Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?


Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?

Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

Közösségi média menedzser

A válasz sok mindentől függ, de fontos tudni, hogy a közösségi média nem csupán néhány rendszeres bejegyzésről szól, amik csak azért kerülnek nyilvánosságra, hogy a követőinket emlékeztessük arról, hogy még mindig él az oldalunk. A sikeres közösségi média marketing tervezést, üzleti stratégiai érzéket és kommunikációs képességet igényel. Az alábbi pontok segítenek eldönteni, hogy szükséged van-e kinevezett közösségi média managerre a csapatodban.

Van közösségi média marketingterved?

Talán minden cég rendelkezik valamilyen online cégprofillal, amelyekkel önmagukat népszerűsíthetik, de a nagy kérdés, hogy hogyan is érdemes kivitelezni ezt. Túl sok cég véti el azt a hibát, hogy csak időnként oszt meg bejegyzéseket valamilyen újításról vagy leárazásról, de minden mást hanyagol. Ez főleg olyan vállalkozások esetén gyakori, ahol a tulajdonos (akinek erre nem túl sok ideje adódik) foglalkozik az oldallal.

Azonban egy ritkán frissített közösségi cégoldal sokkal rosszabb, mint egy nem létező közösségi cégoldal. Észben kell tartanunk, hogy több millió másik, hasonló céggel próbálunk versenyezni a világ legnagyobb hirdetési- és reklámfelületén, az interneten. Egy elhanyagolt cégprofil hamar feledésbe merülhet. Éppen ezért érdemes lehet közösségi média managert fogadni, aki elláthatja ezt a feladatot. A Forbes szerint a Twitteren napi 1-5 alkalommal, míg a Facebookon kevesebbszer is posztolhatunk.

Egy sikeres közösségi média marketing egy tervvel kezdődik. A közösségi média managernek elő kell állnia egy stratégiával és témával, amelyek köré a bejegyzéseket felépíti majd. Ezek lehetnek komoly, üzleti tartalmú bejegyzések és lazább, figyelemfelkeltő marketingfogásokat alkalmazó üzenetek is. Mindig vitassuk meg a lehetséges managerrel, hogy milyen stratégia működne a legjobban cégünk esetén.

Ideális közösségi média menedzser legyen kreatív

A közösségi média marketing lényege, hogy bejegyzéseink minél több emberhez jussanak el. Ehhez pedig figyelemfelkeltésre lesz szükség, amit első sorban releváns képekkel és videóanyaggal érhetünk el. Ezek sokkal jobban megragadják ugyanis az emberek figyelmét, mint az egyszerű szöveges bejegyzések.

Habár hasznos lehet, nem muszáj olyan közösségi média managert keresni, aki egyben grafikus is. A videóknak sem kell fényűző animációkat tartalmazniuk, az emberek ugyanis jobban kedvelik az őszinte, „színfalak mögötti” videókat, amelyek egy adott cég hétköznapi működését mutatják be.

A branding rendkívül fontos a közösségi marketingben, és a vizuális média terjeszkedésével csak egyre relevánsabbá válik majd. Egy közösségi média manager felismeri ennek a fontosságát.

Ideális közösségi média menedzser legyen széles látókörű

A legtöbb cég rendelkezik saját Facebook fiókkal, de mi a helyzet a Snapchattel, Pinteresttel, LinkedInnel, és a számos másik közösségi oldallal? Egy közösségi média manager feladata, hogy kiderítse, melyik oldalakat érdemes használni az online marketing során. Mivel minden oldalon más és más demográfiai csoport célozható meg, bizonyos specializálódott cégek számára talán kevésbé ismert, mégis hatékonyabb weboldalak felelnek majd meg.

A legideálisabb oldalak felkutatásában elengedhetetlen a statisztikák rendszeres elemzése, amely szintén a közösségi média managerek egyik főbb feladata. A lájkok és megosztások nem feltétlenül adnak pontos visszajelzést egy-egy bejegyzés népszerűségéről. A managereknek különböző eszközök segítségével részletesen informálódhatnak arról, hogy egy adott közösségi cégprofil mennyire hatékony a jelenlegi stratégiával.

Szükséged van tehát közösségi média menedzserre?

Láthattuk, hogy egy közösségi oldal vezetése nem bízható rá bárkire, aki valaha életében használt már Facebookot. Egy közösségi média managernek jó kommunikációs képességre van szüksége, és ismernie kell a különböző közösségi oldalak előnyeit és hátrányait is – illetve a statisztikáik kielemzése is az ő feladata.

A fent említett pontok mind arra utalnak, hogy a sikeres (és manapság elengedhetetlen) közösségi marketinghez szükség lesz egy közösségi média managerre, aki e feladatokat profi módon elláthatja, hogy cég többi tagja a saját dolgával foglalkozhasson!

Forrás: www.business.com


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


3 érv a marketing kiszervezése mellett


Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz


Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?


Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

Mi az a Long tail SEO és hogyan használjuk


A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több, mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük.

Kedvezményt adni vagy nem adni?


Nagyon régi kérdés, hogy vajon jó stratégia a kedvezményes értékesítést választani. Ez egy játék, aminek vannak győztesei és vesztesei is. Vajon rontja-e egy márka imázsát az, ha olcsóbban lehet hozzájutni a termékeihez egy olyan világban ahol egyre többen fizetnek egyre többet pusztán a márkanévért? Vajon vásárlókat vesztünk azzal, ha folyamatosan teljes áron kívánjuk értékesíteni a termékeinket? Vajon növeli a márkánk preztizs értékét az, ha folyamatosan magasan tartjuk az árát?

Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re


Íme néhány egyszerű SEO trükk, amivel nem csak a rangsorban elfoglalt helyeden tudsz javítani, hanem növelheted forgalmadat, közösségi követőid számát és az eladásokat is. 


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13