Reddit: a Facebook legnagyobb konkurenciája

Reddit - ideje kihasználni a platform lehetőségeit

Itt az ideje Redittre váltani a Facebook helyett?

czsofi Szerző:
czsofi

A Facebook oldal tulajdonosok okkal kacsintgatnak más platformok irányába. A közösségi hálózatok királya manapság közel sem olyan ideális a márkájukat népszerűsíteni vágyók számára, mint évekkel ezelőtt. Folyamatosan csökken az organikus elérések aránya (ha még van éppen hová esnie), és egyre inkább úgy tűnik, hogy a Facebook minden erejével azon van, hogy fizetett hirdetésekre kényszerítse a felhasználókat.

 

A Facebook egyre élhetetlenebbé válik a márkák számára, de mégis mit lehetne tenni? Nem ez az egyetlen platform, ahol elérheted közönségedet – a következőkben egy olyan csatornáról lesz szó, amit a SEO világában ritkán emlegetnek, pedig már évek óta az „online közélet” fontos részét képezni.
 

Reddit - ideje kihasználni a platform lehetőségeit

Reddit: Az új vonal

A Redditet kevés internetezőnek kell bemutatni. Aki elszakad kicsit a YouTube-Facebook-Google hármastól, az előbb vagy utóbb nagy valószínűséggel rátalál majd egy Reddit beszélgetésre.

 

Habár a Reddit már 2005 óta létezik, sok márka a mai napig nem meri alkalmazni online marketing stratégiája részeként, mondván, egy nehezen használható, túl egyszerű designú platform, ami nem ideális a márkák számára.

 

Valójában minden csak hozzáállás kérdése. A Reddit egy ízig-vérig közösségi világ, és ha képes vagy közösségi felfogással állni a dolgokhoz (ahogyan azt teszed például a Facebookkal is), akkor rengeteg lehetőség nyílhat meg előtted és márkád előtt.

 

Kevés platform épít olyan erősen a közösség fogalmára, mint a Reddit. Ha az első pillanattól kezdve úgy közelíted meg, hogy hasonló gondolkodású egyénekkel szeretnéd felvenni rajta a kapcsolatot, akkor gyakorlatilag meg is értetted a webhely lényegét.

 

Sok cég tart a Reddittől, mert az ottani közösség nem szívleli az önpromóciót, és nem reagál pozitívan az önérdekű reklámokra. Pedig hasonlóképpen van ez a Facebookon és más platformokon is – ahol átlagosan 10-ből 1-2 bejegyzést érdemes csak önreklámra szentelni.

 

A Reddit már rég nem az a webhely, ami 10 évvel ezelőtt volt. Számos új funkcióval bővült, amelyek sokkal kedvezőbbé tették azt a márkák számára is. Hogy csak néhány példát említsünk, a felhasználók már saját profiljukra is posztolhatnak bejegyzéseket, elérhető a privát chat funkció, lehet követni, és lényegében bármelyik subreddit (al-reddit, ezek általában egy-egy témakör köré alakulnak ki) megjelenhet a kezdőlapon. A Reddit tehát nem megy sehová – sőt, folyamatosan fejlődik, és egyre több felhasználót nyer meg nyüzsgő közösségével és bővülő funkcióival.

 

A Facebook oldalak sorsa

Ahogy azt már említettük – és ha ezt a cikket olvasod, bizonyára te magad is tapasztaltad –, a Facebook oldalak elérései folyamatosan csökkennek. Egyre több nyilvános bejegyzést rejt el a Facebook, és idővel nem kizárt, hogy minden oldalaktól származó bejegyzés az Oldal-hírfolyam részlegbe kerül majd át.

 

A Facebook magyarázata erre az, hogy a közösségi platform eredetileg valóban közösségi jellegű volt, azonban ahogy egyre több márka kezdte el saját tartalmait megosztani, úgy egyre több olyan tartalom került ki a felhasználók hírfolyamára, ami nem feltétlenül volt releváns számukra. A Facebook új iránya tehát az, hogy a hangsúlyt a barátok és családtagok által megosztott tartalmakra helyezze vissza, hiszen eredetileg ez volt a platform célja. Habár ez a hivatalos verzió, nem kérdés, hogy a Facebook ezzel arra is kényszeríti az oldalakat, hogy minél többet fizessenek a hirdetésekért, hogy tartalmaik láthatóak maradjanak a felhasználók számára. A nagy bejelentéssel párhuzamosan a Reddit folyamatosan fejlődik, és olyan funkciókkal bővül, amik egyre csábítóbb opcióvá teszik a marketingesek szemében.

 

Jó, de kit érdekel a Reddit?

Nemes egyszerűséggel: az ügyfeleidet. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest mind óriási újdonságoknak számítottak, de idővel mindegyik sokat veszített a lendületéből – elég csak ránézni a túlragozott Facebookra, vagy az Instagramra, amit bizonyos szektorok csak nagyon nehezen képesek bármilyen nemű marketingre alkalmazni.

 

A Reddit ezzel szemben nem veszített eredeti lendületéből. Aki veszi a fáradtságot, és elegendő időt szán a Reddit megismerésére és kihasználására, az megnyerő megtérülésekre számíthat. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Reddit felhasználóbázisának összetétel egyszerűen kedvezőbb, mint mondjuk a Facebooké. Az átlag Reddit felhasználó (vagy „redditor”) bevétele és iskolai végzettsége például magasabb az Egyesült Államok nemzeti átlagánál. A webhelyre továbbá főleg (62%) hírek után kutatva érkeznek a látogatók.

 

További meggyőző érvek a Reddit mellett

A Reddit egyre lazábban kezeli az önreklámozást

A Reddit sosem volt hirdetőplatform, és a felhasználók általában nem nézik jó szemmel azt, ha valaki csak saját maga reklámozása céljából aktív. Az általánosságban elfogadott „szabály” (vagy inkább irányelv) az volt, hogy a saját webhelyedről származó posztok száma bejegyzéseid legfeljebb 10%-át tegye ki.

 

Ez a kőbe egyáltalán nem vésett irányelv is megdőlt már, amikor 2017-ben a Reddit vezérigazgatója, Steve Huffman kijelentette, hogy a 10%-os szabálynak már nem igazán van értelme. Az új hivatalos javaslat az, hogy érdemes az esetek 100%-ában a minőségre törekedni – ez az elsődleges szempont.

 

Ez azt jelenti, hogy ha eddig is minőségi tartalmakat készítettél, akkor ezeknek a Redditen is ott a helyük.

 

Egyre kevesebb a moderációs idő (és arány)

Valaha a Redditen várni kellett, mielőtt egy subreddit nyilvánosságra kerülhetett volna. Az új téma beküldése után meg kellett várni, hogy egy moderátor elbírálja azt, és publikussá tegye őket. Ez a bejegyzések 70%-át érintette.

 

Manapság 10-ből 9 bejegyzés azonnal nyilvánosságra kerül, mindenféle ellenőrzés nélkül, és a moderátorok csak akkor lépnek közbe, ha valamilyen tartalmat törölni kell a webhelyről.

 

A Reddit nem márkaellenes

Vagy marketingellenes, ha már itt tartunk. A Reddit üzemeltetői tisztában vannak vele, hogy az online marketing az új meghatározó irányzat, és amennyiben a márkák hitelesen és a közösségi érdekeket figyelembe véve használják a platformot, akkor nem kell semmilyen büntetéstől tartaniuk.

 

A valós idejű chat új lehetőségeket nyitott meg a platformon

Nehéz belegondolni, hogy egy modern közösségi webhelyen nincs lehetőség a valós idejű üzenetváltásra (chatelésre), pedig a Reddit egy jó ideig ezzel a hiányossággal küszködött. 2017 óta azonban már a személyes chat is elérhető, ami további interakciókat tesz lehetővé a felhasználókkal.

 

Saját bejegyzések publikálása a felhasználói profiloldalon

A profilokra publikálható bejegyzések nem változtattak semmit a webhely működésén, hanem kibővítették a felhasználók lehetőségeit.

 

Míg a subredditeket a mai napig önkéntes moderátorok kezelik, limitálva ezzel az oda posztolható tartalmakat, addig a személyes profilra bármilyen tartalom posztolható. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak csak a Reddit szabályzatának kell, hogy megfeleljenek, ami lényegesen kibővíti a lehetőségeket. A profilt követő felhasználók ez után mindig láthatják, ha új tartalmakat publikálsz.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok