notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Facebook retargeting: így lesz az egyszeri látogatóból visszatérő, majd vásárló...

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Lépésről lépésre: Facebook dinamikus termékhirdetések remarketing célzással


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Online kereskedőként vagy marketingesként bizonyára tisztában vagy vele, hogy az első látogatás alkalmával csupán a felhasználók egy töredéke vásárol is valamit – a legtöbb embernek többször is „találkoznia” kell márkáddal az interneten, mielőtt egy-egy üzlet létrejöhetne. Ezeket a felhasználókat úgynevezett „retargetinggel”, magyarul „újracélzással” emlékeztetheted arra, hogy korábban már érdeklődtek kínálatod iránt.

A retargeting több platformon is működik, de kevés olyan van ezek között, ami felér a Facebook hatékonyságával. A következőkben a Facebookon bevethető retargeting hirdetési opciókat vesszük górcső alá, és megnézzük, hogy hogyan használhatod őket az érdeklődő „majdnem ügyfelek” visszacsalogatására!

 

Mik azok a dinamikus termékhirdetések?

A dinamikus termékhirdetések segítségével olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik korábban már jártak webhelyeden, vagy webáruházadban, és még szét is néztek kínálatodban, de vásárlás nélkül távoztak. Ez egy fokozottan releváns közönség számodra, hiszen látogatásukkal egyértelmű érdeklődésüket fejezték ki kínálatod iránt.

 

A dinamikus termékhirdetések legnagyobb előnye, hogy minden felhasználó számára automatikusan (vagy „dinamikusan”) azok a termékek jelennek meg bennük, amelyek iránt érdeklődésüket fejezték ki webhelyeden. A hirdetések aztán a Facebook illetve Instagram hírfolyamukban jelennek majd meg.

 

Az ilyen hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy számos olyan konverziót menthetsz meg velük, amelyeket az utolsó lépések valamelyikében szalasztottál volna el. A hirdetések lényegében emlékeztetik a felhasználókat azokra a termékekre, amiket korábban már majdnem megvásároltak, és ezzel növelik az értékesítések (vagy egyéb konverziók) esélyét. A dinamikus termékhirdetésekkel nem olyan felhasználóknak reklámozol, akik még sosem jártak webhelyeden, és nem hallottak márkádról – ez sokkal nagyobb sikerarányt eredményezhet.

 

Mindezek mellett különféle akciókat, termékértékeléseket, és egyéb releváns információkat is feltüntethetsz dinamikus termékhirdetéseidben.

 

A következőkben megmutatjuk, hogy hogyan állíthatod be ezeket a hirdetéseket a Facebook rendszerében!

 

1. Állítsd be a Facebook-képpont eseményeket

A Facebook-képpont (Facebook Pixel) lényegében egy, a webhelyed oldalain elhelyezett követőkód, ami folyamatosan figyeli, hogy kik látogatnak el webhelyedre, illetve hogy ott milyen műveleteket végeznek el (pl. hogy milyen termékeket tekintenek meg kínálatodban). Ezeket a műveleteket eseményeknek nevezzük. Ezen információk birtokában lesz képes a Facebook kiválasztani, hogy melyik felhasználónak mely termék hirdetését jelenítse meg.

 

A Facebook-képpont beállításának lépéseit a közösségi hálózat hivatalos súgója  magyarázza el a legpontosabban, ezért ezzel itt külön nem is időznénk.

 

A dinamikus termékhirdetések megfelelő működéséhez legalább három eseménytípust kell követned a képponttal:
•    Vásárlás
•    Kosárba helyezés
•    Tartalom megtekintése

 

Miután elhelyezted a képpont kódokat webhelyeden, érdemes leellenőrizni, hogy minden megfelelően működik-e. Ebben a Pixel Helper Chrome bővítmény tud segíteni, ami kijelzi, hogy az éppen megtekintett oldalon milyen Facebook-képpont követőkód aktív. Ne felejtsd el átmenetileg kikapcsolni minden hirdetésblokkolódat, különben a Pixel Helper nem lesz képes észlelni a képpontot.

 

2. Készíts Facebook katalógust

A következő lépés létrehozni egy olyan katalógust, amely azon termékeid információit tartalmazza, amelyeket hirdetni szeretnél a Facebookon. Ezt a katalógust nem csak a dinamikus hirdetéseidhez, hanem a galéria- illetve kollekció formátumú hirdetésekhez is használhatod majd (illetve az összes olyan hirdetésben, amelyekben termékeket szeretnél megjeleníteni).

 

Mire jó egy Facebook katalógus?
•    Nyomon követi az általad értékesített termékeket, hogy megjeleníthesd őket hirdetéseidben is.
•    Lehetővé teszi, hogy célzott hirdetéseket jeleníts meg olyan felhasználóknak, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki kínálatod iránt (retargeting).
•    A kollekcióhirdetésekkel teljes képernyős hirdetések formájában jelenítheted meg termékeidet a mobilhasználóknak.

 

A katalógus elkészítése

Ahhoz, hogy katalógust hozhass létre, szükséged lesz egy Facebook oldalra, illetve regisztrálnod kell vállalkozásod adatait a Vállalkozáskezelőben, amelyet végül hozzá kell kapcsolnod oldaladhoz is.

 

A katalógus létrehozásának teljes folyamatát ITT találod.

 

Miután elkészült a katalógus, fel kell vinned bele termékeidet. Ezt szintén többféleképpen teheted meg – mint már említettük kézileg, adatcsatornával, vagy a Facebook-képponttal is. A Facebook ezt a segítséget kínálja a különböző opciók összehasonlításához. Ezt a hivatkozást is érdemes megmutatni a webfejlesztőknek.

 

Kattints rá kész új katalógusodra a katalógusok listájában, majd a megjelenő felület bal oszlopában válaszd a Termékek adatforrásai fület, azon belül pedig a Termékek hozzáadása gombot. Itt érdekes módon a Facebook felülete még nem teljesen magyar – a következő három opciót láthatod:
•    Add Manually – kézi felvétel
•    Use Data Feeds – felvétel adatcsatornákkal
•    Facebook-képpontok hozzákapcsolása – ez már magyarul van

 

Mint említettük, átnézheted, hogy mely opció lenne a legalkalmasabb számodra.

 

Jelen példánkban egy adatcsatornát használunk, szóval nézzük meg, hogy miről is van szó.

 

3. Készíts adatcsatornát!

Az adatcsatorna lényegében egy olyan fájl, amely termékeid adatait tartalmazza. A Facebook e fájlból nézi majd ki a termékadatokat, hogy beilleszthesse azokat a dinamikus hirdetésekbe – így nem kell minden termékhez külön hirdetést létrehoznod.

 

Adatcsatornát többféleképpen is készíthetsz dinamikus hirdetéseidhez – érdemes azt az opciót választani, ami a leginkább megfelel webhelyed felépítéséhez (hiszen nem csak webáruházak, hanem szállodák, és egyéb jellegű cégek is használhatják a Facebook dinamikus termékhirdetéseit).

 

Amennyiben valamilyen e-kereskedelmi platformot használod, (Shopify, WooCommerce, satöbbi), ezt a lépést egy, az adott platformhoz készült beépülő módul segítségével általában megoldhatod.

 

Azonban ha egy kevésbé népszerű, vagy teljesen saját webáruház-platformot használsz, akkor is készíthetsz adatcsatornát, csak valamivel több dolgod lesz vele. Mindenekelőtt beszélj a webáruházon dolgozó fejlesztőkkel, és küldd el nekik ezt a linket, ahol a Facebook minden szükséges technikai információt leír az adatcsatornák sajátkezű hozzáadásáról.

 

Egy másik opció „kézi adatcsatornát” készíteni, aminek hátulütői, hogy egyenként kell beléjük felvinni az összes termékadatot (ez kisebb áruházakban még nem vészes), és manuálisan kell frissíteni őket, valahányszor egy termékadat (pl. ár) megváltozik webhelyeden.

 

A fent említett linket követve számos példa adatcsatornát tölthetsz le, ami alapján láthatod majd, hogy hogyan is kell kinézzen egy ilyen dokumentum, hogy a Facebook dolgozni tudjon belőle.

 

Miután adatcsatornád elkészült (kivéve ha manuálisan készítetted el), ezt egy hivatkozáson keresztül érheted majd el webhelyedről. Ezt a linket kell megadnod a Facebook Vállalkozáskezelőjének, hogy a hirdetési rendszer képes legyen kinézni az adatokat belőle. Ez biztosítja azt is, hogy ha termékeid adatai megváltoznak az adatcsatornában, a Facebook automatikusan frissíteni tudja az adatokat a linken keresztül.

 

Az adatcsatornafájl feltöltése

Térjünk tehát vissza a katalógushoz. Nyisd meg katalógusodat, válaszd a Termékek adatforrása fület, majd a Termékek hozzáadása gombot. Válaszd a Use Data Feeds (Termékcsatornák használata) opciót, majd menj tovább (Next).

 

A következő felületen adhatod meg az adatcsatorna nevét és pénznemét, illetve azt, hogy a Facebook hol találja az adatcsatornafájlt, amit korábban elkészítettél. A Feltöltési módszer kiválasztása részben válaszd a manuális vagy automatikus opciót attól függően, hogy milyen adatcsatornát készítettél el az előző lépésben.

 

Ha az automatikus opciót választod, akkor meg kell adnod az URL címet, amin a Facebook megtalálja a fájlt.

 

Végezetül, meg kell adnod, hogy a katalógus milyen sűrűn ellenőrizze a webhelyeden megosztott fájlt, és frissítse belőle a saját adatbázisát.

 

Ne feledd, hogy ha nagyobb méretű katalógusod van, akkor arányosan több ideig is tart majd, hogy a Facebook minden adatot átvegyen belőle saját adatbázisába.

 

Eseményforrás hozzákapcsolása

A következő lépés eseményforrást kapcsolni a katalógushoz. Ezzel lényegében megadod a Facebooknak, hogy melyik Facebook-képpontot használja. Ez egy fontos lépés, szóval ne hagyd ki!

 

Ehhez a lépéshez szükséged lesz egy már elhelyezett képpontra a webhelyeden. A folyamat többi lépése meglehetősen egyszerű – a Facebook súgója pedig segít végigvezetni mindegyiken.

 

4. Készítsd el dinamikus termékhirdetés-kampányodat

Ha mindent jól csináltál, a Facebook mostantól kezdve képes hozzáférni webáruházad/webhelyed kínálatához. Ideje tehát felhasználni ezeket az adatokat a különböző dinamikus hirdetések formájában.

 

Ehhez először is a Hirdetéskezelőre kell átnavigálnod, ahol pedig a zöld Létrehozás gombot kell választanod. A hirdetéskezelőben temérdek opció áll rendelkezésedre, de most az egyszerűség kedvéért a gyors létrehozást fogjuk használni. Ehhez képernyő jobb felső sarkában válaszd a Váltás a gyors létrehozásra gombot.

 

Az itt megjelenő ablakban először is nevezd el kampányodat, és vásárlási típusnak válaszd a Licit opciót. A kampány célja Katalógus alapján történő értékesítés, ehhez pedig válaszd ki a katalógust a megjelenő lenyíló menüben. Ez után adj nevet Hirdetéssorozatodnak és Hirdetésednek, majd kattints a Mentés a piszkozatok közé gombra.

 

Ezzel a kampány hozzáadódik a Hirdetéskezelőhöz. Érdemes bekapcsolni a Kampány költségeret-optimalizálása opciót, és megadni kívánt keretet. Ha már korábban is hirdettél, akkor bizonyára nem lesz gondod a keret meghatározásával, de ha nem vagy biztos benne, hogy milyen összeg lenne a legideálisabb számodra, első körben próbálj ki egy napi 4000 Ft-os költségkeretet. Értelemszerűen minél nagyobb közönséget szeretnél elérni, annál nagyobb összeget adj meg. Amikor elkészültél, a jobb felső sarokban az X-re kattintva bezárhatod a piszkozatot – válaszd a közzététel nélküli opciót.

 

A hirdetéssorozat beállítása

A következő lépés a hirdetéssorozat beállítása. Ehhez kattints a Hirdetéskezelő felületén a bal oszlopban a Hirdetéssorozatok fülre. Jelöld be a pipát a sorozat neve mellett, majd kattints a fent megjelenő, ceruzával jelölt Módosítás gombra. Add meg, hogy milyen termékeket szeretnél hirdetni, és állítsd be a költségkeretet illetve az ütemezést.

 

Szintén ezen a felületen görgess lejjebb a Célközönség részhez. Itt azokat a felhasználókat érdemes megcélozni, akik megtekintették kínálatodat, vagy termékeket helyeztek a kosárba, de nem vásárolták meg azokat.

 

Ha nagy forgalmú webhelyről van szó, akkor elképzelhető, hogy több hirdetést is létre kell hoznod (eltérő üzenetekkel), amikkel más és más közönségeket célzol meg az alapján, hogy milyen műveleteket végeznek el.

 

Az elhelyezés alatt válaszd az Automatikus elhelyezést (hacsak nem tudod, hogy mit csinálsz).

 

Az Optimalizálás és megjelenítés részben több opciót is érdemes kipróbálni (mint a célközönségnél), de kezdésképpen válaszd a Hivatkozáskattintások lehetőséget.
 

 

A hirdetés létrehozása

Ez után elkezdheted elkészíteni hirdetéseidet. Kattints a Hirdetések fülre a Hirdetéskezelő baloldali menüjében, és válaszd ki a kampányhoz, illetve a hirdetéssorozathoz tartozó, korábban elnevezett hirdetésedet. Ez után – csak úgy, mint az előbb – kattints a Módosítás gombra, amit egy ceruza ikon jelöl.

 

Az első beállítás, amit meg kell adnod az az oldal lesz, amit hozzá szeretnél kapcsolni hirdetésedhez. Ha a hirdetéseket az Instagramon szeretnéd megjeleníteni, válaszd Instagram fiókodat.

 

A Hirdetés beállításai részben válaszd a Galéria opciót. Amikor dinamikus hirdetést készítesz, a Facebook a termékek képeit automatikusan betölti webhelyedről és pontosan megadhatod, hogy milyen információkat szeretnél megjeleníteni termékeidről hirdetéseidben.

 

Ahogy lejjebb görgetsz, többféle opciót is látsz majd, amikkel testre szabhatod hirdetéseidet. Itt adhatsz meg szöveget hozzá, hogy milyen információkat vegyen át a Facebook az adatcsatornából, illetve beállíthatod a felhívásodat is.

 

A retargeting során érdemes galériahirdetéseket létrehozni, mert ezekkel egyszerre több olyan terméket is megjeleníthetsz a felhasználóknak, amiket megtekintettek webhelyeden. A termékektől függően persze kísérletezhetsz sima, egy képes, tehát csak egy terméket megjelenítő hirdetésekkel is, habár ezekhez valamivel rámenősebb szöveget érdemesebb megfogalmazni, ami sokkal inkább az adott termékről szól.

 

Ne felejtsd el lejjebb kiválasztani a Facebook-képpontodat is a Követés részben.

 

Ha mindennel kész vagy, kattints a Közzététel gombra! A hirdetés ez után ellenőrzésre kerül, de rövid időn belül tényleges publikálja is majd a Facebook.

 

Összegzés

Mindezek után először is jutalmazd meg magad egy jó erős kávéval, majd egy pár perces szünet után térj vissza a Katalóguskezelőbe, hogy felfedezd a katalógusok további bal oldali füleit is (Termékek, Terméksorozatok, Diagnosztika, Beállítások stb.)

 

Ne felejtsd el továbbá, hogy hirdetéseidet is rendszeresen ellenőrizned kell, hogy megfelelő eredményeket hoznak-e illetve hogy nem lenne-e érdemes módosítani a költségkereteket a jobb eredmények érdekében.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!