Webdesign trendek 2019-re

2019 legfontosabb webdesign trendjei


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Egy cég online jelenlétének központja az a webhely, amelynek célja ügyfelekké konvertálni az oda érkező látogatókat. Azonban ez csak egy olyan webhellyel lehetséges, amely alkalmazkodik a legfrissebb webdesign-trendekhez, és nem úgy néz ki, mintha 2003-ban készítették volna. Tapasztaljuk, hogy sok cégtulajdonos, cégvezető, de még marketing vezető sincs, fogalmazzunk így “képben” arról, hogy az online platformokon mi az, amit a fogyasztók szívesen látnak, mi győzi meg őket, mi készteti konverzióra vagy éppen elköteleződésre a márkák és szolgáltatások iránt. Az alábbiakban igyekeztünk a TheeDesign cikke alapján a legfontosabb trendeket összegyűjteni, amelyeket hacsak felszínesen is ismeve, naprakészek lehetünk a 2019-es webdesign trendekről. Segítség lehet ez olyan döntéshozóknak, akik az online megjelenéseket érintő döntéseket befolyásolhatják.

Webdesign trendek 2019-ben

Gyors, gyorsabb, még gyorsabb webhelyek


Senki sem szereti a lassan betöltő webhelyeket – mi sem bizonyítja jobban ezt a kijelentést, mint az a statisztika, miszerint az emberek 50%-a legfeljebb 2 másodpercet hajlandók várni (vagy még ennél is kevesebbet), hogy egy oldal betöltődjön, mielőtt elhagynák azt. Sok cégvezető csak egy mutatós webhelyet szeretne, pedig a technikai szempontokat mindig előbb kell figyelembe venni, mint az esztétikai tényezőket. Más szavakkal: hiába szép egy oldal, ha lassú. Egy lomha webhely kevesebb látogatót eredményez majd, amiből kevesebb bevételre is számíthatsz.

 

Ezt támasztja alá a Google 2018 júliusában bevezetett frissítése is, amivel a keresőóriás elkezdte előnyben részesíteni azokat a webhelyeket, amelyek gyorsabban töltenek be mobilkészülékeken, mint a többi.

 


“Flat” design – Egyszerű, de nagyszerű


Ahogyan a sebesség, úgy a “flat” design trendje sem számít újdonságnak. Az ilyen jellegű webhelyek már évekkel ezelőtt megjelentek, és első sorban a kényelmesebb, kellemesebb mobilos böngészési élményeket szolgálták. Azonban az évek során a mobilról böngésző felhasználók száma meghaladta az asztali gépekről internetezőkét, aminek köszönhetően a flat design afféle elvárássá vált.

 

A “flat” designra letisztult, minimalista esztétika jellemző, általában egyszerű vizuális elemekkel. Az ilyen webhelyek nagyon népszerűek mostanában, aminek jó okai vannak. A legfontosabb ok, hogy az egyszerűbb weboldalak sokkal gyorsabban betölthetők mind mobil, mind asztali készüléken – ez a fenti sebesség-elvárást eltekintve különösen fontos szempont mind a felhasználók, mind a keresőmotorok szemszögéből.

 

Félreértés ne essék – az „egyszerű” jelző nem egyenlő az unalmassal, vagy kezdetlegessel. A kulcsszavak a minimalizmus és az egyszerű használhatóság (ez utóbbi szintén fontos felhasználói élmény szempont a Google rangsoroló algoritmusa szemében). 

 

Első és legfontosabb a mobil!


Ahogy arra már fentebb utaltunk, az okostelefonokról többet interneteznek a felhasználók, mint az asztali számítógépekről. Ezt a jelenséget természetesen a Google is észlelte, és 2018 eleje óta már beindította a mobil-első indexelést. Ez azt jelenti, hogy a Google (a régebbi rendszerrel ellentétben) nem a webhelyek asztali, hanem a mobilos verziója alapján végzi azok rangsorolását a keresésekkor. 

 

Ez nem is annyira meglepő, hiszen a Google célja olyan webhelyeket szolgáltatni felhasználóinak, amelyek pozitív élményt nyújtanak nekik, hiszen az emberek ezért fordulnak a Google-hoz, és a Google-nak ebből származik a legtöbb bevétele.

 

Míg korábban elég volt külön elkészíteni egy webhely mobilbarát változatát, ma már elengedhetetlen, hogy, a webhelyek az első lépéstől kezdve mobilra készüljenek, egy olyan reszponzív designnal, ami tökéletes megjelenést biztosít nekik, bármilyen eszközön is nézik őket.

 

 

Szabálytalan rács, avagy aszimmetrikus elrendezés


A szabályos rács és szimmetrikus elrendezés nem véletlenül terjedt el ennyire az interneten, hiszen a hagyományos újságpublikációk is ilyen stílusban készültek. A rácsozott elrendezés segít, hogy a design átlátható és egységes maradjon, illetve hogy a különböző elemek (képek, címek, a főszöveg, reklámok, stb.) mind tökéletesen illeszkedjenek egymáshoz, függetlenül attól, hogy milyen digitális, vagy hagyományos médiumról van szó.

 

Ez a biztonságos megoldás már rég óta uralja az internetet, és a designerek általánosságban sokáig ragaszkodtak hozzá, hogy elkerüljék a rendezetlen, zavaros esztétikai hatást. Újonnan azonban egyre többen lépnek ki a sorból, és alkalmazzák szándékosan a szabálytalan rácsos (vagy aszimmetrikus) elrendezést, hogy webhelyeik ne nézzenek ki úgy, mint szinte mindegyik másik az interneten.

 

Az ilyen designok továbbá segítenek, hogy a felhasználó figyelme az oldal legfontosabb részeire összpontosulhasson, de nem a rendezett kialakításnak, hanem a kreatív vizuális hierarchiának köszönhetően, ami a látogatók tekintetét vezeti.

 

  

 

Geometriai alakzatok – Elő a vonalzóval


Az alakzatok egy kényelmes középpontban állnak a flat design minimalizmusa és a szabálytalan rácsok kaotikus, ámde kreatív szabadsága között. Itt olyan egyszerű alakzatokról van szó, mint a négyzetek, a körök, a háromszögek, és egyéb sokszögek.

 

Ezek az alakzatok jelentik a kapcsolatot a flat és a rendezetlen design között, hiszen lényegében bármilyen esztétikai környezetben elhelyezhetők. A színes geometriai elemek letisztultak és egyszerűségüknek köszönhetően az oldalak betöltési sebességét sem lassítják – ebben hasonlítanak a lapos stílusra. Az olyan designok, amelyek kreatívan használják a geometriai alakzatokat és a fényképeket, illetve a feliratokat, egy kifejezetten dinamikus hatást érhetnek el, ami inkább a szabálytalan rács stílusra jellemző.

 

 

Egyoldalas design – Minek lapozgatni?


A sebességre és a minimalizmusra nem egyszer utaltunk eddig, hiszen ezek is trendek a maguk nemében. Éppen ezért nem meglepő, hogy az egyoldalas, vagy „oldal nélküli” design is több népszerűségre számíthat majd 2019-ben. Az ilyen designt alkalmazó webhelyek – nem meglepő módon – egyetlen oldalból állnak (blogok esetén például minden blogbejegyzés egyetlen oldalról érhető el).

 

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szempontjából ez nem hangzik ideálisnak, hiszen minél kevesebb oldala van egy webhelynek, annál kevesebb kulcsszó és keresés célozható meg a tartalmakkal, és sokkal nehezebb értékes visszahivatkozásokat is szerezni rájuk.

 

Azonban ne felejtsd el azt sem, hogy mekkora előnyt élveznek az ilyen egyszerű, letisztult webhelyek használhatósági és sebesség szempontjából, amelyek szintén fontosak a keresőmotorok szemében. Ezek a webhelyek lényegesen kevesebb szkriptet és egyéb kódot használnak, ezzel gyorsítva, egyszerűbbé téve a felhasználók dolgát.

 

Videókat a háttérbe!


A minimalista, gyorsan betöltődő, lapos trend virágzása ellenére a videóháttereket alkalmazó designok továbbra is nagyon népszerűek, és nem kétség, hogy 2019-ben is sokat láthatunk majd belőlük. A videók némi oldalsebességet áldoznak fel valamivel több konverzióért cserébe.

 

Ennek egyszerű oka van: a videók szimplán érdekesebbek a szövegnél és a legtöbb képnél. Amikor egy látogató a webhelyedre érkezik, és látja, hogy a háttérben egy videó megy, akkor jó eséllyel tovább marad majd, hogy megnézze azt. Minél több ideig marad egy látogató a webhelyen, annál valószínűbb, hogy konvertál majd.

 

A videó olyan érzelmeket képes kommunikálni és/vagy kiváltani az emberből, amikre csak ez a formátum képes rövid időn belül. Az emberből néhány bekezdés szöveg is kiválthat persze érzelmeket, de a lehetséges ügyfelek rendszerint nem olvasni jönnek webhelyedre. Egy videóból akár néhány másodperc is elegendő lehet, hogy megragadd a figyelmüket, és átadd üzenetedet.

 

Apró mozzanatok mikroanimációkkal


A mikroanimációk trendje is maradandó, mint újdonsült, de jó oka van, hogy 2019-ben is sok ilyet láthatunk majd a különböző webhelyeken. Ezek az aprócska, minimális animációk intuitív böngészési élményt biztosítanak a felhasználóknak azzal, hogy segítenek érthetőbbé tenni az elemek funkcióit, és az elemek közötti összefüggéseket.

 

Olyan apró animációkról van itt szó, mint például a változó színekről, amiket az befolyásol, hogy éppen mire mutat egerével a felhasználó, vagy a beúszó menükről az oldalak szélén.

Valójában ezek már most is olyannyira elterjedtek (mind asztali, mind mobilos böngészés közben), hogy sokkal feltűnőbb, ha nincsenek jelen a különböző webhelyeken. Az ilyen animációk visszajelzésként szolgálnak a felhasználóknak, hogy megfelelően használják az adott oldalt – például megváltozik a „Küldés” gomb színe és felirata („Elküldve”) egy kérdőív alatt, miután a felhasználó rákattintott.

 

A mozgó elemek (ahogyan azt a videóknál is említettük) segítenek megragadni a látogatók figyelmét, és általánosságban egy gazdagabb böngészési élményt nyújtanak, ami élvezetesebbé teszi az oldal használatát. Megfelelő használatukkal a felhasználó megjutalmazva érezheti magát, és annyival szívesebben lép folytatja majd útját a konverziós folyamat következő lépésére.

 

Chatbotok – A 24/7 ügyfélszolgálatosok


Az elmúlt évek során sokat hallhattunk a chatbotokról, mint a gépi tanulási technológiák marketingben való megjelenéséről. Egyre több webhelyen ugrik fel a sarokban egy üzenet, ami arra buzdítja a felhasználót, hogy kérdezzen bátran a beépített „segédtől”.

 

Ezek a robotok nem voltak mindig olyan ügyesek, mint manapság, de szerencsére a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően okosabbak, mint valaha. Az interneten máshol is találkozni ezek alkalmazásával – a Google például hasonló „tanuló” jellegű algoritmust használ, amikor különböző kifejezéseket javasol, miközben a keresősávba írsz valamit. A Facebook (https://www.matebalazs.hu/facebook-szemelyes-adatok.html) is ennek köszönhetően ajánlja fel automatikusan, hogy megjelöld magad olyan képeken, amin rajta vagy.

 

Nem kétség, hogy ez a technológia, ami megkönnyíti mind a webmesterek (és marketingesek), mind pedig a felhasználók dolgát a jövőben egyre több helyre terjed majd át, és hogy a chatbotok is egyre több problémát lesznek majd képesek megoldani.
 

 

Ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem tudnak majd elavult, ósdi weboldal designokat az orrod alá dugni a jövőben. Érdemes nagyon sok külföldi példát megtekinteni mielőtt döntést hozol. Fontos tanács még így a végére. Ne felejtsd el, hogy nem elég azonban egy weboldalnak mutatósnak lennie. Feleljen meg számos technikai követelménynek is. Válassz olyan szakembereket akik mind a kettőt szem előtt tartva készítenek neked üzletet hozó honlapot. 

Felhasznált forrás : https://www.theedesign.com/blog/2018/web-design-trends-2019



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!