Tartalommarketing - 7 nagyszerű példa a tartalommarketing elsöprő erejére

Tartalommarketing kampányok

7 tartalommarketing kampány, amikkel felhasználók millióit érték el

czsofi Szerző:
czsofi

Ahogy egyre többen képviseltetik magukat az interneten – és alkalmazzák a különböző technikákat és eszközöket, úgy minden területen egyre hevesebbé válik a versenyhelyzet, és egyre nehezebb felmutatni valami egyedit, amivel megkülönböztetheted magadat, márkádat, vagy cégedet a sablonos közegtől.

 

A tartalommarketing lényege, hogy minőségi tartalommal hívod fel a figyelmet magadra (márkádra, stb.), és az így bevonzott látogatókat előbb-utóbb ügyfelekké konvertálod át.  Ha jól csinálja az ember, a tartalommarketing végtelenül hatékony lehet, de rengeteg kreativitást és munkát igényel. Nem egyszerű feladat rendszeresen minőségi tartalmakkal előállni, és ez számos cég teljesítményén meg is mutatkozik. Szerencsére rengeteg vállalat aratott sikert egy-egy jó tartalomötlettel (vagy egy egész kampánnyal), és ezek közül most néhányat össze is gyűjtöttünk inspiráció céljából. Lássuk is őket!
 

Tartalommarketing kampányok

Blogstratégia: Buffer

A Buffer számára nem újdonság a tartalommarketing, amit háromsávos kampányuk is bizonyít.

 

Az egyik ilyen sáv a vendégblogolás, ami a cég kezdeti növekedését segítette elő. Napi néhány cikk jó minőségű webhelyeken hamar meghozta a gyümölcsét – az első 100 ezer felhasználójukat. A második sáv a Buffer saját blogja, ahol első sorban olyan befolyásos tartalomkészítők segítségét kérték, akik minőségi, megosztásra sarkalló tartalmakat publikáltak, ezzel még több lehetséges ügyfelet bevonzva. A Buffer már négy blogot is üzemeltet, és ezek legjobb tartalmait emaileken keresztül is igyekeznek eljuttatni az erre feliratkozóknak.

 

A Buffer mindezzel stabil bizalmat alapozott meg magának, és már több, mint 400 ezer felhasználóra lehet büszke.

 

Közösségi média: Superbug

A Superbug a testképpel kapcsolatos problémákra szerette volna felhívni a figyelmet. 18 retusőrt kértek fel, hogy a saját országuk „szépségszabványai” szerint alakítsák át ugyanazt a képet egy modellről.

 

A cég ezután publikálta az eredményeket a Buzzfeeden és a Huffington Poston, amivel a következőket sikerült elérniük:

  • Nagyjából 1 millió közösségi megosztás
  • 3 millió megtekintést az eredeti tanulmánynak
  • Bejutottak a nemzetközi hírekbe, köztük a New York Times magazinba és a Thelegraphba is
  • Több híresség is megosztotta a történetet, ezzel még több elérést biztosítva a Superbugnak

 

És ami talán a legletaglózóbb – a cég webhelyét több, mint 700 ezren nézték meg mindössze öt nap alatt.

 

Közönségközpontú stratégia: AARP

Íme egy jó példa arra, hogy miért fontos megismerkedni a közönséggel a hatékony tartalommarketing érdekében.

 

Az AARP magazin nem egy díjat zsebelt már be tartalmai, designja, és a benne megjelenő képek miatt, ráadásul az sem titok, hogy miért. A magazin szerkesztősége aktívan igyekszik kapcsolatot tartani az olvasókkal (közösségi médián, emailen, és még hagyományos leveleken keresztül is), hogy kiderítsék, pontosan miről is szeretnének olvasni az emberek. Az Egyesült Államokban 22 millió háztartás jutalmazza ezért a magazint.

 

Van egy erős ötleted, de nem tudod, hogyan valósítsd meg? Ismered a célközönségedet, de annál kevésbé tudsz eligazodni az online marketing eszközei között? Segítünk megtalálni a számodra legmegfelelőbb utat, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Vizuális megközelítés: Zomato

A Zomato egy 24 országra kiterjedő étteremkereső mobilalkalmazás. A cég sikerének kulcsa a szabad humor, amit előszeretettel használnak fel vizuális tartalmaikban is. A közösségi oldalakon például rendszeresen osztanak meg vicces képeket a popkultúrával kapcsolatban. Nem cicomázzák túl a dolgokat, minimalista stílusuk mégis 1,3 millió követőt szerzett nekik a Twitteren, és nagyjából ennyit a Facebookon is, az alkalmazást pedig több százezer alkalommal töltötték már le az emberek.

 

Videómarketing: Blendtec

Kevesen csinálják olyan szórakoztatón, egyszerűen, mégis hatékonyan a videómarketinget, mint a Blendtecnél. A cég – némi humor és kreativitás alkalmazásával – képes volt izgalmassá tenni a turmixgép-ipart.

Hogyan lehet izgalmas egy turmixgép? Nos, a Blendtec videóban egyetlen egyszerű kérdést tesznek fel: „Turmixolható?” Hogy mi? Nos, itt kezd érdekessé válni a téma. Az epizódokban mindenféle hétköznapi, vagy éppen nem hétköznapi tárgyat próbálnak meg össszeturmixolni a készülékükben, általában olyan dolgokat, amik soha, semmilyen körülmények között nem kerülnének bele egy turmixgépbe (például egy új iPhone-t, vagy éppen egy Jar Jar figurát).

 

A " target="_blank">Blendtec YouTube csatornája több mint 800 ezer feliratkozót gyűjtött össze, és három év alatt meghétszerezték az eladott termékek számát.

 

Útmutatók: LinkedIn

Ha szeretnél többet megtudni a LinkedIn használatáról, akkor érdemes közvetlenül az ő alkalmazottjaikhoz fordulnod, hiszen senki más nem ismeri jobban a platformot, mint akik fejlesztik azt. Persze akár egy átfogó útmutatót is letölthetsz, amiben a LinkedIn felfedi a siker titkát a platformon, amit csak „titkos szószként” emlegetnek hívogató landing olalukon.

 

A LinkedIn előszeretettel készít részletes, minőségi marketing-útmutatókat, ami egyértelműen bizonyítja, hogy bejött nekik a stratégia.

 

Egy egyedi ötlet: Burberry

Nem muszáj minden stratégiát egy hagyományos módszer köré felépíteni, amit a luxus divatmárka, a Burberry a Kisses kampányával bizonyított. A kampány a mobiltechnológiát, és az emberek közösségi hajlamait ötvözte egymással: mobilképernyűjöket megpuszilva a felhasználók egy digitális csókot küldhettek kedvesüknek, ráadásul a csók útját a Google térkép és a Google Utcakép segítségével végig is követhették.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok