Közösségi média marketing: 3 típus, amivel érdemes foglalkozni

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing három fajtája, amikkel megéri foglalkozni

A közösségi média marketing nem csak a megosztásokról és a kedvelésekről szól. Manapság nem elég csak néha kiposztolni egy magasztos gondolatot vagy egy mutatós képet, és azt remélni, hogy közönségednek tetszik majd. A közösségi média egy összetett világ, amelyben minden platform egy-egy önálló ökoszisztémaként üzemel.

Közösségi média marketing

A következőkben a közösségi média három olyan fajtájáról lesz szó, amelyekkel neked is megéri foglalkoznod, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni közösségi marketingedből. Persze azt is megértjük, ha nincs időd még ezzel is neked foglalkoznod. Ha úgy érzed szíveseb kiszerveznéd ezt a feladatot, kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

Influencer marketing

Influencereknek nevezzük azokat a személyeket, akik egy méretes, hűséget követőtábort gyűjtöttek maguk köré az interneten, általában egy adott témakörön belül. Az influencer marketing e személyek befolyását hasznosítja különféle termékek, szolgáltatások és márkák népszerűsítésére.

 

Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, bizonyára vannak olyan személyek ezen a szakterületen, akik jelentős követőtáborral rendelkeznek, ami ad a véleményükre és megbízik bennük. Ezek lehetnek közösségi médiás személyiségek, szerzők vagy akár szakértők is. Olyan emberek, akiktől sokat tanulhatsz, és akik nagyon értékes üzleti partnereid lehetnek.

 

Az influencer marketing fő célja elérni egy nagyobb, érdeklődő közönséget, méghozzá úgy, hogy marketingüzeneteidet egy hiteles, megbízható személy közvetíti e közönség számára. Persze ehhez meg kell állapodnod az adott influencerrel, és bizonyítanod kell neki, hogy olyasmihez adja majd a nevét, ami az ő közönsége számára is értékes lehet.

 

Érdemes tehát elkezdeni egy pozitív kapcsolatot kiépíteni azokkal a személyekkel, akik ideális influencerek lehetnek márkád számára. Válaszolj a bejegyzéseikre, és oszd meg azokat a tartalmaikat, amikről úgy véled, hogy saját közönségedet is érdekelnék. Mindez segít majd felhívni a figyelmet magadra, méghozzá rögtön azzal, hogy segítesz nekik.

 

Ez után kezdd el saját tartalmaidba is beépítened őket: idézz tőlük, linkelj a bejegyzéseikre, vedd be őket szakértői véleményeket összesítő cikkeidbe, és így tovább. Ha sikerül kapcsolatot teremtened velük, akkor egy-egy élő online interjút is közvetíthetsz velük.
 

A „sötét” közösségi média

A sötét közösségi média, bármilyen baljósan is hangzik, valójában csupán azokra a közösségi aktivitásokra és interakciókra utal, amiket nem tudsz nyomon követni. Ezek például azok az esetek, amikor valaki úgy osztja meg egy tartalmadat mással, hogy nem is tudsz róla, mert semmilyen statisztikában nem jelenik meg. Ha például valaki talál egy jó bejegyzést a Facebookon, és a Messengeren, vagy egy emailben küldi el valakinek, akkor nem fogod tudni, hogy az a valaki pontosan honnan értesült tartalmadról, ezek a kommunikációk ugyanis privátak, és nem követhetők.

 

A „sötét” megosztások tehát nem rossz dolgok, sőt, ugyan úgy segíthetnek népszerűsíteni márkádat, mint azok, amiket nyomon tudsz követni. Éppen ezért érdemes minél több lehetőséget kínálni a felhasználóknak, hogy minél több emberrel oszthassák meg tartalmaidat. Például elhelyezhetsz egy „Küldés emailben” gombot blogbejegyzéseid alatt, vagy helyezz el egy plusz gombot a közösségi megosztó gombok mellett, amire rányomva a felhasználóknak további lehetőségei nyílnak meg, hogy továbbítsák tartalmaidat.

 

Ezek mellett hírleveleidben is elhelyezhetsz közösségi megosztó gombokat, és egy felhívást, hogy a címzett küldje tovább az emailt valakinek, akit szerinte érdekelhet. Érdemes elhelyezni egy üzenetet is ezekben az emailekben, mint például „Valaki továbbította neked ezt az emailt? Iratkozz fel, hogy a többiről se maradj le a jövőben!” – vagy valami hasonlót.

 

A fizetett közösségi média

Érdemes továbbá elgondolkodnod a fizetett közösségi médiás opciókon is. Minden platform kínál valamilyen hirdetési lehetőséget, lehetővé téve ezzel a márkáknak, hogy minél több felhasználóhoz eljuttathassák marketingüzeneteiket – általában jóval többhöz, mint amennyien követik őket.

 

Persze óvatosnak kell lenned, hiszen a közösségi hirdetésekbe könnyű óriási összegeket fektetni, mindenféle látható eredmény nélkül. Győződj meg róla, hogy egy olyan platformon hirdess, ahol célközönséged aktívan jelen van, és célozd kifejezetten nekik reklámjaidat.

 

Vess egy pillantást legutóbb megírt tartalmadra, és gondolkodj el rajta, hogy kiket célozhatnál meg vele. Van egy olyan platform, ahol sokan érdeklődnének iránta? A legtöbb esetben jó eséllyel a Facebook lesz a válasz, hiszen temérdek felhasználója és páratlan célzási opciója van, ami nagyon precíz, hatékony hirdetési kampányokat tesz lehetővé. Persze ha úgy véled, hogy célközönséged más platformokat preferál, akkor használd azokat hirdetéseidhez.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok