Online marketing stratégia - audit és stratégia kidolgozás a szabályozott, hatékony online jelenlét érdekében

Online marketing stratégia - a hatékony online jelenlét alapja

Online marketing stratégia – a komplexitásban az erő, az online marketingben is!

Hogyan teheted hatékonnyá online marketing jelenléted? Miben rejlik a titok, hogy weboldalad minél több látogatót, sőt, konvertáló látogatót számláljon? Ha nem szeretnéd pénzed vaktában elkölteni és éveken át csak próbálkozni, stratégiában kell gondolkodnod! Mutatjuk, hogy miből áll egy online marketing stratégia kialakítása, és követése.

 

A legtöbb ajánlatkérőnk, akivel elkezdjük az együttműködést, sosem készített vagy készítetett magának online marketing stratégiát – ennek megfelelően az online jelenlét pedig, ha volt is, ad hoc jelleggel került kivitelezésre. Ami pedig még fontosabb: szinte sosem találkozunk még olyan ügyféllel, ahol a számunkra delegált képviselő el tudta volna mondani szóban, hogy mit miért, hogyan, és milyen eredménnyel végeztek az elmúlt években!


Ez hatalmas hiányosság, amely rövid távon is az online marketing eredményességének bukásához  vezet, hosszú távon pedig még a pénzed is elviszi. Jó dolog azonban, ha fel tudod ismerni ezt a hiányosságot – hiszen ez az első lépés ahhoz, hogy sikereket érj el egy kidolgozott online marketing stratégiával!

 

Mi sem vagyunk azonban látnokok…

 

Audit cégednek személyre szabva, hogy az elkészült online marketing stratégia valóban Neked szóljon!

Ahhoz, hogy segíteni tudjunk megvalósítani álmaid és elképzeléseid, a Te hozzájárulásod is szükséges: át kell tudnod adni számunkra mindazt, amit eddig csináltatok az online marketing jelenlét érdekében! Ne aggódj, ha most még ötleted sincs mivel kezdj, tudjuk a varázsszavakat, amelyekkel előhúzzuk belőled a megfelelő válaszokat.
Ezt a folyamatot nevezzünk online marketing auditnak – és minden együttműködésünket ezzel kezdjük. Enélkül nem készül stratégia és nem indítunk új projektet, mert nem szeretünk vakon tapogatózni az ügyfél pénzéért cserébe.

 

Az együttműködés első lépése tehát két részre bontható:

-    az online marketing auditra
-    és az online marketing stratégia kidolgozására

 

Online marketing audit – a múlt, azaz ami az online marketing stratégiád előtt volt

Hogy is néz ki pontosan az audit, amely alapján majd online marketing stratégiád készül? Mire kell számítanod, mit kell tudnod? Mi lesz az eredménye az auditnak? Ezekre a kérdésekre most megadjuk a választ, így Neked már csak célzottan kell jelentkezned…


Az audit első lépéseként tanácsadóink felveszik cégeddel a kapcsolatot, és egy személyes találkozó keretén belül előre elkészített brief alapján - de kötetlen beszélgetés formájában – felmérik, hogy jelenleg hogy áll online marketinged. Milyen eszközöket használtatok, milyeneket nem – melyeket mekkora energiabefektetéssel. Gyakran olyan eszközökre is fény derül, amit talán nem is tudatosan használtatok, így ez a beszélgetés kihagyhatatlan!

 

Ezt követően jogosultságokat kérünk a legfőbb felületeidhez, eszközeidhez – hogy azokat otthon, nyugodt körülmények között vizsgáljuk át mind empirikusan, mind szoftveresen.


Az online marketing audit az alábbiakat fedi le:

-    korábbi online marketing stratégiád (ha van)
-    a weboldal állapotát vizsgáljuk szoftveresen és empirikusan (technikai, On Site és Off Site szempontok, design és UX, egyéb marketing szempontok)
-    a Google Analytics alapján weboldalad látogatottságát, a látogatók összetételét vizsgáljuk
-    vizsgáljuk fizetett hirdetéseid (Google AdWords, Facebook és egyéb hirdetések) eredményességét, felépítését
-    átnézzük egyéb online megjelenéseid (PR cikkek, megjelenések, tartalmak)
-    és minden egyéb online kommunikációs törekvésed (hírlevél, linképítés stb…)

 

Az elkészült online marketing audit tehát átvilágítja mindazt, amit eddig az online térben csináltatok.

 

Online marketing stratégia – a jövő

Az audit során megismerjük múltad és jelened, amely alapján kidolgozhatjuk online marketing stratégiád a jövőre nézve. A stratégia tartalmaz minden olyan eszközt és feladatot, amelyet érdemes használnod a hatékony online jelenlét eléréséhez – de még ennél is több! Nem csupán egy vázlatos tervről van itt szó ugyanis – de tudásanyagot is kapsz mellé. A stratégia átadásakor ugyanis prezentáljuk számodra elképzeléseinket, és kifejtjük, hogy mit, miért, és hogyan képzeltünk el számodra. Minden esetben törekszünk rá – és nekünk is az a jó – ha érted amit átadunk, így bátran kérdezhetsz is – hiszen természetesen maga a prezentáció is egy újabb személyes találkozó keretén belül kerül átadásra.

 

Itt beszélhetjük meg a további együttműködést is, a stratégia ugyanis nálunk árajánlatként is szolgál. Mi elvisszük a javaslatot, és ott együtt nézzük át Veled, vagy képviselőddel, egyeztetve a részleteket!

 

Az online marketing stratégia önmagában is használható, önálló szolgáltatásunk – így nincs semmilyen kötelezettséged.

 

Miért hasznos, ha online jelenléted is marketing stratégia alapján vezeted?

Online marketing stratégiába foglalt eszközök, melyek egymást támogatják

A hatékony jelenlét mindig stratégiakészítéssel kezdődik. Az online térben ez fokozottan igaz, ugyanis itt az eszközök egymásra épülnek, egymás hatékonyságát támogatják – vagy épp ronthatják is. Ha barangoltál már weboldalunkon láthatod, hogy mindenhol kiemeljük – és nem is véletlen – hogy egy-egy részfeladat elvégzését nem vállaljuk online marketingednek. Nem készítünk csak hirdetéseket, és nem vállalunk kizárólag közösségi média marketing kezelést sem, mert hisszük és tudjuk, hogy ezek a részfeladatok a komplex egység részeként hatékonyak csupán.


A stratégia pedig éppen erre lesz jó számodra: rendszerezve, egymásra épülve tudjuk ellátni a feladatokat, és azokat összefüggéseiben kezeljük.

 

Amiben még segít az online marketing stratégia: a munkafolyamatok rendszerezettsége

Ezt nem mi mondtuk, ügyfeleinktől halljuk vissza nap mint nap. A legtöbb esetben, ha munkánk eredményességét és pozitívumait tárgyaljuk az ügyféllel, mindenki megemlíti, hogy mennyivel egyszerűbb így dolgozni! Az online marketing stratégia ugyanis keretet ad a munkának: határidőkkel és felelősökkel, kontrolpontokkal támogatja a hatékonyságot. Tanácsadóink pedig pontosan tudják, mire van szükséged: valakire, aki kézben tartja a feladatokat, akire rá lehet bízni a határidőket – így biztosan nem felejtődik el egy fontos részlet sem! Marketing osztályként ezt is biztosíthatjuk számodra.


Ha felkeltettük érdeklődésed, és szeretnéd Te is hatékonyabbá tenni Céged egy komplex online marketing stratégia keretein belül, kérd ajánlatunkat online marketing audit és stratégia kidolgozása szolgáltatásunkra ide kattintva!

 

 

 


Oszd meg!   



Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából

Google Search Console használata kezdőknek - alapvető beállítások és elemzések, amelyekkel növelheted weboldalad teljesítményét

Google Search Console alapok - így használd a Google ingyenes eszközét...

2018-05-17 Cikkek Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google eszköze, a Webmaster Tools ma már Search Console néven ismert – a névváltozáson túl azonban számos lehetőséggel is bővült az eszköz 2018-ra. Ezeket az új elemzési lehetőségeket, adatokat Neked is ismerned kell, ha szeretnéd, hogy weboldalad a legjobb teljesítményt nyújtsa a keresőoptimalizálásban!   Alábbi cikkünkbe összefoglaljuk a legújabb trükköket a Search Console-ban, amelyek segítségével ellenőrizheted a legfontosabb adatokat, olyan adatokat amelyekről esetleg már elfeledkeztél és amelyek lehetővé teszik hogy folyamatosan monitorozd weboldalad azon tulajdonságait, amelyek befolyásolhatják a keresési listán való megjelenésed, eredményed.

Tovább

5  hatékony SEO tipp 2018-ra

Célozd meg a Google találati lista első helyeit - Forgalommágnes SEO tippek...

2018-05-15 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Lehetsz a világ legtehetségesebb tartalomírója, ha tartalmaid nem kerülnek a felhasználók szeme elé, akkor lényegében feleslegesen töröd magad a világklasszis cikkek írogatásával. Itt lép színre a keresőoptimalizálás, ami nem csupán a tartalmak láthatóságát segít javítani a kereső felhasználók számára, hanem ezzel lehetővé teszi azt is, hogy ezek a tartalmak azt a forgalmat (és profitot) generálják, amire hivatottak is. A SEO ugyanakkor egy állandóan változó terület, vagyis az elmúlt évek optimalizációs technikái ma már nem feltétlenül hatékonyak. Sőt, némelyik többet árt, mint használ!  

Tovább

AdWords hirdetési tippek

Tippek a hatékony AdWords hirdetéshez, amiket neked is ismerned kell

2018-05-15 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Mára már talán evidensnek tűnik, hogy az online élmények nagy része egy egyszerű kereséssel indul. Ez a keresés azonban legfeljebb csak a felhasználó számára egyszerű – a láthatóságért versengő online marketingesek valójában ádáz küzdelmet vívnak a színfalak mögött a felbecsülhetetlen értékű kattintásokért. Ha szeretnéd márkádat láthatóbbá tenni a kereső felhasználók számára, akkor érdemes elgondolkodni a fizetett, vagyis PPC (pay-per-click) hirdetéseken is. Erre a legjobb lehetőségeket a Google AdWords biztosítja, ami amennyire hatékony, annyira összetett is, főleg a kezdő hirdetők számára. A sikeres online kampányolás érdekében összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek kifejezetten AdWords felhasználóknak szólnak. Lássuk is őket!  

Tovább


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!