Tartalommarketing 2019 - 5 tipp a tartalommarketinged felturbózásához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így javíts a tartalommarketingeden 2019-ben


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára nem újdonság számodra a tartalommarketing fogalma. Az újdonsült marketingeseknek azért röviden elárulnánk, hogy miről is van szó. A tartalommarketing lényegét nem kell túlbonyolítani – az egész arról szól, hogy olyan hasznos, aktivitásra buzdító tartalmakat készítesz közönségednek, amit azok szívesen olvasgatnak, használnak, néznek, osztanak meg, és ezzel egyre közelebb kerülnek márkádhoz, legyen szó akár meglévő, akár lehetséges ügyfeleidről.

 

Rendben, a koncepció tehát egyszerű, de mégis hogy lehet mindezt megvalósítani? Milyen technikákat érdemes alkalmazni, hogy a tartalommarketing sikeres is legyen? Cikkünk ezekre a kérdésekre ad választ.
 

Kezdj az értékkel

A mai elképesztő médiazajban, ahol a márkák minden létező csatornán keresztül próbálják elérni az embereket kedvelésekért és megosztásokért könyörögve, egyre nehezebb elérni a fogyasztókat, hiszen kezdik automatikusan kizárni a marketingüzeneteket. Ha szeretnél kiemelkedni a médiaködből, és hallatni márkád hangját a zajban, akkor két lehetőséged van: vagy valami lenyűgözőt, vagy valami hasznosat kell készítened.

 

Ha reálisan állsz a dolgokhoz, akkor hamar belátod, hogy a lenyűgöző sokkal nehezebb tud lenni, mint a hasznos – maradjunk tehát az utóbbi opciónál. Ha tartalmat készítesz, akkor igyekezz úgy intézni, hogy az alábbi három kategória közül illeszkedjen valamelyikbe (vagy akár többe is):

  • Hasznos tartalmak: Ezek lehetnek például egy folyamat lépéseit leíró bejegyzések (egy recept, vagy egy kerékpár javítása), vagy akár egy interaktív eszköz, például ami segít kiszámolni valamit, vagy elsajátítani egy új készséget.
  • Informatív tartalmak: Az informatív tartalmak is segíthetnek megtanulni valami újat, vagy egy másik szemszögből bemutatni valamit. Jó példa egy termék bemutatója és egy arról írt személyes vélemény, ami segíthet közönségednek, hogy okosabb döntést hozzanak vásárláskor.
  • Szórakoztató tartalmak: Itt a hasznos tényező háttérbe szorulhat (de persze nem muszáj neki), hogy teret adjon némi könnyed viccelődésnek és humoros tartalomnak. A szórakoztató tartalmak az érzelmi marketing részét is képezik.

 

Alakíts ki egy tartalomközpontot

A tartalommarketing egyik célja, hogy közvetlenebbé tegye a kapcsolatot márkád és közönséged között, kiiktatva ezzel a köztes elemet. Ideális esetben ez egy központi helyen történik, nem pedig a Facebookon, vagy a Twitteren közvetítve.

 

Persze a közösségi csatornák fontossága tagadhatatlan a tartalommarketingben, de ne feledd, hogy ezeket a közösségi felületeket csak „bérled” (még ha ingyenesen is teszed azt). Sokkal jobb ötlet tartalmaidat egy olyan csatornára bízni, amivel teljes mértékben te rendelkezel, és ahol nem kényszerülsz mások által megszabott korlátok közé. A megoldás általában egy blog, amit saját webhelyeden indíthatsz be, és ahol bármilyen tartalmat publikálhatsz, persze a fenti pontokat figyelembe véve.

 

Alkalmazz keresőoptimalizálást 

A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás (röviden „SEO”) kéz a kézben járnak egymással – tartalom nélkül nem igazán van mit optimalizálni, a nem optimalizált tartalom pedig nem sokat ér önmagában. Egy másik közös pont, hogy mindkét technika célja megérteni azt, hogy mit akar a közönség, és ennek megfelelően értéket prezentálni nekik.

 

A SEO régebben többnyire arról szólt, hogy ki tud több olyan hivatkozást szerezni, ami a webhelyére mutat, és hogy ki tudja több helyre beírni megcélzott kulcsszavait egy oldalon. Manapság a keresőmotorok sokkal okosabbak, és habár ez a két szempont továbbra is releváns, a hangsúly sokkal inkább a tartalmak minőségére, a felhasználók szándékára, és a webhelyek által nyújtott felhasználói élményekre került át.

 

Tartalommarketing létezhet SEO nélkül, de úgy nincs sok értelme. Igyekezz tehát teljes mértékben ötvözni egymással ezt a két módszert, és alkalmazz minden olyan SEO fogást, amikkel megfelelhetsz a keresőmotorok elvárásainak.

 

Tedd elérhetőbbé tartalmaidat

Míg a tartalom láthatóságának és kereshetőségének biztosítása a SEO feladata, a tartalmak elérhetőségéről neked kell gondoskodnod.

 

Gyakran hallunk arról, hogy az online marketing lényege megkeresni a megfelelő célközönséget, és megcélozni azt marketingüzeneteinkkel. Azonban van egy szempont, amiről kevesen beszélnek, mégpedig a tartalmak elérhetősége és akadálymentes használhatósága.

 

Ügyfeleid között előfordulhatnak olyan személyek is, akik valamilyen szempontból hátrányos helyzetűnek minősülhetnek, ezért gondolnod kell arra is, hogy tartalmaikból ők is részesülhessenek. Ez jelentheti akár egy látássérültekre optimalizált webhelystílus elkészítését, vagy más megoldásokat is, attól függően, hogy milyen helyzetű látogatókra számítasz.

 

Ezzel csak tovább bővíted azok sorát, akik könnyedén és kényelmesen válhatnak ügyfeleiddé webhelyeden keresztül.

 

Vedd fel a kapcsolatot ügyfeleiddel

A tartalommarketing egy tartós kapcsolat kezdetét jelentheti az ügyfelekkel, és ha őszinték akarunk lenni, akkor valójában ez is az egész dolog lényege. A célod az kell legyen, hogy ne csak fogyasztók legyenek ezek az emberek, hanem céged visszatérő üzleti partnerei is (függetlenül attól, hogy B2C vagy B2B tevékenységet folytatsz).

 

Adj minél több lehetőséget arra, hogy ügyfeleid felvegyék veled a kapcsolatot – kínáld fel, hogy iratkozzanak fel hírleveledre, hogy megoszthassák cikkeidet, hogy hozzászólhassanak blogbejegyzéseidhez, és indíts hűségprogramokat, hogy ennyivel is tartósabbá tedd a köztetek kialakuló kapcsolatokat.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!