Facebook hirdetés tippek - 5 technika, amivel megsokszorozhatod a Facebook hirdetéseidből származó értékesítéseket

Facebook hirdetési tippek

5 tipp, amikkel fellendítheted a Facebook hirdetéseidből származó értékesítéseidet

czsofi Szerző:
czsofi

2019-ben senkit nem hibáztathatunk azért, hogy kiábrándult a Facebook hirdetésekből. Azonban megfelelő stratégiával minden platformon látványos sikereket lehet elérni, ha az embernek van mersze kísérletezni egy kicsit az adott hálózat hirdetési rendszerével. Persze az ember nem kísérletezni szeretne a pénzével, hanem konkrét eredményeket elérni, éppen ezért gyűjtöttünk most össze néhány tippet, amik segíthetnek, hogy Facebook hirdetéseiddel több értékesítést szerezhess!
 

Facebook hirdetési tippek

1. Ne használd a „Bejegyzés kiemelése” gombot

Habár ez elsőre furán hangzik, valójában értékesítési szempontból nagyon is logikus elkerülni ezt a funkciót a Facebookon. Gondolj csak bele – a kiemelés célja általában az, hogy népszerű bejegyzéseidet minél több felhasználónak jeleníthesd meg, hogy több interakciót (kedvelések, megosztások, hozzászólások) szerezz rájuk. Ez persze nagyszerű, ha márkádat szeretnéd népszerűsíteni, de az algoritmus a kiemelt bejegyzéseket főleg egy olyan bővített felhasználói körnek jeleníti majd meg, akik előszeretettel kedvelik a bejegyzéseket, kommentálnak rájuk, vagy osztják meg azokat. Hol a hiba? Ott, hogy ezek a felhasználók általában nem vásárolni akarnak tőled. Egy Facebook bejegyzéssel végzett interakció, vagy aktivitás nem egyenesen arányos a bejegyzés által bevonzott forgalommal.

 

Szóval mi a megoldás? Nyisd meg a Facebook Hirdetéskezelőjét, és készíts egy hirdetéskampányt, aminek végső célja webhelyed meglátogatása. A Facebook így olyan felhasználóknak jeleníti majd meg bejegyzésedet hirdetésként, akik gyakrabban kattintanak rá az adott linkre, minthogy kommentáljanak vagy kedveljék a bejegyzést. Habár ez kevesebb „látható” aktivitást eredményez majd, az ilyen emberek sokkal valószínűbb, hogy fizető ügyfelekké válnak majd.

 

2. Mindig válaszd ki te magad hirdetéseid elhelyezését

Egy új Facebook hirdetés létrehozásakor két opciód van az elhelyezésekre – megadhatod te magad, hogy hol szeretnéd megjeleníteni a reklámodat, vagy rábízhatod a Facebookra is, hogy döntse el magától. Habár a rendszer azt javasolja, hogy az utóbbi opciót válaszd, valójában sokkal jobban teszed, ha te magad szabod meg hirdetéseid elhelyezését.

 

Olyan ez, mintha hirdetőplakátokat nyomtatnál, és másra bíznád rá, hogy véletlenszerűen szórja szét őket egy városban. Nem mindegy, hogy hová kerülnek, ugye? Amikor az automatikus elhelyezést választod, a Facebook megpróbálja minden helyen megjeleníteni a hirdetésedet, többek között például az Instagram történetek között is, ahol (ha hirdetésedet kifejezetten a Facebookra készítetted) valószínűleg nem fog olyan jól teljesíteni. Ahhoz, hogy a lehető legjobb elhelyezést választhasd ki hirdetéseidnek, ismerkedj meg a főbb elhelyezési opciókkal – ezekről olvashatsz az alábbiakban!

 

Elhelyezés az Instagramon

Ha márkád új a piacon, akkor ne hirdess az Instagramon – az emberek nagyon gyorsan görgetnek végig a hírfolyamukban, és azokra a képekre és videókra kíváncsiak, amik a bekövetett fiókoktól származnak – nem véletlenszerű hirdetésekre, amiket ismeretlen cégek dobnak eléjük. Persze ha céged már ismertebb, és van hírneve az adott szektorban, akkor az Instagram jó választás lehet.

 

Elhelyezés a Facebook hírfolyamban

Ez a leghatékonyabb és leggyakrabban választott elhelyezési opció a Facebook hirdetések számára. Ezek a hirdetések szinte teljesen úgy néznek ki, mint az organikus Facebook posztok, azzal a kivétellel, hogy fel van tüntetve rajtuk, hogy hirdetések, és általában egy CTA gomb is tartozik hozzájuk. Ennek köszönhetően sokkal kevésbé tolakodók, mert nem zavarják meg a felhasználókat a hírfolyam görgetése közben.

 

A cél az, hogy hirdetésedet minél inkább úgy készítsd el, hogy egy sima bejegyzésre hasonlítson. Ne légy túl rámenős az értékesítés ösztönzésében – az emberek nem vásárolni jönnek a Facebookra, hanem érdekes dolgokat látni – kínálj nekik ilyeneket!

 

Jobb oldali oszlop (csak asztali verzión)

Ezek azok a hirdetések, amelyek a Facebook hírfolyamtól jobbra található oszlopban jelennek meg. Mivel ez az oszlop csak a Facebook asztali verzióján van jelen (tehát számítógépeken és laptopokon, nem pedig okoseszközös alkalmazásokon), ezért így jóval kevesebb felhasználóhoz jutnak el, ráadásul nincsenek is igazán kiemelve, és a legtöbben szimplán figyelmen kívül hagyják őket.

Ha mindenképpen ezeket is be szeretnéd vetni, akkor használj kontrasztos képeket, amelyek magukra vonzzák a felhasználók figyelmét. A jobb oldali oszlopban elhelyezett hirdetések egyébként ideálisak lehetnek a márkatudatosság fokozására és a retargetingre, vagyis újracélzásra is.

 

Facebook Marketplace

Ezek a hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók a Facebook Marketplace szolgáltatását böngészgetik. Ha célközönséged ritkán jár a Facebook e részén, akkor általában nem érdemes ide is megjeleníteni hirdetéseidet.

 

Facebook történetek

Ezek a hirdetések a történetek között jelennek meg. Habár működhetnek, külön erre a formátumra kell elkészíteni őket. Ez azt jelenti, hogy ha egy hirdetést a történetek között is szeretnél megjeleníteni, akkor nem használhatod ugyanazt a designt, amit a hírfolyamban is – külön hirdetést kell létrehoznod, különben nem passzol majd megjelenése a történetek formátumhoz!

Audience Network

Az Audience Network a Facebook „határain kívüli” felületeket jelenti, tehát az olyan alkalmazásokat és webhelyeket, amelyek engedélyezték, hogy a Facebook megjelenítse bennük, vagy rajtuk a hirdetéseit. Ez az elhelyezési módszer, habár működhet, nem túl kiszámítható, ugyanis nem te szabod meg, hogy hirdetéseid mely webhelyeken és alkalmazásokban jelennek meg.

 

Az Audience Network egyik előnye, hogy a megjelenítés viszonylag olcsó ezen a hálózaton, szóval érdemes használni, de rendszeresen ellenőrizd, hogy eredményesek-e hirdetéseid, különben csak a pénzedet pazarolod (ez minden elhelyezésre és hirdetésre vonatkozik).

 

Messenger

Ezek a hirdetések a Facebook Messenger alkalmazásban jelennek meg, és igen hatékonyak tudnak lenni.

 

3. A hirdetések megjelenítésének optimalizálása

Ez a rész kifoghat a kezdő hirdetőkön, de nagyon fontos megérteni, mert ezektől is függ, hogy hirdetéseid sikeresek lesznek-e, vagy sem.

 

Hivatkozáskattintások

Ez a Facebook által ajánlott opció. Lényegében arról van szó, hogy a rendszer olyan felhasználóknak próbálja majd megjeleníteni hirdetésedet, akik legnagyobb valószínűséggel rá is kattintanák. Persze egy hirdetésre való kattintás még egyáltalán nem garantál konverziót is, ráadásul a Facebook nem tud különbséget tenni az olyan felhasználók között, akik szándékosan szoktak rákattintgatni hirdetésekre, és azok között, akik csak véletlenül.

 

Landing oldal megtekintések

A hivatkozáskattintások korlátai miatt a „landing oldal megtekintések” opció hatékonyabb lehet. Fontos megjegyezni, hogy ez az optimalizálási opció drágább is. A Facebook részéről az számít landing oldal megtekintésnek, ha egy felhasználó rákattint a hirdetésre, és legalább 6 másodpercet eltölt a landing oldal tartalmának nézegetésével. Érdemes ezt az opciót választani legtöbb hirdetésedhez, ha azt szeretnéd, hogy a Facebook olyan felhasználóknak jelenítse meg reklámjaidat, akik valószínűleg több érdeklődést mutatnának tartalmaid iránt (nem csak véletlenül félrekattintanának).

 

Ahogy egyre több hirdetést készítesz, a Facebook algoritmusa megtanulja majd, hogy kik is számítanak ideális célközönségednek, és egyre inkább ilyen felhasználónak jeleníti majd meg reklámjaidat.

 

Megjelenítések

Hasonlóképpen a korábban tárgyalt jobb oldali oszlopban való elhelyezéshez, a „megjelenítések” opció akkor ideális, ha branding kampányt szeretnél futtatni, és minél több embert szeretnél elérni márkád hírnevével.

 

Napi egyedi elérések

Ez az opció akkor javasolt, ha szeretnél nagy közönséget elérni, de nem akarod, hogy hirdetéseid túl gyakran jelenjenek meg. Például beállíthatod, hogy hirdetésed csak 4 naponta egyszer jelenjen meg célközönségednek.

 

Ennek az az előnye, hogy rendszeresen megjelenhetsz célközönséged előtt, és ezzel márkád neve rögzülhet a tudatukban, de mégsem bombázod őket rendszeresen minden nap zaklató hirdetésekkel. Ezt az opciót akkor érdemes választani ha kampányodat legalább 1-2 hónapig szeretnéd futtatni.

 

4. Optimalizálj, amilyen hamar csak lehet

A legtöbb hirdető, miután elkészít egy új hirdetést hagyja, hogy az 1-2 napig fusson, és aztán visszanéz rá, hogy ellenőrizze a teljesítményét, a CPC-t, az eredményeket, és így tovább, majd elvégzi a szükségesnek vélt optimalizálást rajta. Ennél sokkal jobb taktika már 1-2 óra elteltével ellenőrizni, hogy hogy áll a hirdetés, majd ez alapján optimalizálni – meg is magyarázzuk, hogy miért!

 

Amikor először publikálsz egy hirdetést, a Facebook algoritmusa kihelyezi azt a lehető legjobb helyekre, ahol az emberek számára láthatóvá válik. Ilyenkor sokan látják a hirdetést, és sokaknak van lehetősége rákattintani arra, hozzászólni, vagy bármi mást csinálni vele. A Facebook algoritmusa ezt a kezdeti időszakot arra használja fel, hogy felmérje, mekkora érdeklődést vált ki a hirdetés ebből a közönségből, majd ez alapján eldönti, hogy megérdemli-e, a reklám, hogy ezekben a kiemelt pozíciókban maradjon, vagy hogy kevesebb prioritást adjon neki.

 

Ha tehát időben (nem 1-2 nap elteltével) ellenőrzöd hirdetésed teljesítményét, akkor minél hamarabb elvégezheted rajta a szükséges optimalizálást, és biztosíthatod, hogy tovább maradjon a prémium pozíciókban. Persze ez a taktika csak akkor fenntartható, ha nem futtatsz egyszerre több tucat kampányt, de érdemes még olyankor is hamar odafigyelni legfontosabb hirdetéseidre!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok