Étterem marketing: 5 tipp, amivel fellendítheted forgalmad!

Étterem marketing tippek

5 dolog, amivel fellendítheted éttermed teljesítményét

Egy étterem számára manapság létfontosságú feladat a stabil, szeplőtlen hírnév és tekintély megőrzése, különösen az internet korában, amikor az információk (akár valódiak, akár nem) futótűzként terjedhetnek az emberek között. Az alábbiakban olyan (mindenkori és friss) módszereket válogattunk össze, amelyek segítségével kiérdemelheted, nyomon követheted, és megőrizhetd ezt a tekintélyt, és ezzel természetesen forgalmadat is.
 

Étterem marketing tippek

Google Cégem platform: alap követelmény, mégis kevesen használják

A Google Cégem  a Google egy ingyenes platformja, ami lehetővé teszi a cégek számára, hogy egy adatlapot készítsenek maguknak a keresőmotor adatbázisában, ami minden olyan felhasználónak megjelenhet majd, aki rákeres az adott vállalatra.

 

A Google Cégem különösen fontos az étteremtulajdonosok számára, hiszen segítségével megerősítheti jelenlétét a világ legnagyobb keresőmotorjában, ráadásul annak Térkép szolgáltatásában is elhelyezheti ezzel létesítményét.

 

A Google Cégem adatlapon minden fontosabb információ feltüntethető az étteremről, úgymint annak címe, nyitva tartása, és rövid leírása, de feltüntethetők a fizetési opciók és egyéb hasznos tudnivalók is, amikre egy keresgélő, leendő vendég kíváncsi lehet. Mindemellett képeket és videókat is fel lehet (és egy étteremnek ez létfontosságú is) rá, de még szöveges bejegyzések is létrehozhatók – minden egy helyen.

 

Az adatlap egy másik fontos funkciója, hogy a felhasználók véleményt írhatnak rá a cégről, ami fellendítheti (vagy éppen leronthatja) annak forgalmát.

 

A Google Cégemmel egy időben nem árt kipróbálni a Google Alerts szolgáltatást (szintén ingyenes), amivel értesítőket kérhetsz, valahányszor valaki nyilvánosan említést tesz egy általad megadott dologról az interneten – például éttermed nevéről.

 

Szeretnéd, hogy éttermedben folyamatosan nőljön az asztalfoglalások száma? Sok helyen megcsináltuk már, Téged is várunk ügyfélkörünkben! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva! 

 

2. Tartsd naprakészen éttermed közösségi profiljait!

A közösségi média marketing korunk egyik legfontosabb marketingtrendje, amivel a legtöbb étteremtulajdonos csak felületesen van tisztában. Ez alatt azt értjük, hogy sokuk egyszerűen csak beregisztrálja éttermét a legnépszerűbb csatornákra (Facebook, Instagram, stb.), de ez után nem igazán foglalkozik vele. Egy közösségi profil csak akkor vonzza majd magához az érdeklődőket, ha érdekes tartalmakat is oszt meg számukra, és nem „csak úgy van”.

 

A közösségi média továbbá a keresőoptimalizálásban is segíthet valamelyest. Az Instagramra feltöltött képek ALT címkéjét például a keresőmotorok is látják, így a fotók akár Google találatai között is megjelenhetnek.

 

Ennek megadásához készítsd el képedet, válaszd ki hozzá a kívánt szűrőt (ha szeretnéd), majd az alkalmazás jobb felső sarkában koppints a Tovább gombra, az „Új bejegyzés” képernyőn pedig koppints a További beállítások kifejezésre a lista alján. Az ekkor megjelenő képernyőn koppints a Helyettesítő szöveg írása opcióra, és add meg az ALT szöveget – ne hagyd, hogy az Instagram magától adja ezt meg a képhez!

 

3. Vezess blogot!

Egy blog több tekintetben is segítheti éttermed teljesítményét. Először is azzal, hogy cikkeket osztasz meg rajta, értékes, érdekes, hasznos információkat kínálsz célközönségednek. Ezek a cikkek lehetnek receptek, főzéssel kapcsolatos tippek, válaszok éttermekkel kapcsolatban gyakran feltett kérdésekre, és még sok egyéb is. Az emberek értékelni fogják, hogy ilyen hasznos anyagokat biztosítasz nekik, és ennyivel közelebb kerülnek majd éttermedhez.

 

Másodszor – az ilyen szöveges tartalmak tökéletesen ideálisak az úgynevezett keresőoptimalizálásra, aminek a lényege, hogy blogod minél magasabb pozícióban jelenjen meg a Google találatai között. Ezzel tehát egyben éttermed online láthatóságát, fellelhetőségét is javítod.

 

Azt hiszed, nem vagy elég “érdekes” ehhez? Rengetegen hiszik, a legtöbb új ügyfelem első gondolata a statégia láttán általában ez… Az ugyanis mindig tartalmaz havi rendszerességű tartalmakat, blog bejegyzéseket is… Ilyenkor jön a kérdés: de hát honnan szedünk ennyi információt? Mi lehet olyan érdekes? Hidd el, célközönségednek a legapróbb kulisszatitkok, a legegyszerűbb tartalmak is nyújthatnak értéket. Ami Neked egyértelmű, az nekik lehet, hogy nem az!

 

4. Használj szoftveres megoldást hírneved nyomon követésére

A coschedile.com szerint a Facebook felhasználók több, mint 51%-a, illetve a Twitter felhasználók több, mint 81%-a várja el, hogy online panaszaira egy napon belül választ kapjon egy cégtől. Fontos tehát, hogy az étteremtulajdonosok nyomon tudják követni online hírnevüket, egyszerre több platformon is.

 

Egy opció úgynevezett hírnévkezelőket használni. Ezek egy olyan kezelőfelületet biztosítanak, amelyek segítenek figyelemmel követni az éttermedről kialakult online véleményeket, és lehetővé teszik, hogy közbelépj, ha szükségednek látod. Ha éttermed többféle véleményező platformon is jelen van (például a TripAdvisoron), akkor fontos, hogy minél hamarabb reagálni tudj az emberek visszajelzéseire, különösen ha azok negatív hangvitelűek.

 

5. Igényeld meg éttermed adatlapját a különböző turisztikai, vendéglátási, és éttermi platformokon

Ez sokaknak talán egyértelműnek tűnik, mégis rengeteg olyan étterem működik ma, amelyik nincs jelen a legfontosabb véleményező/értékelő platformokon. Hazánkban a Google Cégem, a Facebook, és a TripAdvisor kihagyhatatlanok ilyen téren, hiszen óriási online jelenlétet biztosíthatnak a különböző cégeknek – köztük természetesen az éttermeknek is.

 

Fontos tehát, hogy megigényeld, vagy regisztráld éttermed adatlapját ezeket a platformokon, hogy megszerezd a velük járó online tekintélyt is. Az ügyfelek tudni fogják, hogy az ilyen online adatlapokat egy hivatalos, az étteremnek dolgozó személy kezeli, ezért fontos, hogy a feltüntetett információk (pl. a nyitva tartás, a fizetési opciók, stb.) mindig pontosak és naprakészek legyenek. Ha egy vendég reklamál, amiért nem azt kapta, amit az interneten egy ilyen adatlapon olvasott, akkor az csakis a te hibád lesz!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok