Online marketing tippek kezdőknek - SEO, social media marketing, tartalommarketing, online marketing eszközök, amikkel fellendítheted kezdő vállalkozásod.

Online marketing tippek kis cégeknek, a zökkenőmentes elindulásért

Sosem volt könnyű dolga a kisméretű cégeknek és vállalkozásonak, pláne, ha az indulást vizsgáljuk. A nagyobb szervezetek és üzleti óriások két kézzel ragadják magukhoz az ügyfeleket, hiszen látszólag végtelen mennyiségű pénzt képesek a marketingbe forgatni. Az elmúlt élvtizedben az online marketingnek köszönhetően talán kissé kiegyenlítettebb a helyzet, hiszen számos olyan csatorna került a vállalkozók kezébe, amiken keresztül a potenciális ügyfelek ezreit érhetik el – jóval többet, mint eddig bármikor.
 

Tudd, hogy kinek próbálsz eladni

Mielőtt egyáltalán elkezdenéd tervezgetni, hogy miként érheted el célközönséged tagjait, tiszta képet kell alkotnod arról, hogy egyáltalán kikből is áll ez a célcsoport. Hozz létre néhány fiktív vásárlói személyt, akik a számodra ideális ügyfeleket szimbolizálják, hogy tudd, milyen embereket kell megcéloznod marketing üzeneteiddel.

 

Termékeid és szolgáltatásaid ismeretében ez nem is olyan nehéz feladat, szóval nincs szükséged hozzá összetett ipari elemzésekre vagy külön szakértői csoportra. Egyszerűen csak írd össze, hogy milyen korú, nemű, foglalkozású, pénzügyi helyzetű emberek érdeklődnének kínálatod iránt, és máris tudni fogod, hogy hol kezdj bele a marketingbe, milyen területekre kell különösen odafigyelned.

 

Legyen egy erős USP-d

Az USP, vagy Unique Selling Proposition az egyedi terméktulajdonságokra utal, vagyis arra, amivel a céged vagy szolgáltatásod több a konkurenciánál. Ez az, ami segít abban, hogy kitűnhess a tömegből, valami, ami a kommunikációd alapját kell képezze. Azt is érdemes megvizsgálni, hogy a versenytársak miben kiemelkedően erősek, neked pedig vagy erősebbnek kell lenned, vagy meg kell találnod azt a tulajdonságot, ami még kecsegtetőbb a potenciális ügyfelek, vásárlók számára.

 

Legyenek egzakt céljaid, amiket nyomon is tudsz követni 

Miután tudod, hogy kiknek szeretnéd értékesíteni kínálatodat, ideje kitűzni céged vagy vállalkozásod céljait. Az értékesítés, a profit, a költségek és egyéb alapvető statisztikák mérése mind fontos, de szükséged lesz valamilyen teljesítménymutatóra (KPI), ami segít nyomonkövetni előrehaladásod cégként vagy vállalkozóként.

 

Ha online marketingről van szó, akkor tűzz ki magad elé egy megvalósítható, de kihívást jelentő célt. Például hogy bevételed X%-kal növekedjen a következő 4 hónapban a tartalommarketingnek köszönhetően. Persze nem elég a kijelölt idő leteltével visszatekinteni az elmúlt időszakra – útközben is folyamatosan mérned kell teljesítményedet. A tartalommarketinges példa alapján érdemes rendszeresen ellenőrizni az összes látogató számát, az új munkameneteket, a forgalom forrásait, a visszafordulási arányt és egyéb statisztikákat, amelyek napi szintű teljesítmény-jelentések lehetnek. A lényeg a mérhetőségen van, enélkül soha nem fogod tudni, hogy a befektett idő és pénz valójában megtérül-e.

 

Átgondolt költségvetés

Megvan tehát a célközönséged és tudod, hogy hogyan követheted nyomon teljesítményedet. Most ülj le és gondold át, hogy hogyan osztod majd el a rendelkezésedre álló anyagi erőforrásokat. Habár ez minden cég és vállalkozás esetében másként néz majd ki, van néhány általános taktika, amiket érdemes bevetni a hatékonyabb költségvetés kialakításához. Próbálj meg például olyan tevékenységeket választani, amelyek kiegészítik és segítik egymást – ilyen például a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás.

 

Ne pazarolj pénzt olyan dolgokra, amik nem bizonyulnak hatékonynak. Korábban volt szó a teljesítmény méréséről – ha mindent nyomonkövetsz, akkor könnyedén kiszűrheted azokat a törekvéseket, amik csak viszik a pénzt, de nem hozzák azt. Ezekre nem érdemes többet pazarolni, hiszen kisebb költségvetés mellett is érhetsz el kiemelkedő eredményeket, ha hatékonyan alkalmazod a rendelkezésedre álló eszközöket.

 

Viselkedj márkaként

A márkaépítés a marketing szerves része, az emberek ma már konkrét elvárásokat állítanak fel egy-egy márkával szemben, ami természetesen magában foglalja a  kiváló online felhasználói élményt is. Ahhoz, hogy ennek eleget tegyünk egységes, idényes designra lesz szükséged a weboldaladon, ami megfelel az általad kínált szolgáltatásoknak és/vagy termékeknek, épp úgy, mint a célközönségednek. Mindezt nem hanyagolhatod el a közösségi média felületek esetében sem, törekedned kell rá, hogy az emberek felismerjenek, ehhez egységes vonalvezetésre lesz szükséged – természetesen az adott platformnak megfelelően.

 

Apróságnak tűnnek, de legkevésbé sem azok. Kevés dolog taszítja jobban a potenciális ügyfeleket és vásárlókat, mint egy igénytelen, használhatatlan felület, amire esetleg a tulajdonosa sem fektet elegendő figyelmet. 

 

Az elengedhetetlen keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás dióhéjban olyan módszerek összessége, amelyek egy webhelyet a keresőmotorok (Google, Yahoo, stb.) első találatai közé emelnek egy-egy keresés esetén. Minél előkelőbb pozícióban jelenik meg egy hivatkozás a találatok között, annál többen kattintanak rá. Természetesen ez édeskevés ahhoz képest, ami a keresőoptimalizálási munkálatok mögött van, ehhez összetett stratégiára és folyamatos optimalizálásra lesz szükséged.

 

Indíts blogot

A blogírás az egyik legjobb marketing taktika. Hogy miért? Mert mind a felhasználók (lehetséges és meglévő ügyfelek), mind pedig a marketinges jól jár vele. Az egyszerűsített verzió a következő: a blog szerkesztőjeként értékes, hasznos, érdekes vagy simán csak szórakoztató tartalmakkal látod el az olvasókat, akik így sokkal közelebbről ismerhetik meg termékeidet és szolgáltatásaid. Minél több informatív cikket osztasz meg egy releváns témában (ha például autóalkatrészeket értékesítesz, az autószerelésről), annál többen térnek majd vissza blogodra fontos tudnivalókért, mert megbízható információforrásként szerepelsz majd a szemükben.

 

Célozd meg a helyieket

Ha szeretnéd a közeledben élő vagy kereső felhasználókat megcélozni, akkor elengedhetetlen, hogy céged szerepeljen a Google Cégem adatbázisában. Céged vagy vállalkozásod ingyenes regisztrációjával elhelyezheted azt a Google térképen, így megjelenhet majd azok számára, akik a közeledben keresnek valamilyen releváns termékre vagy szolgáltatásra. Ráadásul a Google is nagyra értékeli, ha alkalmazod az általa kínált eszközöket.

 

A közösségi média szerepe

A közösségi médiaalkalmazásához tudnod kell, hogy kiknek szól marketing üzeneted. Szerencsére pont ezzel kezdtük az egész téma kifejtését. A közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy személyes, közvetlen úton vedd fel és tartsd a kapcsolatot célközönségeddel.

 

A közösségi platformok sokkal többek, mint egyszerű reklámfelületek – az értékelések, véleményezések, gyors ügyfélszolgálat és hasznos információk közlése csupán néhány a temérdek lehetőség közül, amit a legfejlettebb opciók (például a Facebook) kínálnak. A felbecsülhetetlen értékű felhasználói statisztikákról már nem is beszélve…

 

Ne hagyd figyelmen kívül az email marketinget

A mai instant üzenetküldés és folyamatos közösségi kapcsolattartás világában sokan azt hihetik, hogy már az email is egy elavult kommunikációs forma. Ez a digitális világ egyik legnagyobb tévhite – az e-mail marketing továbbra is a leghatékonyabb marketingcsatornák egyike. A személyre szabott e-mailek segítségével naprakészen tarthatod követőidet a legújabb tartalmakkal, kínálatokkal és hírekkel kapcsolatban.

 

PPC hirdetések

A pay per click módszer lényegében fizetett hirdetéseket jelent. Habár sokan borzongnak mindentől, ami bizonytalan pénzbefektetést igényel, a fizetett hirdetések remek kezdőlöketet adhatnak azoknak, akik eleinte képtelenek magukat feltornászni a keresőtalálati oldalak csúcsára. A fizetett hirdetések továbbá a legtöbb közösségi platformon is jelen vannak.
 


Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!