notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Instagram marketing - Íme a legjobb, legérdekesebb, legeredményesebb Instagram marketing kampányok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

12 profi marketingkampány az Instagramról


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Elég volt csupán néhány év, és az Instagram minden idők egyik legnagyobb hirdetési platformjává nőtte ki magát. Ebben persze fontos szerepet játszott az is, amikor a Facebook 2012-ben egymilliárd dollárért felvásárolta a közösségi hálózatot. Azóta megannyi hirdetési opció, influencer, és márka árasztotta el a platformot.


 

Nem csoda tehát, hogy számos világmárka (GoPro, Microsoft, Tesla stb.) és franchise is marketingcélokra használja az Instagramot. Ha valakik, akkor ők tudják, hogy hogyan is néz ki egy hatékony közösségi kampány, ezért mindig érdemes némi ihletet meríteni a „nagyok” munkáiból. A következőkben ilyen sikerkampányokra szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy a te fejedben is mozgolódni kezdjenek a kreatív fogaskerekek!

 

1. Marvel

Mielőtt a Marvel 2016-ban bemutatta volna eddigi egyik legsikeresebb filmjét, az Amerika Kapitány: Polgárháborút, egy igen agresszív promóciós kampánnyal tüzelte fel a rajongók kedélyeit. A Marvel természetesen minden releváns csatornát alkalmazott a kampány során, de ha egy igazán különleges kezdeményezésükre kellene rámutatnunk, akkor az ez az Instagram bejegyzés lenne.

 

A Marvel a kampányhoz 10 graffiti művészt bérelt fel, hogy készítsék el a film ikonikus reptéri harci jelenetét egy épület falára. Az alkotás elkészítését folyamatosan dokumentálták, a felvételekből pedig végül egy timelapse is készült, amelyet aztán az Instagramra is feltöltöttek. Ez a húzás nem csak egyedi volt, de messze túl is mutatott a hagyományos plakátokon és TV reklámokon, amikkel a legtöbb filmet szokás beharangozni (természetesen a Marvel ezekkel is bőven foglalkozott azért).

 

A timelapse videók remekül illenek az Instagramra: vizuális fronton nagyon erősek lehetnek (ha jól készítik el őket), és mindenféle szöveg, vagy hang nélkül is képesek megállítani a felhasználókat hírfolyamuk görgetése közben. Gyors jellege szintén imponál a felhasználók többségének, akik általában nem szívesen néznek végig egy több perces felvételt az Instagramon. Az már csak külön bónusz, hogy az épület mellett elhaladók is garantáltan felfigyeltek az alkotásra.

 

2. Xbox

Az Instagram marketing sikerének egyik kulcsa, hogy igazodni kell a platform stílusához. A Microsoft Xbox is így tett, amikor elkészítette az Xbox Design Lab kampányát, ami lehetővé tette a játékosok számára, hogy saját stílusukban tervezzenek meg egy Xbox controllert.

 

Az Xbox több úgynevezett „flat lay” stílusú képet készített, ami lényegében azt jelenti, hogy gondosan elrendezett termékeiket felülről fotózták le egy tiszta háttér előtt (népszerű stílus a platformon). A képek többféle színkombinációval készültek, ami természetesen a controllerek testre szabhatóságára utalt.

 

A képek tökéletesen illeszkedtek az Instagram atmoszférájához. Nem tűnt úgy, mintha közvetlenül a Facebookról vették volna át saját hirdetéseiket, éppen azért, mert kifejezetten az „Instára” készültek. A kampány tökéletes példa arra, hogy mennyire is fontos tisztában lenni a céldemográfia preferenciáival. Minden bejegyzés az Xbox játékosok egy adott alcsoportját célozta meg, például a sportolókat, az elszánt játékosokat, a művészeket, vagy a sebesség szerelmeseit. A kampány azt sugározta, hogy az Xbox mindenkié. Mindemellett a #MakeItYours (#TeddMagadévá) hashtaget is használták bejegyzéseikben, hogy mindegyiket összekössék a kampány keretein belül.

 

Szeretnél te is profi online marketinget, hogy megkerülhetetlen légy? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

3. Batman v Superman

Habár a film messze nem lett olyan sikeres, mint amire a készítők számítottak, a Batman v Superman legalább annyit elmondhat magáról, hogy egy nagyon ötletes Instagram kampány tartozott hozzá.

 

Az első vetítések előtti napokban a hivatalos Instagram fiók több képet is posztolt a filmből, amelyeken elismert kiadók kritikusainak idézeteit olvashatták a rajongók. Ez a módszer azért volt olyan hatásos, mert a szakértői befolyást használt az úgynevezett társadalmi bizonyíték („social proof”) megerősítésére. Ez lényegében azt jelenti, hogy a kritikusok pozitív véleményeivel ösztönözték arra az embereket, hogy menjenek el megnézni a filmet. A képeken megjelent az adott kiadók logója is, hogy a felhasználók biztosan tudják, melyik elismert forrás véleményét olvassák éppen.

 

Miután a film a mozikba is bekerült, a kampány átlépett a második fázisba. Lényegében ugyanilyen idézeteket közöltek a filmes képeken, csak ez után már az elégedett nézők véleményeire került át a hangsúly, tovább erősítve ezzel azt a bizonyos társadalmi bizonyítékot.

 

4. Tesla

Jöhet egy kis celeb-marketing? A Tesla, amelynek Instagram-fiókja javarészt influencerektől mentes, videókat töltött fel Model X SUV-juk elégedett tulajdonosairól. Na persze nem akárkikre kell itt gondolni – a videókban megjelenő tulajdonosok ugyanis Eva Longoria, és Harry Shum Jr. voltak, két közismert filmcsillag.

 

A bejegyzéseknek három fő erősségük volt.

  • Először is, hogy hírességek vállalták magukra az influencerek szerepét. Eva és Harry is több millió követővel bír az Instagramon, akik napi szinten figyelik kedvencük életvitellel és divattal kapcsolatos tippjeit. Értelemszerűen hatott rájuk tehát, hogy Tesla autókban látták őket, arcukon elégedett mosollyal.
  • A második pont, hogy Harry kifejezetten ügyesen készítette el videóját. Kiemeli például a Model X automatikus ajtóit, de úgy, hogy az egész ne tűnjön agresszív reklámozásnak. Őszinte reakciója is segít, hogy „eladja” a promóciót, ami a Teslának is jól jön, hiszen a céljuk az volt, hogy a vásárlók elégedettsége jelenjen meg a videókban.
  • Végezetül a videókat többen is újraosztották a hírességek Instagram fiókjairól, ami további (ráadásul ingyenes) publicitást jelentett a Teslának.

 

5. GoPro

Ez a lista egyik legegyedibb kampánya. A közös promóciók nagyon népszerűek az Instagramon is, hiszen két vagy több cég is jól járhat velük, amelyek releváns közönségeket céloznak meg, de nem közvetlen versenytársaik egymásnak.

 

A GoPro célközönsége meglehetősen széles, de első sorban persze alapvetően az extrém sportok szerelmeseire koncentrálnak. A kérdés tehát az, hogy miért társult egy ilyen cég A kis kedvencek titkos élete című filmmel, és hogy mitől lett ilyen rendkívül sikeres a kampány…

 

Mindenképpen jó pont, hogy a GoPro egy teljesen más jellegű márkát választott partnernek. A kisebb márkák számára ésszerűbb iparágon belül keresgélni, de persze az amerikai cég már messze túlnőtte a „kisebb” kategóriát.

 

Azzal, hogy egy javarészt érintetlen piacot célzott meg – a fiatalabbakat – remek esélyt kapott arra, hogy más piacokkal is kísérletezhessen. Hasonlóképpen, az együttműködés lehetővé tette a film számára, hogy a GoPro-n keresztül egy olyan közönség előtt jelenjen meg, akik egyébként nem biztos, hogy érdeklődnének a „kis kedvencek” iránt.

 

6. Legendás állatok és megfigyelésük

J.K. Rowling történeteinek filmvászonra való visszatérését világszerte rajongók milliói tűkön ülve várták, de a Legendás állatok marketingesei nem kényelmesedtek el. A filmet intenzív közösségi média marketing vezette fel. Ehhez tartozott az Instagram kampány is, amely a #WizardingWednesdays hashtaggel bíztatta a rajongókat némi filmmel kapcsolatos aktivitásra (kvízek, kérdések, stb.)

 

A kampány természetesen jó alapokra épített, hiszen a Rowling által megálmodott „Potter-világ” rajongói lényegében a történettel (javarészt a könyvekkel, vagy éppen a filmekkel) együtt nőttek fel, és sokuk szívéhez elég közel áll a történet ahhoz, hogy aktívan foglalkozzanak is vele. Az aktivitás pedig – mint tudjuk – a közösségi média egyik legértékesebb mutatója. A kampánnyal a film marketingesei látványosan demonstrálták, hogy mennyire jól ismerik a rajongótábort.

 

A rajongók közvetlen bevonásával komoly eredményekre tehetsz szert mind a konverziók, mind az értékesítések terén, akár egy termék megvásárlására szeretnéd rávenni az embereket, akár arra, hogy megnézzenek egy filmet, hiszen mindez egy személyes kapcsolatot létesít a felek között.

 

7. Adidas

A Nike és az Adidas már ősidők óta rivalizál a sportolók figyelméért, így a „verseny” szó erre a küzdelemre több ízben is vonatkozik. Talán az emberek egészségtudatos életmódjának köszönhető, talán a marketingnek, de a sportcipők sosem voltak ennyire felkapottak, mint manapság.

 

Az NMD Pitch Black cipők bemutatásakor az Adidas egy versenyt rendezett a Snapchat fiókján, amelyet akkoriban 16 milliós követőbázisú Instagram fiókjukon is meghirdettek. A cég egy telefonszámot rejtett el a Snapchat történetében, és azok a felhasználók, akik felhívták, automatikusan beneveztek egy tombolára, amiben megnyerhették a 100 pár cipő egyikét.

 

A cég ez után 3 képet posztolt Instagram fiókjára: az elsőben bejelentették a versenyt, a másodikban a verseny szabályai álltak, a harmadik pedig egy emlékeztető volt, hogy megéri versenybe szállni. Ez a kampány több szempontból is csillagos ötös. Először is remek módja annak, hogy a forgalmat egy másik platfomra irányítsa. Az Adidas kétségtelenül sok új Snapchat követőt is szerzett, megalapozva ezzel későbbi marketingtörekvései sikereit is.

 

Mindemellett persze egy versenyről van szó. A sportmárkák célközönségének általában a vérében a versengés, és ki ne szeretne ingyenes ajándékokat nyerni – főleg ilyen értékben. A verseny remek módja az aktivitás fellendítésének, és a márkaismertség terjesztésének.

 

8. PlayStation

A Sony 2016 októberében mutatta be a PlayStation VR virtuális valóság headsetet. A termék bemutatóját a Sony az új New York-i bemutatóterméből élőben közvetítette rendszeres bejegyzések formájában. A PlayStation fiókjára feltöltött képek bemutatták a helyszínt, a sorban várakozó közönséget, az első tesztek örömteli pillanatait, és a fiók követői még az első vásárlót is láthatták.

 

Egy esemény élő posztolgatása a közösségi médián egy kellemes, frissítő váltás a megszokott tartalomstratégiáról. Néhány jól elkapott pillanat és eszesen megfogalmazott kísérőszöveg még egy ilyen helyi eseményből is nemzetközi expót képes varázsolni.

 

A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy a közösségi fiók követői a közvetített rendezvények részeseinek érezhetik magukat, ami a lemaradásról való félelmet is erősíti bennük (így nagyobb eséllyel csapnak le egyből az esetleges vásárlási lehetőségekre). Azzal, hogy megmutatod a nagyvilágnak alkalmazottaid és ügyfeleid interakcióit, a márkaképedet is sokkal stabilabbá teszed követőid szemében.

 

9. Honda

A megújult Civic Coupe népszerűsítésére a Honda közösségi követőinek segítségét kérte a világ első közösségileg megtervezett akadálypályájának elkészítéséhez. A tekebábukkal, flipperkarokkal, és fánkágyúkkal felszerelt pálya a Honda rajongóinak ötletei alapján készült el, egy nemzetközi összefogás keretei között.

 

A Honda Instagram kampánya többek között olyan képekből és videókból állt, amelyeken profi sofőrök navigáltak a találóan elnevezett Civic Dream Track („Civic Álompálya”) akadályai között, hogy bemutassák az új Civic adottságait.

 

Hol is kezdjük… egy ilyen kampány közösségileg szervezett jellege garantált aktivitásra buzdítja a követőket. Azok a rajongók, akik valamilyen módon hozzájárultak a pálya elkészítéséhez, szinte biztos, hogy előszeretettel osztogatják meg majd a kész videókat és képeket, illetve egyéb műveleteket is végeznek majd velük (kommentek, kedvelések).

 

De ami talán a legegyértelműbb, hogy egy igazán egyedi ötletre alapszik az egész. A „világ első…” kezdetű főcímek (a Honda esetében „a világ első közösségileg tervezett akadálypályája”) garantáltan olyan nézőket is bevonzanak, akiket korábban egyáltalán nem érdekelt a projekt mögött álló márka. Mindemellett persze a Civic Coupe célközönsége is biztosan érdeklődik az akadálypályákért, szóval a kampány tényleg minden irányból jól közelítette meg az ötlet kivitelezését.

 

10. Stranger Things

A 80-as évek Amerikáját életre keltő sorozat sikere több gyökérből is táplálkozik – megemlíthetnénk a remek szereposztást és színészi munkát, a kiváló forgatókönyvet, vagy akár a hangulatot tökéletesen megalapozó zenéket is. Azonban kétségtelen, hogy az agresszív marketing is fontos szerepet játszott abban, hogy a Stranger Things rövid időn belül ilyen nagy és elszánt rajongótáborra tegyen szert.

 

A hagyományos poszterek és online reklámok persze elmaradhatatlan részei voltak a kampánynak, azonban a Google-lal való együttműködés volt az, amit igazán egyedinek nevezhetnénk az összes marketingtörekvés közül. A partnerkapcsolat egyszerre népszerűsítette magát a sorozatot, illetve a Google új alkalmazását, a Google Allo-t.

 

A kampányhoz készítettek egy különleges Stranger Things automatát, amelyet a Google Allo alkalmazással lehetett megtalálni valahol New York Cityben. Az egyediségért már önmagában plusz pont jár. Az emberek az Allóval irányíthatták is az automatát, mintha csak egy szereplő bőrébe bújtak volna a sorozatból. A kampány egyetlen hibája talán csak az, hogy nem alkalmazták több városban az Egyesült Államokban, vagy épp más országokban is.

 

A kampány továbbá megmutatta, hogy milyen tökéletesen is működhet egymással két olyan márka, amikről egyébként senki sem gondolná, hogy jól működnének. Mind a sorozatnak, mind pedig az Allónak nagy potenciális célközönsége van, de ez az összefogás segített megerősíteni mindkét fél pozicionálását, ráadásul egymás célcsoportjaihoz is sikerült eljutniuk.

 

11. Deadpool

Aki látta már valamelyik filmet, vagy legalább ismeri a karaktert a képregényekből, az tudja, hogy Deadpool nem éppen a józanészről, vagy a komolyságról vált híressé. Ez a féktelen stílus a film marketinganyagaiban is megjelent, így nehéz lenne csak egyet választani a sok közül – még az Instagramon is.

 

Volt itt minden: hashtag kampányok, infografikák, videós tartalmak, képek, és még aktuális eseményekhez kapcsolódó tartalmak is, hogy csak néhány példát említsünk. Még egy, a 2016-os amerikai választásokat kifigurázó kitűzőt is készítettek (ámbár csak Instagram poszt formájában).

 

A kampány során fontos szerepet játszott a Deadpoolt megtestesítő Ryan Reynolds közreműködése is, különösen az Instagramon. A csapat úgy döntött, hogy egy saját Instagram fiókra is szüksége lenne, amiről Deadpoolként posztolhat – ez párhuzamban áll a karakter filmes viselkedésével, aki rendszeresen szereti áttörni azt a bizonyos 4-edik falat, hogy közvetlenül a nézőkhöz szóljon. Így tehát mind a film hivatalos Instagram fiókja, mind Reynolds egyedi tartalmakat posztoltak a Deadpool népszerűsítésére, és a stratégia átütő sikernek bizonyult.

 

A marketingcsapat egészen korán eldöntötte, hogy milyen hangvitelű kampányt is szeretne, és attól a pillanattól kezdve szigorúan ragaszkodott is ehhez a stílushoz. A film kampányanyagai lényegében olyan bugyuták, viccesek, és váratlanok (de persze nagyon okosan kiterveltek) voltak, mintha azok konkrétan Deadpool fejéből pattantak volna ki.

 

12. Starbucks

A Starbucks 2015 óta minden évben karácsony közeledtével piros poharakkal kedveskedik vendégeinek. 2016-ban először egy előnézeti kampányt is tartottak a piros poharak felvezetésére, amibe némi rejtélyt is vittek az illetékesek. A #RedCups kampányhoz többféle tartalom is tartozott, de a legeszesebb kétségtelenül az a történetsorozat volt, amely az új piros poharak kicsomagolásának lépéseit mutatta be.

 

Ez az ötlet egyrészt tökéletesen illeszkedik a platform adottságaihoz, másrészt azt rögzíti a felhasználókban, hogy a jövőben is érdemes nézegetni a Starbucks Instagram történeteit, ha értesülni szeretnének a közelgő érdekességekről.

 

Izgalmat, várakozást kelteni egy közelgő termék iránt mindig jó ötlet. Ha legközelebb valamilyen új terméket készülsz bemutatni, érdemes egy ilyen „visszaszámlálás” jellegű kampánnyal felvezetni azt. Ez lehet egy nyereményjáték, vagy akár kedvezményes kódokat is szétoszthatsz azok között, akik a legelejétől követik a kampány mozzanatait.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!