Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

Az utóbbi két hétben sokan észrevehették, hogy valami megváltozott a Google oldalsebesség-mérő eszköze „háza táján”. A weboldalak sebességének tesztelésére használt PageSpeed Insights  mind külsőleg, mind pedig belsőleg megváltozott. Nézzük meg, hogy mik az újdonságok.
 

Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

A sebességmérő eszköz 2018 januári frissítésében valódi felhasználói adatokat kezdett el használni a sebesség mérésére, amelyeket a Google Chrome böngészőn keresztül gyűjtöttek be (ezek az úgynevezett CrUX adatok, a PageSpeed felületén pedig „Mező adatai” néven találod meg őket).

 

A PageSpeed legújabb, v5-ös verziójában a Google már nem csak ezeket a „mezőadatokat” használja fel a mérésekre, hanem laboratóriumi teszteredményeket is, amelyeket a Lighthouse biztosít az eszköz számára (ez is a Google egyik eszköze, ami a háttérben működik (de a Chrome böngészőben is kipróbálható – IDE kattintva érheted el a bővítményt.).

 

Az új PageSpeed verzió két füllel (MOBIL és ASZTALI) rendelkezik, és egy korábbinál mélyebb mérést végez, és sokkal részletesebb jelentést is állít össze a teszt végén.

 

Milyen információkat kínál az új PageSpeed Insights eszköz?

A frissítést 2018 november 12-n jelentették be hivatalosan a Google Webmester Blogon, ahol részletesebben is elmagyarázzák, hogy mik az újdonságok az új eszközben.

 

Fontos megjegyezni, hogy a First Contentful Paint (FCP) két helyen is szerepel az eredeti angol nyelvű jelentésben – egyszer a „Mező adatai”, egyszer pedig a „Tesztadatok” részben (ezekről lejjebb bővebben). Az előzőnél „Első vizuális tartalomválasz” néven találjuk meg, míg pár sorral lejjebb, a Tesztadatoknál „Első, tartalommal rendelkező leképzésként” láthatjuk.


Lényegében az FCP „azt az időpontot jelöli, amikor a rendszer megkezdi az első szöveg vagy kép megjelenítését”. Mivel úgy tűnik, hogy a Google félrefordította az új verzió magyar felületét, ezért a következőkben az FCP-t használjuk majd, és mindenhol „Első vizuális tartalomválaszként” fordítjuk.

 

Tesztadatok (Lab data)

A PSI (PageSpeed Insights) a Lighthouse segítségével tölti be és elemzi az oldalt. A Lighthouse a Google saját eszköze, ami lényegében leutánozza, hogy hogyan tölt be egy mobileszköz egy weboldalt.

 

A teszt több teljesítménymutatót is ellenőriz az oldalon (például az első vizuális tartalomválaszt – First Contentful Paint, vagyis FCP), vagy az interaktivitásig eltelt időt. Ez után ezeket a mutatókat összegzi, és számol ki belőlük egy teljesítmény, vagyis „sebességpontot”, ami 0-tól 100-ig terjedhet. Amint az a PSI jelentésben is látható, a „jó” minősítéshez legalább 90 pontra van szükség.

 

Mező adatai (Field data)

Az eszköz valódi teljesítménymutatókat is figyelembe vesz (az FCP-t és az első interakciótól számított válaszkésést – First Input Delay, azaz FID) az oldal és annak eredete vizsgálatakor. Ennek köszönhetően az oldal eredete eltűnt a jelentésből, és a „Mező adatai” részévé vált.

 

A Google blog megemlíti, hogy nem minden webhelyről rendelkeznek elengedő mezőadattal, hogy a jelentés ezen részét pontosan meg tudják jeleníteni.

 

A felhasználóktól begyűjtött adatcsomag vizsgálatakor az elmúlt 28 nap adatait veszi figyelembe az eszköz. Fontos továbbá észben tartani, hogy ezek az adatok merően eltérhetnek azoktól, amiket a Tesztadatok mutatnak, mert számos, változó forrásból érkeznek – a felhasználók különböző kapcsolati sebességeken keresztül, eszközökön és operációs rendszerekből böngésznek.

 

Lehetőségek

A PSI eszköz számos javaslatot kínál fel arra, hogy hogyan lehetne javítani az adott oldal sebességén. Minden javaslatnál azt is feltűnteti, hogy nagyjából mekkora javulás várható a változtatások eszközölésével. 

 

Diagnosztika

Ez a rész további információkat kínál azt illetően, hogy mennyire követi az oldal az ajánlott webes eljárásokat. Itt további tanácsokat találsz arról, hogy mik lassíthatják az oldalt, és hogyan javítsd ezeket.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok