Keresőoptimalizálás az éttermek esetében: étterem keresőoptimalizálás alapok

Étterem keresőoptimalizálás

6 tipp éttermek részére, hogy a SEO segítségével szerezhess vendégeket!

SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra minden valamire való cégnek, vállalatnak és vállalkozónak szüksége van, ha szeretne befutni az online világban. A SEO segít, hogy márkád láthatóbbá váljon a kereső felhasználók számára a különböző keresőmotorok találatai között. Ha azt gondolod, hogy étteremtulajdonosként számodra ez nem fontos – nagyon tévedsz! Az éttermek esetében is a legtöbb konverziót hozó eszköz a SEO, így feltétlen érdemes oldalad optimalizálnod. Az alábbi 6 trükkel pedig biztosan sikert aratsz majd!

 

Étterem keresőoptimalizálás

A verseny egyre hevesebb, és egyre nehezebb kitűnni a tömegből – a legtöbb figyelmet pedig általában azok a márkák kapják, akik első helyezettként jelennek meg a keresési találatok között. Ez a keresőoptimalizálás célja, és az étterem keresőoptimalizálás azt hivatott segíteni, hogy rád találjanak leendő vendégeid. Habár egy összetett témáról van szó, néhány alapvető jó tanácsot mindenképpen megosztanánk azon éttermek számára, akik nem szeretnének lemaradni a vendégek figyelméért folytatott verseny mezőnyétől.

 

Jó minőségű tartalmak és a SEO: a tartalommarketing szerepe az étterem keresőoptimalizálásában

A minőségi tartalmak célja bevonzani, megtartani, és visszatérésre ösztönözni a webhelylátogatókat.

 

Tartalomnak számít webhelyed, és az azt felépítő weboldalak minden eleme a képektől kezdve a szövegekig. Egy éttermi webhely nem feltétlenül csak a kapcsolati információkat kell, hogy tartalmazza – tartozhat hozzá egy blog is, amin rengeteg érdekes, értékes, hasznos tartalmat oszthatsz meg látogatóiddal az éttermi etikettről, a különböző receptekről, a közelgő eseményekről és rendezvényekről, hírekről és egyéb releváns dolgokról is. Ez képezi az étterem keresőoptimalizálás egyik alapját, amely elengedhetetlen lépés, ha szeretnél a Google-ből is látogatókat vonzani webhelyedre. 

 

A minőségi tartalmak effektív használatát tartalommarketingnek nevezzük. A tartalommarketinggel (pontosabban azon belül a SEO-val) nem csak láthatóbbá teheted webhelyedet a keresőmotorok számára, de bizalmat és tekintélyt is szerezhetsz márkádnak. Ezt csak azzal érdemelheted ki, ha olyan tartalmakat kínálsz (rendszeresen) olvasóidnak, ami érdekli is őket, és az étterem keresőoptimalizálással rád is találnak!

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Kimenő hivatkozások, amelyek segítik az étterem honlapjának SEO-ját: linkek szerepe az étterem keresőoptimalizálásban

Sokak számára kissé különösen hangzik, hogy a webhelyről kifelé (tehát más webhelyekre) mutató hivatkozások is befolyásolják azt, hogy a webhely hányadikként jelenik meg a keresőtalálatok között, pedig nagyon is így van.

 

A SEO nem csak a webhelyen belül létezik – a hitelességre külső jelek utalnak. Az igazán minőség, hiteles tartalmakat általában más webhelyekre mutató hivatkozásokkal szokás kiegészíteni (persze vannak kivételek). Ezek a hivatkozások általában idézett tartalmakat vagy tényeket támasztanak alá, és megjelölik az átvett gondolatok forrását. Mind a Google, mind az olvasók látni fogják, hogy hiteles, több forráson alapuló tartalommal van dolguk.

 

Persze nem minden kifelé mutató hivatkozás „ér” ugyanannyit. A legfontosabb szempont, hogy a hivatkozott tartalom valamilyen módon kapcsolódjon a saját tartalomhoz, és figyelembe kell venni a horgonyszöveget is. Csak annyi hivatkozást használj, amennyi indokolt is – a lényeg, hogy mindig releváns tartalmakra linkelj, amelyek kiegészíthetik saját tartalmadat, és ezzel további értéket biztosítanak az olvasónak. A Google figyeli ezeket a tartalmi kapcsolatokat, és nagyobbra értékeli majd tőle oldalaidat.

 

A blogbejegyzéseknek megírt szöveges tartalmaknál számít a tagoltság, a konkrét tartalom (legyen hasznos, érdekes), a szemléltető képek és a terjedelem (a hosszabb általában jobb) is. Tartsd észben ezeket, és tégy eleget olvasóid igényeinek!

 

Működő hivatkozások – 404-es oldalak kerülése az étterem keresőoptimalizálásban

„Hoppá, itt nincs semmi – Próbáld meg egy másik oldalunkat” – jelenik meg (jobb esetben) egy felhasználónak, amikor webhelyed egy nem létező oldalára érkezik akár véletlenül, akár egy rossz linkelés következtében. Rosszabb esetben egy érthetetlen 404-es hibaüzenetet kap, ami után biztosan soha többé nem tér vissza webhelyedre (bár általában ez a helyzet, akár a hibaüzenet, akár a „Hoppá…” oldal jelenik meg).

 

Amikor egy új oldalt hozol létre webhelyeden, vagy egy blogbejegyzést készítesz, ellenőrizd, hogy a hivatkozásuk működik-e rendesen. Mint azt fentebb említettük, ezek könnyedén elrettenthetik a lehetséges ügyfeleket, de a keresőmotorok sem nézik jó szemmel, ha webhelyeden elérhetetlen oldalak szerepelnek. Az ellenőrzést a Google Search Console Lefedettség jelentésében végezheted el.

 

Persze az emberek hajlamosak félregépelni az URL-eket, és megeshet, hogy egy olyan webhelyről próbálják elérni sajátodat, ami véletlenül egy rossz, vagy már nem létező URL-t adott meg nekik. Ezekre az esetekre érdemes létrehozni egy kreatív „Hoppá…” jellegű oldalt, ami arra ösztönzi a látogatókat, hogy ellenőrizzék a beírt címet, vagy próbáljanak máshol szétnézni a webhelyen.

 

Mobilbarát kialakítás – egy keresőoptimalizált étterem honlap alapja

A legnagyobb hoppá azonban akkor történik, amikor a Google átnézi webhelyedet egy vizsgálat során, és megállapítja róla, hogy nem mobilbarát. A mobilbarát jelleg az elmúlt évek során egyre fontosabb keresőrangsorolási szemponttá vált, és – az okostelefonok elterjedésének köszönhetően – mára már elengedhetetlen, hogy a webhelyek minden eszközön tökéletesen böngészhetően jelenjenek meg.

 

Ehhez mobilbarát kialakításra, vagy reszponzív designra van szükség. A Google ugyanis egy ideje már első körben az oldal mobilos verzióját vizsgálja majd meg, és ez befolyásolja a rangsorolást még akkor is, ha az ember egy hagyományos asztali számítógépről keres rá valamire. Tehát a mobilbarát kialakítás nem csak a mobilfelhasználók elérésében segít.

 

De gondolj csak bele – még ha nem is lenne konkrét rangsorolási szempont, a mobilbarát jelleg fontos tulajdonság minden modern webhely számára. Egy mobilhoz szokott felhasználó nem fog néhány másodpercnél tovább várni egy mobilos oldal betöltésére. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek előszeretettel böngésszék webhelyedet mobilkészülékeikről is, akkor gyorssá és könnyedén kezelhetővé kell azt tenned számukra.

 

Közösségi média megosztás gombok – a SEO felpörgetésére, az étterem keresőoptimalizálás elősegítésére

A közösségi média világában aranyat érnek azok a tartalmak, amiket az emberek előszeretettel osztanak meg ismerőseikkel a Facebookon, a Twitteren, vagy más közösségi webhelyeken. Sokaknak viszont szükségük van némi segítségre, hogy ezt egyszerűen megtehessék, a legtöbben ugyanis nem veszik majd a fáradtságot, hogy kimásolják az oldal URL-jét, és beillesszék a megosztási dobozba (sokan pedig nem is tudják, hogy hogy kell).


A közösségi megosztás gombok ebben segítenek – egyszerűbbé teszik ezt a folyamatot, hogy minél többen oszthassák meg a tartalmakat a nagyvilággal. Fontos észben tartani, hogy ezen gombok jelenléte technikailag nem befolyásolja a SEO-t (a Google-t nem érdeklik), de minél többen osztják meg tartalmaidat, annál többekhez jut majd el, és annál több forgalmat vonzhatnak be ezek a megosztások.

 

A kulcsszavak fontossága egy étterem honlapjának keresőoptimalizálásakor

A kulcsszavak egy időben a meghatározó rangsorolási szempontnak számítottak az interneten, de mivel túl sokan használták ki egyszerűségüket, így egyre összetettebb rangsorolási rendszereket kellett fejleszteniük a keresőmotoroknak, hogy kiküszöböljék az ilyen visszaéléseket. Persze a kulcsszavak még ma is fontos elemei a SEO-nak, de már nincs rajtuk akkora hangsúly, mint sok évvel ezelőtt.

 

Első sorban olyan kulcsszavakat érdemes használni a tartalomban, amikre rangsorolni szeretnéd oldaladat – másképpen fogalmazva, amikre szeretnéd, hogy tartalmad találatként megjelenjen, ha az emberek rákeresnek az interneten. A kulcsszavakat a tartalom címében, az URL-ben, a tartalom szövegében, és a meta mezőkben is érdemes elhelyezni valamilyen formában.

 

Fontos azonban, hogy ne vidd túlzásba a kulcsszavak használatát. Ha túl gyakran használsz egy bizonyos kifejezést tartalmadban, és minden meta meződet azzal töltöd ki, akkor ezt a Google kulcsszóhalmozásnak érzékeli, és szándékosan lerontja érte a rangsorolásodat, egyfajta büntetésként. Ebből elég nehéz visszamászni, ezért jobb szimplán elkerülni!

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok