Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Marketing nyáron

Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Beatrix Szerző:
Beatrix
Habár sokan izgatottan várják a nyarat, iparágtól függően egy marketinges számára ez lehet az év egyik legkeményebb időszaka. Az emberek figyelme ilyenkor a nyaralás és a szabadban töltött idő miatt értelemszerűen csökken, ami komoly kihívást állíthat még a legfurfangosabb marketing szakértők elé is.
Marketing nyáron Persze szó sincs arról, hogy nyárra minden marketinges leteheti a lantot, hiszen ilyenkor is akad lehetőség bőven, legyen szó a stratégia frissítéséről, a költségvetés átalakításáról, vagy olcsó médiavételekre való licitálásról.
Szóval hogyan alkalmazkodhatnak a márkák a nyári lelassuláshoz? Mikre kell odafigyelni az év legforróbb hónapjaiban, hogy marketingesként ne ájulj el sem a melegtől, sem pedig az esetleges pangástól? A következőkben ezzel kapcsolatos kérdéseket fejtegetünk!
 

Mik az általános marketingtrendek a nyári szezon alatt?


Egy marketinges számára nagyon fontos feladat megvizsgálni és értelmezni, hogy hogyan befolyásolja a szezonalitás ügyfeleit, és azok közönségének viselkedését. A kiskereskedelmi szektor számára például a nyár egy higgadtabb időszak lehet, míg a pénzügyi szolgáltatások iparága ilyenkor meglehetősen felkapottá válik.
Az, hogy az emberek kivonják magukat egy kicsit a hétköznapokból, és nyaralni mennek még nem jelenti azt, hogy semmi esélyed nincs eladni nekik valamit.
 

Lehetőség: Kedvezőbb árak?


A marketingesek előtt nagy lehetőség áll nyáron, ugyanis ilyenkor az árak hajlamosak lecsökkenni, vagy legalább is lehet rajtuk csökkenteni. De miről is van itt szó? Nos, nyáron gyakran olcsóbban is hozzájuthatsz a keresőmotorokban elhelyezett hirdetési pozíciókhoz, illetve egyéb fizetett médiamegjelenítésekhez is.
Ez a helyzet valójában a tavaszzáró időszak éles ellentéte, ugyanis akkor mindenki elkezd a karácsonyi kifejezésekre licitálni, ami igencsak megdobja az árakat.
 

Mit tehetnek a vállalkozók a nyári hónapokban?


Mint említettük, mindenképpen tisztában kell lenni azzal, hogy hogyan befolyásolja egy cég működését és a célközönség vásárlási szokásait a szezonalitás. E mellett nagyon sok előzetes tervezésre, készülődésre is szükség van. Használd ki a relatíve olcsó médiapozíciókat – keress meg közvetlenül nagyobb kiadókat, és próbálj megegyezni velük néhány kedvező ajánlatban. Próbálj nagyobb kedvezményeket kiharcolni, mint amikre az év más időszakaiban lenne lehetőséged.
Még ha egy olyan iparágban is tevékenykedsz, ahol a nyári időszakra kevesebb vásárlás jellemző, próbáld kitalálni, hogy mely csatornákat használhatnád ki kreatívan. Az emberek kevesebb időt töltenek a média böngészgetésével, mert utaznak, vagy házon kívül töltik szabadidejüket, szóval talán érdemes lenne többet foglalkozni a közösségi médiával, amit mindenhová magukkal viszünk. Az emberek kevesebb hírt olvasnak, de rendszeresen osztogatják meg magukról a képeket a Facebookon, az Instagramon, vagy követik ismerőseik nyári kalandjait ugyan ezeket a platformokon.
Ha kereskedelmi szektorban ténykedsz, és a nyár meglehetősen lapos, akkor az év ezen időszakát kihasználhatod arra, hogy egy bombabiztos karácsonyi stratégiával állj elő. Ezzel elkerülheted, hogy mindent az utolsó pillanatokban kelljen megtervezned, elkészítened, és publikálnod.
 

Hogyan kapcsolódnak mindehhez a nyár utáni stratégiák?


Ha egy adott csatorna mellett teszed le a voksod, akkor nem érdemes a nyár végével egyik pillanatról a másikra hanyagolni azt. Persze amikor a kereslet alacsonyabb, akkor értelemszerűen lassítasz majd, de érdemes mindenképpen tovább folytatni a kampányolást, és fokozatosan visszaszerezni azt a tempót, amire a felkapottabb időszakokban szükség van (ahogy az emberek elkezdenek visszatérni a nyaralásból).

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok