szállodamarketing, turizmusmarketing, marketing hoteleknek - 2. rész

Marketing tippek hoteleknek - 2. rész

25 zseniális marketingtaktika szállodáknak a rendezvényszervezők bevonzásához – 2. rész

czsofi Szerző:
czsofi

Tartalommarketing, webhely-optimalizálás, közösségi média – ezekről volt szó kétrészes cikksorozatunk első felében a rendezvényszervezők bevonzása kapcsán. Aki még nem látta, az mindenképpen kezdje ITT az olvasást, ez a cikk ugyanis az előző folytatása lesz!
 

Marketing tippek hoteleknek - 2. rész

Helyi marketing tippek szállodáknak

14. Kínálj helyi jellegű ételeket szállodádban

Egyre többen tartják fontosnak, hogy ételeik hozzávalóit helyi termelőktől és tenyésztőktől szerezzék be. Ragadd meg ezt a trendet és vigyél fel a menübe néhány szezonális és állandó helyi fogást, amelyeket természetesen helyi alapanyagokból is készítenek el az éttermi konyhában.

 

15. Tarts helyi jellegű rendezvényeket

A szájról szájra terjedő marketing értékét sokan alábecsülik, pedig nagyobb hatással lehet az emberekre, mint sok reklám, és ha helyi közösségtől függően éppen olyan gyorsan is képes terjedni. Ha szeretnél helyieket is szállodádba vonzani, akkor tarts valamilyen helyi jellegű eseményt létesítményedben, legyen az egy gasztronómiai fesztivál helyi különlegességekkel, egy télbúcsúztató, vagy bármi más, ami egy téma köré épül. Mindezt persze az interneten és a sajtóban is érdemes meghirdetni, a többi már a résztvevő helyiek dolga!

 

16. Kombináld az üzleti és szabadidős élményeket

Üzleti rendezvények esetében fontos, hogy a szervezőknek legyen mivel odacsalogatni a meghívottakat – szállodád szolgáltatásai és felszereltsége sokat segíthet ebben. Az üzleti utazók nem csak az adott rendezvényért érkeznek szállodádba – szeretnék szabadidejüket valamilyen élvezetesebb tevékenységre is felhasználni.

 

Az üzleti utazók olyan szállodákra vevők, amelyek sportlehetőségeket, wellness részleget és egyéb szolgáltatásokat is kínálnak, de jó pont az is, ha a szálloda a helyi kulturális jegyeket viseli, vagy éppen helyi különlegességeket kínál az éttermében (ahogyan erről már szó is volt).

 

17. Lépj partnerkapcsolatba egy taxi társasággal

Miután egy utazó megérkezik arra a településre, ahol szállodád található, elképzelhető, hogy a legközelebbi csomópont is túl messzire esik létesítményedtől. Sokan támaszkodnak tehát taxira az odajutás érdekében, legyen szó akár vidékről, akár a fővárosról, éppen ezért megéri összeállni egy taxi társasággal némi kölcsönös promóció érdekében.

 

Marketingkommunikációs stratégiák szállodáknak

18. Kínálj több kommunikációs lehetőséget is ügyfeleidnek

Vannak olyan szervezők, akik telefonon szeretnek kommunikálni, míg mások emailen, vagy éppen chaten. Nem árt egy olyan telefonszámot szerezni, amivel nem csak hívásokat, hanem SMS-eket, vagy telefonszámmal működő alkalmazások (pl. Viber) üzeneteit is tudsz fogadni. Biztosítsd továbbá, hogy minden elérhetőséged könnyedén fellelhető legyen webhelyeden, a közösségi profiljaidon, a TripAdvisoron, és persze szállodád Google Cégem adatlapján is.

 

19. Használj chatbotokat

Egyre több cég alkalmaz chatbotokat marketingstratégiája részeként, első sorban a jó minőségű 24/7-es ügyfélszolgálat céljából. A chatbotok nem csupán egyszerű (és egyre összetettebb) kérdéseket képesek megválaszolni, de a fejlettebbek egy egész foglalást is képesek levezetni egy chatablakban.

 

Kezdetben a chatbotok nagyon természetellenesen kommunikáltak az ügyfelekkel, de ahogy a technológia fejlődik, és egyre több rendszer használ gépi tanulást és mesterséges intelligenciát is, úgy egyre nehezebb megkülönböztetni egymástól a gépi és emberi ügyfélszolgálatosokat. Persze fontos, hogy egy chatbot bármikor át tudja adni a beszélgetést egy emberi ügyintézőnek, de az esetek többségében erre nincs szükség.

20. Használj csodaszép fényképeket

Talán egy szállodatulajdonosnak, vagy marketingesnek felesleges felhívni a figyelmét a mutatós fényképek szerepére, de egyszerűen nem lehet elégszer megemlíteni, hogy mennyire is fontos, hogy szállodádat kiváló vizuális tartalmakkal mutasd be a lehetséges vendégeknek.

 

Az első benyomás nagyon fontos, és az emberek gyakran a képeket nézik meg először egy szállodáról – mutasd meg, hogy mid van! Készítess képeket egy profi fotóssal rendezvénytereidről mind üresen, mind pedig megtömve, hogy a szervezők lássák, mikre is képes szállodád, és elképzelhessék saját rendezvényüket is benne!

 

21. Készíts rendezvény-összefoglalókat sajtótájékoztatás céljából

A sajtótájékoztatók lehetőséget adnak arra, hogy bejelents néhány komolyabb hírt, történést, vagy közelgő rendezvényt szállodádban, vagy akár össze is foglalhatsz egy korábbi eseményt, hogy még többen ismerjék meg, mint kiváló rendezvényhelyszínt.

 

További marketingtippek szállodák számára

22. Kínálj extrákat

Egy extra, vagy egy bővített foglalás felajánlása jelentheti a különbséget egy vendég és egy „lehetett volna vendég” között. A személyre szabott extrák listája hosszú: kínálhatsz luxus szolgáltatásokat, ingyenes utazást a legközelebbi tömegközlekedési csomóponthoz, egy ingyenes italt az étteremben, és így tovább.

 

23. Legyen hűségprogramod

Tedd lehetővé a vendégek és akár a szervezők számára is, hogy pontokat gyűjtsenek, valahányszor igénybe veszik szállodádat (kínálj több pontot a vendégeknek, ha közvetlenül webhelyeden foglalnak). A pontokat aztán beválthatják különböző extrákra, vagy szinteket is léphetnek velük, amik a későbbiekben maradandó kedvezményekre jogosítják fel őket szállodádban.

 

24. Kínálj garanciát

Kínálj valamit, ami csökkenti az új dolgok (például szállodád) kipróbálásával járó kockázatokat. Ez sok cégnél pénzvisszafizetési, vagy épp cseregarancia – egy szállodánál pedig lehet akár ingyenes rendezvénylemondás (egy bizonyos időpontig).

25. Kínálj komplett személyre szabott élményeket

A technológia olyannyira megkönnyítette a személyre szabást, hogy 2019-ben egyszerűen nincs jó kifogás figyelmen kívül hagyni azt a szállodaiparban. Fontos, hogy minden egyes interakciót olyannyira személyre szabj ügyfeleiddel, hogy érezzék, hogy tényleg személyesen foglalkozol velük. Itt lehet szó olyan apróságokról, mint egy „Jó napot, NÉV” üdvözlő üzenet, amikor belépnek a webhelyedre, vagy egy személyre szabott, válogatott tartalmakkal teli, névre szóló email is.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok