Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Az újabb és újabb közösségi hálózatok, az okostelefonok elterjedése valamint az internetezései szokások változásának következményeként ma már óriási mennyiségű vizuális tartalmat fogyasztunk nap, mint nap. A verseny egyre kiélezettebb, a cégeknek nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Ez a változás generálta, hogy a marketingesekre újabb feladatot rónak a cégvezetők, ez pedig ezen vizuális elemek tervezése, nem egyszer kivitelezése. De nézzük csak, mindenki meg tud-e vele bírkózni?

A legtöbb kkv nem alkalmaz grafikust, alvállalkozót is csak nagyobb munkák esetén. Mit tehet tehát, amikor kreatív és látványos vizuális megjelenésre van szüksége. Általában a marketingesét hívja segítségül. A legtöbb álláshirdetésben már kiemelik, hogy a Photoshop, Illustrator ismerete előnyt jelent. Rengeteg tanfolyamon el lehet sajátítani azokat az alapokat, amikkel már megfelelő igényességgel elkészített vizuális elemeket tudnak a cégek saját hasznukra fordítani. Hiába azonban a gyakorlati tudás, ha a design néhány alapvető elvével nincsennek tisztában az önjelölt grafikusok.

A Visme cikkéből szemezgettünk és néhány durva hibát szemléltetve adunk tanácsot azoknak, akik most ismerkednek a vizuális elemek tervezésével.

 

Nem passzoló betűkészletek

 

 

Azok, akiknek nincs designer tapasztalatuk gyakran elcsábulnak, és a látványosság kedvéért több betűkészletet használnak a kelleténél. Sajnos ezek a betűkészletek gyakran nem is passzolnak egymáshoz, és komolytalan megjelenést kölcsönöznek a terméknek (vagy webhelynek, inforgrafikának stb.)

TIPP : Próbálj legfeljebb 2-3 betűkészletet használni. Ha teheted, használd ugyan azon betűkészlet különböző vastagságú típusait

 

Nem megfelelő karakterközök

 

 

A legtöbb nem designer beállítottságú személy nem gondol arra, hogy a karakterek közötti térközöknek mennyire fontos szerepük is van a szöveg megjelenésében, és az általános designban.

TIPP : Használj olyan karakterközöket, amelyektől szöveged rendezettnek tűnik, és könnyedén olvasható

 

Rossz színkombinációk

 

A vizuális design egyik legfontosabb elemei a színek, illetve a választott színkombinációk. Sokszor sajnos éppen ezek tesznek tönkre egy egyébként stabil alapokon álló látványvilágot. Ha szeretnél néhány mutatós színkombinációt keresni projektjeidhez, akkor használd az Adobe Color eszközt (válogass a különböző Color Harmony beállítások között a bal oldali lenyíló menüben!)

TIPP: A jó színkombinációk kontrasztosak, olvasható tőlük a szöveg, és felkeltik az emberek figyelmét

 

A negatív hely (térköz) hiánya

 

Sok kezdő designer egyszerűen nem veszi figyelembe a negatív hely (vagy térköz) szerepét az alkotásokban. A fehér, üres terek valójában a design fontos részét képezik, hiszen szellősebbé teszik azt, és segítenek a tartalom, a mondanivaló adagolásában. Jó példa erre a Google kezdőlapja – temérdek fehér tér, néhány egyszerű gomb, és egy hatalmas keresősáv.

TIPP: A térköz megfelelő használata olvashatóvá teszi a szöveget és a lényeges dolgokra vezeti az emberek tekintetét

 

A vizuális hierarchia figyelmen kívül hagyása

 

 

A design egyik fontos koncepciója a vizuális hierarchia. A vizuális hierarchia felel azért, hogy a néző fontossági sorrendben figyeljen fel a design legfontosabb elemeire. Például minél nagyobb egy szöveg, annál figyelemfelkeltőbb lesz – a kisebbek pedig egyre kevésbé.

TIPP : A megfelelő hierarchia az elemek fontosságát kommunikálja a néző felé

 

Nehezen olvasható szöveg

A jó design nem csak a szépségről szól, hanem lehetővé teszi azt, hogy üzenetedet hatékonyan tudd kommunikálni. A szövegeknek tehát olvashatóknak kell lenniük, bármilyen háttérre is kerülnek rá.

TIPP: Helyezz hátteredre egy színátfedést, arra pedig egy olyan szöveget, ami jó kontrasztot alkot vele

 

Nem témához illő betűkészlet

 

A megfelelő betűkészletek kiválasztása egy fontos design-képesség, amit minden kezdő designernek minél hamarabb el kell sajátítania. Mint minden más elem, a témához megfelelően párosított betűkészletek is részt vesznek az üzenet kommunikációjában, legyen az komoly, laza, vidám, szomorú, vagy bármi más.

TIPP: Amikor a betűkészlet passzol a téma hangulatához, harmonikus egésszé válik.

 

Raszteres képek használata vektorelemek helyett

 

Meglepően sok nem design beállítottságú tervező használ raszteres képeket vektorgrafikák helyett. A raszteres képekkel az a probléma, hogy véges mennyiségű pixelek alkotják őket, és méretezéskor romlik a minőségük. Ezzel szemben a vektorgrafikák geometriai alakzatokból állnak, amiket a számítógép elméletileg végtelenszeresére is képes lenne felnagyítani, bármilyen minőségromlás nélkül.

TIPP: Szabadon méretezhető, jó minőségű vektorgrafikák

 

A hatékony kommunikáció hiánya

 

Sok designer is beleszalad ebbe a hibába. Gyakran megesik, hogy valaki annyira belemerül a dolgok vizuális oldalába, hogy megpróbálja saját szájíze szerint megalkotni a dolgokat, nem pedig úgy, ahogy az ügyfél kérte. Ez csupán a gond egyik fele – a másik az, hogy gyakran megfeledkeznek arról a tartalomról is, amit a design ki hivatott egészíteni, és a közönséggel való kommunikációról.

TIPP: Fontos, hogy a design elősegítse a tartalom kommunikációját, és ne csak a szépség érdekében legyen szép

 

forrás : Visme

Máté Beatrix



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!