SEO, keresőoptimalizálás - 14 SEO tipp, amiket ismerned kell 2019-ben

Keresőoptimalizálás, SEO - 14 tipp 2019-ben

14 SEO technika, amiket ismerned kell 2019-ben

czsofi Szerző:
czsofi

A keresőoptimalizálás 2019-ben is létfontosságú tevékenység lesz a legapróbb és a leghatalmasabb cégek számára is. A következőkben 14 részletes technikát osztunk meg, amikkel felkészülhetsz az idei évre rangsorolás terén!
 

Keresőoptimalizálás, SEO - 14 tipp 2019-ben

1. Próbálj megfelelni a Google RankBrain algoritmusának

A RankBrain már évek óta a Google központi algoritmusának szerves részét képezi, azonban sok webmester és marketinges továbbra sem tud róla, vagy ha igen, hogy mit jelent ez a SEO szempontjából. A RankBrain a Google első gépi tanulással felszerelt algoritmusa, ami azt jelenti, hogy az idő múlásával egyre ügyesebbé válik abban, amit csinál.

 

Na de mit csinál a RankBrain?

Habár a RankBrain egy titkos recept alapján működik, általánosságban valószínűleg a következő folyamatért felelős:

  • A felhasználó beír egy kulcsszót a Google Keresőbe.
  • A RankBrain fogja ezt a kulcsszót, és egy koncepcióvá alakítja.
  • A Google ez után olyan találatokat sorol fel, amelyek beletartoznak ebbe a koncepcióba.
  • A felhasználó rákattint egy találatra – a RankBrain a felhasználói műveletei alapján megpróbálja eldönteni, hogy a találat megfelelt-e a felhasználó igényeinek, vagy sem.
  • Ha a találat megfelelt, akkor a RankBrain várja, hogy melyik lesz a következő találat, amit a felhasználó megnéz (vissza a 4. ponthoz).
  • Ha a találat megfelelt, akkor a RankBrain feljebb rangsorolja az adott tartalmat az adott kulcsszóra.



Hogyan felelhetsz meg a RankBrainnek?

A fenti folyamat alapján evidens, hogy nem közvetlenül a RankBrainnek, hanem a felhasználók igényeinek kell megfelelned a rangsoroláshoz. A Google-nak érdeke, hogy a felhasználóinak olyan tartalmakat nyújtson, amelyek pozitív élményeket kínálnak, hiszen így biztosíthatja csupán, hogy az emberek később is visszatérjenek és a Google-el keressenek.

 

Javítsd átkattintási arányodat

Az első lépés valahogy rávenni a felhasználókat, hogy kattintsanak rá találataidra a találati oldalakon, hiszen az átkattintási arány fontos rangsorolási szempont a Google szemében. Minél többen kattintanak egy találatra, annál magasabb rangsoroláshoz jut – ellenkező esetben fennáll a veszélye, hogy más, népszerűbb találatok (amikre többen kattintanak) leelőzik majd.

 

Az átkattintási arány növelésére a cikkben később bővebben is kitérünk majd, de most itt egy gyors tipp, amivel javíthatsz eredményeiden. Kutatások kimutatták, hogy az emberek szívesebben kattintanak rá az olyan találatokra, amelyekben számok szerepelnek (ez rendezett, könnyedén átlátható tartalomra utal), vagy az idei/következő évszám (ez pedig arra, hogy a tartalom friss).

 

Javítsd a visszafordulási arányt és az oldalon töltött időt

Habár John Mueller (aki gyakran veszi át a Google szóvivői szerepét) korábban azt állította, hogy a Google-t nem annyira érdekli, hogy mennyi időt töltenek a felhasználók az oldalakon, a SEO közösség meg van győződve róla, hogy a RankBraint igenis „érdekli” az úgynevezett oldalon eltöltött idő.

 

Ez logikus, hiszen ha egy felhasználó 2-3 másodpercet tölt el csupán az oldalon, és szinte rögtön visszatér a találatok közé, akkor az erősen arra utal, hogy nem találta meg, amit keresett (főleg akkor, ha ez után más találatokat is megtekint).

 

Az ilyen felhasználók növelik a visszafordulási arányt, ami a statisztikák szerint az alacsonyabban rangsoroló oldalak esetén magasabb, míg az első találatok esetén alacsonyabb. Ez azt jelenti, hogy egyértelmű összefüggés van egy tartalom rangsorolása, és a róla visszaforduló felhasználók aránya között.

 

Rá kell tehát venned a látogatókat, hogy maradjanak tovább webhelyeden, és hogy lehetőség szerint ne lépjenek vissza róla a találatok közé, hanem nézzenek meg rajta több tartalmat is. Ennek is több módja van. Például ne untasd a felhasználókat egy hosszú, felesleges bevezetővel, mielőtt a tárgyra térnél. Amikor egy látogató webhelyedre érkezik, ritka, hogy a tartalom bevezetőjére kíváncsi. Ha több bekezdésnyi szöveget lát maga előtt, mielőtt megpillanthatná az első címsort, ami a tartalomhoz kapcsolódik, akkor valószínűleg hamar vissza is fordul majd.

 

Egy másik taktika rövidebb, emészthető darabokra szétszedni tartalmaidat. Senki sem szívesen olvas 10 soros bekezdéseket, és más hosszú, tagolatlan szövegeket. Ügyelj a megfelelő tördelésre és a címsorok, alcímek használatára is. Tedd átláthatóvá a tartalmat, hogy azok a látogatók is maradjanak, akik nem akarják elolvasni az egészet.

 

2. Meríts ihletet a Redditről

A Reddittel már biztosan te is találkoztál az internet felfedezésre során (ha nem, akkor íme egy rövid összefoglaló róla). A 2005 óta működő webhelyre sok mindent rá lehet mondani, de biztosra állíthatjuk, hogy kevesek emlegetnék „kulcsszóforrásként”.

 

Hogy miről van szó? Nos először is keresned kell egy subredditet, amiről tudod, hogy célközönséged tagjai gyakran látogatják. Nincs más dolgod, mint indítani egy keresést a platformon, és máris megjelennek azok a subredditek, amik relevánsak lehetnek számodra.

 

Ez után kezdj el olvasni – sokat. A cél az, hogy megtaláld azokat a kifejezéseket, amelyek gyakran bukkannak fel a beszélgetésekben. Ha az emberek sűrűn emlegetnek valamit a Redditen, akkor jó eséllyel a Google-on is gyakran keresnek rá ezekre a dolgokra (amit a Google Trends segítségével ellenőrizhetsz is). Ezekből a kifejezésekből tökéletes long-tail kulcsszavak lehetnek!

 

3. Frissítsd régebbi bejegyzéseidet

A Google (és az emberek) szereti a friss tartalmakat, de ez nem jelenti azt, hogy mindig csak új bejegyzésekre támaszkodhatsz tartalomstratégiádban. Például érdemes visszatérni régi tartalmaidhoz, és frissíteni őket új, naprakész információkkal, adatokkal, vagy plusz gondolatokkal (mindez persze a tartalom jellegétől függ). Ne felejtsd el átírni a cikk címét is, hogy reflektálja tartalom frissességét. Ezen kívül jelenítsd meg a cikk elején, hogy mely dátumon volt legutóbb frissítve a tartalom.

 

4. Meríts ötletet leírásaidhoz és címeidhez a Google hirdetéseiből

Ahogy ígértük, térjünk vissza egy kicsit az átkattintási arány javításához. Ha szeretnéd kideríteni, hogy milyen szövegek vonzzák be a legtöbb kattintást, akkor nézz szét a Google találatai között megjelenő fizetett hirdetések között. Ezek a hirdetések általában rengeteg tesztelés, próbálgatás, finomítás eredményei – a hirdetők a lehető legjobb szövegeket és címeket szeretnék használni, hogy megérje olyan sok pénz költeniük reklámjaikra.

 

Persze ne másolj le közvetlenül semmit, de rengeteg ötletet meríthetsz a legmagasabban rangsoroló hirdetésekből. Less el kulcsszavakat, fogalmazásokat, mondatszerkezeteket, és így tovább.

 

5. Ösztönözd megosztásokra webhelyed látogatóit

Minél több emberhez jutnak el tartalmaid, annál nagyobb az esélye, hogy mások is linkelnek majd rájuk, ami értékes visszahivatkozásokat eredményezhet webhelyednek. A cél az, hogy könnyedén megoszthatóvá tedd tartalmaidat a látogatók számára.

 

Ebben sokat segíthetnek a minden cikkben elhelyezett közösségi megosztási gombok, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy egyszerűen, egy-két kattintással megoszthassák tartalmaidat kedvenc közösségi platformjaidon. Meglepő, hogy milyen kevesek hajlandók bemásolni cikked linkjét az új bejegyzés mezőbe a közösségi hálózatokon (és persze vannak olyanok is, akik nem tudják, hogy így is lehet tartalmakat megosztani).

 

Fontos megjegyezni, hogy a közösségi megosztások nem segítenek a SEO-ban, de mint említettük, sokkal többekhez juthatnak el így tartalmaid, növelve ezzel a visszahivatkozások lehetőségét (és persze webhelyed látogatottságát is).

 

Ha már a linkeknél tartunk – törekedj arra, hogy tartalmaid URL-jei rövidek, de lényegre törők legyenek. A rövidebb URL-ekre szívesebben kattintanak rá az emberek, ami fontos szempont, hiszen sokan nem megfelelő horgonyszöveggel, hanem „nyersen” osztják majd meg cikkeidet másokkal.

 

6. Hivatkozz tekintélyes webhelyekre

Manapság ugyan ritkán kerül szóba, de a Google 2003-as, „Hilltop” névre keresztelt algoritmusfrissítése a mai napig hatással van a keresőoptimalizálásra. Szóval miről is szólt (pontosabban szól máig is) ez a frissítés? A Hilltop lényegében egy on-page SEO jelzés, amely arról informálja a Google-t, hogy az oldal egy információs csomópont-e. Hogy mi alapján állapítja ezt meg a Hilltop?

 

Nos, az algoritmus szemében az olyan tartalmak számítanak információs csomópontoknak, amelyek jó minőségű, releváns kifelé mutató hivatkozásokat tartalmaznak. Ez bizonyos szinten logikus, hiszen webhelyed minőségét általában tükrözik azok a források, amelyekre hivatkozol rajta. Azok a tartalmak, melyek hasznos külső forrásokra hivatkoznak, általában jobb minőségűek is (persze vannak kivételek), mint azok, amelyek csak belső linkeket helyeznek el. Érdemes legalább 3 jó minőségű, releváns kimenő cikket elhelyezni tartalmaidban.

 

7. Örökíts némi linktekintélyt a többi találati oldalon ragadt hivatkozásaidnak

A felhasználók többsége inkább átfogalmazza a keresését, mint hogy átlapozzon a második találati oldalra (vagy egyáltalán lejjebb nézelődjön 3-4 találatnál). Még egy remekül megírt tartalom is átcsúszhat ezekre a „feltérképezetlen” vidékekre, ahová szinte soha senki nem teszi be a lábát – a cél tehát több figyelmet fordítani ezekre a lecsúszott oldalakra, például belső hivatkozások segítségével!

 

A belső linkek nem olyan értékesek ugyan, mint a visszahivatkozások, de segítenek némi linktekintélyt átörökíteni webhelyed oldalainak, ami éppen pont elegendő lehet ahhoz, hogy átkerüljenek az első találati oldalakra.


Keresd meg alacsonyabban rangsoroló oldalaidat

Jelentkezz be a Google Search Console-ba, és nyisd meg a Teljesítmény jelentést. A megjelenő grafikonon kattints az Átlagos pozícióra, hogy megjelenjen a grafikonon és az alatta lévő táblázatban is (Elhelyezkedés oszlop).

 

A táblázatban válaszd az Oldalak fület, és rendezd az eredményeket Elhelyezkedés szerint (ez valójában az Átlagos pozíció oszlopa, csak a Search Console-ban valamiért másképpen fordították a két helyen).

 

Beállíthatsz néhány szűrőt is, hogy csak a 11-30 közötti pozíciójú oldalak jelenjenek meg, de erre nincs külön szükség – a lényeg, hogy megtaláld azokat az oldalakat, amelyek ezekre a pozíciókra rangsorolnak, ugyanis ezek jelennek meg a második és harmadik találati oldalakon.

 

Hivatkozz ezekre a tartalmakra tekintélyesebb oldalairól

Tekintélyesebb oldalaidat különféle online eszközök segítségével is megállapíthatod, de ha a Search Console-ban megnézed, hogy mely oldalak helyezkednek el az első 1-3 pozícióban a találati oldalakon, (és kapnak sok kattintást) akkor nagyjából behatárolhatod, hogy melyek ezek.

 

A lényeg, hogy tekintélyesebb oldalairól kell, hogy hivatkozz azokra a tartalmakra, amelyeket feljebb szeretnél húzni a Google ranglistáján.

 

8. Javítsd emailjeid hatékonyságát egyetlen egy szóval

Az emailes kapcsolatteremtés a linképítés (és ezzel a SEO) fontos részét képezi, de nehéz olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek tényleg hatnak is a címzettekre.

 

Amikor valaki meglátja, hogy új emailje érkezett, akkor első sorban két dologra kíváncsi: hogy ki küldte, és hogy miért. Minél hamarabb adsz választ erre a kérdésre (pontosabban erre a két kérdésre), annál valószínűbb, hogy választ kapsz majd üzenetedre.

 

Hogy hogyan érheted ezt el? Egyszerű: használd a „mert” szót. Mint az Dr. Ellen Langer, egy harvardi professzor kutatásából kiderült, a „mert” szó gyakorlatilag bármilyen kérést sokkal hitelesebbé tesz, a kapcsolatteremtésben pedig a hitelesség óriási előnyt jelent.

 

Elképzelhető, hogy te magad is kaptál már egy jó adag olyan emailt, amelyek egyszerűen nem tűntek hitelesnek, és ezért nem is igazán olvastad végig őket.

 

A magyar nyelv végtelenül változatos, és „mert” szó többféleképpen is megjelenhet üzeneteidben. Az „Azért keresem Önt, mert…” csupán egy a rengeteg működőképes példa közül. Ha így kezdesz egy emailt, akkor a címzett rögtön tudni fogja, hogy mit akarsz.

 

9. Töltsd fel gazdagon YouTube videóid leírását

Ha egy keresésre YouTube videókat is talál a Google, akkor azok az organikus találatok felett, kiemelt pozícióban jelennek majd meg (általában egy lapozható galéria formájában). Ez nem meglepő, elvégre a világ legnagyobb videós platformja a Google tulajdona, tehát ha szeretnél különleges helyezéseket elérni, akkor azt többek között jól optimalizált YouTube videókkal teheted meg.

 

Szóval hogy érheted el, hogy videóid mind a YouTube, mind a Google keresőjében jó rangsorolással jelenjenek meg, akár népszerűbb kulcsszavakra is? Egyszerű: írj hosszú (több mint 200 szavas) leírásokat hozzájuk.

 

A legtöbben csak feltöltik a videójukat, és csak néhány üres mondatot írnak hozzájuk (ha egyáltalán bármi kerül a leírásba). Ez óriási elszalasztott lehetőség, hiszen a YouTube (és a Google) csak a szöveges mezők alapján tudják megállapítani, hogy miről is szól a videó, hogy párosíthassák azt a felhasználók kereséseivel. A megoldás tehát hosszú, részletes leírásokat megadni, amiket akár rövidebb blogbejegyzésekként is kezelhetsz, megemlítve bennük a videóval megcélzott kulcsszavadat.

 

10. Gondolkozz szemantikus keresőoptimalizálásban

2013 augusztus 22-én megérkezett a Google Hummingbird („Kolibri”) algoritmusa, amely drasztikusan megváltoztatta azt, ahogy a keresőmotor a kulcsszavakat kezeli.

 

A Hummingbird előtt a Google külön-külön vizsgálta egy tartalom kulcsszavait, azonban a Kolibri már képes volt értelmezni azt, hogy konkrétan miről szól az adott tartalom – ezt hívják szemantikus keresésnek.

 

Szóval hogy lehet optimalizálni szemantikus keresésre? Először is készíts egy tartalmat, és optimalizáld azt elsődleges megcélzott kulcsszavadra, ahogy egyébként is tennéd. Ezek után dolgozz fel olyan „al-témákat”, amelyek ehhez a kulcsszóhoz kapcsolódnak – így a Google biztosan érteni fogja majd, hogy miről is szól az adott oldal tartalma.

 

11. Meríts ihletet a Wikipédiáról

Ha van egy webhely, amire nem gondoltál volna a kulcsszótervezés aranybányájaként, akkor az valószínűleg a Wikipédia, pedig a szabad enciklopédia tele van zseniális kulcsszóötletekkel.

 

Ugorj át a Wikipédiára, és keress rá egy olyan kulcsszóra, amihez szeretnél hasonló ötleteket gyűjteni. A megjelenő szócikk nagy valószínűséggel tele lesz olyan kiemelt részekkel, amelyek hemzsegnek a jobbnál-jobb kulcsszavaktól – ilyenek például:

  • A tartalomjegyzék a szócikk elején
  • Az oldalsáv
  • A belső hivatkozások a szócikkben bárhol
  • A „Lásd még” szakasz a szócikk végén

 

Több mint valószínű, hogy nem egy kiváló kulcsszóval gazdagodsz majd. Nem árt rákattintani néhány belső hivatkozásra is, hogy egy újabb, kapcsolódó szócikket is megvizsgálhass.

 

12. Írj legalább 1800 szavas tartalmakat 

A hosszabb tartalmak jobban teljesítenek a Google találatai között, mint a rövidebbek. A statisztikák szerint az első helyezés átlagos hossza durván 1800-1900 szó között mozog, és ahogy a szavak száma csökken, úgy a rangsorolás is.

 

Ennek első sorban az az oka, hogy a Google szereti a mély, részletes információkat kínáló tartalmakat. Azzal, hogy kimerítően írsz egy témáról, azt bizonyítod a Google-nak (és a látogatóknak), hogy igazán értesz róla, és jó forrás lehetsz az emberek számára.  A részletes tartalmak továbbá több lehetőséget kínálnak a keresőoptimalizálásra is, hiszen több kapcsolódó témára is kitérhetsz bennük.

 

13. Vedd figyelembe, hogy hogyan kezeli a Google a hivatkozásokat

Tegyük fel, hogy van két belső hivatkozásod egy oldaladon, amely közül mindkettő ugyan arra a tartalomra mutat. Ezzel nincs semmi baj, de nem mindegy, hogy ezek a hivatkozások milyen sorrendben helyezkednek el. Hogy miért?

 

Mert a Google csak annak a hivatkozásnak a horgonyszövegét veszi figyelembe, ami az oldalon feljebb, előbb jelenik meg.

 

Hogy miért olyan fontos ez? Nos, tegyük fel, hogy van egy webhelyed, amin kertészeti témákkal foglalkozol. A webhelyen minden oldal tetején megjelenik egy navigációs sáv a legfontosabb oldalakkal:

  • Kezdőlap
  • Szolgáltatásaink
  • Virágaink
  • Rólunk
  • Elérhetőségek

 

Teljesen hétköznapi hivatkozások egy kertészeti webhely navigációs sávjában.

 

Most tegyük fel, hogy írsz egy cikket, amelyben egy virágról van szó, amit webhelyen is is meg lehet vásárolni, éppen ezért elhelyezel egy hivatkozást arra az oldalra, amire a Virágaink menüelem is hivatkozik. Na most, te hiába adsz meg egy jó horgonyszöveget a hivatkozásodnak a cikk szövegében, a Google először az oldal tetején lévő Virágaink linket látja meg, így ezt a szót veszi majd csak figyelembe horgonyszövegként.

 

A megoldás? Használj kreatív, célzott horgonyszövegeket navigációs sávodban is!

 

14. Keress valódi kulcsszavakat a Seed Keywords segítségével

Temérdek kulcsszókutató eszköz van a neten, amivel jobbnál jobb kulcsszavakat generálhatsz egy alap kulcsszóból, de ezek eredményessége ezen az alapvető kulcsszón múlik, amelyet megadsz nekik. Szóval hol kereshetsz magadnak olyan kulcsszavakat, amiket felhasználhatsz kutatásaid alapjaként?

 

A Seed Keywords egy ritkán emlegetett (és teljesen ingyenes) kulcsszókutató eszköz, ami segít valódi kulcsszóötleteket gyűjteni kutatásodhoz. Nézzük, hogy hogyan is működik!

  • A Seed Keywords segítségével feltehetsz egy kérdést, például: „Szeretnél fürdőruhát vásárolni az idei strandszezonra. Mit írnál be a Google keresőjébe?”
  • Az eszköz ez után létrehoz egy oldalt, amin ez a kérdés szerepel, és egy szövegdoboz, amibe a felhasználók beírhatják a válaszukat (vagyis hogy mire keresnének rá a Google-ban).
  • Ennek az oldalnak a linkjét kell elküldened ismerőseidnek, családtagjaidnak, és lehetőleg célközönségednek is, hogy minél több választ (kulcsszót) kapj kérdésedre.
  • A Seed Keywords egy külön oldalon gyűjti azokat a kereséseket, amiket az emberek beírtak válaszként, és lehetővé teszi, hogy a Google-ban rákeress ezekre sima, pontos egyezésű, és címkeresésekkel is.
  • Ezeket a kulcsszavakat használhatod ez után kutatásaidban.

 

Íme az Seed Keywords használatának pontos lépései:

  • Keresd fel a Create a Scenario oldalt
  • Fogalmazz meg egy kérdést, de próbáld ne túlságosan rávezetni az embereket arra, hogy mire keressenek rá, mert ez befolyásolhatja a beírt szavakat. A Seed Keywords a következő két példát kínálja:
  • Jól megfogalmazott kérdés: „El szeretnél menni valahová pihenni a néhány napra. Mire keresnél rá?”
  • Rosszul megfogalmazott kérdés: „Olcsó hétvégi pihenőhelyet szeretnél találni. Mire keresnél rá?” (túl sok konkrétum van benne: olcsó, hétvégi).
  • Kattints a CREATE MY SCENARIO gombra.
  • A megjelenő oldal URL címét küldd el mindenkinek, akinek a válaszára kíváncsi vagy (tedd bele következő hírleveledbe is, illetve oszd meg a közösségi oldalakon is).
  • A keresések eredményeit a „See the results for this scenario here.” mondat „here” szavára kattintva láthatod. Ezeket az eredményeket CSV fájlként le is töltheted.
     

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok