Kulcsszóegyezések a Google Ads rendszerében: ezekre az újdonságokra ügyelj!

A kulcsszóegyezési típusok szerepe a Google Ads frissítése után


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Nemrégiben beszámoltunk róla, hogy a Google új frissítést jelentett be, ami a pontos kulcsszóegyezést érinti a Google Ads szolgáltatáson belül. A frissítés célja kibővíteni a pontos egyezésű kulcsszavak egyezési tulajdonságait.

 

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads.

 

 

Nem ez az első alkalom, hogy a Google hozzányúl a pontos egyezésű kulcsszavakhoz – 2014 óta például a rendszer már elfogadta rájuk az egyes és többes számú változatokat, illetve a kifejezés elgépelt változatait is, 2017-től pedig a szavak sorrendjét is rugalmasabban kezeli az Ads.

 

Szóval miről is szól pontosan az új frissítés? A Google azt állítja, hogy gépi tanulás algoritmusának köszönhetően a rendszer képes sokkal pontosabban értelmezni és besorolni a lekérdezések szándékát (tehát, hogy mit szeretne elérni a felhasználó a keresésével). Ez azt jelenti, hogy ha a Google algoritmusa úgy véli, hogy egy lekérdezés szándéka ugyanaz, mint amit a pontos egyezésű kulcsszó jelöl, akkor a hirdetés megjelenhet a felhasználónak akkor is, ha egyébként a lekérdezés nem felelt meg a pontos egyezésű kulcsszó kritériumainak.

 

Röviden: a pontos egyezésű kulcsszavak már nem annyira szigorúak és pontosak, mint amilyenek korábban voltak. Ez persze érzékenyen érinti azokat a hirdetőket, akik első sorban a pontos egyezésű kulcsszavakra támaszkodtak hirdetéseikben.

 

A következőkben átvesszük, hogy mi is a szerepe a pontos egyezésű kulcsszavaknak az új rendszerben, és hogy hogyan kapcsolódnak ezek más, hasonló célú egyezési típusokhoz.

 

Az új pontos egyezésű kulcsszavak

A pontos egyezésű kulcsszavak sokáig a legszigorúbb típust alkották, hiszen a pontos célzású hirdetések csak akkor jelentek meg, ha a felhasználó pontosan a megadott kulcsszavakra keresett rá. Az új frissítés azonban kibővítette azon lekérdezések listáját, amelyekre az ilyen pontos célzású hirdetések megjelenhetnek.

 

Ahogy azt már fentebb említettük, minden a felhasználó szándékától függ – ha a Google úgy véli, hogy egy hirdetés a megadott pontos egyezésű kulcsszavai alapján ugyan azt a szándékot szolgálja ki, ami a kereső szándéka is, akkor jó eséllyel megjelenik majd rá, még ha nem is egyezik pontosan a kritérium és a lekérdezés szövege.

 

E logika alapján, ha a felhasználó arra keres rá, hogy „légkodni”, de a hirdetés „légkondicionáló” kulcsszóra van pontos egyezéssel becélozva, akkor a hirdetés ugyan úgy megjelenhet, hiszen mindkét kifejezés ugyan azt jelenti, és hasonló szándékra utalnak.

 

A pontos egyezés persze továbbra sem engedi, hogy a hirdetés megjelenjen olyan szavakra, amelyek sehogyan nem kapcsolódnak a megadott kulcsszóhoz. Azt azonban nem tudjuk, hogy a Google mennyire kezeli lazán a „hasonló szándék” fogalmát, és hogy az algoritmus mennyiben tér majd el az eredetileg megadott kulcsszavaktól.

 

Kifejezésegyezés

Mivel a pontos egyezési típus egy ideje már elfogadja az eltérő szósorrendeket is, így sokan joggal kérdőjelezhetik meg, hogy továbbra is ez-e a legszigorúbb egyezési forma, hiszen a kifejezésegyezés esetén a szavak továbbra is az eredeti sorrendjükben kell, hogy megjelenjenek a lekérdezésben. Mi több, a kifejezésegyezésben nem kerülhetnek új szavak a megadottak közé.

 

Az egyes és többes szám, illetve az elírások hasonlóképpen elfogadottak, de a szavak sorrendje nem változhat, és nem kerülhetnek közéjük új szavak. De eléjük és mögéjük már igen – ez azt jelenti, hogy a kifejezésegyezés habár bizonyos tekintetben szigorúbb, mint a pontos, még így is több lekérdezéshez párosíthatja a Google Ads, mint a pontosakat.

 

Általánosegyezés-módosító

Habár nem egy egyezési típusról van szó, érdemes említést tenni róla ebben a kontextustban. Az általánosegyezés-módosító lényege, hogy ha egy általános egyezésű kulcsszó bármelyik szava elé egy plusz (+) jelet írunk, akkor a hirdetés csak akkor jelenik majd meg a lekérdezésre, ha az tartalmazza azt a pontos szót.

 

Az általánosegyezés-módosító is hasonlóan működik, mint a pontos egyezés, olyan értelembe, hogy nem muszáj, hogy karakterre pontosan egyezzen a megadott kulcsszó a lekérdezésben szereplővel, hanem elég, ha csak a szándékuk egyezik.

 


Melyik a „legszigorúbb” egyezési típus?

Összegezzük tehát a fent említett egyezési típusokat:


Pontos egyezés
Nem szerepelhetnek plusz szavak a lekérdezésben, hacsak nem kapcsolódnak szorosan a megadottakhoz.

A szavak sorrendje változhat, szerepelhetnek benne a szó eltérő változatai (elírások, többes szám, stb.)


Kifejezésegyezés

A szavak sorrendje nem változhat, de maguk a szavak eltérhetnek valamennyire a megadottaktól.
Plusz szavak szerepelhetnek a megadott kulcsszó előtt és után, illetve használhatók a szavak különböző változatai is (többes szám, elírások, stb.)


Általánosegyezés-módosító

A + jellel megjelölt szavak csak a hasonlósági szabályok szerint különbözhetnek a megadottaktól.
Bárhol szerepelhetnek a lekérdezésben plusz szavak, illetve lehetnek elírások, használható többes szám, stb.

 

Egyedült az általános egyezést hagytuk ki, de az egyértelműen nem tartozik a szigorúbb típusok közé.

 

A fentiek alapján tehát nehéz eldönteni, hogy mely egyezési típus is a „legszigorúbb”. Lényegében a hirdető (és a hirdetés) célja határozza majd meg, hogy melyiket érdemes alkalmazni az adott esetben.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!