Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing.


5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing.

Amikor barátaim megkérdeznek arról, ha kevés pénzük van a marketingre, melyik marketing eszközt ajánlom, amit mindenképpen végezzenek, mindig a tartalommarketinget említem elsőként. Hozzáteszem mindig, hogy a tartalommarketing is csak akkor igazán hatékony, ha megfelelő weboldalad van. Amennyiben ez azonban rendelkezésedre áll, akkor a legjobb, amit tehetsz, hogy tartalmakat készítesz, vagy készíttetsz külső cégekkel. 

 

Valójában azonban a tartalommarketing még akkor is komoly feladatnak bizonyul, ha tudod, hogy mit csinálsz. Miért éri meg tehát foglalkozni vele?

 

  • Mert a tartalommarketing kiszolgálja a keresőoptimalizálást. Ha nincsenek az oldaladon szavak, képek, ha nincsenek Youtube videóid akkor soha nem találhat rád a kereső (Google, Youtube stb.)
  • Mert a tartalommarketing az alapja a közösségi média marketingnek. Ha nincs mit posztolnod a weboldaladra a közösségi médiumoknak, akkor olyan, mintha nem is használnád őket. 
  • Mert a tartalommarketing mutatja meg a világnak, hogy ki vagy és mihez értesz, mivel foglalkozol. 

 

A tartalommarketing az, melyet a kis marketing költségvetésbe is bele kell szorítani, és ez a marketing eszköz az, amire még több pénzt kell fordítanod, ha már jól megy minden. Az alábbiakban összefoglaljuk tehát, hogy egy kis költségvetéssel hogyan érhetsz el kiváló eredményeket céged vagy vállalkozásod számára.

 

1. Keresd meg a céged számára legmegfelelőbb tartalomtípust

 

A tartalommarketinghez számos tartalomtípus tartozik, amelyek elkészítését elvárhatja tőled a piac. Ezek lehetnek blogbejegyzések, videók, slideshow-k, infografikák, eszközök, animációk, podcastek, könyvek és képek is.

 

Habár többféle tartalommal nagyobb közönséget érhetsz el, a különböző típusú tartalmaknak más a megtérülési arányuk.

 

Az első feladatod tehát megállapítani az egyes tartalomtípusok költségeit mind időben, mind pénzben. Ez után meg kell vizsgálnod, hogy a versenytársaid hasonló jellegű tartalmai hogyan teljesítenek. Ezt az ő tartalmaik által generált forgalom, közösségi megosztások, hozzászólások és a tartalomra mutató linkek alapján teheted meg.

 

Kezdj 2-3 olyan tartalomtípussal, amelyek költséghatékonyság terén kitűnnek a többi közül – először ezekre kell, hogy összpontosíts. Ha csak egyetlen típust tartasz előnyösnek, akkor legalább azzal az eggyel kell foglalkoznod rendszeresen. 
 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

2. Koncentrálj a minőségre, ne a mennyiségre

Amikor megkérdezik tőlem, mennyi tartalom elég a hatékony tartalommarketinghez, a válaszom mindig az, hogy amennyit csak elbírsz (pénzben, időben stb.). A legtöbb marketing szakember elköveti azt a hibát azonban, hogy csak a mennyiségre figyel, a minőség rovására. Ez pedig nem más, mint pénz- és időpocsékolás. Bár a keresőoptimalizálás szempontjainak ezeke a tartalmak is megfelelhetnek, a reputációd nem fog épülni általuk. 

 

Az imitáció problémája az egyik legjobb példa erre. Tegyük fel, hogy SEO analízised szerint egy sikeres blogíró heti öt alkalommal publikál egy új bejegyzést. Esélyes, hogy ez téged is arra ösztönöz majd, hogy kövesd a példáját és megírd a saját heti öt bejegyzésedet. Ha mindezt magad akarod megtenni, saját munkaidőd rovására, több mint valószínű, hogy a minőség a mennyiség rovására megy majd.

 

A tartalommarketingben érdemes a minőségre összpontosítani, és nem a mennyiségre. Az utóbbit csak akkor kíséreld meg, ha a költségvetésed lehetővé teszi azt (van segítséged).

 

Korlátozott anyagi erőforrások mellett azonban vigyáznod kell, hogy ne ess át a ló túloldalára. 

 

3. Javíts a hatékonyságodon

 

Ha saját online marketing ügynökség nélkül végzed marketing kommunikációdat, akkor fontos szempont kell legyen a hatékonyság. Ha a tartalmak tervezése, elkészítése és népszerűsítése a saját idődet emészti fel, akkor muszáj leszel valahogyan lerövidíteni a különböző feladatokat. Ez segít, hogy hatékonyabban használd fel az erőforrásaidat.

 

Bizonyos technikák segíthetnek, hogy tartalmaidat rövidebb idő alatt készíthesd el. Az egyik ilyen technika lényege például, hogy a monoton feladatokat alfeladatokra osztod, és ezeket az alfeladatokat egyszerre végzed el. Például amikor blogot indítasz és szeretnél jó minőségű bejegyzéseket készíteni, akkor ahelyett, hogy mindegyikhez külön témát keresnél, felvázolnád és megírnád a bejegyzést, találj ki egyszerre 30 bejegyzés ötletet későbbre.

 

Így amikor legközelebb új ötletre van szükséged, akkor lesz egy előre elkészített listád, amelyből válogathatsz. Ez a technika nem csak felgyorsítja a munkádat, hanem segít lendületben maradnod is. Jobb minőségű tartalmakat készíthetsz majd, méghozzá rövidebb időn belül.

 

Ezt a módszert más munkafolyamatokra is alkalmazhatod, például a vázlatok elkészítésére, a bejegyzések megírására, szerkesztésére és az emailek megírására illetve elküldésére.

 

Hatékonyságodat kiszervezéssel is növelheted, ha hasznát látod. Ez sokat segíthet, ha nincs elég időd, de még fontosabb, ha nincs megfelelő képességed az íráshoz. A rossz minőségű tartalmakra hosszú távon ráfizetsz majd.

 

4. Szerezz nagyszerű tartalmakat, ingyen

Kreatív írókkal tartalmakat készíttetni az oldaladra mindig jó opció. De mennyivel jobb lenne, ha ezek az írók ingyen termelnék a bejegyzéseket, nem igaz?

 

Ha jó minőségű vendégbejegyzéseket szeretnél, akkor személyesen kell elérned az iparágad legjobb blogíróit. Habár lesznek köztük olyanok, akik egy bizonyos összegért írnak csak ilyen bejegyzéseket, sokan készséggel vállalják majd ingyen is a feladatot, hiszen ezzel új közönségeket érhetnek el, új oldalakon.

 

Egy másik jó módszer erre, ha weboldaladon kialakítasz egy sajátos aloldalt, amely kifejezetten a vendégíróknak szól. Ez az oldal ideális esetben három részből álljon:

  • A vendégposztok előnyei a vendégírók számára
  • Milyennek képzeled el ezeket a bejegyzéseket
  • Hogyan érhetnek el téged az érdeklődő vendégírók, és hogyan formázzák meg a jelentkezésüket (hogy könnyebben kiszűrhesd az irreleváns emaileket)

 

Mindig igyekezz csak releváns és minőségi tartalmakat elfogadni, ugyanis a rosszul megírt, alacsony minőségű tartalmak ugyan annyit árthatnak oldaladnak, mint amennyit a jobbak segíthetnek.

 

5. Ügyelj a SEO és az SMM szempontokra is

Ne felejtsd el, miért végzed a tartalommarketinget! Tartalmaid kitalálásánál a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing szempontjait is vedd figyelembe! Mire szeretnék jó helyen jönni a Google találati listáján? Mi terjedne vírus szerűen a Facebookon? Milyen képekkel érnék el nagyobb hatást a Pinteresten? 

 

Ahogy az elején is leírtam, a megfelelő weboldal elengedhetetlen. A SEO szempontok és a jó közösségi média megosztások sikeres is a jó weboldal alapoknál dől el. 
 


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


3 érv a marketing kiszervezése mellett


Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?


Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?


Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

Mi az a Long tail SEO és hogyan használjuk


A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több, mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük.

Kedvezményt adni vagy nem adni?


Nagyon régi kérdés, hogy vajon jó stratégia a kedvezményes értékesítést választani. Ez egy játék, aminek vannak győztesei és vesztesei is. Vajon rontja-e egy márka imázsát az, ha olcsóbban lehet hozzájutni a termékeihez egy olyan világban ahol egyre többen fizetnek egyre többet pusztán a márkanévért? Vajon vásárlókat vesztünk azzal, ha folyamatosan teljes áron kívánjuk értékesíteni a termékeinket? Vajon növeli a márkánk preztizs értékét az, ha folyamatosan magasan tartjuk az árát?

Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re


Íme néhány egyszerű SEO trükk, amivel nem csak a rangsorban elfoglalt helyeden tudsz javítani, hanem növelheted forgalmadat, közösségi követőid számát és az eladásokat is. 


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13