Utazási hirdetések a Facebookon, Facebook utazási hirdetések, tippek a Facebook utazási hirdetéseihez

Facebook utazási hirdetések

Így konvertálj többet a Facebook utazási hirdetéseivel

czsofi Szerző:
czsofi

A Facebook már rég óta fontos szerepet játszik az emberek utazási döntéseiben, hiszen az ismerősök által feltöltött, megosztott képek sokakat inspirálnak arra, hogy ők maguk is útra keljenek. A platform az utóbbi évek során egyre csak bővítette utazási funkcióit, és ez idő alatt természetesen a szállástulajdonosokra is gondoltak.
 

Facebook utazási hirdetések

Sokan talán nem is gondolnák, hogy a Facebook ma az egyik legkiválóbb online marketingeszköz szállodák és egyéb szálláshelyek számára, ami javarészt a platform utazási hirdetéseinek köszönhető. A Facebook utazási hirdetések (korábban „dinamikus utazási hirdetések”) lehetővé teszik az utazással foglalkozó márkák számára, hogy a konverziós útvonal minden szakaszán elérhessék célközönségüket testreszabott üzeneteikkel, és így felkelthessék azok figyelmét illetve több konverziót zsebelhessenek be. Ha mindez nem lenne elég, a megfelelően futtatott Facebook utazási hirdetések még a szintén népszerű és hatékony retargeting hirdetéseknél is kedvezőbb megtérülést kínálhatnak.

 

Szeretnél még több közvetlen foglalást szállodád weboldalán? Úgy érzed, megfojtanak az OTA-k közvetítői díjai? Nem éred el a célközönséged? Segítünk! Hotel marketing tanácsadóként megalkotjuk és megvalósítjuk egyedi stratégiádat! Részletekért és kapcsolatfelvételért kattints IDE!

 

Mik azok a Facebook utazási hirdetések?

A Facebook utazási hirdetések a Facebook saját hirdetéstípusa a platform marketingrendszerén belül. Ezek a hirdetések kifejezetten az utazási márkák számára jöttek létre és nem csak a Facebookon, hanem az Instagramon és a Facebook közönséghálózatának egyéb webhelyein is bevethetők.

 

A Facebook utazási hirdetései segítségével újra megcélozhatod azokat a felhasználókat, akik korábban már jártak szállodád webhelyén, de nem foglaltak szállást (remarketing), illetve azokat is, akik ugyan még nem jártak webhelyeden, de korábbi online tevékenységeik alapján mostanában érdeklődnek az utazás iránt, és jó eséllyel szeretnének szállást foglalni.

 

Ezek a hirdetések abban különböznek a hagyományos remarketingtől, hogy dinamikusan épülnek fel, tehát tartalmuk mindig ahhoz a felhasználóhoz igazodik, akinek éppen megjelennek. A Facebook figyelembe veszi, hogy a felhasználók korábban milyen szálláshelyek, szobatípusok, utazási dátumok stb. iránt érdeklődtek, hogy minél konkrétabb ajánlatokat jeleníthessen meg nekik.

 

A félreértések elkerülése végett érdemes tehát észben tartani, hogy habár a Facebook hivatalosan már nem „dinamikus utazási hirdetéseknek”, hanem simán „utazási hirdetéseknek” nevezi őket, valójában még mindig dinamikus reklámokról van szó. Az utazási hirdetések dinamikus értékeket vesznek át az adott szálloda szobafoglaló rendszeréből (pl. az aktuális szobaárakat, üresedéseket, dátumokat, stb.) Ennek köszönhetően a Facebook hirdetési rendszere páratlanul releváns információkat jeleníthet meg a felhasználóknak, ami több konverzióhoz és kedvezőbb megtérülésekhez vezet.

 

Hogyan konvertálj többet a Facebook utazási hirdetéseivel

1. Szűkítsd le célközönségedet

A célközönség leszűkítésével könnyebben célozhatod meg ideális ügyfeleidet a megfelelő üzenettel és a megfelelő időben, figyelembe véve persze korábbi viselkedésüket és webhelyeden végzett műveleteiket is. Gondolkodj el rajta, hogy a konverziós útvonal különböző szakaszaiban járó felhasználók milyen megfogalmazású üzenetekre reagálnának pozitívan, és alakítsd ki illetve célozd hirdetéseidet ez alapján.

Vedd figyelembe, hogy:

  • Hányszor látogatták meg webhelyedet,
  • Gyerekekkel terveznek-e utazni,
  • Milyen dátumok iránt érdeklődtek,
  • Elértek-e a fizetés (checkout) oldalra

 

Ezen szempontok alapján más és más üzeneteket fogalmazhatsz meg nekik hirdetéseidben. Tegyük fel, hogy épp azoknak célzod utazási hirdetéseidet, akik korábbi tevékenységeik szerint gyerekekkel terveznek utazni, és az elmúlt egy hónapban legalább 2 alkalommal is ellátogattak szállodád webhelyére, de végül nem foglaltak szállást (nem értek el a fizetés oldalig). Nekik például egy olyan hirdetést készíthetsz, amiben kiemeled gyerekbarát szolgáltatásaidat, felszereléseidet vagy éppen kedvezményes családi csomagjaidat.

 

Ezen kívül további szempontok szerint is szűkítheted hirdetéseid célközönségét, úgymint nem, kor, lakhely, kapcsolatok, érdeklődések egyebek alapján. Csupán néhány konkrét jellemző megadásával rendkívül precíz célcsoportokat alakíthatsz ki, akiknek aztán személyre szabott hirdetéseket készíthetsz. Persze ügyelj rá, hogy ne szűkítsd túlságosan kicsire a célcsoportot, különben nem fogják elegen látni a hirdetéseket, hogy megérje foglalkozni velük.

 

2. Költekezz okosan

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a hirdetésekre szánt költségkeretedből, akkor elengedhetetlen, hogy megfontoltan alakítsd ki célzásaidat. A Facebook utazási hirdetései ebben is segítenek. Az egyik funkció például lehetővé teszi, hogy kizárd a célközönségből azokat a felhasználókat, akiknek már elmúlt a bejelentkezési dátuma. Ezzel elkerülheted, hogy feleslegesen költs hirdetéseidre, és hogy ismétlődő hirdetéseidet zaklatásnak vegyék a felhasználók.

 

Az utazási hirdetések használatakor továbbá lehetőséged van módosítani az ajánlattétel értékét, hogy külön-külön költségkereteket állíthass be egy-egy ügyfélcsoport számára azok értéke alapján. Például lehet, hogy nagyobb ajánlatot lennél hajlandó tenni az olyan felhasználóknak szánt hirdetésekre, akik a következő egy hét során terveznek foglalni, mivel ez határozott vásárlási szándékra utal, tehát nagyobb eséllyel konvertálnának. Hasonlóképpen nagyobb ajánlatot tehetsz például azokra a felhasználókra (pontosabban a nekik szóló hirdetésekre), akik legalább 4 éjszakára terveznek szállást foglalni.

 

3. Alkalmazz felül- és keresztértékesítést

Lehetőséged van felül- és keresztértékesíteni is a Facebook utazási hirdetéseivel azoknak, akik már szállást foglaltak nálad. Ehhez persze fontos, hogy olyan ajánlatokkal állj elő, amelyek érdeklik is vendégeidet. Például ha valaki Valentin napra foglalt szobát (vagy egy ahhoz közeli dátumra), akkor jó eséllyel vevő lenne egy pároknak szánt wellness csomagra.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok