notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ez a 3 dolog a kulcsa a sikeres online jelenléted kialakításához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Erre a 3 dologra van szükséged a sikeres online jelenlét kialakításához


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2019-ben senki nem vonja kétségbe, hogy egy cég boldogulásához elengedhetetlen jelen lenni az interneten, sokan mégis rossz irányból közelítik meg egy stabil online jelenlét megteremtését. A közhiedelemmel ellentétben az online jelenlét többet jelent egy Facebook profilnál, és egy egyszerű webhelynél, hiszen a felhasználók manapság számos csatornán léphetnek kapcsolatba a cégekkel.

Ráadásul az, hogy egy cég jelen van az interneten még nem garantálja a sikert – ehhez egy teljesen integrált jelenlét kiépítésére van szükség, ami nem helyettesíti, hanem kiegészíti mindazt, amit egyébként is csinálsz.

 

Egy stabil, hatékony jelenlétnek három alappillére van. Ezek nem egyszerű taktikák, hanem egy integrált stratégiát alkotnak, és együtt kell működniük a siker érdekében. Lássuk tehát ezt a három stratégiai elemet, minden különösebb sorrend nélkül.

 

 

Egy jó webhely


A webhelyek funkciója rengeteget változott az elmúlt évek során, különös tekintettel a kezdőlapokra. Ezek az elsődleges oldalak ma már nem csupán egy csomópontként szolgálnak a látogatók számára, ahonnan elérhetik a webhely legfontosabb tartalmait, hanem gyakran az ügyfél utazásának kezdetét jelentik a digitális birodalmadban. Ezen utazás során ismerkednek majd meg cégeddel, márkáddal, kínálatoddal, és mindazzal, amit képviselsz.

 

A webhely egyik legfontosabb célja bemutatni, hogy milyen megoldásokat kínálsz lehetséges ügyfeleid problémáira. Az emberek nem mindig azzal a szándékkal érkeznek egy webhelyre, hogy terméket, vagy szolgáltatást vásároljanak – bizonyítékot akarnak, hogy megérted, hogy milyen problémákkal néznek szembe, és hogy hatékony megoldást kínálsz azokra.

A webhely tartalma ezeket az ígéreteket kell, hogy alátámassza. A videók például sokat segíthetnek ebben. Ha a látogatók láthatják munkatársaidat az ő problémáikról beszélni, akkor nem csak azt bizonyítod be, hogy céged tényleg ért ahhoz, amit csinál, de megjelenik az emberi elem is (arcok, személyiségek), aminek köszönhetően egy nagyon erős bizalmi kapcsolat alakulhat ki köztük és márkád között. Ha egy modern webhely kialakításáról van szó, akkor meg kell említetünk két nagyon fontos szempontot is – a technikai felkészültséget, és a biztonságot.

 

 

Technikai felkészültség


A felhasználók többsége manapság okostelefonról böngészi az internetet, és erre minden valamirevaló webmesternek is fel kell készülnie, ha nem szeretne lemaradni a látogatók kattintásaiért folytatott versenyben. Ha rápillantasz webhelyed analitikájára, akkor jó eséllyel a te látogatóid többsége is mobileszközökről érkezik, az azonban, hogy elégedettek-e webhelyed felhasználói élményével, már más kérdés. Ezzel a Google is tisztában van, és 2018 óta egy úgynevezett mobil-első indexszel működik, ami első sorban a webhelyek mobilos verzióját veszi figyelembe a rangsoroláshoz. Aki nem teljesít jól mobileszközökön, az lemarad a keresések találatai között is.

 

Biztonság


A biztonság kérdése szintén fontos, és különösen az utóbbi években lett egyre felkapottabb téma. Számos nagyobb vállalat került a figyelem középpontjába a rossz okok miatt (például a Facebook és a Cambridge Analytica közös botránya), és ennek köszönhetően a modern felhasználók sokkal tudatosabban állnak az adatbiztonság kérdéséhez.

Ha garantálni szeretnéd látogatóid számára, hogy adataik biztonságban vannak webhelyeden, akkor szükséged lesz egy SSL tanúsítványra (ami nem mellesleg Google rangsorolási szempont is). Ilyen tanúsítvány nélkül nem várhatod el, hogy bárki bármilyen személyes, értékes információt adjon meg webhelyeden (például bankkártyája adatait webáruházadban).

 

 

Keresőoptimalizálás, azaz SEO


Ha valaki boldogulni szeretne az interneten, annak bizony úgy kell táncolnia, ahogy a Google fütyül. Sok marketinges és webmester követi el azt a hibát, hogy túlságosan a keresőmotorok szemszögéből próbálja optimalizálni a webhelyét, megfeledkezve a felhasználók igényeiről, szükségleteiről, és érdekeiről.

 

Manapság a keresőoptimalizálás többről szól, mint néhány kulcsszó elhelyezése, és néhány link begyűjtése. Ahhoz, hogy cégednek egyáltalán esélye legyen labdába rúgnia a Google-on, szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra. A Google Cégem egy ingyenes szolgáltatás, amivel a cégek megerősíthetik jelenlétüket a Google keresőjében, elhelyezhetik cégüket a Google Térképen, és megjelenhetnek a helyi találatok között is.

 

A Google Cégem platform sokat fejlődött, bővült az évek során, és aki 2019-ben nincs jelen rajta, az elképesztő hátránnyal indul a naprakészebb versenytársakkal szemben. A Google Cégem adatlap megfelelő beállítása külön témakor, de szerencsére van néhány remek forrás, amelyek részletesen is bemutatják a folyamatot:
•    https://www.matebalazs.hu/google-cegem-alapok.html 
•    https://www.matebalazs.hu/google-cegem-optimalizalas.html 
•    https://www.matebalazs.hu/google-cegem-egyszeruen-kkv.html 

 

Ha elakadtál a keresőoptimalizálásnál, nem érted, vagy nem tudod pontosan hogyan is kell csinálnod, akkor van megoldás! Kérd ajánlatunkat online marketing konzultációra, és segítünk az iránymutatásban! 

 

A tartalom a király


„Content is king” emlegetik évek óta az angolajkú marketingesek, és valóban, a tartalom tényleg a marketing királya lehet, de csak ha megfelelően használják. Sokak számára a „tartalom” fogalma a blogbejegyzésekben, és a webhelyen létrehozott landing oldalakban merül ki, holott ennél sokkal, de sokkal többről van szó. Valójában nincs olyan digitálismarketing-csatorna, aminek a középpontjában ne a tartalmak állnának: a szöveges cikkek, a YouTube videók, a közösségi bejegyzések, a hirdetések mind-mind tartalmaknak számítanak.

Amikor tartalmakat készítesz (legyen szó bármilyen típusról, formátumról, vagy csatornáról), figyelembe kell venned, hogy ügyfeleid milyen utat járnak be a márkáddal való ismerkedés során, és ezen út minden szakaszához megfelelő jellegű tartalmakkal kell szolgálnod. Erre jó megoldás tartalmi csomópontokat létrehozni, amelyek lényegében olyan oldalak, amelyek általánosságban elmagyaráznak egy témát, de annak minden részéhez további, részletesebb tartalmakat is kínálnak, hogy a látogatók közelebbről is megismerkedhessenek a téma egyes részeivel. 

Ez nem csak szakértői pozícióba helyezhet téged (több hitelességet biztosítva ezzel márkádnak), de megkönnyíti a tartalmak megosztását is látogatóid számára. Végezetül, figyelned kell arra is, hogy minden tartalmad naprakész maradjon. Ha kell, rendszeresen nézd át legfontosabb cikkeidet, és egészítsd ki őket a legfrissebb információkkal.

 


Az online jelenlét három alapelemének találkozása


Mint azt bizonyára észrevetted, volt valami, ami mindhárom elem kifejtésekor előjött – valami, ami a kapcsolatot képezi az online jelenlét alapját képező dolgok között. Ez a kapcsolati pont a közönséged. Egy hatékony marketingstratégiához elengedhetetlen, hogy odafigyelj lehetséges és meglévő ügyfeleid igényeire és szükségleteire, a konverziós folyamatban, egyszerűbbé téve annak összes szakaszát. Ehhez minden elemnek együtt kell működnie, és a „minden” elembe természetesen nem csak a webhely, a keresőoptimalizálás, és a tartalmak tartoznak bele, hanem a közösségi média, az email marketing, a PPC hirdetések és minden egyéb is.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!