Online marketing és PR tippek kisvállalkozásoknak: 10 marketing és PR tipp, amikkel teljesen új szinte emelheted a vállalkozásod

Marketing tippek 2020

10 marketing és PR tipp 2020-ra, amikkel új szintre emelheted vállalkozásod

czsofi Szerző:
czsofi

Bármilyen piaci szegmensben is tevékenykedsz, egy dologban biztos vagyok: mindig jól jön néhány olyan technika, ami igazi lendületet ad online marketingednek és így eladásaidnak is. Ezek éppen ilyenek!
 

Marketing tippek 2020

1. Készíts egy jó közösségi médiás stratégiát

Mielőtt mélyebben is belevetnéd magad közösségi média marketing stratégiád kialakításába, érdemes kicsit utánanézni a dolgoknak. Járj utána többek között, hogy hogyan használják versenytársaid a különböző közösségi platformokat. Ez segít némi ihletet gyűjteni saját projektjeidhez.

 

Két dolgot azonban mindenképpen tarts észben. Az egyik, hogy ne próbáld meg lemásolni azt, amit a konkurencia csinál. Ötleteket meríthetsz, de nem éri meg más tollával ékeskedni. A másik, hogy minden cég és célközönség más, így ami nekik beválik, az nem biztos, hogy számodra is hasznos taktika lesz majd.

 

Igyekezz az első lépéstől kezdve rugalmasan felépíteni közösségi média marketing stratégiádat. Manapság folyamatosan váltogatják egymást a trendek, és rendszeresen átalakulhat célközönséged hozzáállása és érdeklődése is. Fontos, hogy stratégiád azonnal alkalmazkodni tudjon ezekhez a változásokhoz.

 

Ha úgy érzed, egyedül kevés vagy ahhoz, hogy egy erős online marketing kommunikációt alakíts ki, segítünk! Auditáljuk a céged és felállítjuk cégre szabott online marketing stratégiádat. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

2. Építs fel egy közösséget 

Egy közösség nem csak ügyfeleidnek kínál értékeket, hanem számodra is temérdek hasznos visszajelzéssel szolgálhat. Ahhoz persze, hogy kihasználhasd a közösségek ezen előnyét, meg kell tanulnod odafigyelni.

 

Egy közösség kialakítása persze hosszadalmas feladat – az ilyesmi nem történik egyik napról a másikra, ezért komoly türelemre és kitartásra lesz szükséged. Sokan bele sem gondolnak ebbe, és idő előtt feladják.

 

Ha a közösségépítésről van szó, akkor észben kell tartanod azt is, hogy a minőség mindig fontosabb a mennyiségnél. Ahelyett, hogy minden áron megpróbálnál több ezer tagot toborozni, akiknek a nagy része egyébként is inaktív lesz, törekedj arra, hogy egy erős, összetartó, aktív közösséget építs ki, még ha töredék annyi emberből is. Ezek az elszánt követők idővel márkád leghűségesebb nagyköveteivé válhatnak, és aktívan népszerűsíthetik azt (ráadásul még a közösséget is gyarapíthatják).

 

3. A tartalomkészítés elvei

Valahányszor új tartalmat készítesz, próbáld a következő három elvet követni:

 

Tájékoztatás vagy oktatás

A legjobb tájékoztató, oktató jellegű tartalmak azok, amelyek elolvasása után a felhasználók úgy érzik, hogy valamilyen hasznos tudáshoz jutottak. Ha tartalmaid gyakran váltják ki ezt az érzést olvasóidból, akkor azok rendszeresen visszatérnek majd blogodra, vagy követnek be a közösségi platformokon még több ilyen tartalom reményében.

 

Szórakoztatás

Fontos, hogy tartalmaid élvezhetők legyenek. Sokat segít például, ha tartalmaid nem csak száraz magyarázatok, hanem beleviszed ezekbe saját személyiségedet is. A monoton stílusban megírt szövegekhez nem sűrűn térnek vissza szívesen az emberek. Nem muszáj humorosra fogni a figurát (ez egyáltalán nem illik minden céghez), de egy kis személyiséggel sokkal olvashatóbbá teheted írásaidat.

 

Inspiráció

Tartalmaidnak inspirálniuk kell közösségedet, ihletet kell nyújtaniuk nekik. Az inspirációnak számos formája van. Nagyon erős motiváció lehet az, ha valaki a tőled kapott információt a gyakorlatban is képes sikeresen alkalmazni. Az inspiráció ráadásul cselekedetre buzdítja célközönségedet

 

4. Kerüld a sablonos tartalmakat

Ha tartalomkészítésre kerül a sor, észben kell tartanod, hogy közönséged jó eséllyel több különböző csatorna között oszlik meg. Mivel minden csatorna egyedi (különböző közösségi médiák, email marketing, blog, stb.), így mindegyikre más és más jellegű tartalmakat kell majd készítened – nem használhatod ugyan azt a formátumsablont rajtuk.

 

Egy másik nyomós ok a sablonok elkerülésére, hogy ha minden csatornádon ugyan olyan tartalmakat osztasz meg, akkor az embereknek nem lesz okuk arra, hogy egyszerre több helyen is kövessenek. Éppen ezért minden csatornán külön értékeket kell kínálnod.

 

Persze lesznek olyan tartalmaid, amit minden platformodon érdemes lesz megosztanod, de ezeket is egyedibbé teheted azzal, hogy más képeket osztasz meg egy adott témáról, vagy máshogyan fogalmazod meg ugyan azt az üzenetet. Összességében törekedj arra, hogy a különböző platformokon és csatornákon egyedi értékeket kínálj követőidnek.

 

5. Törekedj az egységességre

A közösségi média kapcsán továbbá érdemes az egységességre is törekedni. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy folyamatosan gyarapodó, aktív közösséget toborozz márkád köré.

 

A Facebook és az Instagram algoritmusa többek között figyelembe veszi azt is, hogy milyen rendszeresen osztasz meg olyan tartalmakat, amik aktivitásra ösztönzik követőidet. Ha rendszeresen kínálsz minőségi tartalmakat ezeken a platformokon (és persze lehetőleg másokon is), akkor az algoritmus nagyobb valószínűséggel jeleníti majd meg ezeket követőid hírfolyamában.

 

6. Időzítsd tartalmaidat

Ideális esetben tartalmaidat előre beidőzíted majd, hogy egy általad megszabott, későbbi időpontban publikálódjanak. A tartalmak megfelelő időzítése az online marketing és a PR egyik legfontosabb összetevője.

 

Fontos persze, hogy tartalom-ütemterved rugalmas legyen, hogy alkalmazkodhasson a váratlan helyzetekhez. A világ történései, az új trendek, illetve az emberek hozzáállása és érdeklődési körei folyamatosan változnak, és ezek a tényezők mind befolyásolják, hogy egy adott időszakban mik számítanak ideális tartalmaknak. Ha naprakész maradsz az aktualitásokat illetően, akkor tartalmaiddal nagyon stabil közösségi médiás jelenlétet szerezhetsz márkád számára.

 

7. Rendezz versenyeket és nyereményjátékokat

Dolgokat nyerni mindenki szeret, és egy jó verseny vagy nyereményjáték temérdek új követőt vonzhat márkád küszöbére.

 

Először is el kell döntened, hogy mi az, amit fel szeretnél ajánlani a verseny vagy a sorsolás nyertesének. Olyasmit válassz, ami hasznos lehet közösséged számára, és így nevezésre ösztönzi majd őket. Ha saját termékeidet ajánlod fel, akkor ezzel automatikusan népszerűsíted márkádat. Ha azonban a résztvevők egy másik márka termékeit nyerhetik meg (mert együttműködsz azzal a márkával), akkor érdemes a nyeremény mellé néhány saját márkás terméket is mellékelni (például logós sapkákat, pólókat, tollakat, stb.)

 

Ügyelj persze rá, hogy ha ilyen termékeket is kiküldesz a nyertesnek, akkor jó minőségű legyen, és olyasmi, amit célközönséged tényleg viselne/használna. Az ilyen váratlan extra ajándékok láttán a nyertes örömében talán meg is osztja majd nyereményeit a közösségi médián, így mindenki láthatja majd, hogy milyen jó dolgokat kapott tőled.

 

8. Légy hiteles és őszinte

Bármilyen tartalom elkészítésén is fáradozol éppen, mindig légy hiteles és őszinte. Az emberek az évek során megtanulták kiszagolni a felszínes tartalmakat, így jobb, ha átlátszóra fogod a figurát, és elkerülöd a kellemetlen helyzeteket. Ha megpróbálod átverni az embereket, annak a végén garantáltan te iszod majd meg a levét.

 

Ha hiteles, valóságalapú tartalmakat szeretnél gyártani, akkor engedd meg cikkíróidnak és más tartalomkészítőiknek, hogy néha személyes szemszögből is véleményt adjanak egy-egy témáról, természetesen a cég márkairányelvein belül. A tartalomban aztán emeld ki, hogy ez a cikk vagy videó melyik munkatársad érdeme. A készítő feltüntetése nem csak hitelesebbé teszi a tartalmat, hanem azt is bizonyítja, hogy céged ad alkalmazottai véleményére.

 

Ne próbálj minden adandó alkalommal értékesíteni – próbálj inkább ügyfeleid, célközönséged fejével gondolkodni. Az emberek mára határozottan megunták, hogy mindenhonnan megpróbálnak eladni nekik valamit, amit nem akarnak. Ha erőlteted az értékesítést, hamar el fogod veszíteni a márkád köré épült közösséget, és új ügyfeleket is nehezen szerzel majd.

 

Az őszinteség jegyében továbbá kerüld a klikkcsali és szenzációhajhász tartalomcímeket is. Ne próbáld meg trükközéssel rávenni célközönségedet, hogy rákattintsanak egy hivatkozásra.

 

9. Ügyelj a tartalom terjedelmére

Amikor szöveges tartalmakat készítesz, akkor tartsd észben, hogy az emberek többsége az olyan cikkeket kedveli, amiket legfeljebb 5 perc alatt végigolvashatnak. Ha tartalmadat ennél több időbe telik feldolgozni, akkor fokozottan ügyelned kell rá, hogy valami igazán értékeset ossz meg.

 

A rohanó, modern világban, ahol már szinte mindent azonnal megkaphatunk az internettől, az emberek egyre rövidebb ideig képesek egy adott dologra koncentrálni. Az internetezőkbe az évek során beidegződött a hírfolyamok görgetése, és csak nagyon különleges esetekben hajlandók néhány percnél több időt szánni egy tartalomra. Ezért kell biztosítanod, hogy megérje erre áldozniuk az idejüket.

 

10. Készíts könnyedén emészthető tartalmakat

A tartalmak terjedelme kapcsán érdemes megemlíteni a „falatnyi” tartalmakat is. Ezek olyan tartalmak, amiket gyorsan, és könnyen meg lehet „emészteni”.

 

A könnyedén emészthető tartalmakkal meglepheted és elragadtathatod közönségedet; forgalmat terelhetsz nagyobb terjedelmű tartalmaid irányába; megerősítheted márkád hangját; népszerűsítheted online és offline törekvéseidet és összességében mélyebb kapcsolatokat alakíthatsz ki közösségeddel.

 

Falatnyi tartalmak lehetnek például a rövid beharangozó („teaser”) videók, egy-egy kép, egy idézet, egy kisebb infografika, néhány felhasználótól megosztott tartalom, interaktív tartalmak (pl. szavazások), és így tovább. Külön kiemelnénk még az Instagramon, Facebookon és más platformokon elérhető „történeteket” is, amik a falatnyi tartalmak népszerű példái.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok