Hírlevél küldés - mit, mikor és hogyan küldj ki hírlevélben, hogy ne végezze leveled a kukában, vagy a spam-ek között?

Hírlevél küldés hatékonyan: ezt tedd és ezt ne tedd!

Te sem hiszel a hírlevél küldés hatékonyságában? Eddig nem, vagy csak elvétve, mintegy véletlenszerűen küldted ki hírleveleidet? Úgy gondolod, hogy a közösségi média és a keresőmarketing elterjedése után a hírlevél küldés már a múlté? Nos, ki kell ábrándítsunk: nem úsztad meg ezt a feladatot. A hírlevél küldés igenis fontos – csak nem úgy, mint régen. Segítsd online marketing stratégiád sikerét az e-mail marketing erejével, mi pedig segítünk, hogy jól csináld!

 

Az online marketing eszközök, ahogy az az értékesítési folyamatban lenni szokott, több módon ösztönözhetnek vásárlásra. Megszólíthatnak széles célközönséget, felkeltve a figyelmet és persze az igényt egy termékre vagy szolgáltatásra, építhetik a márkát a többszöri megjelenítésekkel, vagy épp lehet a régi vásárlókkal, érdeklődőkkel való kapcsolattartás egy kiváló eszköze is. Ezutóbbi funkció kiemelkedő eszköze a hírlevél küldés – amely azonban rengeteget változott az elmúlt pár évben.

 

Hírlevél küldés szabályosan – GDPR, és ami mögötte van

Mielőtt belekezdenél a hírlevél küldésbe rendszeresen, és magadra hoznál egy jó nagy büntetést, mindenképp nézz utána az érvényben lévő jogi szabályozásoknak. 2018 májusától ugyanis életbe lépett az EU által bevezetett szabályozás, a GDPR, amire Neked is ügyelned kell. Jelen cikkben nem célunk a GDPR teljes elemzése és ahhoz tippek biztosítása, csupán a figyelmed szeretnénk felhívni az adatvédelmi jogok megsértéséért járó bírságokra.


A GDPR ugyanis kimondja, hogy csak és kizárólag olyan személy adatait tárolhatod (és a hírlevél küldéshez erre szükséged lesz), aki erre kifejezett hozzájárulását adta. Fontos tehát, hogy a hírlevélre való feliratkozáskor a megadott adatok mellett elérhetővé tedd az Adatvédelmi nyilatkozatod, valamint beépíts egy olyan funkciót a feliratkozó modulba, ahol a felhasználó „kipipálhatja”, hogy valóban szeretne feliratkozni a hírleveledre. A helyes hírlevél küldésnek ez csupán az alapja – ami a jogi szabályozást illeti – ezzel mindenképp érdemes foglalkoznod, hogy elkerüld a büntetést!

 

Hírlevél küldés alapok és elvek, amelyeket ismerned kell a hatékony e-mail marketing felépítéséhez!

Hírlevél küldés alapok – azaz amire szükséged lesz az induláshoz

A fentiekben a jogi szabályozásnál már megemlítettük az egyik legfontosabb dolgot, amellyel rendelkezned kell a hatékony hírlevél küldéshez: egy megfelelően karbantartott e-mailcím listára. A „megfelelően karbantartott” itt egyrészt visszacsatol a GDPR követelményeire is, de nem csak jogi értelemben értjük ezt: fontos ugyanis, hogy valóban a célközönséget tartalmazza az e-mailcím listád. A játékokkal, lekövethetetlen módon szerzett listák ideje tehát lejárt! Az ilyen-olyan módon összegyűjtött vagy épp vásárolt listán lévő felhasználók ugyanis valószínűleg nem érdeklődnek olyan arányban Céged iránt, mint azt a hírlevél küldés megköveteli: ennek köszönhetően pedig könnyen spam listára kerülhetsz a negatív visszajelzések alapján.

 

A hírlevél küldéshez szükséged lesz továbbá egy jó e-mailező szoftverre is. Rengeteg ilyen található a neten, egy jól felépített honlap pedig kell is, hogy tudja, így erről többet nem is igazán írnánk.

 

A szoftveren belül szükséged lesz a hatékony hírlevél küldéshez egy jó sablonra is. Fontos ugyanis, hogy a kiküldött tartalom átlátható, figyelemfelkeltő legyen – ezt pedig folyószövegbe nem igazán fogod tudni megvalósítani.

 

Ahhoz, hogy a hírlevél küldés hatékony is lehessen, szükséged lesz rá, hogy elemezhesd hatékonyságod. A legtöbb e-mailező szoftver kínál is ilyen szolgáltatásokat: mutatják, hogy hányan olvasták vagy épp törölték a leveled. A megfelelő mérési funkciók használatával a Google Analytics is segíthet benne, hogy lásd, mennyi reakciót váltottál ki az emberekből hírleveleddel!

 

Ha pedig úgy érzed, hogy nincs ötleted, nincs időd vagy kapacitásod, esetleg szakértelem híján vagy, szükséged lehet egy jó marketinges csapatra is, aki irányítja helyetted ezeket a feladatokat. A hírlevél küldés csupán egy részfeladat, az online marketing eszközöket azonban nagyszerűen kiegészíti, így érdemes ezt is stratégiába foglalnod! Ha szeretnél hatékony kapcsolattartást fenntartani ügyfeleiddel, vásárlóiddal mi segíthetünk. Kérd ajánlatunkat online marketing stratégia kialakítására, és bízd ránk az online kommunikációt!

 

Hatékony hírlevél küldés? Kapcsolattartás célközönségeddel személyre szabottan, nem reklám!

A fentiekben kielemeztük a hírlevél küldés gyakorlati hátterét, de ettől még nem leszel hatékony. Ahhoz, hogy a hírleveleid ne a kukában landoljanak (e-mail címed meg a spam-listán), vagy ahhoz, hogy a hírleveleid valóban elolvassák, sőt, várják a felhasználók, ennél több kell.


Értékes, érdekes tartalmat kell szolgáltatnod. Gondolj csak bele: azzal, hogy ügyfeleid, vásárlóid e-mail címére, postaládájába helyezed leveleid, gyakorlatilag a magánszférájukba lépsz be. Itt pedig az emberek – főleg napjainkban már – nem szeretnek reklámokat olvasni. Persze vannak szektorok, amelyek bizonyos esetekben kivételt képeznek – de ott sem elhanyagolható, amit itt mondunk a hírlevél küldés sajátosságairól. Reklámok kiküldése helyett olyan érdekes, értékes tartalmat kell szolgáltatnod kifejezetten célközönségedre szabva, amelyet szívesen elolvas – sőt, akár várja is!


A személyes hangvétel, a személyre szabott tartalom és a rendszeres hírlevél küldés ugyanis sokkal hatékonyabb, mint azt hinnéd.

 

Most talán azt gondolod, hogy a Te cégednél lehetetlen havi szinten ennyi érdekes tartalmat generálni. Hidd el, sokan gondolják még ezt: hiszen nem is tudod, hogy ami számodra munka, és hétköznapi dolog – az másnak mennyire érdekes lehet!

 

Hírlevél küldés: tedd és ne tedd, néhány pontban

A jó hírlevél küldés 10 pontban – ezt tedd!

-    Hírleveledben célközönséged számára érdekes tartalmakat közölj.
-    Használj a weboldaladra mutató hivatkozásokat!
-    Rendszeresen, azonos időközönként küldd ki hírleveled.
-    Használj rövid bekezdéseket, átlátható szerkezetet
-    Kerüld a reklámot, hirdetéseket
-    A tárgy mezőt használd figyelemfelkeltésre úgy, hogy utalj a hírlevél tartalmára
-    Használj aktivizáló szófordulatokat, Call To Action gombokat
-    Mérd a teljesítményed, optimalizáld a tartalmad az eredmények alapján!
-    Ügyelj a külalakra, helyesírásra
-    Hírleveled legyen személyes hangvételű

 

A rossz hírlevél küldés 10 pontja – azaz hírlevél küldéskor ne tedd

-    ne küldj hírlevelet túl gyakran, zaklatásnak érezhetik
-    ne gátold meg a felhasználót a leiratkozásban, ha le akar, úgysem hasznos kontakt
-    ne küld csupán reklámokat, akciókat, vásárlásra való felszólítást
-    ne írj túl hosszú, átláthatatlan szövegeket
-    ne ígérj olyat a tárgy mezőben, amit nem kap meg a levélben
-    ne használj olvashatatlan, rikító, vagy túl kacifántos betűket
-    ne küldd ki az e-mailt úgy, hogy nem tesztelted le, olvastad át háromszor
-    ne küldözgess random időpontokban hírlevelet
-    ne használj elavult, nem élő hivatkozásokat
-    ne manipuláld az olvasót: felkiáltójelekkel, túl sok hangulatjellel vagy épp nagybetűs írásmóddal

 

 

 





Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából

Webdesing trendek 2019

2019 legfontosabb webdesign trendjei

2018-11-19 Cikkek Máté Beatrix

Egy cég online jelenlétének központja az a webhely, amelynek célja ügyfelekké konvertálni az oda érkező látogatókat. Azonban ez csak egy olyan webhellyel lehetséges, amely alkalmazkodik a legfrissebb webdesign-trendekhez, és nem úgy néz ki, mintha 2003-ban készítették volna. Tapasztaljuk, hogy sok cégtulajdonos, cégvezető, de még marketing vezető sincs, fogalmazzunk így “képben” arról, hogy az online platformokon mi az, amit a fogyasztók szívesen látnak, mi győzi meg őket, mi készteti konverzióra vagy éppen elköteleződésre a márkák és szolgáltatások iránt. Az alábbiakban igyekeztünk a TheeDesign cikke alapján a legfontosabb trendeket összegyűjteni, amelyeket hacsak felszínesen is ismeve, naprakészek lehetünk a...

Tovább

Tartalommarketing tippek

6+1 tipp a sikeres tartalommarketingért

2018-11-19 Cikkek Czifra Zsófia - online marketing tanácsadó

Egy marketinggel bármilyen formában foglalkozó cég (legyen szó marketingügynökségről, vagy egy olyan vállalatról, amelyik saját maga végzi a marketingjét) automatikusan médiacéggé is változik, amint a tartalommarketing mezejére lép – például azzal, hogy blogot indít. Minden bizonnyal te is ilyen cipőkben jársz, és szeretnéd a legtöbbet kihozni a tartalommarketing által nyújtott lehetőségekből. Nos, akár egy kezdő blogger vagy, akár egy nemzetközi cégóriás marketingfelelőse, a következő tippek pontosan ebben segítenek majd!

Tudni akarom

Online marketing

3 érv az online marketing ellen - amelyet most lerombolunk

2018-11-15 Cikkek Máté Beatrix

Ügyfeleink többsége maga ismerte fel, hogy nyitnia kell az online marketing felé. Sok ügyvezető, tulajdonos vagy marketing vezető a mai napig nem, vagy csak részben ismeri azokat az eszközöket, amelyeket munkánk során a marketing stratégiájuk részeként eredményesen használunk, ám az elért eredményekből egyértelműen nyomon tudják követni sikerünket. Ők azok akik időben felismerték, hogy a marketing ezen fajtája temérdek lehetőséget kínál. Sajnos vannak, akik ennek ellenére nemet mondanak rá. A lehetséges ügyfeleknek ezernyi okuk lehet arra, amiért nem választanak online marketing tanácsadót vagy ügynökséget. Cikkünkben ezekből az okokból szemezgettünk.

Tovább


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!