Hotelek a Twitteren - Twitter marketing tippek szállodáknak

Twitter marketing gyorstippek szállodáknak

Twitter gyorstippek hoteleknek

czsofi Szerző:
czsofi

2018 van – az emberek többsége az interneten keres és talál, legyen szó hírekről, egy új könyvről, a következő családi járműről, vagy éppen a tökéletes szállodai szobáról. Ha szeretnéd, hogy hoteled ezek után is a versenyben maradhasson, akkor kénytelen leszel márkádat a közösségi média felületeken is képviseltetni. Az egyik közösségi nagyágyú, a Twitter kiváló platform azon szállodák és üdülők számára, amelyek szeretnék márkájukat az internetező leendő ügyfelek szemei elé tárni. A Twitterről már biztosan hallottál, és, ha haladsz a korral, remélhetőleg használod is online marketingstratégiád részeként.

 

A következő gyorstippek azoknak szólnak, akik már használják a platformot, és szeretnének még többet kihozni azokból az eszközökből, amiket az kínál nekik. Lássuk is!
 

Twitter marketing gyorstippek szállodáknak

Tedd rendbe Twitter profilodat – Fess előnyös képet magadról!

 

Szállodatulajdonosként (vagy marketingesként) bizonyára tisztában vagy vele, hogy milyen fontos is az első benyomás, ami egy újdonsült vendéget ér, mikor először látogat el a hotelbe. Pontosan ez vonatkozik Twitter profilodra (és egyéb közösségi jelenléteidre) is. Fontos, hogy az online látogatók egy professzionális, igényes képet (szó szerinti, és átvitt értelemben is) kapjanak márkádról, hogy azonnal felkelthesd érdeklődésüket.

 

Töltsd ki egy tömör, lényegre törő, egyedi leírással profilod bemutatkozó részét, és ne felejts el releváns kulcsszavakat is belecsempészni, hogy kereshetőbbé tedd profilodat. Tölts fel jó minőségű képet a fejlécbe és általánosságban alakíts ki egy olyan vendégszerető hangulatot a Twitteren, amilyet szállodádban is igyekszel kínálni vendégeidnek.

 

Fülelj digitálisan – Mit mondanak rólad az emberek?

 

Egy igényes profil tehát elengedhetetlen, hogy azt az üzenetet kommunikáld az emberek felé, hogy igényes szálloda rejtőzik mögötte. De vajon ez jön le az embereknek is? Mit gondolnak márkádról?

 

A Twitter részletes keresője segít kiszűrni azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyek tartalmazzák az általad megadott kulcsszavakat, többféle egyéb, egyéni kritériummal együtt. Érdemes rákeresni saját márkádra, illetve versenytársaidéra is, és megnézni, hogy mit dicsérnek mások náluk, vagy mit hiányolnak tőlük, amit esetleg te (pontosabban szállodád) megadhatnál nekik.

 

Ezt a folyamatot sokkal kényelmesebbé és egyszerűbbé teszik a különböző közösségi manager alkalmazások, amik számos egyéb hasznos funkcióval is szolgálnak.

 

Légy részese a beszélgetésnek – Az emberek oda-vissza kommunikációra vágynak!

 

Remélhetőleg sikerült találni olyan embereket, akik szállodádról beszélnek, vagy legalább megemlítik azt beszélgetéseikben. Függetlenül attól, hogy pozitív, vagy negatív dolgokat mondanak róla, ajánlott minél gyakrabban beszállni a beszélgetésbe, bizonyítva ezzel, hogy odafigyelsz véleményükre.

 

Persze ne próbálj azonnal rásózni senkire egy szobát – figyelmesen elemezd a beszélgetés addigi menetét és hangulatát, és ehhez mérten csatlakozz te is. Ha például szemmel láthatólag ügyfélszolgálati kérdésekkel van dolgod, nyugodtan igyekezz megoldani őket nyilvánosan. Ezzel többek elé is eljuttathatod márkád nevét, ráadásul mások is látni fogják, hogy valóban fontos számodra, hogy megoldd ügyfeleid problémáit.

 

Ha történetesen te vagy a szálloda tulajdonosa, akkor érdemes saját, személyes fiókoddal is beszállni a beszélgetésekbe, ezzel is bizonyítva, hogy szíveden viseled vendégeid gondjait, és nem csak egy félautomata ügyfélszolgálatos munkatárssal beszélhetnek.

 

Az emberek imádják a képeket és a videókat – Te kész vagy megadni ezt nekik?

 

Az interneten milliónyi kép és videó várja, hogy az emberek kényelmesen és parancsszóra (egy kattintásra) megtekinthessék őket. Az évek során hozzászoktunk ehhez, és el is várjuk, hogy ha valami érdekel bennünket az interneten, akkor – hacsak nem egy elvont fogalomról van szó – valamilyen képi ábrázolását is láthassunk.

 

Hasonló a helyzet azokkal a leendő utazókkal is, akik ideális szállás után kutatnak a tervezési fázisban. Látni akarják, hogy mit kínálnak nekik a különböző helyek. A te feladatod, hogy ilyen képi és videóanyagokkal illusztráld kínálatodat – pontosabban szállodádét. Használhatod a Twitter saját kép- és videófeltöltő funkcióját, hogy ilyen tartalmakkal egészíthesd ki bejegyzéseidet, vagy külső forrásokba feltöltött tartalmakat is megoszthatsz, például a YouTube-ról, vagy különböző képmegosztó webhelyekről.

 

A videós és képes anyagok persze nem csupán a szállodakeresőket érdeklik. Az ilyen tartalmak nagyon népszerűek a legtöbb közösségi platformon (a Twitter sem kivétel), és az emberek szívesebben olvassák el a hozzájuk mellékelt szövegeket, látogatják meg a linkelt oldalakat, vagy osztják újra ezeket.

 

A Twitter és az érkező vendégek – A digitális és a fizikai világ kapcsolata

 

Érdemes megkérdezni a szállodádba érkező vendégeket bejelentkezéskor, hogy használják-e a Twittert. Kínálj fel nekik egy jelképes jutalmat (egy kedvezmény, egy később felhasználható kupon, stb.), amiért nem kell mást tenniük, csak megadni Twitter elérhetőségüket. Ezekből aztán összeállíthatsz egy Twitter listát (persze csak ha ehhez vendégeid is hozzájárulnak), és arra ösztönözheted a rajta lévőket, hogy vegyék fel a kapcsolatot egymással. Ez igazán terjedelmes beszélgetésekhez vezethet a Twitteren, amiket egy márkás hashtag köthet össze egymással.

 

A listát felhasználhatod arra is (vagy csak erre), hogy felvedd a kapcsolatot ügyfeleiddel a Twitteren, miután elhagyták szállodádat, érdeklődve arról, hogy hogy érezték magukat. Ez az ügyfélgondozás digitális megfelelője. A cél pozitív, tartós kapcsolatot kiépíteni vendégeiddel, hogy azok előbb-utóbb visszatérő ügyfelekké, vagy márkakövetekké válhassanak.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok