B2B online marketing - Ez kell egy erős digitális B2B marketing kampányhoz

Mi kell egy erős digitális B2B marketing kampányhoz 2019-ben? Mutatjuk!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2019 rohamléptekkel közeledik, a legtöbb marketinges számára már el is kezdődött, még akkor is, ha céged történetesen B2B tevékenységeket folytat. A B2B marketing kapcsán a legtöbbeknek automatikusan különféle outbound technikák jutnak eszébe, vagyis azok a módszerek, amelyek során közvetlen üzeneteket küldünk kiszemelt ügyfeleinknek.

 

Habár ezeknek a módszereknek továbbra is helyük van a B2B marketing stratégiában, mivel a digitális marketing világa folyamatosan változik, ha sikereket szeretnél elérni, ideje néhány változást is eszközölnöd. Szóval mi kell egy erős digitális B2B marketingkampányhoz 2019-ben? Mutatjuk!
 

1. Ne hanyagold el a kutatást és a demográfiai célzásokat

Először is utána kell nézned, hogy mely demográfiai csoportokat szeretnéd megcélozni. Ez sokak számára egyértelmű, de muszáj megemlítenünk, hiszen ha nem tudod, hogy kiknek szólnak marketing üzeneteid, azzal csak az idődet és pénzedet pazarolod.

 

A B2B marketing stratégiákra általánosságban jellemző, hogy valamilyen konkrét célcsoportnak szólnak. Nyilvánvaló, hogy választanod kell legalább egy ilyen csoportot, mert gyakorlatilag lehetetlen mindenkit ugyanazzal az üzenettel elérni.

 

Meg kell tehát határoznod, hogy kik alkotják a közönségedet, és milyen vásárlói perszónákat hozhatsz létre rájuk a következő szempontok alapján:

  • Mik iránt érdeklődnek
  • Mi az, amit nem szeretnek
  • Milyen vásárlási erőt képviselnek, és mik a fogyasztási szokásaik
  • Melyek azok a fájdalmi pontjaik, amiken segíthetsz, és hogyan
  • Hogyan kommunikálnak, és milyen kommunikációt várnak el (pl. milyen csatornákon keresztül)

 

Ha ez gyanúsan úgy hangzik, mint egy egyszerű B2C ügyfélperszóna összeállítása, akkor nem tévedsz, de tartsd észben, hogy a cégeknek is vannak olyan problémáik és jellegzetességeik, amelyeket összeállíthatsz egy-egy ilyen kitalált személyiség formájában. A kutatási fázishoz hozzátartozik továbbá a piackutatás, a vásárlási szokások felmérése, illetve versenytársak elemzése is. Csak így szerezheted meg azokat az információkat, amelyek birtokában megalapozott döntéseket hozhatsz majd, illetve képet kapsz azokról az átlagértékekről is, amelyhez hozzámérheted saját teljesítményedet.

 

Ha mindezzel megvagy, jöhet a dolgok demográfiai oldala. Minél szűkebbre fogod célzásodat, annál több időt és pénzt spórolhatsz meg hosszútávon. Ehhez meg kell ismerkedned lehetséges ügyfeleid jellemzőivel, és szükségleteivel, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálhass nekik, amelyekre pozitívan reagálnának. Igyekezz vásárlói perszónáidat is így elkészíteni.

 

Sok segítséget nyújthat ehhez a Google Analytics. A Google ingyenes analitikai eszköze átfogó képet ad arról, hogy tartalmaidat kik és hogyan „fogyasztják” – az információk birtokában könnyebben eldöntheted, hogy kiknek és hogyan érdemes közvetítened üzeneteidet. B2B cégként elengedhetetlen, hogy pontosan tudd, kiknek miként segíthetnek majd termékeid és/vagy szolgáltatásaid – ezért nem hagyható ki az előzetes kutatási fázis!

 

2. Építs fel egy minőségi weboldalt

Aki ma online marketingbe szeretne fogni, és nincs saját webhelye, az nagyon nehezen fog érvényesülni (vagy egyáltalán nem fog). A webhely nem más, mint online tevékenységeid főhadiszállása, illetve márkád, céged internetes reprezentációja. Webhelyednek ugyanazt a minőséget és szakértelmet kell képviselnie, amit termékeidben és/vagy szolgáltatásaidban kínálsz ügyfeleidnek.

 

A B2B marketingben általában a webhelyed lesz az első pont, amin keresztül lehetséges ügyfeleid kapcsolatba lépnek márkáddal, és mint tudjuk, az első benyomások rendkívül fontosak. 

 

Mi a feladatod, amikor egy lehetséges ügyfél érkezik webhelyedre? Magával ragadó, hasznos információkkal színesített élményt kell biztosítanod számára, hogy minél több aktivitásra buzdítsd őt. Ennek érdekében vedd figyelembe az alábbi pontokat:

  • Webhelyed és annak tartalma kifejezetten célközönséged számára készült?
  • Megfelelően van optimalizálva kulcsszavak tekintetében és egyéb szempontokból?
  • Megfelelően működik webhelyed a különböző mobileszközökön?
  • Használsz egyértelmű felhívásokat (CTA-kat) a különböző konverziókra?
  • Szerepelnek a webhelyeden pozitív ügyfélvélemények?

 

Ha a fenti listát végigolvasva hiányosnak véled webhelyedet, akkor itt az ideje, hogy elvégezd a szükséges változtatásokat. Egyébként is érdemes folyamatosan monitorozni, ellenőrizni a weboldalad állapotát, hogy nem csupán a Google, de a felhasználók elvárásainak is megfelelhess.

 

3. Ne vedd félvállról a keresőoptimalizálást

A legjobb webhely sem ér semmit, ha közönséged nem találhat rá. Erre a problémára nyújt megoldást a keresőoptimalizálás. A SEO célja, hogy webhelyed láthatóbbá, kereshetőbbé váljon a felhasználók számára, és előkelőbb pozícióban jelenjenek meg oldalaid a keresőmotorok kereséseiben. Ezt különféle optimalizálási módszerekkel, technikákkal lehet elérni.

Összességében a keresőoptimalizálás két nagy kategóriára osztható (mindkettőre szükség van a hatékony SEO-hoz):

  1. On-site SEO: Az „on-site” a webhelyeden végrehajtott optimalizálásra utal. Ide tartozik a kulcsszóhasználat, a meta mezők kitöltése, a belső hivatkozási rendszer kiépítése, és a jó felhasználói élmény biztosítása is. Ezek mind olyan tényezők, amiket a keresőmotorok figyelembe vesznek, és előkelőbb rangsorolással jutalmaznak érte.
  2. Off-site SEO: Az „off-site” a webhelyen kívül történő optimalizálást jelenti – ebbe kevesebb beleszólásod van. Az off-site SEO első sorban abban merül ki, hogy azon dolgozol, hogy más kapcsolódó webhelyek hivatkozzanak tartalmaidra, ezzel növelve azok tekintélyét, hitelességét a keresőmotorok „szemében”. Ezek a hivatkozások abban is segítenek, hogy több felhasználó navigálhasson át webhelyedre rajtuk keresztül. Ez persze csak egy nagyon alapvető magyarázat az off-site SEO-ról.

 

A keresőoptimalizálás egy összetett, mély témakör, amit most külön nem részleteznénk, de szerencsére rengeteg kimerítő cikket találsz nálunk ebben a témában!


4. Alkalmazz szegmentált PPC kampányokat

Ha szeretnél több ügyfelet bevonzani, akkor érdemes adni egy esélyt a fizetett hirdetéseknek is. Az ilyen hirdetések segítségével különféle hirdetőplatformokon keresztül juttathatod el marketing üzeneteidet azokhoz a felhasználókhoz, akiket tényleg érdekelhet kínálatod, és tartalmaid.

 

Habár a „fizetett” szó hallatán sok marketinges hátán feláll a szőr, az átgondolt, stratégia szerint futtatott PPC kampányok sokat segíthetnek abban, hogy reklámjaid a megfelelő közönség elé kerüljenek, és céged is hatékonyan növekedhessen. A PPC (kattintásonkénti költség) modellen kívül más műveletekhez is köthető a költségszámítás, például videómegtekintésekhez, vagy konverziókhoz.

 

A PPC hirdetések segíthetnek abban, hogy olyan lehetséges érdeklődő ügyfelek találjanak rá kínálatodra, akikhez egyébként talán sosem jutott volna el márkád neve. A profin kezelt PPC kampányok általában a legköltséghatékonyabbak, ezért szükség esetén érdemes egy szakértőre, tanácsadóra bízni marketinged ezen részét.

 

Sajnos meglepően sok cég nem tudja, hogy hogyan használhatná hatékonyan a PPC (vagy bármilyen más modellre épülő) kampányokat, és nem próbálják kreatív célzással elérni közönségüket. Ez gyakran csak idő- és pénzpazarlásban végződik, és sok cég ezért retten el egy életre az ilyen jellegű hirdetésektől.

 

A hatékony hirdetéskampányokhoz egy megfelelő stratégiára lesz szükség, aminek fontos része a hirdetések szegmentálása. Csoportokat hozhatsz létre különböző funkciók, előnyök, alkategóriák, megcélzott ipar, vagy akár tartózkodási hely szerint is. Fontos, hogy minden csoportban megfelelő kulcsszavakat célozz meg, a megfelelő beállításokkal. Elengedhetetlen továbbá, hogy a hirdetések és a hozzájuk tartozó landing oldalak (céloldalak) egyezzenek egymással, különben a felhasználók nem értik majd, hogy miért kaptak mást, mint amire kattintottak, és jó eséllyel visszafordulnak majd webhelyedről.

 

5. Használd a közösségi médiát

A közösségi média tagadhatatlanul a digitális B2B marketing szerves részévé vált, így nem kérdés, hogy a te stratégiádban is ott a helye. 10-ből 6 vásárló a közösségi médián ellenőrzi le először a különböző szolgáltatókat. Persze nem szabad egyszerre az összes platformra ráugrani – első körben érdemes egy, legfeljebb két platformot választani az alapján, hogy milyen célközönséget érhetsz el rajtuk.

 

Bárhová is regisztrálsz, az első lépés kitölteni a profilodat minden fontos információval cégedről, vagy márkádról, különös tekintettel azokra a főbb termékekre és szolgáltatásokra, amiket kínálsz. Ne felejts el egy hivatkozást elhelyezni webhelyedre (ezt még az Instagram is engedi a BIO-jában, 10 000 követő felett pedig a Stories funkcióban is).

 

A közösségi platformok többségén különféle típusú tartalmakat oszthatsz meg, amit érdemes is kihasználni – valahányszor egy új bejegyzés kerül fel blogodra, oszd meg azt követőiddel a közösségi médián is, de ugyanez vonatkozik a webhelyeden közölt hírekre, vagy akár más platformokra feltöltött tartalmakra is. Persze a közösségi média nem csak a más helyeken szereplő tartalmak megosztásáról szól. Bejegyzéseket, képeket, és videókat a legtöbb hálózaton publikálhatsz közvetlenül, és ezek általában sikeresebbek is, mint a külső forrásból megosztott tartalmak.

 

Koncentrálj arra, hogy bejegyzéseidben értéket kínálj követőidnek. Ossz meg tippeket, megoldásokat gyakran felmerülő problémákra, válaszolj meg gyakori kérdéseket, mesélj el sikertörténeteket, és mutasd be termékeid és szolgáltatásaid legjobb jellemzőit.

 

Egy másik fontos pont a közösségi médián, hogy… nos… közösségi jellegű! Akármennyire egyértelmű is a dolog neve alapján, sokan mégis megfeledkeznek róla. Pedig azzal, hogy aktívan részt veszel azokban a beszélgetésekben, amelyek bejegyzéseid hozzászólás-részlegében alakulnak ki, arra ösztönzöd majd olvasóidat, hogy rendszeresen visszatérjenek, és aktívak legyenek tartalmaidnál(hozzájuk szóljanak, megosszák vagy kedveljék őket). Válaszolj a kérdéseikre, köszönd meg a pozitív hozzászólásokat, és kezeld professzionálisan a negatív kritikákat.

A közösségi médiában az a cél, hogy aktív követőbázist verbuválj magadnak, akik rendszeresen, szívesen visszatérnek majd hozzád (és webhelyedre) tartalmaid miatt, és hogy tovább népszerűsítsék márkádat ismerőseik számára.

 

6. Ismerd fel az ügyfélvélemények értékét

A B2B marketingben elképesztő értéket képviselnek a számadatok, hiszen a legtöbb cég nem szívesen fektet bele egy olyan vállalatba vagy vállalkozóba, ami, vagy aki nem képes számokkal bizonyítani hitelességét és hatékonyságát.

 

Szóval, hogy szerezhetsz ilyen számadatokat? Az ügyfeleidtől! Az ügyfeleid a leghitelesebb forrásként szolgálnak azt illetően, hogy mi működik, és min lehetne javítani termékeid és/vagy szolgáltatásaid terén. Az ő visszajelzéseik sokat segíthetnek abban, hogy folyamatosan egyre jobb minőséget kínálj mind meglévő, mind leendő üzleti partnereid számára.

 

Ezeket a véleményeket számtalan módon összegyűjtheted ügyfeleidtől, például egy visszajelzési űrlap, vagy bármilyen más eszköz segítségével. Ezekkel olyan dolgokról kaphatsz tisztább, adatokkal megalapozott képt, mint a jelenlegi trendek, piaci preferenciák, és így tovább.

 

Ezek az adatok segítenek megállapítani azt is, hogy ügyfélköröd milyen kommunikációt vár el tőled, tehát célzottabb, specifikusabb üzenetekkel is megcélozhatod majd őket (és leendő ügyfeleidet).

 

7. Alkalmazz videókat

A videók befolyása (részletesen ITT írtunk róla) már évek óta egyre csak növekszik az interneten, és kétségtelen, hogy 2019-ben (és az azt követő években) még több helyen találkozhatunk majd velük. A videók (és az élő videók) a legnépszerűbb tartalomtípusok, és ennek köszönhetően lényegesen több aktivitást válthatsz ki velük, mint a legtöbb képpel, vagy szöveges tartalommal.

 

De mégis mennyire fontos a videó? A statisztikák szerint az emberek 65%-a vizuálisan tanul – ez teszi olyan népszerűvé a videókat. Ezeket a tartalmakat könnyű megosztani, és egy perc alatt több információt képesek átadni, mint bármilyen más tartalomtípus. A B2B marketingben általában a magyarázó jellegű videók népszerűek, de ügyfélkörödtől függően más jellegű tartalmakat is kipróbálhatsz.

 

8. Ajánlás-alapú marketing

Ahogy azt említettük, a B2B marketing világa sokat változott az elmúlt években. Míg régebben kénytelen voltál telefonon hívogatni a lehetséges ügyfeleket, vagy szórólapozni, manapság már nincs szükség ezekre. Mindez azt jelenti, hogy egy B2B marketingesnek sokkal több ideje van más dolgokkal foglalkoznia, és hogy az érdeklődők ma már más forrásokból gyűlnek a küszöb elé.

 

Sok tanulmány bizonyítja, hogy az ajánlások már nem csak az ügyfelektől érkezhetnek, hanem akár vadidegenektől is az interneten. Mindez csupán azért, mert egy márka kiváló hírnévre tett szert.

 

A „közösségi bizonyíték” (vagyis social proof) manapság nagyon fontos egy cég számára, és már rég nem csak az ügyfelek által írt véleményekben merül ki. A megfelelő tartalommarketinggel szakértői szintre emelheted magad vagy cégedet üzleti területeden, ami több megosztásra buzdítja majd az embereket, bizonyítva ezzel, hogy hiteles, minőségi forrás vagy az adott témában.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!