15 nélkülözhetetlen praktika az éttermek online marketingjében!

Éttermi marketing tippek - amik nélkül el se indítsd online marketinged!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ahogy egyre több étterem nyílik egy településen vagy városrészben, úgy a különböző létesítményeknek egyre keményebben kell dolgozniuk azért, hogy megnyerjék vendégeiket. Ha a te éttermeden is érződik ez a hajtás, akkor íme néhány tipp, amivel egyszerűbbé teheted marketingtörekvéseidet!

1. Tölts fel étvágygerjesztő képeket éttermedből a látványos online jelenlétért

Az ételekről készített képek hihetetlen népszerűségnek örvendenek az Instagramon. Azonban nem csak az elégedett vendégek képei között tűnnek fel gyakran – sok sikeres étterem is ezekkel pakolja tele saját Instagram fiókját.

 

Manapság a vizuális tartalmak a figyelemfelkeltés leghatásosabb eszközei, ezért ajánlatos profi, hívogató képeket készíteni (esetleg egy profi fényképész segítségével) a menüről, és megosztani azokat a legforgalmasabb közösségi platformokon. Ezzel egyrészt célközönséged fogod meg, másrészt felkelted vele étvágy...akarom mondani érdeklődésüket is!

Ne felejts el a képeid alá konverziós linket elhelyezni: például az asztalfoglalás formod linkjét. Így csupán néhány kattintásra leszel egy újabb vendégtől!

 

2. Indíts hűségprogramokat, kreatív jutalmazási rendszert online marketinged keretén belül!

Egyre több olyan élelmiszer-alkalmazás kerül a piacra, amelyek lehetővé teszik, hogy az éttermek egyszerű hűségprogramokat indíthassanak. Az ilyen alkalmazások arra sarkallják a látogatókat, hogy játékokon és hűségprogramokon keresztül ismerjék meg az éttermeket. Például egy bizonyos számú látogatás után egy ingyen pohár ital, de gondolkodhatsz másban is, nem csak akciókban: a legújabb trend szerint például érdemes az “ingyen” és az “ajándék” helyett valamilyen hozzáadott értéket adnod visszatérő vendégeidnek!

Így például ajánlhatsz nekik VIP programokat is – amellyel tovább növelheted lojalitásukat.

 

3. Készítsd el éttermed Google fiókját – kerülj ki az online térképre Te is!

Egy étterem számára elengedhetetlen egy Google fiók regisztrálása és kidolgozása. Az ok nagyon egyszerű: amikor valaki rákeres egy cégre a Google keresőjében, a Google Tudáspanel (a jobb oldalon megjelenő információs oszlop) a cég Google fiókjából meríti a legfontosabb adatokat, és jeleníti azt meg a felhasználónak nélkül, hogy bárhová kattintania kellene.

 

Ehhez egy Google Cégem és a Google+ fiókra lesz szükség, amelyek többek között azt is lehetővé teszik, hogy az étterem a Google Térképen is megjelenjen, ha például valaki környékbéli éttermekre keres rá. Ügyelj rá, hogy a Google Térképre minél egyszerűbb névvel kerülj fel – hiszen itt is az algoritmus uralkodik!

 

4. Célozz földrajzi hely szerint – a lokális keresés a király ma az online marketingben!

A legtöbb étterem ügyfélkörének nagy részét a helyi vendégek teszik ki, éppen ezért fontos, hogy online marketingedben a földrajzi hely szerinti célzás is főszerepet játsszon. Ez a röviden geo-targetingnek is nevezett célzási módszer segít kevesebbet és okosabban költeni a hirdetésekre, mert a hirdetések könnyedén korlátozhatók csak bizonyos településekre, vagy csak egy bizonyos távolságra éttermedtől.

 

Ilyen földrajzi célzás opciókat a Google AdWords, a Facebook és más nagyobb platformok is támogatnak. Érdemes a keresőoptimalizálásban is ügyelni erre, kutatásaink alapján ugyanis a legtöbb felhasználó okosan használja a földrajzi helyeket kereséseik során!

 

5. Hódítsd meg az Instagramot – képekben a világ, az online marketingben pláne

Az Instagramot már korábban is megemlítettük, de népszerűsége miatt külön pontot érdemel listánkon. Szó esett róla, hogy a látványos fogásokat mindenképpen érdemes megosztani a követőkkel, azonban a vizuális tartalom fogalma nem csupán étel-fényképekben merül ki.

 

Mutass be mindent, amit érdemesnek tekintesz éttermeddel kapcsolatban – ha szép az épület homlokzata, akkor kattints róla egy gyors fotót. Ha szép a kilátás az emeletről, akkor oszd meg a követőkkel. Igyekezz minél több képbe belecsempészni valamilyen formában márkádat. Nagy sikereket érnek el például a “kulisszatitkok” is – még akkor is, ha azok nem a legjobb minőségű fotók! Ne feledd, ami számodra mindennapos, az vendégeid számára még lehet érdekes.

 

Ne feledkezz meg a hashtagekről sem (ez más platformokra is vonatkozik). Akár népszerű, akár saját hashtageket használsz, ezekkel könnyedén bevonhatod követőidet, és megosztásokra, kedvelésekre, hozzászólásokra ösztönözheted őket.

 

6. Ne hanyagold az e-mail marketinget!

Az email marketing az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb digitális marketingcsatorna. A kulcsszó a mértéktartás – nem ajánlatos 2-3 naponta emailekkel bombázni a feliratkozókat, mert nagy részük hamar megunja majd a már-már spamnek minősülő üzengetést. Ha 2-4 hét alatt össze tudsz szedni elegendő új anyagot, akkor bőven elegendő ilyen gyakran kiküldeni a hírleveleket. Fontos azonban, hogy sose próbálj csupán eladni! A hírlevél küldés esetében is ügyelned kell rá, hogy valódi értéket közvetíts, ne csupán akciókat, vásárolni valókat.

 

7. Emeld ki a felhasználói tartalmakat!

A felhasználói tartalmak olyan tartalmak (képek, videók, vélemények, stb.) amelyeket a felhasználók készítenek – egyszerű, ugye? Ezek a tartalmak nagyon értékesek, és szerencsére viszonylag egyszerű hozzájuk jutni.

 

Például meghirdethetsz egy játékot, aminek a díja egy ingyen vacsora (vagy hasonló apróság), a nevezéshez pedig nem kell mást tenniük a játékosoknak, mint feltölteni egy képet kedvenc fogásukról, amit éttermedben rendeltek, és mellékelni hozzá egy általad megszabott egyéni hashtaget.

 

Az így összegyűlő képeket aztán mind feltöltheted egy külön albumba, amivel azt bizonyítod majd az embereknek, hogy igenis értékeled rajongásukat és érdeklődésüket éttermed iránt. Ezzel megerősíted bennük a márkaszeretetet és hűséget.

 

8. Mutasd be a személyzetet – ez az éttermi marketing egyik alapköve!

Mutasd be azokat a munkatársaidat, akik munkájukkal hozzájárulnak éttermed sikeréhez! Manapság egyre több helyen váltja fel az emberi tényezőt az automatizálás, és egyszerűen jó emberi mosolyokat látni a márkanevek (és a pultok) mögött.

 

Egy vidám dolgozó pedig egyértelmű jele annak, hogy egy jól működő, jó hangulatú munkahelyről van szó, ami megmutatkozik az ellátás és a szolgáltatások minőségében is.

 

9. Kövesd a közösségi médiás jelenlétedet

A közösségi média marketing az online marketing szerves és megkerülhetetlen része. A közösségi média jelenlét annyira fontos szemponttá vált a mai online vendéglátás-marketingben, hogy figyelmen kívül hagyása lényegében egyenlő a feladással.

 

Azonban nem minden kisebb-nagyobb étterem képes elegendő emberi erőforrást fordítani a különböző közösségi fiókok rendszeres kezelésére. Ilyen helyzetben jelenthet nélkülözhetetlen segítséget egy képzett közösségi média manager, aki mindig naprakész a legújabb trendeket illetően, és tudja, hogy mely platformokon milyen tartalmak a leghatékonyabbak. Ha úgy gondolod, másra bíznád ezt, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

10. Használd ki a pozitív sajtó erejét

Valahányszor egy helyi vagy akár országos magazin (legyen az online vagy nyomtatott) pozitív fényben tüntet fel, sose hagyd ki az alkalmat, hogy megoszd a jó hírt követőiddel! A közösségi médián ez egy egyszerű megosztást jelent csupán, de ha egy újságban jelent meg rólatok egy cikk, akkor is érdemes egy gyors képet feldobni róla. A pozitív sajtó előnyei egyértelműek.

 

11. Alkalmazd a Google Értesítőt (Google Alerts)

A Google Értesítő szolgáltatása figyelmeztet, ha céged neve (vagy bármilyen más, általad megadott kulcsszó) megjelenik valamilyen új online tartalomban. Ennek segítségével sokkal egyszerűbben követheted nyomon, hogy ki és mit mond éttermedről.

 

Az éttermi online marketing esetében rendkívül fontos a reputációmenedzsment – ha egy negatív tartalom kezeletlenül marad az interneten, az rossz fényben tüntethet fel! Ha ilyennel találkozol, mindenképp érdemes azt megválaszolni, jóvá tenni – vagy  ha ez nem lehetséges, kivenni az élét a kritikának. A kisebb elégedetlenségek esetében elég lehet elnézést kérni, és biztosítani a sértettett, hogy utána jártok a problémájának – nagyobb problémák esetén azonban akár egy ajándék vacsorát is illik felajánlanod! Ha pedig vétked esetleg jóvá tehetetlen, a poszt alatt független rajongók tudják jobb fényben feltüntetni éttermed.

 

12. Indíts blogot – a tartalomgyártás itt is elkerülhetetlen!

Egy saját blog éttermednek teljesen új lehetőségeket nyit meg előtted a követőkkel való kapcsolattartásra. A blogok fontos szerepet játszanak egy étterem (vagy bármilyen más cég) személyiségének és hangjának kialakításában. Egy blogon olyan tartalmakat oszthatsz meg, amelyek nem feltétlenül férnének le a közösségi médián vagy éttermed fő webhelyén – sikertörténetek, érdekességek, képes-videós beszámolók, receptek – lényegében bármi, ami érdekes, hasznos vagy egyszerűen csak szórakoztató lehet követőid számára.

 

Egy blog akkor működik igazán jól, ha rendszeresen vezeted azt. Nem muszáj napi szinten új tartalmakat feltölteni rá, de figyelj arra, hogy viszonylag egységes időközönként kerüljön fel rá valamilyen újdonság.

 

A blogos cikkeket természetesen minden közösségi platformon megoszthatod, további eléréseket szerezve ezzel.

 

13. Ellenőrizd éttermed online adatait – és tartsd azokat napra készen!

Az emberek közel 90%-a az internethez fordul, ha többet szeretne megtudni egy étteremről, mielőtt meglátogatná azt. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy bárhol is szerepeljenek az interneten, éttermed adatai mindenhol pontosak és egységesek legyenek. Figyelj oda a pontosan megadott címre, telefonszámra, online elérhetőségekre, nyitvatartási órákra, aktuális menüre és egyéb információkra, amelyekre egy online kereső kíváncsi lehet. Nincs annál kiábrándítóbb, mint mikor a feltüntetett nyitva tartási időben érkezel egy étterembe, de az mégis zárva van...

 

14. Alakítsd ki éttermed márkaidentitását és USP-jét!

Ez a tipp szoros kapcsolatban áll a közösségi médiás jelenléttel, ugyanis egy jól kiépített márkaidentitás nagyban hozzájárul éttermed teljesítményéhez a közösségi platformokon. Egy márkaidentitás pedig attól lesz jó, ha a célközönség köré építed fel azt. Ha például vegetáriánus éttermet működtetsz, vagy létesítményed közelebb áll egy klubhelységhez, akkor éreztesd azt márkád megjelenésén és hangján. Ha tudod, hogy kiknek szól marketingüzeneted, akkor tudni fogod, hogy hogyan tálald azt számukra.

 

Az USP nagyrészt ugyan ezt a célt szolgálja, pluszként adja hozzá, hogy ezzel megkülönböztetheted magad versenytársaidtól. Egy erős USP megfelelő kommunikálása csodákra képes!

 

15. Figyelj oda a közösségi bejegyzések időzítésére

A Twitter, a Facebook és más közösségi oldalak is lehetővé teszik a bejegyzések időzített közlését. Egy étterem számára pedig különösen fontos, hogy akkor szólítsa meg a lehetséges vendégeket, amikor azok éppen enni készülnek. Időzítsd bejegyzéseid egy részét azokhoz az étkezésekhez (reggeli, tízórai, ebéd, vacsora, stb.), amelyek relevánsak éttermed számára, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését kínálatod iránt.

 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!