keresési kampány létrehozásához

A keresési kampányok sikerei a jól kialakított hirdetésektől függenek. Habár ez elsőre egyszerű feladatnak tűnik, a kampányok megfelelő optimalizálása érdekében tartsd észben az alábbi bevált módszereket:

 

Használd a megfelelő kulcsszóegyezési típusokat

Minden kulcsszónak külön kulcsszóegyezési típust állíthatsz be. Az egyezési típusok segítségével még precízebben szabhatod meg, hogy a Google milyen keresésekre jelenítse meg hirdetéseidet (és milyenekre ne). A kulcsszóegyezések nagyban befolyásolják hirdetéseid és keresési kampányod hatékonyságát, ezért jó, ha tudod, hogy mikor melyiket érdemes használni.

 

Használd ki a karakterlimitet

A keresési kampányok hirdetéseinek összes eleme szűk karakterlimitet szab meg. A címek például csak 30 karakter hosszúak lehetnek, míg a leírások 90 karakteresek. Készíts több verziót minden elemből, hogy a Google-nak mindegyiket letesztelhesse, és ezek alapján a legjobb kombinációkat használhassa.

 

Használj konverziókövetést

Ha értékesítéseket, látogatókat, hívásokat vagy érdeklődőket szeretnél szerezni hirdetéseiddel, akkor meg kell figyelned, hogy mit csinálnak a felhasználók, miután rákattintanak reklámjaidra. Állíts be konverziókövetést ezekre a hirdetésekre, mielőtt elindítanád keresési kampányodat, hogy nyomon tudd követni ezeket a tevékenységeket.

Frissítsd rendszeresen hirdetéseidet

Keresési kampányaid rendszeres felügyeletet igényelnek, hogy hetekig vagy akár hónapokig jól teljesítsenek. Nem szabad azonban napi szinten változtatni rajtuk, mert a hirdetések, hirdetési csoportok és kampányok gyakori módosításával a Google-nak nem lesz elegendő ideje a kísérletezéshez és a stratégia optimalizálásához.
Érdemes tehát legalább néhány hetente változtatni kampányaidon, főleg, ha szembetűnő változásokat tapasztalsz a konverziók vagy az árak terén.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok