Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszó vagy ügynökség?

Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszót vagy ügynökséget?

Ha nincs elég időd vagy tapasztalatod, ha nem rendelkezel a megfelelő technikai háttérrel, ha csökkenteni szeretnéd a marketing költségeidet, ha gyors növekedést remélsz vagy ha új piacokat céloztál meg akkor a legjobb választás , ha a marketing feladatok kiszervezése mellett döntesz. Aktuális cikkünkben a tartalom készítés és terjesztés kiszervezésének témakörével foglalkozunk.

Szabadúszó vagy marketing ügynökség?
A tartalommarketing irányainak meghatározása előtt a cégeknek minden esetben arról kell dönteniük, hogy a tartalom készítést megoldják házon belül, saját , sokszor ezen a területen járatlan a marketingessel, vagy kiszervezik a feladatot. A kiszervezés során szabadúszó újságírót, vagy profi ügynökséget választanak.  Cikkünkben a fentiek előnyeit és hátrányait igyekszünk bemutatni, mellyel remélhetőleg segítünk közelebb kerülni a helyes döntés meghozatalához. 

Tartalommarketing kiszervezés : Szabadúszó

Előnyök 


Szabadúszókat szaktudásuknak megfelelően olyan feladatokra tudsz alkalmazni, akár alkalmanként is, amit egy teljes munkaidős munkatárs nem tud ellátni. Olyan teljes állású munkatársat valószínűleg nem fogsz találni, aki egyszerre ért az íráshoz, szerkesztéshez, grafikai feladatok ellátásához, video készítéshez, közösségi kommunikációhoz stb. 

  • Jelentős költségmegtakarítás
  • Jól megválasztott szabadúszó mélyebb tapasztalattal, szakértelemmel rendelkezhet a megbízó iparágával kapcsolatban
  • Közvetlen kommunikáció
  • Extrém rugalmasság és ütemezés
  • Univerzális képességek

Hátrányok :

A szabadúszók között hatalmas különbségek lehetnek. A szabadúszó jelenthet egy jó írás és kommunikációs készségekkel megáldott újságírót, vagy egy, az adott iparágban több évet eltöltő, gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakembert aki immáron szólóban folytatja.

 

  • Kiválasztás folyamata időigényes és megterhelő
  • Szerződések és megállapodások megkötés a megbízó feladata lesz
  • Minőség ellenőrzés a megbízóóra hárul
  • Korlátozott ideig tartó rendelkezésre állás
  • Korlátozott elérhetőség

 

Tartalommarketing kiszervezés : ügynökség számára

Előnyei

Egy ügynökség ügyfeleként részesülhetsz abból az előnyből, amit a több szem többet lát, vagyis csapatmunka eredményez. Szemben a magányos, szabadúszó tartalomkészítővel, ugyanazért a pénzért több munkatárs fog a projekteden dolgozni, magasabb szakértelemmel, több tapasztalattal és valószínűleg magasabb technikai felszereltséggel.  Tehát az előnyök :

  • Kollektív/ csoport ismeretek
  • A költségek gyakran alacsonyabbak mint a házon belül
  • Változatos tapasztalatok
  • Stratégiai tanácsadás
  • Magas szakág szertinti tudás


Hátrányok

Az ügynökségek között óriási különbségek lehetnek, mind az elvégzett munka minősége, mint a vállalt határidők, mind pedig az árat illetően, ezért nehéz megtalálni az ideális partnert. Amíg az egyik vállalatnak kivételes ügyfélszolgálata van és a minőségre sincs ok panaszkodni, úgy lehet a másik ügynökség nem annyira körültekintő. 

  • Néhány ügynökség nem épít ki erős ügyfélkapcsolatot
  • Nagy az esélye a házon belüli marketinges csapat és a külsős ügynökség közötti feszültségnek
  • Közvetlen kommunikáció hiánya 
  • Hosszú határidők

Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!