Ecommerce marketing: a sikeres e-kereskedelmi marketing néhány lépésben

Ecommerce marketing: webáruház marketing alapok

Ecommerce marketing: minden, amit az e-kereskedelmi marketingről tudnod kell

Hogyan lehet sikeres a webáruházad, hogyan lehet még több eladásod? Összefoglaltunk mindent, amit ar ecommerce marketingről tudnod érdemes! Webáruház marketing stratégiák, kommunikációs ötletek és ekereskedelmi marketing tippek egy helyen.

Ecommerce marketing: webáruház marketing alapok

Az e-kereskedelmi marketing speciális terület, amely hatalmas odafigyelést és aprólékos munkát igényel. Ha úgy érzed, nincs időd – vagy épp megfelelő tudásod – az ekereskedelmi marketing elvégzéséhez, segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

A marketing nagy része manapság digitális formában, az interneten történik, de ez nem jelenti azt, hogy az online marketing összes típusát egy kalap alá vehetjük. Ott van például az e-kereskedelmi marketing, ami minden kereskedő marketingstratégiájának fontos, önálló részét képezi.

 

De mi is az az e-kereskedelmi marketing, és mi köze van az online marketing többi ágazatához? A következőkben ezekre és hasonló kérdésekre kínálunk választ!

 

Mi az az e-kereskedelmi marketing?

Az e-kereskedelmi marketing az a folyamat, amely során egy cég igyekszik felhívni magára a figyelmet az interneten, hogy termékeket és/vagy szolgáltatásokat értékesíthessen online üzletében. Az e-kereskedelmi marketingesek többek között a közösségi média, a különféle online tartalmak, a SEO és az emailek segítségével kelthetik fel lehetséges ügyfeleik figyelmét, illetve ösztönözhetik őket vásárlásra.

 

Rögtön rátérünk részletesebben is az e-kereskedelmi marketingre, de előtte vessünk egy pillantást arra is, hogy mik azok az e-kereskedelmi hirdetések, illetve hogy hogyan kapcsolódnak az e-kereskedelmi marketinghez.

 

Mik azok az ecommerce hirdetések az e-kereskedelmi marketingen belül?

Mint azt bizonyára tudod, a hirdetések a marketing egyik ágazatát képezik. Ugyan így az e-kereskedelmi hirdetések is az e-kereskedelmi marketing részei. Ha szakszerűen használod őket, az e-kereskedelmi hirdetések képesek még több konverziót és márkaismertséget szerezni céged számára. Ez párhuzamban áll a fenti definíciónkkal is, miszerint az e-kereskedelmi marketing célja, hogy egy cég minél több figyelmet hívjon fel kínálatára, hogy értékesítésre ösztönözhesse célközönségét.

 

Az e-kereskedelmi hirdetések digitális reklámok, úgymint display hirdetések, bannerhirdetések és egyéb hirdetések formájában jelenhetnek meg az interneten.

 

Az e-kereskedelmi hirdetések tehát az e-kereskedelmi marketing fontos és hatékony részei, de a két kifejezés nem cserélhető fel egymással.

 

Az e-kereskedelmi marketing formái

Az e-kereskedelmi marketing számos összetevőből áll össze. Lássuk, hogy melyek ezek, és hogyan segíthetik marketingtörekvésiedet!

 

Közösségi média marketing az e-kereskedelmi marketing stratégiában

Manapság szinte minden régi és új cég, márka és vállalkozó jelen van a világ legnépszerűbb közösségi platformjain. E közösségi jelenlét fő célja, hogy szoros kapcsolatot teremthessenek célközönségükkel, és olyan tartalmakat oszthassanak meg velük, amelyek érdeklik őket.

 

E-kereskedelmi marketingesként a közösségi média számodra is fontos marketingeszköz lehet, csak éppen kissé máshogyan kell felépítened rajta kampányaidat a többséghez képest.

 

Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy bizonyos közösségi platformok nem feltétlenül ideálisak e-kereskedelmi célokra. Tekintve hogy az e-kereskedelem egy erősen vizuális ágazat, közösségi sikereid attól függnek majd, hogy milyen vizuális hatást tudsz kelteni a különböző platformokon, amiket kifejezetten erre éleztek ki.

 

Ott van például az Instagram, ami egy kifejezetten vizuális közösségi platform, és lehetőséget nyújt a kereskedők számára, hogy megnyerő képek formájában mutassák be kínálatukat célközönségüknek – ez pedig kiemelten fontos az e-kereskedelmi marketingen belül.

 

Bizonyos közösségi platformokon úgynevezett megvásárolható tartalmakat is használhatsz. Ezek a bejegyzések vagy reklámok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy közvetlenül az adott platformon keresztül vásárolhasson magának a megjelölt vagy hirdetett termékekből. Ez számos lépést kiiktat a vásárló számára, csökkentve ezzel a súrlódást, és fokozva a felhasználói élményt. Sokan kifejezetten preferálják ezt a módszert, mert így nem kell elhagyniuk kedvenc platformjukat a vásárláshoz.

 

A közösségi média továbbá fontos szerepet játszik egy márka image-ének megerősítésében is. Az olyan platformok, mint a Facebook lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy véleményeket írjanak egy cég oldalára, és megosszák pozitív vagy éppen negatív tapasztalataikat a többi felhasználóval. A vélemények értékéről lejjebb bővebben is szót ejtünk majd.

 

Tartalommarketing az e-kereskedelmi marketing stratégiában

Akik ismerik a tartalommarketing fogalmát, azok a szó hallatán gyakran blogbejegyzésre vagy éppen a YouTube-ra feltöltött videókra gondolnak – olyan hasznos tartalmakra, amelyek láthatóbbá teszik márkádat a keresgélő felhasználók számára. De mi a helyzet az e-kereskedelemmel? Nos, az e-kereskedelmi marketinghez is szükséged lesz a tartalommarketingre, hiszen a minőségi tartalmakkal nem csak több lehetséges ügyfelet vonzhatsz webáruházadba, hanem arról is meggyőzheted őket, hogy tőled érdemes vásárolniuk.

 

Íme néhány tipp ehhez!
 

#Optimalizáld termékoldalaid tartalmát: termék SEO az e-kereskedelmi marketingben

Optimalizáld termékoldalaid szöveges tartalmait termékorientált, kulcsszavakkal, amelyek termékeid neveit is tartalmazzák. Ha például fűnyírókat értékesítesz, akkor érdemes egy oldalt „energiatakarékos elektromos fűnyíró” kifejezésre optimalizálni, hiszen így terméked nagyobb eséllyel elenhet majd meg a Google-ban amikor valaki ilyen fűnyírók után kutat – így a SEO-nak köszönhetően még több vásárlót szerezhetsz e-kereskedelmi marketingeddel.

 

Fontos, hogy egy adott termék kulcsszavait ne csak a leírásában, hanem a termék nevében, illetve az oldal meta mezőiben (title, description) is használd. Ezek mind segíthetnek, hogy termékeid a megfelelő keresésekre jelenjenek meg a Google-ben, illetve hogy többen kattintsanak rájuk a találatok között.

 

#Indíts blogot e-kereskedelmi marketing stratégiád keretein belül!

Ha fűnyírókat értékesítesz, akkor egy blogbejegyzésben írhatsz például arról, hogy hogyan kell szakszerűen gyepet ápolni. Ha kellően hasznos és értékes útmutatót írsz erről, egyre több gyepápolás iránt érdeklődő felhasználó talál majd rá blogodra, függetlenül attól, hogy a konverziós tölcsér mely szakaszában járnak.

 

Írhatsz továbbá a fűnyírók tisztításáról is, vagy, hogy mik az elektromos, üzemanyagos és motor nélküli fűnyírók előnyei és hátrányai. Ezek a bejegyzések már azokat a felhasználókat célozzák meg, akik a konverziós tölcsér megfontolási és szakaszában vannak épp.

 

Egy jó blogstratégiával egy egész cikksorozatot készíthetsz egy témáról, ami egyre közelebb tessékeli az érdeklődőket a vásárláshoz – ami pedig a sikeres e-kereskedelmi marketing alapja.

 

#Írj blogbejegyzéseket más webhelyekre e-kereskedelmi marketinged keretein belül

A más blogokra írt úgynevezett vendégcikkek segíthetnek egy teljesen új közönségnek bemutatni márkádat, ráadásul gyakran ingyen. Ha ezek a cikkek hivatkozást is tartalmaznak, ami webhelyedre (vagy webáruházadra) mutat, akkor azzal még több hasznot nyersz, hiszen ezek a linkek fontos rangsorolási jelek a Google és más keresőmotorok szemében. Ez az e-kereskedelmi marketing stratégiánk belül a linképítést és a hírnév növelést is fokozza.

 

Ehhez persze olyan blogokat kell találnod, amelyek közönsége érdeklődhet kínálatod iránt.

 

Lesznek olyan esetek is, amelyekben nem is kell vendégbejegyzést írnod. Ha találsz egy olyan cikket a blogon, amelybe beleillene hivatkozásod, akkor felkérheted a szerkesztőt, hogy adja hozzá azt. Ezzel nem csak te, hanem a blog olvasói is jól járnak, hiszen ennyivel értékesebbé válik számukra a tartalom. Persze felajánlhatod a meglévő cikk kiegészítését is, amivel még hasznosabbá teheted azt a blog szerkesztője számára.

 

#Állíts össze egy kulcsszavakra épülő „gyakran ismételt kérdések” oldalt webhelyeden: célzott SEO e-kereskedelmi marketingeden belül

Célközönségednek, leendő ügyfeleidnek bizonyára több kérdése is van kínálatoddal, márkáddal kapcsolatban, amelyeket meg kell válaszolnod. Érdemes erre egy GYIK oldalt létrehozni webhelyeden, amelyen válaszokat adsz a leggyakoribb, long tail kulcsszavakat használó kérdésekre. Ezek nem csak a már webhelyeden járó látogatókat segítik, hanem lehetővé teszik azt is, hogy webhelyed gyakran keresett kérdésekre is rangsoroljon, tehát megjelenjen a keresőmotorok találatai között.

 

Keresőmarketing az e-kereskedelmi marketing stratégiában

A keresőmarketingbe beletartozik a keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőhirdetések futtatása is. A kulcsszavak, hivatkozások és technikai optimalizálásért cserébe a SEO organikus, érdeklődő forgalmat képes vonzani webhelyedre. A fizetett keresőhirdetések (PPC, azaz pay-per-click hirdetések) lehetővé teszik számodra, hogy reklámjaidat a többi találat felett jeleníthesd meg az érdeklődő felhasználók számára.

 

Ha megfelelően állítod össze őket, Google PPC kampányai biztosítják, hogy reklámjaidat olyan felhasználók lássák a keresési találatok tetején, akik a kínálatoddal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek rá. Az első találatok (akár hirdetések, akár organikus linkek) általában lényegesen több kattintást szereznek, mint a többi hivatkozás, ezért éri meg többek között a fizetett kampányokkal is foglalkozni az e-kereskedelmi marketingen belül

 

Email marketing az e-kereskedelmi marketingen belül

Az email marketing a digitális marketing egyik legrégebbi formája, mégis a mai napig fontos marketingeszköz az e-kereskedők számára.

 

Az email marketing ereje abban rejlik, hogy remekül automatizálható. Ez az automatizálás lehetővé teszi, hogy létrehozz egy email kampányt, ami fokozatosan, egymás után adott időközönként kiküldött üzenetekkel célozza meg a feliratkozókat a szerint, hogy a közönség mely szegmensébe tartoznak, vagy hogy a konverziós tölcsér mely szakaszában járnak éppen. Az email markeitng automatizálása elengedhetetlen, ha cégednek több száz, vagy több ezer feliratkozója van.

 

Fontos azonban észben tartani, hogy az elmúlt évek során egyre felkapottabb témává vált az internetes adatbiztonság. Így elengedhetetlen, hogy emailjeidet a megfelelő szabályok szerint állítsd össze, és hogy kiérdemeld és meg is tartsd feliratkozóid bizalmát üzeneteiddel. Nem mindegy például, hogy hogyan szerzed meg feliratkozóid beleegyezését, hogy marketing emaileket küldhess nekik.

 

Íme két tipp az e-kereskedelmi email marketinghez:

 

#Utókövetés az e-kereskedelmi marketingen belül

Ha egy ügyfél vásárolt egy terméket webhelyeden keresztül, és a rendelés során beleegyezett, hogy marketing emaileket küldj neki, akkor érdemes néhány nappal a vásárlás után élni is ezzel a lehetőséggel. Ez segít életben tartani a közted és az ügyfél közötti kommunikációt, és további vásárlásokat alapozhatsz meg vele, hiszen több olyan termékre hívhatod fel a vásárló figyelmét, amik esetleg érdekelhetik őt.

 

Az ilyen utólagos emailek továbbá azt is bebizonyítják ügyfeleid számára, hogy nem csak addig tartod őket értékesnek, amíg vásárolnak tőled, hanem szeretnéd biztosítani, hogy a lehető legtöbbet kihozhassák az általad vásárolt termékekből. E mellett kiküldhetsz egy rövid kérdőívet is, amivel hasznos visszajelzéseket gyűjthetsz arról, hogy mit gondolnak ügyfeleid márkádról, termékeidről vagy épp a webáruházi vásárlás folyamatáról.

 

Továbbá egy ilyen emailben felkérheted őket arra is, hogy írjanak véleményt/értékelést egy termékedhez, vagy márkádhoz az erre ideális platformok valamelyikén (webhelyeden, a Google Cégem profilodon, a Facebookon, stb.) Ne felejts el linkeket mellékelni, hogy könnyedén megtalálhassák ezeket.

 

#Kosárelhagyások csökkentése az e-kereskedelmi marketingben

Számos oka lehet annak, hogy egy felhasználó hátrahagyja digitális bevásárlókosarát egy webáruházban. Egy emaillel emlékeztetheted őket arra, hogy termékeket felejtettek kosarukban, és azt is megérdeklődheted tőlük, hogy miért döntöttek így. Ezzel rengeteg hasznos visszajelzést kapsz majd webáruházadról – elképzelhető, hogy a vevők valahol jobb áron találtak rá ugyan ezekre termékekre, talán valami hiba lépett fel a rendelési folyamatban, esetleg szimplán dolguk akadt, és csak egy emlékeztetőre volt szükségük, hogy folytassák a vásárlást.

 

Emlékeztesd a címzettet, hogy ha bármilyen problémája vagy kérdése van, forduljon az ügyfélszolgálathoz (kínálj ehhez email címet és telefonszámot is az emailben).

 

Influencer marketing az e-kereskedelmi marketingben

Az influencer marketing az e-kereskedelmi marketing egyik fontos alappillérévé vált az elmúlt évek során. Az influencerek olyan népszerű online személyek, akik képesek befolyásolni követőik véleményeit és vásárlói döntéseit. A cégek gyakran dolgoznak együtt influencerekkel, hogy marketingüzeneteiket rajtuk keresztül juttathassák el egy érdeklődő célközönséghez.

 

Az influencerek szponzorált tartalmaikban említést tesznek termékeidről, vagy konkrétan bemutatják és ajánlják azokat követőiknek.

 

Partnermarketing az e-kereskedelmi marketingben

10-ből 8 márka alkalmazz a partnermarketinget, ami a marketing egy különösen népszerű formája az e-kereskedelemben. A partnerek olyan személyek vagy cégek, akik/amik segítenek eladni termékeidet az interneten egy előre megszabott közvetítői díjért cserébe.

 

Bizonyos értelemben az influencerek is marketingpartnerek, de itt most kifejezetten azokról a partnerekről van szó, akik régimódi (habár a mai napig hatékony) marketingtechnikákat alkalmaznak erre a célra. Fizetett hirdetéseket és más módszereket (pl. hivatkozással ellátott blogbejegyzéseket) használnak, hogy minél több érdeklődő vásárlót juttassanak webhelyedre.

 

Helyi marketing – lokális megjelenés az e-kereskedelmi marketinggel

A helyi marketing lehetővé teszi e-kereskedelmi vállalatod számára, hogy fokozottan célozd meg azokat a területeket, ahol a legtöbb lehetséges ügyfeled található (pl., egy adott településben, vagy városrészben).

 

Lehetséges ügyfeleid tartózkodási helyét úgynevezett nyomkövető sütikkel szerezheted meg, hogy aztán kifejezetten nekik szóló hirdetésekkel és különleges ajánlatokkal érhesd el őket. Például ingyenes házhozszállítást kínálhatsz azoknak a rendelőknek, akik egy közeli raktáradtól X km-es távolságra laknak. Néha ennyi is elég ahhoz, hogy egy új ügyfelet szerezz márkádnak.

 

 

E-kereskedelmi marketing tippek

Most, hogy tisztában vagy az e-kereskedelmi marketing különböző formáival, ismerkedj meg néhány hasznos tippel is, amik segíthetnek elérni marketingcéljaidat!

 

Törekedj a személyre szabásra e-kereskedelmi marketingedben!

Azok a cégek, amelyek ügyelnek a személyre szabásra lényegesen több bevételről számolnak be. A személyre szabás lényege, hogy egy-egy lehetséges ügyfelet kifejezetten neki szól marketinganyagokkal igyekszel megcélozni – tehát odafigyelsz szükségleteire, és ezekhez igazítod kommunikációdat.

 

A személyre szabás egyik leggyakoribb és legegyszerűbb példája a névre szóló email, ahol a tárgy mezőben és a megszólításban is szerepel a címzett neve. Egy ilyen email továbbá kifejezetten az adott személynek ajánlott termékeket sorolhat fel, amit korábbi vásárlásai és webáruházad böngészgetése alapján állíthat össze egy automatizált rendszer. A személyre szabás következő „szintje” ha úgy tetszik a dinamikus webhelytartalmak, amik az adott látogató preferenciáihoz igazodnak – ez egy még hatékonyabb eleme az e-kereskedelmi marketingnek.

 

A személyre szabás képes jelentősen felgyorsítani a vásárló utazását, hiszen gyakran kiiktatja a kutatási fázist, hogy a vevő rögtön a számára releváns kínálatból válogathasson. Minél egyszerűbbé teszed számukra a vásárlást, annál többen is végzik majd el azt.

 

Használj felhasználói tartalmakat e-kereskedelmi marketingedben! 

A felhasználói tartalmak olyan marketinganyagok céged számára, amiket ügyfeleid készítenek el neked, méghozzá teljesen ingyen. A felhasználói tartalmak koncepciójának lényege, hogy márkád elégedett ügyfelei terjesszék annak hírnevét az interneten (vagy akár személyesen is) – ez pedig az e-kereskedelmi marketing egyik legfontosabb eleme.

 

Ez nem csupán ingyen reklám márkádnak. Amellett, hogy forgalmat terelnek webáruházad irányába, a felhasználói tartalmak igazi, hiteles marketinganyagok az emberek szemében, hiszen valódi, elégedett vásárlóid írták vagy készítették őket.

 

A legtöbben inkább bíznak egy idegen véleményében, mint bármiben, amit egy márka állít magáról. Ezért olyan fontos összegyűjteni például elégedett ügyfeleid véleményeit és a termékeiddel készült képeiket, hogy ezekkel is bizonyíthasd márkád értékét az érdeklődők számára.

 

Felhasználói tartalmakat szerezhetsz például versenyekkel – ezekre a felhasználók olyan képekkel jelentkezhetnek, amin a termékeid is láthatók. Egy másik opció összeszedni a legjobb véleményeket a különböző véleményező platformokról.

 

Indíts hűségprogramot e-kereskedelmi marketingedben!

Minden kereskedő tudja, hogy egy volt/meglévő ügyfelet sokkal egyszerűbb újbóli vásárlásra bírni, mint meggyőzni valakit, aki számára márkád teljesen új és idegen. Egy hűségprogram arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy újból és újból is a te cégedet válasszák, valahányszor egy adott termékre vagy szolgáltatásra van szükségük.

 

Egy hűségprogramot nem kis munka összeállítani, de az így szerzett ügyfélhűség, ismétlődő vásárlások és felhasználói tartalmak miatt nagyon is megéri foglalkozni vele.

 

Érdemes e-kereskedelmi marketing stratégiád részeként egy olyan hűségprogramot indítani, amelyben ügyfeleid többféleképpen is bizonyíthatják márkád iránti hűségüket. Jutalmazd meg az újból vásárlókat, a közösségi médiás említéseket, és az egyéb olyan tevékenységeket, amelyek elősegítik márkád növekedését.

 

Azon is el kell gondolkodnod, hogy pontrendszerrel, kedvezményes kódokkal, vagy más kedvezményekkel szeretnéd-e meghálálni ügyfeleid hűségét – de mindenképp javasoljuk legalább az egyiket, hiszen nagyon hatékony e-kereskedelmi marketing eszközről beszélünk.

 

A vélemények fontossága az e-kereskedelmi marketingben

Mint fentebb olvashattad, az emberek egyre kevésbé bíznak a cégekben. Szerencsére a vásárlók által írt vélemények segítenek megerősíteni ezt a bizalmat, hiszen valódi, elégedett ügyfelek tapasztalatain alapszanak. Ha az emberek látják, hogy másoknak is bevált egy termék, hogy segített megoldani a problémáikat, akkor jó eséllyel ők maguk is elhiszik majd, hogy nekik is érdemes megvásárolniuk azt – ez pedig az e-kereskedelmi marketing egyik legfontosabb eleme lehet.

 

Éppen ezért ösztönözd arra ügyfeleidet, hogy írják meg véleményeiket márkádról és termékeidről. A fent említett vásárlási utáni emailek remek alkalmat kínálnak erre.

 

Vallomások az e-kereskedelmi marketingben

Ügyfeleid „vallomásait” is felhasználhatod, hogy bebizonyíthasd, milyen nagyszerűek is termékeid. Ezek a vallomások lényegében szerkesztett vélemények, mert könnyedén előállíthatod őket interjúkból, amikben konkrét kérdéseket tehetsz fel termékeid azon részeiről, amiket szeretnél kiemelni leendő ügyfeleidnek.

 

Mivel e-kereskedelmi környezetről van szó, érdemes olyan dolgokra is kitérni, mint a webáruház egyszerű használata, a kényelmes rendelési folyamat és a nagyszerű ügyfélszolgálat – hiszen ezek is fontosak az e-kereskedelmi marketing kommunikációban.

 

Esettanulmányok az e-kereskedelmi marketingben

Az esettanulmányokkal elmesélheted ügyfeleid sikertörténeteit, és gyakran csak ez az utolsó löket kell valakinek, a te termékeidet válassza. Ezek az esettanulmányok akkor a leghatékonyabbak, ha egy konkrét vásárlói personát (azaz buyer personát) céloznak meg, ezért fontos, hogy olyan ügyfeleiddel készíts interjúkat, akik célközönségedet képviselik.

 

Egy jó esettanulmány megmutatja, hogy milyen volt az ügyfél élete, mielőtt rátalált termékedre vagy szolgáltatásodra, és hogyan változott meg, miután elkezdte használni azt.
 

Használj élő chatet e-kereskedelmi marketingedben!

A chatbotok az elmúlt évek legfelkapottabb e-kereskedelmi marketing trendjei közé tartoznak. Ezek a számítógépes programok képesek kommunikálni webhelyed látogatóival és számos ügyfélszolgálati feladatot is elláthatnak.

 

Az élő chatet természetesen valódi ügyfélszolgálatos kollégákkal is biztosíthatod, habár az ő kapacitásuk is véges, és nem biztosítanak 24/7-es lefedettséget az év 365 napján (persze cserébe sokkal összetettebb problémákat képesek megoldani, mint a chatbotok).

 

Akár chatbotokkal, akár valódi dolgozókkal, akár a kettő kombinációjával (ahol az egyszerűbb feladatokat a botok, a nehezebbeket a kollégák intézik) oldod meg, az élő chat nagyon fontos segítség lesz ügyfeleid számára, akiket csupán néhány megválaszolatlan kérdés választ el egy vásárlástól.
 

 

Kosárelhagyás csökkentése az e-kereskedelmi marketingben

Mint említettük, az emberek több okból is megszakíthatják a vásárlási folyamatot webáruházadban. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem bíznak márkádban, termékeidben vagy a rendelési folyamatban. Fontos, hogy minden okot megadj nekik arra, hogy tőled akarjanak vásárolni, és ezzel csökkentsd az elszalasztott lehetőségek számát, hiszen a kosárelhagyások cöskkentése rendkívül fontos eleme az e-kereskedelmi marketingnek.

 

Kínálj például pénzvisszafizetési garanciát, ha nem elégedettek a termékkel. Mindezt persze egy érthetően megfogalmazott (tehát nem 10 oldalas) visszáru tájékoztatóban foglald össze számukra. Jelenítsd meg márkád és termékeid díjait, elismeréseit a termékoldalakon és a vásárlási űrlapok mellett is. Érdemes továbbá minél több (és persze csak biztonságos) fizetési módot kínálni vásárlóid számára.

 

Használj reszponzív designt webhelyeden! Ez már alap az e-kereskedelmi marketingben.

2020-ban elengedhetetlen, hogy e-kereskedelmi webhelyed, vagy webáruházad reszponzív kialakítással készüljön el. Ez azért fontos, mert az emberek többsége ma már okostelefonjáról böngészi az internetet, tehát biztosítanod kell, hogy webhelyed megfelelően megjelenjen mobilos böngészőikben is, illetve hogy minden funkciója (keresés, rendelés, regisztráció, stb.) mobileszközökön is könnyedén használható legyen.

 

Ha ezt elhanyagolod, akkor a Google sem szívesen helyezi majd előtérbe webhelyedet a találatok között, és a felhasználóknak sem lesz türelmük egy elavult online üzletből vásárolniuk.

 

 

Hogyan állítsd össze e-kereskedelmi marketing stratégiádat?

Az építőelemek ismeretében lássuk, hogy hogyan áll össze az e-kereskedelmi marketing, és hogy hogyan készítheted el saját stratégiádat is!

 

Tűzd ki céljaid viszonyítási alapokhoz mérten e-kereskedelmi marketing stratégiádban

Céged mérete, jellege, elhelyezkedése, iparága és számos egyéb szempont alapján számos olyan szabványt sorakoztathatsz fel, amelyekhez hozzámérheted céljaidat. Ezek lesznek viszonyítási alapjaid.

 

E-kereskedelmi cégként ezek például lehetnek webhelyed látogatottsága, átkattintási arányok, konverziós arányok, ügyfélszerzési költségek és így tovább.

 

Bontsd e-kereskedelmi marketing stratégiádat kisebb taktikákra

E-kereskedelmi marketing stratégiád kialakítása során számos eszközt és módszert alkalmazhatsz, amelyekből igyekeztünk cikkünkben minél többet ismertetni. Ezek láttán csábító lehet a gondolat, hogy egyszerre minél többet felhasználd stratégiádban, de ezzel csak azt biztosítod, hogy egyikkel sem leszel sikeres, hiszen mindez rengeteg emberi erőforrást igényel.

 

Fontos, hogy inkább felmérd jelenlegi helyzetedet és a rendelkezésedre álló opciókat, hogy azonosíthasd azokat a taktikákat, amik a legjobban megtérülhetnek számokra. Ez után mindegyikre alakíts ki egy-egy tervet, hogy hatékonyan végezhesd őket.

 

Ne feledkezz meg régebbi ügyfeleidről sem e-kereskedelmi marketingedben!

Az e-kereskedelmi marketing nem a vásárlással ér véget, csupán átalakul. Miután valaki az ügyfeleddé válik, folytatnod kell vele a kommunikációt, hogy újra és újra örömet tudj szerezni neki. Mindez persze a hűség megszilárdítása miatt fontos, hiszen így biztosíthatod, hogy valaki újra és újra visszatérjen webáruzázadba, és hogy ismerőseinek is áradozzon márkádról, termékeidről és szolgáltatásaidról.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok