Üzleti Facebook oldal kezelése, avagy így hozd ki a legtöbbet céges Facebook oldaladból

Üzleti Facebook oldal kezelése tippek

Így hozd ki a legtöbbet céges Facebook oldaladból

czsofi Szerző:
czsofi

Az elmúlt évek drasztikus változásainak köszönhetően igazi kihívássá vált relevánsnak maradni a Facebookon. Lehetnek bármilyen jók a tartalmaid, a platform akkor is arra kényszerít majd, hogy fizess azért a láthatóságért, amit eredetileg ingyenesen kínált, és kommunikációjában kínál egészen a mai napig.

 

Tény, hogy a hirdetések használata elkerülhetetlen (erre az alábbiakban külön is kitérünk majd), de számos olyan organikus módszert is bevethetsz, amelyek aktivitásra (hozzászólásokra, megosztásokra és reakciókra) ösztönzik majd követőidet. Nézzük, melyek ezek!
 

Üzleti Facebook oldal kezelése tippek

1. Oszd meg mások tartalmait és jelöld is meg őket

Tény, hogy első sorban mindenki saját tartalmait szeretné terjeszteni a Facebookon, de tartsuk észben, hogy egy közösségi platformról van szó. Neked is ki kell venned a részed a közösségi aktivitásból.

 

Jó módszer például megosztani mások tartalmait, és megjelölni őket a megosztáskor. Ezzel megjelenhetsz az ilyen befolyásos személyek hírfolyamaiban, és érdekes, értékes tartalmakat oszthatsz meg követőiddel. Nem kizárt, hogy lesznek olyanok is, akik jóindulatodat azzal viszonozzák majd, hogy ők maguk is megosztják egy-egy tartalmadat saját követőikkel.

 

A kérdés persze az, hogy mit érdemes megosztani – első sorban olyan tartalmakat, amiket az emberek is szívesen megosztanak majd. Ha hihetünk a statisztikáknak, akkor a felhasználók előszeretettel nyomnak rá a „Megosztás” gombra, ha szerintük az adott tartalom…
… érdekelné az ismerőseiket (48%)
… valami olyasmiről szól, ami érdekli őket, és ezzel kapcsolatban megmagyarázhat valamit az ismerőseiknek (17%)
… valamilyen érzéseket váltana ki az ismerőseikből (13%)

 

Tehát nem véletlenszerű tartalmakat kell megosztani, hanem olyanokat, amelyek iránt követőid érdeklődhetnek, és amelyek fontos, hasznos információkat kínálnak egy számukra releváns témáról.

2. Jelölj meg követőket és influencereket az aktivitás fellendítéséhez

Nem számít, hogy kisebb, vagy nagyobb követőbázissal rendelkezel – a lényeg, hogy rendszeresen követőid és iparágad influencereinek szemei előtt maradj. Ebben segít a megjelölésük, amit már az előző pontban is megemlítettünk, a megosztások kapcsán.

 

Például kérd fel néhány követődet, hogy meséljék el egy olyan élményüket, ami minden más követőd számára is releváns lehet – egy állatmentéssel foglalkozó szervezet például összegyűjthet néhány történetet olyan gazdiktól, akik menhelyről mentették meg egyik kedvencüket. Ezeket a sikertörténeteket biztosan minden követő szívesen olvasgatja majd, és biztosan sokan is osztják majd meg ismerőseikkel, hogy felhívják a figyelmet az örökbefogadásra. 

 

Ha mindez megvan, oszd meg a cikket a Facebookon, és jelöld meg a bejegyzésben az összes felhasználót, akiknek a történetei megjelennek a tartalomban. Ez garantáltan megdobja majd az eléréseket, és ez még mindig csak a dolgok organikus (ingyenes) oldala.

 

Mindehhez persze először meg kell ismerkedned követőiddel, amit megtehetsz kérdőívek, Facebook szavazások, vagy egyszerű feltett kérdések segítségével is – és ne feledkezz meg a Facebook analitikai eszközéről sem!

 

3. Készíts videókat – és figyelj oda a hosszukra

Ha az elmúlt évek során akár egy fél percet is eltöltöttél a Facebookon, akkor minden bizonnyal észrevetted, hogy rengeteg videó jelenik meg hírfolyamodban akár az általad követett oldalak/személyek bejegyzései, akár ismerőseid megosztásain keresztül.

 

A platformon napi szinten több milliárd videót néznek meg az emberek – jelentőségük tagadhatatlan. Szintén a videók mellett áll az a 6,3%-os aktivitási arány, ami minden más bejegyzéstípusnál magasabb.

 

Nincs tehát vita – videókat kell készíteni. A videók tartalmának egy külön cikket is szentelhetnénk, de értelemszerűen olyan témát kell választanod, ami érdekelhetné közönségedet. Ne félj rákérdezni, hogy milyen jellegű videókat szeretnének látni, milyen témákkal, és így tovább.

 

Egy másik fontos, de ritkábban emlegetett szempont a videók hossza. Senki nem fogja 20 percre megszakítani hírfolyamának görgetését egy rövidfilmért. A statisztikák szerint a nézők 30%-a 10 perc után feladja, viszont a 3 percnél rövidebb videókat a nézők 90%-a általában végignézi.

 

3 percnyi videóba meglehetősen sok információ besűríthető, ráadásul kevesebb dolog van vele, mint egy 15 percessel. Persze nem minden témának elég ez a rövid formátum, de általánosságban igyekezz a tömörségre törekedni.

 

Az élő videózás több szempontból is különbözik az előre elkészített, vágott anyagoktól. Az ilyen közvetítések nem csak több nézőt képesek megállítani a görgetésben, de sokkal hosszabbak is lehetnek anélkül, hogy az emberek megunnák őket – persze csak ha érdekes dolgokat láthatnak bennük.

 

Egy élő közvetítés akár 20-30 perces is lehet, és sokkal többen nézik majd végig őket, mint egy ugyanilyen hosszú egyszerű videót. A közvetítés közben ráadásul valós időben kommunikálhatsz nézőiddel, magyarázhatsz nekik, és válaszolhatsz kérdéseikre is.

 

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni élő közvetítéseidből, akkor oszd meg a hozzájuk tartozó hivatkozást jóval a közvetítés időpontja előtt, és „harangozd be”, hogy mikor várható a kezdés. Oszd meg ezt egy-két héttel, és néhány nappal hamarabb az emberekkel, hogy minél többen félre tudjanak tenni némi szabadidőt.

 

4. A feketeleves: Fizetett kiemelések

Egyre többen folyamodnak a bejegyzések fizetett kiemeléséhez a Facebookon – ez a lépés elkerülhetetlen, hiszen a platform organikus eléréseinek aránya rohamosan csökken.

 

A fizetett hirdetések és kiemelt bejegyzések nagyon hasznos eszközt adnak a Facebookon marketingezők kezébe – a célzást. Az ilyen jellegű tartalmakkal nem, kor, tartózkodási hely, érdeklődési körök, kedvelések és számos más szempont alapján lehet megcélozni a célközönséget, hogy a marketingüzenetek csak azokhoz jussanak el, akik valóban érdeklődnének irántuk (kiküszöbölve ezzel a felesleges pénzkidobást).

 

Ez viszont még mindig nem minden. Mint kiderült, minél relevánsabbnak tűnik egy hirdetés egy adott közönség számára a Facebook szemében, annál olcsóbb CPC-t (kattintásonkénti ár) szab ki rá.  Átfogalmazva ez azt jelenti, hogy minél jobban teljesít egy hirdetés, a Facebook annál olcsóbban engedi futtatni azt a hirdetőnek. Tehát ha azokat a bejegyzéseket emeled ki, amik alapból jól teljesítenek, akkor kedvező árakra, és még több kattintásra és elérésre számíthatsz, mint egy teljesen új hirdetésnél.

5. Készíts kérdőíveket, amelyek eredményeit az emberek szívesen megosztanák ismerőseikkel

Biztosan te is találkoztál már azokkal a hihetetlenebbnél hihetetlenebb kérdőívekkel a Facebookon, amikről nem mondanád meg, hogy valaki valaha kitöltené és megosztaná őket – nos, valószínűleg te is egy ismerősöd megosztásán keresztül láthattad, szóval ezt a kört a kérdőívek nyerték.

 

Igen, az emberek valóban előszeretettel töltik ki ezeket a gyakran értelmetlen, logikátlan kérdőíveket, és osztják meg azok eredményeit ismerőseikkel. Még ha csak viccből is teszik, az már egy megosztással, és néhány eléréssel többet jelent számodra.

 

Persze vannak valóban igényesen összeállított, átgondolt kérdőívek is, de ezekből általában kevesebbet látni a Facebookon.

 

Bármilyet is készítesz, a lényeg, hogy a végén hívd fel a „játékosok” figyelmét, hogy össze is hasonlíthatják ismerőseikkel eredményeiket – kínálj fel erre egy jól látható gombot is, hogy végtelenül kényelmessé és egyszerűvé tedd számukra a megosztást.

 

6. Hass az érzelmekre

Ha igazán intenzív aktivitásra szeretnéd ösztönözni követőidet, akkor hass az érzelmeikre. Lehet szó pozitív, vagy negatív érzelmekről (vagy akár ezek keverékéről), saját történetekről, vagy másoktól átvett, átosztott sztorikról – az érzelemkeltő tartalmak garantáltan felkapottá válnak a Facebookon.

 

Ezért is olyan fontos ismerni a közönségedet – ha tudod, hogy mik azok a dolgok, amelyek kedvesek számukra, akkor egy nagyon személyes irányból közelítheted meg őket.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok