Reddit: a Facebook legnagyobb konkurenciája

Itt az ideje Redittre váltani a Facebook helyett?


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A Facebook oldal tulajdonosok okkal kacsintgatnak más platformok irányába. A közösségi hálózatok királya manapság közel sem olyan ideális a márkájukat népszerűsíteni vágyók számára, mint évekkel ezelőtt. Folyamatosan csökken az organikus elérések aránya (ha még van éppen hová esnie), és egyre inkább úgy tűnik, hogy a Facebook minden erejével azon van, hogy fizetett hirdetésekre kényszerítse a felhasználókat.

 

A Facebook egyre élhetetlenebbé válik a márkák számára, de mégis mit lehetne tenni? Nem ez az egyetlen platform, ahol elérheted közönségedet – a következőkben egy olyan csatornáról lesz szó, amit a SEO világában ritkán emlegetnek, pedig már évek óta az „online közélet” fontos részét képezni.
 

Reddit: Az új vonal

A Redditet kevés internetezőnek kell bemutatni. Aki elszakad kicsit a YouTube-Facebook-Google hármastól, az előbb vagy utóbb nagy valószínűséggel rátalál majd egy Reddit beszélgetésre.

 

Habár a Reddit már 2005 óta létezik, sok márka a mai napig nem meri alkalmazni online marketing stratégiája részeként, mondván, egy nehezen használható, túl egyszerű designú platform, ami nem ideális a márkák számára.

 

Valójában minden csak hozzáállás kérdése. A Reddit egy ízig-vérig közösségi világ, és ha képes vagy közösségi felfogással állni a dolgokhoz (ahogyan azt teszed például a Facebookkal is), akkor rengeteg lehetőség nyílhat meg előtted és márkád előtt.

 

Kevés platform épít olyan erősen a közösség fogalmára, mint a Reddit. Ha az első pillanattól kezdve úgy közelíted meg, hogy hasonló gondolkodású egyénekkel szeretnéd felvenni rajta a kapcsolatot, akkor gyakorlatilag meg is értetted a webhely lényegét.

 

Sok cég tart a Reddittől, mert az ottani közösség nem szívleli az önpromóciót, és nem reagál pozitívan az önérdekű reklámokra. Pedig hasonlóképpen van ez a Facebookon és más platformokon is – ahol átlagosan 10-ből 1-2 bejegyzést érdemes csak önreklámra szentelni.

 

A Reddit már rég nem az a webhely, ami 10 évvel ezelőtt volt. Számos új funkcióval bővült, amelyek sokkal kedvezőbbé tették azt a márkák számára is. Hogy csak néhány példát említsünk, a felhasználók már saját profiljukra is posztolhatnak bejegyzéseket, elérhető a privát chat funkció, lehet követni, és lényegében bármelyik subreddit (al-reddit, ezek általában egy-egy témakör köré alakulnak ki) megjelenhet a kezdőlapon. A Reddit tehát nem megy sehová – sőt, folyamatosan fejlődik, és egyre több felhasználót nyer meg nyüzsgő közösségével és bővülő funkcióival.

 

A Facebook oldalak sorsa

Ahogy azt már említettük – és ha ezt a cikket olvasod, bizonyára te magad is tapasztaltad –, a Facebook oldalak elérései folyamatosan csökkennek. Egyre több nyilvános bejegyzést rejt el a Facebook, és idővel nem kizárt, hogy minden oldalaktól származó bejegyzés az Oldal-hírfolyam részlegbe kerül majd át.

 

A Facebook magyarázata erre az, hogy a közösségi platform eredetileg valóban közösségi jellegű volt, azonban ahogy egyre több márka kezdte el saját tartalmait megosztani, úgy egyre több olyan tartalom került ki a felhasználók hírfolyamára, ami nem feltétlenül volt releváns számukra. A Facebook új iránya tehát az, hogy a hangsúlyt a barátok és családtagok által megosztott tartalmakra helyezze vissza, hiszen eredetileg ez volt a platform célja. Habár ez a hivatalos verzió, nem kérdés, hogy a Facebook ezzel arra is kényszeríti az oldalakat, hogy minél többet fizessenek a hirdetésekért, hogy tartalmaik láthatóak maradjanak a felhasználók számára. A nagy bejelentéssel párhuzamosan a Reddit folyamatosan fejlődik, és olyan funkciókkal bővül, amik egyre csábítóbb opcióvá teszik a marketingesek szemében.

 

Jó, de kit érdekel a Reddit?

Nemes egyszerűséggel: az ügyfeleidet. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest mind óriási újdonságoknak számítottak, de idővel mindegyik sokat veszített a lendületéből – elég csak ránézni a túlragozott Facebookra, vagy az Instagramra, amit bizonyos szektorok csak nagyon nehezen képesek bármilyen nemű marketingre alkalmazni.

 

A Reddit ezzel szemben nem veszített eredeti lendületéből. Aki veszi a fáradtságot, és elegendő időt szán a Reddit megismerésére és kihasználására, az megnyerő megtérülésekre számíthat. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Reddit felhasználóbázisának összetétel egyszerűen kedvezőbb, mint mondjuk a Facebooké. Az átlag Reddit felhasználó (vagy „redditor”) bevétele és iskolai végzettsége például magasabb az Egyesült Államok nemzeti átlagánál. A webhelyre továbbá főleg (62%) hírek után kutatva érkeznek a látogatók.

 

További meggyőző érvek a Reddit mellett

A Reddit egyre lazábban kezeli az önreklámozást

A Reddit sosem volt hirdetőplatform, és a felhasználók általában nem nézik jó szemmel azt, ha valaki csak saját maga reklámozása céljából aktív. Az általánosságban elfogadott „szabály” (vagy inkább irányelv) az volt, hogy a saját webhelyedről származó posztok száma bejegyzéseid legfeljebb 10%-át tegye ki.

 

Ez a kőbe egyáltalán nem vésett irányelv is megdőlt már, amikor 2017-ben a Reddit vezérigazgatója, Steve Huffman kijelentette, hogy a 10%-os szabálynak már nem igazán van értelme. Az új hivatalos javaslat az, hogy érdemes az esetek 100%-ában a minőségre törekedni – ez az elsődleges szempont.

 

Ez azt jelenti, hogy ha eddig is minőségi tartalmakat készítettél, akkor ezeknek a Redditen is ott a helyük.

 

Egyre kevesebb a moderációs idő (és arány)

Valaha a Redditen várni kellett, mielőtt egy subreddit nyilvánosságra kerülhetett volna. Az új téma beküldése után meg kellett várni, hogy egy moderátor elbírálja azt, és publikussá tegye őket. Ez a bejegyzések 70%-át érintette.

 

Manapság 10-ből 9 bejegyzés azonnal nyilvánosságra kerül, mindenféle ellenőrzés nélkül, és a moderátorok csak akkor lépnek közbe, ha valamilyen tartalmat törölni kell a webhelyről.

 

A Reddit nem márkaellenes

Vagy marketingellenes, ha már itt tartunk. A Reddit üzemeltetői tisztában vannak vele, hogy az online marketing az új meghatározó irányzat, és amennyiben a márkák hitelesen és a közösségi érdekeket figyelembe véve használják a platformot, akkor nem kell semmilyen büntetéstől tartaniuk.

 

A valós idejű chat új lehetőségeket nyitott meg a platformon

Nehéz belegondolni, hogy egy modern közösségi webhelyen nincs lehetőség a valós idejű üzenetváltásra (chatelésre), pedig a Reddit egy jó ideig ezzel a hiányossággal küszködött. 2017 óta azonban már a személyes chat is elérhető, ami további interakciókat tesz lehetővé a felhasználókkal.

 

Saját bejegyzések publikálása a felhasználói profiloldalon

A profilokra publikálható bejegyzések nem változtattak semmit a webhely működésén, hanem kibővítették a felhasználók lehetőségeit.

 

Míg a subredditeket a mai napig önkéntes moderátorok kezelik, limitálva ezzel az oda posztolható tartalmakat, addig a személyes profilra bármilyen tartalom posztolható. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak csak a Reddit szabályzatának kell, hogy megfeleljenek, ami lényegesen kibővíti a lehetőségeket. A profilt követő felhasználók ez után mindig láthatják, ha új tartalmakat publikálsz.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!