notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Céges arculattervezés: ezeket a lépéseket érdemes betartanod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profizmusodat céged arculata is tükrözi!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A cégedről alkotott kép, az első benyomás rendkívül fontos szerepet játszik a cég sikerében. Éppen ezért az online marketing mellett érdemes a céges arculattervezésre is nagy hangsúlyt fektetni! Szakértőnk segítségével összegyűjtöttük az arculattervezés legfontosabb szabályait, amelyek Neked is segítenek majd az eligazodásban! 

Vadon Zsolt lassan 10 éve foglalkozik céges arculattervezéssel, az alábbiakban az ő sorait olvashatod.

 

Minden találkozást úgy kezdek, hogy egy cég a tökéletes szakmai feltételek mellett, vizuálisan is megnyerő kell hogy legyen. Hogy miért? 


Mert vizuális korszakot élünk! Sok esetben az emberek pozitív döntését csak a modern, letisztult céges arculat tudja befolyásolni, hiszen profi céges arculat profizmust is sugall. 


Miért fontos egy cégnek a cégarculat tervezés?

Számos tanulmány kimutatta, hogy két ember találkozása során már az első néhány másodpercben alakulnak ki érzések egymás iránt. Természetesen ilyenkor mindannyian a szimpátiára törekedünk, melyet főképp vizuálisan (kellemes ápolt külső) valamint metakommunikációval (mosoly, kedves hanghullámok) ébreszthetünk fel a másikban. 


A szimpátia felkeltésével kapcsolatos 'íratlan szabályokat' a reklámipar is alkalmazza, a lehető legnagyobb tudatossággal. Eredménye pedig nem csekély. Számos cég hatalmas összegeket költ reklámra, egységes és megnyerő céges arculatra, hogy az embereket megnyerve eladhassa szolgáltatásait. Ezek a cégek többnyire sikerrel is járnak, és a megjelenésre költött kiadás gyorsan visszatérül! Minél több ember bizalmát nyeri el egy cég, annál sikeresebb lesz a vállalkozás. De hogyan éri pontosan mindezt el? 


Cégarculat tervezés folyamata

Céges arculattervezésnél sorra vesszük azokat a pontokat, amelyekre a leginkább szüksége van a cégnek. A koncepció egyik fő eleme a mindent átfogó céges arculat tervezése, az online és offline hordozókon való egységes és letisztult megjelenés, mellyel tudatos hirdetési stratégia alkalmazásával nap- mint nap találkozhatnak majd az emberek. Fontos, hogy az emberek a találkozás után megjegyezzék, kellemes, pozitív érzéseket keltsen bennük. Éppen ezért fontos a színek és a formák harmóniája, a legújabb trendeket követő cég image módszeres felépítése, melyben csakis egy ehhez értő szakember segíthet. 


A céges arculat legyen:

- letisztult 
- látványos 
- modern
- arculati elemei ismétlődjenek minél több hordozón, hogy megjegyezhető legyen


A marketing hordózó felületekről:

Egy céges arculatot számos felületen, azaz hordozón tüntethetjük fel.  
Elsősorban két fő területet tudunk megkülönböztetni, ezek az online, valamint az offline felületek, melyeken az arculati kézikönyv alapján elkészült reklámok jelennek meg.


Céges arculat alapja:

Logó tervezés és arculati kézikönyv, mely tartalmazza az arculati elemeket és azoknak használati útmutatóját, szabályait.

 

Céges arculat online hordozói:

- Weboldal
- Hírlevél
- Reklámbanner
- Facebook, twitter, google, printerest adatlap és ezekhez kötődő hirdetésbannerek
- Youtube, hirdető oldalak


A mai világban egy vállalkozás nehezen működhet, ha nincs jelen az online világban. Manapság számos olyan internetes felület van, ahol hirdethető a cég. A nagy verseny miatt azonban nem mindegy hogyan hirdetünk, hiszen, ha a hirdetés nem megfelelő, nem hozza a várt eredményeket. Együttműködés ebben az esetben ajánlott egy designerrel, marketingessel szövegíróval, Seo szakemberrel, statisztika mérővel, saját weboldal esetén pedig egy programozóval.  


Céges arculat offline hordozói:

Mappa, névjegy, levélpapír, csomagolás, címkézett ajándék kellékek 
Iroda, kirakat, üzlet, showroom,
Kamion, autó, munkaruha
Szóróanyagok, reklámtáblák, újságok


Természetesen számtalan felület van, ahol megjelenhet a cég, és az erre költhető összeg lehet akár a csillagos ég is. Hogy a megjelenésre költött összeg minél kedvezőbb lehessen, fontos hogy megfelelő szakemberekkel működj együtt, akik megbízhatóak, betartják az időpontokat és rendelkeznek az elvárt szakmai tapasztalattal. A céges arculatot bízd olyan szakemberre, akinek megnyerőek referenciái. Offline felület kialakítása esetén szükség van designerre, nyomdai kapcsolatra, marketingesre.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!