7 dolog, amit tudnod kell a Google cégem kategóriáiról

7 dolog, amit tudnod kell a Google cégem kategóriáiról

7 dolog, amit (talán) nem tudtál a Google Cégem kategóriáiról

A Google Cégem adatlap optimalizálásakor (vagy legalább beállításakor) a legtöbb cég nem szentel túl sok figyelmet a kategóriáknak, pedig ez a rész rengeteget tehet a helyi láthatóság fellendítéséért. A felmérések szerint a megfelelően megadott kategóriák a Google helyi keresések 3. legfontosabb rangsorolási szempontjai, ezért valóban megéri jobban odafigyelni rájuk. 

 

Lássuk, hogy mi mindent érdemes tudni a Google Cégem kategóriákról!

7 dolog, amit tudnod kell a Google cégem kategóriáiról

1. A Google szereti váltogatni a kategóriák neveit

Erre már több példát is megfigyelhettünk az angol kategórianevekben (a Natural Foods Store például Natural Goods Store lett 2018 decemberében), és ebből kikövetkeztethetjük, hogy minden bizonnyal a magyar kategórianevekkel is hasonló a helyzet. Érdemes szemmel tartani megadott kategóriáidat, nehogy valami olyasmi változzon meg, ami nem előnyös céged számára.

 

2. Rendszeresen új kategóriák születnek, és tűnnek el a régiek

Érthető módon a Google szeretne minél több cégnek megfelelni a kategóriákkal, de éppen ilyen gyakran el is vesz közülük. Szintén egy külföldi példával élve, 2018-ban 34 új kategória vált elérhetővé az amerikai cégek számára, de 36 másik eltűnt.

 

3. Az új kategóriák segíthetnek a rangsorolásban

Amikor egy új kategória jelenik meg, akkor átmenetileg segítheti a láthatóságot, ha valaki az elsők között csap le rá (persze csak ha releváns számára). Azzal, hogy megelőzöd a versenytársakat, több keresésre jelenhetsz meg a saját cégeddel (amíg a többiek rá nem jönnek, és szintén hozzáadják a kategóriát saját adatlapjukhoz).

 

4. A kategóriák más országokban más neveken futhatnak

Ez Magyarországon kevésbé releváns, de ha külföldi közönséget is szeretnél megcélozni, akkor jó tisztában lenni vele. Az angol nyelvnek például több „fajtája” is van (a két legnagyobb kategória a brit és az amerikai angol), és vannak olyan kategóriák, amelyeknél még ezek között is lehet eltérés.

 

5. A Google-on megjelenő kategóriák nem feltétlenül ugyan azok, amiket a Cégem kezelőfelületén látsz

Minden kategóriának van egy úgynevezett GCID-je (azonosítója), ami az adott kategóriát jelöli, és a kategória nevei vannak hozzárendelve különböző nyelveken. Előfordulhat, hogy a Google ezt az azonosítót jeleníti meg a keresőtalálatok között. Például lehet, hogy azt látod, hogy egy versenytársadnak van egy kategóriája, ami neked nem jelenik meg a választható opciók között.

 

Ez a probléma valójában az előző ponthoz kapcsolódik – a te céged más kategóriával jelenhet meg, mint egy versenytárs, holott ugyan azt adtátok meg mindketten. Ismét fontos megjegyezni, hogy ez az idegen nyelvű keresések esetén jelenthet csak gondot.

 

6. A „kategóriák hígítása” valójában nem árt a rangsorolásnak

Egy elmélet szerint ha több mint egy kategóriát adsz meg Google Cégem adatlapodra, azzal gyengítheted a rangsorolását, mert így több kategória között oszlik majd meg a rangsorolásod. Nos, bizonyos tesztek ennek az ellenkezőjét engedik feltételezni: ha több (persze nem túl sok, és csak releváns) kategóriát is megadsz cégednek, akkor azzal több keresőt is célozhatsz meg.

 

7. Az elsődleges kategória a legfontosabb

Nagyon fontos, hogy gondosan válaszd ki céged elsődleges kategóriáját az adatlapon, mert ez jobban beleszámít a rangsorolásba, mint a másodlagos kategóriák. Az elsődleges kategória mindig a legelső, amit kiválasztasz a kezelőfelületen – a többi mind másodlagos besorolást kap.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok