Éttermi online marketing - 8 éttermi marketing tipp, ami több vendéget hoz majd neked a válság után

Online marketing tippek éttermeknek

Kreatív éttermi marketing tippek, amikkel még több vendéget csábíthatsz el a válság után

czsofi Szerző:
czsofi

Azt mondod butaság az éttermed marketingjével foglalkozni koronavírus idején, amikor úgyis bezártál? Nagy tévedés! Ha valamivel ebben az időben is érdemes foglalkozni, az bizony az online marketing. Miért? A válasz egyszerűbb, mint gondolnád.

 

Online marketing tippek éttermeknek

Egy jó online marketing kommunikáció kialakítása időbe telik, hiszen szó szerint egy építkezési folyamatról van szó. Amikor végre visszatér az életünk a régi kerékvágásba, az emberek fejvesztve rohannak majd ingerek után, így fellendítve a turizmust és vendéglátóipart. Ha szeretnél részesedni ezekből a potenciális vendégekből, most kell időt és energiát fektetned a marketingbe. Mert a konkurenciád is meg fogja tenni, ha elég okos. Így tehát ez a cikk nem arról akar meggyőzni, hogy igenis érdemes most az online marketing kommunikációval foglalkozni, hanem olyan tippeket ad, amelyekkel már ma tehetsz valamit éttermedért.

 

Úgy érzed, még ennél is többet szeretnél? Beláttad, hogy most kell belehúzni, hogy bombabiztos helyet szerezhess magadnak a piacon? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Vágjunk bele

Hacsak nem ma foglalkozol először az éttermi marketinggel, bizonyára tisztában vagy vele, hogy az emberek szinte kizárólag az internetet használják, ha szeretnének éttermet találni maguknak egy adott környéken. Ez alapján nem kérdés, hogy marketingedet online keretek között kell lebonyolítanod, ha azt szeretnéd, hogy az internetező közönség is felfigyelhessen éttermedre.

 

A következőkben éppen ezért összegyűjtöttünk egy egész vacsorányira való éttermi marketing tippet, amelyek pontosan ebben segíthetnek! Mielőtt azonban belevetnénk magunkat a tippekbe, fontos megjegyeznünk, hogy mindez csak úgy működhet, ha tudod, hogy kik alkotják célközönségedet (azaz kik ideális vendégeid), ugyanis ez fog diktálni mindent, amit éttermi marketinged során végzel majd.

 

Például ha egy fiatalosabb, friss hangulatú éttermet szeretnél népszerűsíteni, akkor célközönséged valószínűleg a millenáris korosztály tagjai közül kerülnek ki, de elképzelhető az is, hogy egy előkelőbb, luxusétteremről van szó, ami már egész más csoportokat foglalkoztat. Derítsd tehát ki, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, és tanulmányozd át az alábbi éttermi marketing tippeket, amikkel még több vendéget csábíthatsz el!

 

1. Rendezz versenyeket vagy kihívásokat a közösségi médián

Ezt addig is megteheted, amíg az éttermed zárva van. Mindenki szeret ingyen dolgokat nyerni, ez teszi olyan nagyszerű éttermi marketing eszközökké a közösségi médián megrendezett versenyeket, nyereményjátékokat és kihívásokat. Ezeket többféle kreatív módon ki lehet alakítani, de mindig érdemes odafigyelni rá, hogy a „nevezés” vagy a részvétel feltételei ne legyenek túl nehezek, hiszen így minél több ember csatlakozhat a szórakozáshoz és ez éttermed számára is több publicitást jelent majd.

 

Például kösd ahhoz a nevezést, hogy valaki kedvelje/kövesse éttermed profilját, majd jelölje meg két ismerősét a hozzászólások között, akikkel szívesen ellátogatna hozzád, amikor az étterem végre újra kinyit. Mindez több követőt, nagyobb láthatóságot és jó eséllyel nagyobb vendégkört is jelent majd éttermed számára. A nyertesek között kisorsolhatsz például egy ingyen vacsorát, vagy hasonló ösztönző nyereményeket is.

 

2. Ismerkedj meg a hashtagekkel

A hashtagek szintén az éttermi marketing remek kellékei lehetnek, hiszen ismertebbé teszik márkádat, javítják a közösségi aktivitási arányokat és akár persze akár új vendégeket is segíthetnek csalogatni éttermedbe.

 

A sikerhez elengedhetetlen az erős márkaismertség, hogy valahányszor az emberek meglátják éttermed logóját, vagy meghallják a nevét, rögtön eszükbe jusson, mit is képvisel céged, milyen jellegű fogásokat kínálsz, és persze, hogy hol találhatnak meg.

 

Érdemes tehát egy saját, márkás hashtaget kitalálni éttermed számára, és rendszeresen használni is azt, hogy idővel követőid is átvegyék. A hashtaghasználatra a fent említett nyereményjátékokkal is ösztönözheted követőidet – pl. megkérheted őket, hogy osszanak meg képeket, és használják éttermed hashtagét hozzájuk.

 

Saját hashtageid mellett ne csak népszerűeket használj, mert ezeket számtalan bejegyzésben alkalmazzák az emberek, amelyek között könnyedén elveszhetnek posztjaid. Ezt kevésbé népszerű, célzottabb hashtagekkel ellensúlyozhatod. Mindig ügyelj azonban arra, hogy a hashtagek közvetlenül kapcsolódjanak a bejegyzés tartalmához!

 

3. Szerezz felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak azok a képek, videók vagy akár írott szövegek, amelyeket követőid, vendégeid készítenek éttermeddel kapcsolatban. Ezek a tartalmak rengeteget segíthetnek éttermi marketingedben, ugyanis pénzt és időt is spórolhatsz velük.

 

10-ből 9 fő jobban bízik egy vadidegen, volt ügyfél véleményében, mint bármiben, amit egy márka (például éttermed) állít saját magáról. Ez nem meglepő, hiszen mindenki tudja, hogy a cégek egyértelműen csak a jó pontokat harsogják magukról, azonban az ügyfelek tartalmai valódi tapasztalatokat tükröznek.

 

A cél tehát minél több ilyen felhasználói tartalmat összegyűjteni, és felhasználni őket marketingüzeneteid közvetítésére. A legjobb az egészben, hogy ezek a hatékony marketingeszközök teljesen ingyenesen beszerezhetők. Egy étteremnek főleg nincs nehéz dolga, ha az elégedett vendégek képeire van szüksége, hiszen az emberek előszeretettel osztanak meg képeket kedvenc fogásaikról a közösségi médián.

 

Nincs más dolgod, mint engedélyt kérni ezektől a felöltőktől, hogy felhasználhasd anyagaikat. A legtöbben szívesen fogadják, hogy egy kedvelt márkájuk észreveszi őket.

 

Egy másik opció megosztani vendégeid írott véleményeit éttermedről. Gyűjtsd össze a Facebookra, Google Cégemre, TripAdvisorra írt véleményeket és értékeléseket, hogy büszkén feltüntethesd őket webhelyeden is.

 

4. Foglalkozz a helyi éttermi SEO-val

A helyi éttermi SEO-nál valószínűleg nincs fontosabb marketingtaktika, amelyet fel kell venned stratégiádba. A helyi SEO célja, hogy megjelenj a Google „helyi csomagjában”, ami egy adott környék legrelevánsabb találatait sorolja fel, valahányszor egy felhasználó helyi keresést indít.

 

A helyi csomaghoz egy interaktív Google Térkép, illetve néhány kiemelt cég is tartozik – ezek a Google találati oldalán, a többi találatt felett jelennek meg (a felhasználók persze továbbkattinthatnak, ha még több helyi találatra kíváncsiak). Persze a legtöbbeket a Google három elsőként megjelenített étterme érdekli majd, így ezek számíthatnak a legtöbb forgalomra is.

 

A helyi SEO egy külön témakör, amit itt sokáig tartana kifejteni, de szerencsére ebben az útmutatóban sokkal részletesebben is olvashatsz róla!

 

5. Várd vendégeidet egy pazar webhellyel

Manapság elengedhetetlen, hogy egy étterem kiváló webhellyel várja vendégeit. Egy igényesen kialakított webhely lehetővé teszi, hogy már azelőtt pozitív élményekkel ragadtasd el ügyfeleidet, hogy egyáltalán betérnének éttermedbe.

 

A webhelyen bemutathatod az érdeklődőknek éttermed hangulatát, elérhetőségeit, aktuális étlapját, nyitva tartását, illetve az esetleges lehetőséget rendezvényi bérlésre, stb. Mindezeken kívül egy online asztalfoglalási rendszert is bevezethetsz az extra kényelem érdekében.

 

Mindeközben persze figyelj oda arra, hogy webhelyed egy mobil-első megközelítéssel alakítsd ki. Az emberek többsége mobileszközökről böngészi az internetet, így fontos, hogy számukra is kielégítő felhasználói élményt nyújts, ráadásul a Google is alacsonyabbra helyezi webhelyed a keresőtalálatok között, ha nem működik megfelelően okostelefonokon!

 

6. Hallgatózz a közösségi médián

A közösségi „hallgatózás” lényege, hogy rendszeresen ellenőrzöd az éttermedről írott véleményeket, bejegyzéseket és hozzászólásokat a különböző erre alkalmas platformokon. Mint fentebb említettük, az emberek véleményei nagyon fontosak az érdeklődő vendégek számára, ezért fontos, hogy éttermedről egy pozitív kép alakuljon ki bennük.

 

Fontos tehát, hogy rendszeresen utánanézz, mit állítanak éttermedről az emberek az interneten, nehogy valaki ferde valóságot tárjon az emberek szeme elé. Ha hamis információkat látsz terjedni, rögtön lépj közbe éttermed fiókjával és javítsd ki a helytelen állításokat!

 

Ez persze időigényes munka, amit – éttermi marketinged összes többi részével együtt – érdemes egy tapasztalt online marketing ügynökségre bízni!

 

7. Indíts hűségprogramot

Egy hűségprogrammal nem csak új vendégeket csalogathatsz éttermedbe, hanem a meglévőket is újbóli látogatásokra ösztönözheted. Ehhez az egyik legjobb módszer megszerezni ügyfeleid emailjeit.

 

Megteheted ezt például webhelyeden, egy külön landing oldalon, vagy akár egy közösségi médiás kampány keretei között.

 

8. Készíts blogot éttermed számára

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mégis hogyan segíthet egy blog az éttermi marketingben. Az igazság az, hogy éttermed blogján temérdek hasznos tartalmat megoszthatsz érdeklődő közönségeddel, és akár olyan emberekkel is megismertetheted éttermedet, akik korábban nem is tudtak róla.

 

Ossz meg hasznos cikkeket olyan témákról, amik kapcsolódnak éttermedhez, és persze célközönséged érdeklődéséhez. Ezek lehetnek receptek, éttermi etikett tanácsok, az éttermet érintő hírek, fejlesztések, útmutatók, stb. Ne felejts el helyi célzású cikkeket is készíteni, amelyekkel még több helyi érdeklődésű felhasználót vonzhatsz be.

 

Ahogy az emberek egyre többször találnak rá blogodra az interneten (a keresőoptimalizált tartalmaknak köszönhetően), úgy egyre inkább megszilárdul éttermed neve az emlékezetükben, és egy idő után biztosan érdekelni kezdi majd őket, hogy mit is kínálsz.

 

Az igazán jó blogbejegyzéseket továbbá az emberek előszeretettel osztják majd meg ismerőseikkel, így éttermed neve még tovább terjedhet!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok