A legjobb marketing kampányok, amikketl felhasználók millióit érik el a nagyvállalatok

Íme a legjobb marketing kampányok, amikkel felhasználók millióit érik el a nagyvállalatok


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ahogy egyre több cég és vállalkozás születik, és egyre többen csatlakoznak az ügyfelek figyelméért folytatott verseny mezőnyéhez, úgy a különböző márkák számára egyre nagyobb kihívást jelent kiemelkedni a digitális média zajából. Manapság több kreativitásra van szükség az emberek figyelmének megragadásához, mint valaha, de az ihlet nem jön mindenkinek csak úgy csettintésre.

Néha a legjobb módszer mások sikereit tanulmányozni, és elgondolkodni rajta, hogy hogyan érhetnél el te is hasonlókat márkád számára. Cikkünk ebben igyekszik segíteni – a következőkben remek példákat láthatunk arra, hogy mi is kell egy hatékony digitálismarketing-kampányhoz!
 

American Express

Lényegében minden második cég kampányanyaga komoly hangsúlyt fektet az online közösségekre, kommunikációra, és mély beszélgetésekre, de ezek közül csak nagyon kevesen törekszenek arra, hogy ezt meg is valósítsák ügyfeleik számára.

 

Az American Express (röviden AMEX) azon kevés cég egyike, amelyeknek nem csak a szájuk nagy. Ezt többek között az általuk megnyitott Open Forum is bizonyítja. Ez a webhely egy olyan közösségi felület, ahová az AMEX külső szakértőket hív meg különféle szektorokból, hogy azok megoszthassák tudásukat és tanácsaikat az érdeklődő közönséggel.

 

Ez a húzás nem csak az emberek köreiben, hanem a keresőmotorok szemeiben is plusz pont az American Expressnek, ráadásul sokat spórolnak azon, hogy nem szerzőket kérnek fel tartalommarketingjük „ellátására”.


Tanulság

Az Open Forum jó példa arra, hogy a minőségi tartalom nem feltétlenül kell, hogy tőled érkezzen. Keress olyan ipari szakértőket és „gondolatvezéreket”, akik szívesen segítenének tartalmakkal és válnának egy érdeklődő közösség tagjaivá (ezzel saját közönségüket is bővítve). Ne feledd: az elsődleges szempont értékes, hasznos tartalmakat kínálni látogatóidnak, függetlenül attól, hogy kitől is érkeznek ezek a tartalmak (saját, felhasználói, vendég, stb.)

 

Mint

A személyes pénzügyek mezejére lépni nem egyszerű dolog egy frissen megalakult vállalat számára, de a Mint (a népszerű online pénzügyi követőeszköz) bebizonyította, hogy egy jól kivitelezett online marketing stratégiával nem is lehetetlen.

 

A Mint tartalomstratégiája több száz kiváló minőségű tartalom publikálásából állt, amelyek között az informatív blogbejegyzésektől kezdve a figyelemfelkeltő inforgrafikákig mindenféle tartalom feltűnt. Ezzel rengeteg értéket kínáltak ügyfeleiknek, ami nagyban hozzájárult a cég növekedéséhez.

 

Tanulság

A tartalommarketing gyakran komoly pénzbe és időbe kerülhet, de egy, stabil jól kidolgozott, minőségi tartalmakra épülő stratégia rengeteget dobhat egy cég hírnevén és forgalmán.

 

Dollar Shave Club

A borotválkozás nem tartozik sokak kedvenc időtöltései közé, de ha csak egyszer megnézed a Dollar Shave Club bemutatkozó reklámját, akkor mindjárt más szemmel tekintesz majd a borotválkozás fogalmára (valószínűleg nevetéstől könnyező szemekkel).

A Dollar Shave Club nem riadt vissza az öntudatos humortól, és ezzel fején találták a szöget. Mindössze öt év során az Egyesült Államok borotválkozási piacának 7%-át kaparintották meg, amelyhez minden bizonnyal 25 milliós nézettségű videójuk is hozzájárult. A céget végül az Unilever vásárolta fel egymilliárd dollárért.

 

Tanulság

A humor erejét nem szabad alábecsülni. Ebben a rohanó, stresszes világban, ahol az ember mindenhol csak rémhíreket olvashat és láthat, igazi felfrissülés lehet egy-két vicces reklám vagy bejegyzés. A Dollar Shave Club 100%-ban elkötelezett humoros hangnemük mellett, ami megjelenik reklámjaikban, a regisztrációs folyamatban, a termékek csomagolásában, és közösségi kommunikációjukban is. A cég képes volt egy olyan unalmas dolgot szórakoztatóvá tenni, mint a borotválkozás – nem csoda, hogy megmaradt az emberek fejében.

 

Wirecutter

Habár könnyedén felületes lehet, a partnermarketing kiváló eredményeket hozhat, ha igényesen és őszintén végzik azt. A Wirecutter is tisztában volt ezzel a ténnyel. Állításuk szerint a Wirecutter „a legjobb kütyük – például fényképezők és TV-k – listája olyan embereknek, akik nem akarnak túl sok időt pazarolni azzal, hogy azon agyalnak, hogy mit vegyenek”. A webhely évente 150 millió dollárt termelt, mielőtt a New York Times 30 millióért felvásárolta volna.

 

Akárcsak minden más partneroldal, a Wirecutter is értékelő cikkeket tesz közzé, amelyekben partnerhivatkozásokat helyeznek el, és az azokon keresztül történő vásárlások után részesednek a bevételből. Igen ám, azonban míg sok partner felületes, vagy szándékosan elfogult értékeléseket ír, addig a Wirecutter szakértőkkel dolgozik, akik akár 20-200 órát is eltöltenek egy termék tesztelésével, hogy átfogó, megbízható, hiteles összegzést biztosítsanak arról az olvasók számára.

 

Tanulság

A modern fogyasztók nagyon óvatosan bánnak a hirdetésekkel, és sokan igyekeznek kiszűrni azokat. A valódi személyektől érkező javaslatok, vélemények sokkal több hitelességet és értéket képviselnek az emberek szemeiben.

 

Ez az, amit a Wirecutter biztosít nekik – náluk a vélemény (a „hirdetés”) a termék. Az emberek szívesen megosztják ezeket, és sokan előszeretettel használják a webhelyet, ha döntésképtelenek egy bizonyos termék megvásárlásával kapcsolatban. Nem is igazán van szükségük külön foglalkozni marketinggel – a vélemények elég marketing számukra, az olvasók elintézik a terjesztést.

 

Domino’s

A népszerű Domino’s Pizza étteremlánc már hosszú évek óta a marketing egyik nagyágyújának számít, amit egyik friss kezdeményezésük is bizonyít. A „Domino’s Anyware” olyan publikációk címlapján jelent meg, mint a Forbes, a Wired, vagy a Cnet.

 

A kampány célja az, hogy az ügyfelek bármilyen kompatibilis eszköz segítségével pizzát rendelhessenek maguknak, legyen szó a Twitterről, az Amazon Alexáról, vagy akár a Facebook Messenger chatbotról, hogy csak néhányat említsünk.

 

A kampány két oldalról is sikert hozott a Domino’s-nak. Egyrészt kényelmesebbé tették az ügyfelek számára a rendelést, ami manapság egyáltalán nem elhanyagolandó szempont. Másrészt az újszerű kommunikációs technológiák kihasználásával modern, trendi fényben tüntethették fel magukat a közönség előtt, ami különösen jó pont a fiatalabb, technológiailag naprakész ügyfelek szemében.

 

Tanulság

A digitális marketing ma már messze túlmutat az emailezésen, a tartalommarketingen és a fizetett hirdetéseken. Egyre fontosabbá válik, hogy márkád miként jelenik meg a fogyasztók szemében, és hogy milyen üzeneteket kommunikálsz irányukba. Fontos elgondolkodni rajta, hogy milyen csatornákat használsz ehhez a kommunikációhoz, hiszen ezeken keresztül tovább bővítheted ügyfélbázisodat.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!