Ismerd meg a Google Search Console webmester eszközét

Google Search Console béta: ezeket az újításokat adja nekünk az új verzió

Ismerd meg a Google Search Console béta verzióját!

Webmesterként bizonyára hallottál már a Google Search Console nevet viselő ingyenes eszközéről. A valaha Webmaster Tools néven futó online felület 2015 májusa óta még fontosabb szerepet kapott a webhelytulajdonosok munkakörében, hiszen egy átfogó képet mutat arról, hogy a felhasználók hogyan jutnak el a felületen kezelt webhelyekre a Google-on keresztül. A Search Console egy (vagy több) webhely organikus működésének központja – így ha valódi eredményeket szeretnél elérni a Google-ben, a keresőoptimalizálás elvégzéséhez elengedhetetlen ez az eszköz!

Google Search Console béta: ezeket az újításokat adja nekünk az új verzió

Persze az, hogy sokan hallottak a Search Console-ról, még nem jelenti azt, hogy mindenki használja is, hiszen a Google Analytics, a keresőóriás ingyenes, átfogó statisztikai eszköze a legtöbbek igényeinek eleget tesz ilyen téren. Tény – az Analytics rengeteg mutatót képes követni és prezentálni, azonban a Search Console nem csak az ilyen, organikus adatokat gyűjti össze, hanem kifejezetten webmesterek számára fejlesztett eszközöket (innen a korábbi Webmaster Tools, vagyis webmester eszközök elnevezés) ad a webhelytulajdonosok kezébe.

 

Ezen eszközök olyan fontos rangsorolási szempontok ellenőrzését teszik lehetővé, mint a webhelytérképek, a vizsgálati problémák, a visszahivatkozások, a Strukturált adatok, az AMP oldalak, vagy a nemzetközi célzások – és ez még mindig nem az összes dolog, amiben a Search Console segítheti munkádat.

 

Search Console béta verzió – Amit tudnod kell róla

A Search Console új verziójáról először 2018 elején hallhattunk hivatalos megjegyzéseket a Google-tól. Az új felület egyértelműen azt mutatja, hogy a vállalat szeretné egységesebbé tenni eszközeinek megjelenését, de persze a béta verzió jóval több egyszerű kozmetikai fejlesztésnél. A legtöbbek számára ma már elérhetővé vált a béta verzió, és egy kattintással elérhető is – így ideje bemutatnunk a legfontosabb újításokat, amiről Te sem akarsz lemaradni!


A legfontosabb újítások a Search Console béta verziójából

Adatok tárolása – végre nem kell jegyzetelnünk...

Az egyik legfontosabb újítás a 16 hónapra visszamenőleg megtekinthető adattörténet. Csak összehasonlításképpen: a jelenlegi verzió csupán 3 hónapra enged visszatekinteni. Egy egész év áttekintése (plusz néhány hónap) sokkal hatékonyabbá teszi majd a különböző időszak-analíziseket és összehasonlításokat. Számunkra ez nagyon jó hír, ugyanis eddig különbző táblázatokban kellett gyűjtenünk az adatokat manuálisan vagy minimális automatizálással!

 

Indexelési problémák orvoslása

Ha valaha találkoztál már indexelési problémákkal a Search Console felületén, akkor tudod, hogy sosem volt egyszerű feladat ezek javítása. Az új felület ezt a problémát is igyekszik enyhíteni, és egy átfogóbb megoldást kínál egy egyszerű gombnyomás helyett, mint a korábbi (sokaknak még jelenlegi) verzióban.

 

Az indexelési problémákat a Google ezentúl meg is indokolja majd, és figyelmeztetést is küld róluk. A problémák megosztása a munkatársakkal sokkal egyszerűbbé válik (egy külön erre a célra elhelyezett megosztás gombbal), így a technikai jellegű gondok könnyedén továbbíthatók az ezek megoldására kvalifikált webfejlesztőkkel.

 

AMP és Job Postings

Fejlődik az AMP és a Job Postings (álláshirdetések) funkcionalitás is. Hasonlóképpen az indexelési problémákhoz, a felület most már konkrét indokokat is mellékel a hibajelentések mellé, amely nagyban megkönnyíti majd a webmesterek munkáját.

 

Általános cél a hatékonyság nevében: gyorsaság és UX a Google Search Console-ban

A frissítések és újítások célja első sorban a Search Console-on végzett munka felgyorsítása. Míg korábban akár napokba is beletelhetett a különböző diagnosztizált problémák megoldása, az új Search Console igyekszik felgyorsítani ezeket a folyamatokat, ami első sorban a webmesterek, nem utolsó sorban pedig a felhasználók dolgát is könnyebbé teszik majd.

 

A Google nem árul zsákbamacskát – minél jobban igazodsz a keresőóriás által lefektetett szabályokhoz, annál jobb esélyed van nagyszerű felhasználói élményt kialakítani webhelyed látogatói számára. Nem kétség, hogy az új Search Console még jobban segíti majd a webmestereket ezen céljuk elérésében.

 

Az új Google Search Console hatékony használata

Ha korábban is rendszeresen használd az eszközt, akkor minden bizonnyal izgatottan várod, hogy kipróbálhasd az új vagy javított funkciókat – és nagy eséllyel ezt már meg is teheted. Érdemes először belevetned magad a trendanalízisbe, ami segít megmutatni, hogy marketingtevékenységeid milyen hosszútávú hatást fejtenek ki webhelyedre.

 

A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra lép érvénybe – a Google algoritmusának időre van szüksége a változások azonosításához és a tartalmak újraértékezéséhez.

 

A trendanalízist legalább havi 1-2 alkalommal érdemes ellenőrizni, hogy láthasd, hogyan teljesítenek tartalmaid, és mely kulcsszavak a leghatékonyabbak a felhasználók bevonzásában.

 

Az új verzió érkezésekor nem árt egy komplett ellenőrzést tartani az egész felületen. Érdemes megnézni az oldalak teljesítményét és az indexelt oldalakt is, és ezzel meggyőződni róla hogy a korábbi változások az új verzióban is láthatók-e.  Egy mély ugrás a Search Console világába meglepően sok hasznos betekintést nyújt webhelyed teljesítményére.

 

Ne felejtsd el ellenőrizni az összes hibát és visszajelzést küldeni a javított problémákról is, hogy a Google törölje őket a hibák listájából.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok