A profi fotók jelentősége az online marketingben - Szalay Mona cikke

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A profi fotók jelentősége az online marketingben


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Napjainkban szinte már mindenki képes ilyen-olyan eszközzel fotókat készíteni. Ám kép és kép között hatalmas különbségek lehetnek. Gyakorlott fotósként, ha valamilyen terméket, vagy szolgáltatást keresek a neten, kevésbé vagyok bizalommal azon vállalkozásokkal, amelyeknek a weboldala és az ott látható fotók nem mondhatók igényesnek. Hiába helyezkedik el az adott oldal a találati lista (leg)elején.
 

Szintén bizalmatlanná válok, ha egyazon vállalkozás megjelenési felületein – pl. közösségi oldalaikon - ritkán látok változásokat. Ha nem számolnak be képek formájában az újdonságaikról, sikereikről, eseményeikről. (Persze a gyakoriság nagy mértékben függ a vállalkozás profiljától is).
 

A vizuális megjelenés fontossága

Egy-egy vállalkozás szempontjából tehát egyáltalán nem irreleváns, hogy milyen fotókat tartalmaz a weboldal. E fotóknak elsődleges célja, hogy magával ragadja és ott tartsa az oda látogatót, felkeltse az érdeklődést és vásárlásra késztesse őket. Célja továbbá a hitelesség megjelenítése, illetve a tömegből való kiemelés, az egyediség. Legyen szó termékről, szolgáltatásról vagy a vállalkozásban dolgozó személyekről készült portréfotókról. Fontos szempont, hogy ezek a fotók egységességet mutassanak. Portréképek esetében például az azonos koncepció, a háttér, az öltözet, az ápoltság. Termékfotók esetén már kicsit bonyolultabb a helyzet. A termék méretétől kezdve sok minden más is befolyásol(hat)ja a végeredményt. Érdemes tehát olyan fotóst választani, aki hatékonyan dolgozik, elég kreatív ahhoz, hogy extrém helyzetekben is feltalálja magát a cél megoldása érdekében, rendelkezik megfelelő rutinnal és a kivitelezéshez szükséges felszereléssel. 
 

Professzionális fotó vs. stockfotó

Balázs és én is hiszünk a profi fotók marketing erejében. Vállalkozástól függően, de időszakonként szükség van egy-egy újabb portfólióra, a megújulásra. Az újabb fotók lefedik az elkövetkezendő hosszabb-rövidebb marketing időszakokat akár weboldalon, akár a közösségi oldalakon. 

Itt szeretném megemlíteni az ún. stock fotókat, melyeket készen meg lehet vásárolni ügynökségektől. Ám ebben az esetben esélyes, hogy a potenciális vásárló máshol is találkozhat ugyanazon fotóval. Például a konkurencia netes felületén. 

A stock fotók árai is igen eltérőek lehetnek, ugyanígy 1-1 fotózás munkadíja is. Találkozni olyan cégekkel, akik nem szánnak megfelelő összeget a fotózásra, így aztán előfordulhat, hogy a végeredmény valami teljesen más lesz, mint amit elképzeltek eredetileg. 

 

 

A képlopásról

Sajnos gyakran találni weboldalakon lopott képeket is. Szándékosan használtam a lopás szót. 
Az interneten elérhető és letölthető képek további felhasználása – irreleváns, hogy az adott kép weboldalon, közösségi oldalon, stb. található -, csak a kép készítőjének, tulajdonosának engedélyével (lenne) lehetséges. Nagyobb a vétek, ha a szóban forgó képet kereskedelmi célra használták fel jogalap nélkül.
 

Ez egyrészt nem szép tett, másrészt törvénybe ütközik. Az elkészült felvételeket ugyanis a szerzői jogi törvény védi. A törvény a fénykép szerzőjének lehetőséget biztosít annak meghatározására, hogy a képeket hol, mikor, mennyi ideig, milyen módon és formában lehet felhasználni. Profi fotós esetében valószínűleg írásbeli szerződés fog erről rendelkezni annak figyelembe vételével, hogy a megbízó részéről milyen igényeket kell teljesítenie a megbízott szakembernek. 
 

A profi fotók és az online siker

Elengedhetetlen az előzetes egyeztetés mind a marketinges szakemberrel, mind a profi fotóssal a fejlődés, az arculattervezés és az online megjelenés szempontjából. Manapság a legtöbb ember szívesebben olvas képes tartalommal színesített weboldalakat, cikkeket,  illetve néz közösségi médiát. Egy szép, izgalmas, vagy akár meghökkentő főcím és fotó együttes hatása mindenképpen figyelemfelkeltő. Míg marketing szempontjából a szöveg és kevésbé vizualizálható tevékenységek fontosak, a megjelenéshez, figyelemfelkeltéshez pedig a jól átgondolt, szépen kidolgozott profi fotók.
Minél több tartalom jelenik meg a vállalkozásod online felületein, annál nagyobb eséllyel lehet előrébb kerülni a találati listában, annál több értékes követőt lehet szerezni a közösségi oldalakon.

 

Légy sikeres a vállalkozásodban!

Szalay Mona
professzionális fotográfus

 
 
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!